PKP Intercity poinformowały o podpisaniu umowy z ISS Facility Services spółka z o.o. na świadczenie usługi czyszczenia zespołów trakcyjnych ED250 na stacjach końcowych i zwrotnych. Za wykonanie tych prac przewoźnik będzie musiał zapłacić 523 020 PLN z VAT.
PKP Intercity zapomniało o Internecie w Pendolino?
Jak dowiedział się „Kurier Kolejowy”, aneks podpisany w marcu ubiegłego roku między PKP Intercity a Alstomem, do wartej 1,6 mld złotych umowy na dostawę składów Pendolino wraz z serwisowaniem, nie przewidział wprowadzenia Internetu i dodatkowego okablowania do pojazdów ED250.
Bardzo dobry jest ten diagram. Zawsze z niego korzystam jak tylko kupuję bilet przez internet. Dzięki temu wiem jakie miejsce jest przy oknie, przodem do kierunku jazdy itp. itd.
Jeździ za wolno, wozi powietrze, jest za drogi. Miażdżący raport o polskim Pendolino.
Eksperci z portalu NaKolei.pl krytykują pociąg Pendolino. 20 składów od pół roku wozi pasażerów po całej Polsce.
Autorzy raportu wytykają PKP Intercity oraz Polskim Liniom Kolejowym, że źle przygotowały całą inwestycję. Ich zdaniem, sieć kolejowa nie jest przystosowana do tak szybkiego pociągu. Współautor opracowania Czesław Warsewicz uważa, że czas przejazdu jest zbyt długi, dotyczy to w szczególności trasy Warszawa - Trójmiasto. Czesław Warsewicz zaznacza, że przejazd, który na tej trasie trwa prawie trzy godziny jest niekonkurencyjny wobec podróży lotniczej, a nawet samochodowej.
Niech osoba pisząca ten artykuł zajrzy do systemu rezerwacji e-IC. Biletów na trasę Warszawa-Trójmiasto na EIPremium zaczyna ostatnio brakować nawet z 2 tygodniowym wyprzedzeniem. A na pewno od kilku tygodni na sobotnie kursy nie można dostać biletów na początku danego tygodnia. I nie wiem jakim cudem ten Pan ma zamiar dojechać z Warszawy do Gdańska samochodem w 3 godziny. Na pewno nie E-7/S-7, autostradami A2/A1 też raczej nie da się.
Autor widać, chce dowalić PKP IC, tylko tym razem mu nie wyszło. Przeszedłby się lepiej na dworze centralny któregoś popołudnia i zobaczył jak wygląda rzeczywistość.
Pawelu, brakuje biletów ale tych w obniżonej cenie ok. 50 zł. Tych w "normalnej cenie" tj. 120zł i więcej nigdy nie zabrakło.
A odnośnie zakupu Pendolino to wnioskuję, że właściciel portalu Nakolei.pl cierpi na amnezję. Nie kto inny jak on jako prezes PKP IC rozpoczął postępowanie przetargowe na jego zakup.
Rodridges: brakuje wszystkich biletów. W niedzielę po godz. 13 oferta "Happy Hours" nie obowiązuje a często właśnie od kilku tygodni już pod koniec tygodnia nie ma żadnego wolnego miejsca. Jeżeli wyskakuje mi komunikat że brak wolnych miejsc siedzących to chyba jest on jednoznaczny. W pociągach z Krakowa taka sytuacja miała miejsce praktycznie od początku kursowania ED250, ale teraz niedziela wieczór to praktycznie każdy jeden Pendolino ma komplet. To co do 14.XII było domeną Polskiego Busa na trasach P4 i P1 w tej chwili przerzuca się na Pendolino co może tylko cieszyć. Natomiast zgadzam się,że wprowadzenie dynamicznego systemu sprzedaży biletów powinno zostać zrobione jak najszybciej, bo to może jeszcze poprawić sytuację, zwłaszcza w środku tygodnia w ciągu dnia.
Wielokrotnie padały oskarżenia, że PKP Intercity przepłaciło za pociągi Pendolino. I co? Za bardzo podobne składy Włosi zapłacą prawie dwa razy więcej. Przepłacają też Szwajcarzy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum