Dobre prognozy dla PKP Cargo. Spółka pozyskuje nowe kontrakty.
Dostawy stali i kruszyw na budowy oraz rozwój transportu intermodalnego to czynniki, które pozytywnie wpłyną na PKP Cargo w 2015 rok. Powinny one zrównoważyć spadki w przewozach węgla. Wprawdzie dostawy surowca dla polskiej energetyki są stabilne, jednak zastój może dotyczyć przewozów eksportowanego węgla. Perspektywiczne dla spółki są rynki przewozów drewna oraz zbóż.
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP Cargo, zgodnie z rekomendacją zarządu spółki, podjęło decyzję o przeznaczeniu 110,2 mln zł z wypracowanego zysku na dywidendę. Daje to 2,46 zł dywidendy na akcję.
Znaczny spadek przychodów i zysku netto PKP Cargo.
W opublikowanym rano raporcie ze skonsolidowanymi wynikami za I kwartał 2015 r. Grupa PKP Cargo SA poinformowała o znacznych spadkach przychodów i zysków w porównaniu do I kwartału ubiegłego roku. Na godzinę 10.00 zaplanowano konferencję prasową na temat wyników I kwartału.
O 12 proc. do 880,6 mln zł spadły w I kwartale przychody ze sprzedaży usług przez Grupę PKP Cargo SA. Sprzedaż towarów i materiałów spadła o 34 proc. do 8,2 mln zł zaś pozostałe przychody operacyjny zmniejszyły się aż o 65 proc. do 7,7 mln zł.
No cóż,nietrafione restrukturyzacje i polityczne a nie merytoryczne likwidacje zakładów w poszczególnych regionach Polski dają o sobie znać.Utrzymywanie niepotrzebnej infrastruktury,vide niektóre stacje rozrządowe ktore nie wiadomo po co na dzień dzisiejszy istnieją bo nie ma tam realnej pracy i nie generują jakichkolwiek załadunków(np.Skarżysko)też ma tu niebagatelne znaczenie...
Do tej listy pracownicy ( ci na zakładowych szczeblach) pewnie jeszcze niejedno mogliby dodać. Gdyby tylko ktokolwiek chciałby ich słuchać.....co tam robol może wiedzieć ? Nie ma magistra, nie jest menedżerem lub specjalistą, nigdy nie pracował poza PKP....
W PKP Cargo przeprowadzana jest cały czas rekrutacja na stanowisko maszynisty. Trwają szkolenia młodych pracowników którzy zaraz po wyszkoleniu dostaną propozycje skorzystania z PDO i zasilą szeregi prywatnych przewozników. Dla kilkuset "starych " maszynistów juz teraz nie ma pracy.Proponuje sie im nieswiadczenie pracy , delegacje do innego zakładu lub skorzystanie z PDO. Jednocześnie z PKP Cargo odpływa znaczna część klientów niezadowolonych z jakości swiadczonych usług .Klienci narzekają najbardziej na terminowość podstawianych pod załadunek wagonów i dostaw ładownych przesyłek. Spółka notuje spadek wielkosci przewozów i tym samym przychodu przy jednoczesnym wzroście wynagrodzeń członków zarzadu i rady nadzorczej.
Jednocześnie z PKP Cargo odpływa znaczna część klientów niezadowolonych z jakości swiadczonych usług .Klienci narzekają najbardziej na terminowość podstawianych pod załadunek wagonów i dostaw ładownych przesyłek.
O tym właśnie pisałem poprzednio,czyli nietrafione restrukturyzacje i zamykanie zakładów,oddziałów,sekcji,etc.nie tam gdzie powinno to nastąpić ze względu na brak przemysłu korzystającego z usług kolei,tylko np.w miejscach gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na takie usługi-kilka przykładów by się znalazło.Zwrócić też trzeba uwagę na celowość użycia słowa restrukturyzacja,mi bardziej pasuje likwidacja bo na niej w zasadzie opierają się tam wszelkie reformy.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w kwietniu 2015 r. Grupa PKP Cargo miała 55,99 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 47,93 proc. pod względem masy. W ujęciu rocznym oznacza to wzrost o odpowiednio 0,25 i 0,92 pkt proc. Narastająco po czterech miesiącach udział Grupy PKP Cargo pod względem masy wyniósł 47,95 proc. (wzrost o 0,64 pkt proc. rdr), a pod względem pracy przewozowej 55,92 proc. (spadek o 1,18 pkt proc. rdr). Przewoźnicy nadal mierzyli się ze spadkami na rynku.
Finalizacja pierwszej w historii polskich kolei zagranicznej akwizycji.
PKP Cargo sfinalizowało przejęcie 80 proc. udziałów Advanced World Transport, drugiego co do wielkości kolejowego przewoźnika towarowego w Czechach i jednego z największych prywatnych przewoźników w Europie.
Czeskie media poinformowały o możliwości przejęcia przez PKP Cargo trzeciego co do wielkości towarowego przewoźnika w tym kraju, którym jest Unipetrol Doprava. Spółka ma być warta blisko 300 mln. zł. Byłby to kolejny zdecydowany ruch PKP Cargo na rynku naszych południowych sąsiadów, po przejęciu przewoźnika AWT.
Rada Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność" zwraca się do Pani Premier z apelem o zainteresowanie niepokojącą sytuacją w Spółce PKP CARGO S.A. i podjęcie stosownych działań. Spółka ta jest pod kontrolą Skarbu Państwa i daje pracę wielu tysiącom pracowników. Mamy uzasadnione obawy, że obecny sposób zarządzania spółką PKP CARGO S.A. prowadzi do jej degradacji, upadku i spowoduje masowe zwolnienia tysięcy pracowników co grozić będzie niekontrolowanym wybuchem społecznego niezadowolenia.
A wybory niedługo......A potem nagle może się okazać, że nieusuwalni i niezastąpieni zlecą z hukiem ze stołeczków...i to nie tylko z tych najwyższych.
Nie sądzę, by ten list spotkał się z jakąkolwiek reakcją ze strony elit. Arogancja byłe, jest i będzie nadal. Wniosek - jedynym ratunkiem jest wygrana PiS-u ?
„Solidarność” o upadku PKP Cargo w liście do premier Kopacz.
Rada Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność" wystosowała do premier Ewy Kopacz list otwarty, w którym zwraca się z apelem o zainteresowanie niepokojącą sytuacją w spółce PKP Cargo i podjęcie stosownych działań. „Mamy uzasadnione obawy, że obecny sposób zarządzania spółką PKP Cargo prowadzi do jej degradacji, upadku i spowoduje masowe zwolnienia tysięcy pracowników, co grozić będzie niekontrolowanym wybuchem społecznego niezadowolenia” – piszą związkowcy.
Zwiąchole są zaniepokojeni sytuacją w PKP Cargo,paradne No ale zamiast prowadzić realną działalność związkową,tylko się ją udaje,albo większość czasu poświęca leczeniu wątroby po hulankach z dyrektorami to jest jak jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum