Na odcinku Wrocław Gorlitz Dresden powinien jeździć "inny" przewoźnik.Nie KD nie PR i zdecydowanie nie pkpic.Najlepszym przewoźnikiem byłby Trilex lub Odeg.Trilex po 'spolszczeniu' kilku swoich składów lub podwynajęciu od DB tych już spolszczonych mógłby wydłużyć 3-4 pary do Wrocławia jako komercyjne po stronie polskiej a Odeg mógłby wydłużyć 2-3 pary z Cottbus do Wrocławia przez Węgliniec lub Żagań.Ale wtedy UMWD i KD albo by blokowały te połączenia albo dostały by po 'du..' jeśli tylko pociągi byłyby w dobrych godzinach.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-03-2015, 15:40
Ja myślę, że wszystko jedno co by jeździło, aby jeździło. To wstyd, że jeśli chodzi o połączenia transgraniczne praktycznie z roku na rok jest gorzej.
widać, ze Niemcom bardzo zależy na tym żeby nic przez Zgorzelec/Goerlitz nie jeździło..Jeśli tak cwaniakują, czemu nie przedłużą do Zgorzelca swoich desiro z Drezna?! one mają wszystkie dopuszczenia w PL..
Bo te "swoje" Desiro było DB, które na trasie Goerlitz-Dresden już nie jeździ. Operatorem jest Trilex. Spolonizowane VT642 należały do DB i wykonywały kursy jako podwykonawca Trilexu.
Po co uruchamiać pociągi KD na odcinku granicznym skoro jak propaganda głosi regioEKSPRESY jeździły puste?
Żeby dotacja szła do KD a nie do PR?
Desiro2 napisał/a:
widać, ze Niemcom bardzo zależy na tym żeby nic przez Zgorzelec/Goerlitz nie jeździło..Jeśli tak cwaniakują, czemu nie przedłużą do Zgorzelca swoich desiro z Drezna?!
Nie winiłbym Niemców. Myślę, że problemy stwarza głównie polska strona. Proszę zobaczyć jak wyglądają międzynarodowe połączenia kolejowe (również te stricte regionalne) choćby u naszych południowych sąsiadów (Czechy, Słowacja, Węgry), a jak wyglądają w Polsce. Można to scharakteryzować jako ChDiKK. Skoro tam da się to dlaczego u nas nie można?
Skoro w Polsce nie można zorganizować porządnej komunikacji wewnątrz kraju, to tym bardziej nie będzie porządnej komunikacje za granicę. Zwyczajnie na tym nikomu nie zależy. Dla większości społeczeństwa najważniejsza jest budowa dróg, a nie jakieś tam połączenia kolejowe do Niemiec. I władza o tym doskonale wie.
Skoro w Polsce nie można zorganizować porządnej komunikacji wewnątrz kraju, to tym bardziej nie będzie porządnej komunikacje za granicę. Zwyczajnie na tym nikomu nie zależy. Dla większości społeczeństwa najważniejsza jest budowa dróg, a nie jakieś tam połączenia kolejowe do Niemiec. I władza o tym doskonale wie.
W Zittau byla czinna lokomotywownia i s taborem. Kupil jej priwatny przewoznik. W tej chwii moglo byc atraktiwne lanczenie Zittau - Krzewina Zgorzelecka - Zawidow - Luban - Jelenia Góra. Lub trojkat Liberec - Zawidow - Zgorzelec - Goerlitz - Zittau. Spolka SBE jezdzila tez na zamowe Zittau - Praha. Gminy niemialy interesu o ruch osobowy i firma Railtrans dzis Metrans juz robie tyle ruch towarowy.
Pirat, masz całkowitą rację.Komunikacja prygraniczna pomiędzy CD/DB czy CD/OeBB to zupełnie inny, przyjazny świat pełno połączeń w różnych konfiguracjach..choć i tam czasem następują cięcia, jak choćby od grudnia 2014 zlikiwidowano pociagi na odcinku Vejprty-Baerenstein..Czy ktoś potrafi wytłumaczyć, dlaczego DB i NEB bez problemu wjeżdża swoimi składami z Lubeki i Angermuende do Szczecina oraz z Berlina do Kostrzyna ?? a do Zgorzelca nie chce wjechać?! jak to jest, kto finansuje połączenia do Szczecina i Kostrzyna w tak dużej liczbie i dlaczego tak nie jest na odcinkach FFO-Rzepin, Zasieki-Forst czy Zgorzelec-Goerlitz...?!
Zobac kilka liniji urochomilo sie po miedzi Niemcami i Czechami Děčín - Sebnitz - Rumburk, przigotowuje sie Cheb - Selb i ine. Do Polska s wyjatkom Szklarske Poreby nic nowego.
Dolny Śląsk najpóźniej zaczął budować drogi nie licząc AOW we Wrocławiu dróg nie ma kolej pada w tym regionie ogólnie jest wielka lipa niestety
Z tymi drogami to chyba przesada. Szczególnie jeśli chodzi o główne ciągi komunikacyjne. A4- ukończona, A8-ukończona, całość zaplanowanej S8 ukończona. S5-Na cały dolnośląski odcinek podpisano już umowę, S3- Od granicy województwa do A4-podpisana umowa, A4-Bolków -przetarg. Brak tylko A18 od Golnic do granicy i S3 Bolków- granica. Wszystko wskazuje na to, że to właśnie dolnośląskie będzie pierwszym województwem z w pełni gotową siecią A i S (no ale to nie zasługa władz województwa, inwestycje te finansowane są centralnie)
Wczoraj, z inicjatywy Stephana Kühna - członka Bundestagu, odbyło się w Görlitz spotkanie, którego celem jest stworzenie inicjatywy dla polityki transportowej w zakresie ruchu kolejowego między Polską i Niemcami. W spotkaniu wziął udział Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.
PO co tylko stworzenie inicjatywy dla polityki transportowej w zakresie ruchu kolejowego między Polską i Niemcami. Niedaje sie raziem pomiedzi Polska Niemci i Czechy?
Czy polsko-niemiecka inicjatywa pozwoli przywrócić zlikwidowane połączenie Wrocław-Drezno?
Czy jest szansa na przywrócenie bezpośredniego połączenia kolejowego Wrocław-Drezno? W tej sprawie spotkali się polscy i niemieccy samorządowcy oraz przedstawiciele władz spółek-przewoźników.
Spotkanie zainteresowanych stron zorganizował w Görlitz deputowany do Bundestagu, Stephan Kühn. Dotyczyło ono poprawy komunikacji kolejowej na pograniczu polsko-niemieckim. Udział w nim wzięli samorządowcy Görlitz i Zgorzelca, przedstawiciele zarządu Kolei Dolnośląskich oraz DB Netz, a także studenci związani z polsko-niemiecką inicjatywą na rzecz przywrócenia połączeń Wrocław-Drezno.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum