Kilka spostrzeżeń z wczorajszego przejazdu linią 274:
-nadal obowiązują ograniczenia na przejazdach w km: 95,0 oraz 94,6 z powodu niesprawności SSP.
Na stacji Boguszów Gorce Zachód zamknięty jest tor nr 3, co zapewne jest związane z wymianą tego toru w km 88,092 - 88,590, która będzie realizowana w ramach kontraktu, który obejmuje prace w Smolcu, i na odcinku Smolce-Kąty Wrocławskie-Mietków.
Na stacji Wałbrzych Główny pojawiła się nowa bramka trakcyjna z zamontowanymi na niej semaforami świetlnymi. To raczej nowość na linii 274.
M.in. na odcinku Wałbrzych Fabryczny-Wałbrzych Miasto prowadzone są prace przy budowie linii kablowej i zapewne z tą inwestycją nie funkcjonuje jeden z przejazdów kat. A, który jest zdalnie obsługiwany z sąsiedniego posterunku. Wymusza to ograniczenie do 20 km/h na tym przejeździe.
Na peronie stacji Wałbrzych Miasto nadal trwają prace i zamknięty jest tor nr 2.
Na stacji Jaworzyna Śląska zamknięty jest tor nr 10 (przy peronie I) i pociągi pasażerskie w kierunku Wrocławia korzystają z toru nr 8. Zamknięcie jest podyktowane pracami przy remoncie budynku jaworzyńskiego dworca.
Pojawiły się nowe tymczasowe ograniczenia prędkości w torze nr 2 na odcinku Żarów-Imbramowice (do 60?) oraz na odcinku Mietków-Kąty Wrocławskie do 70 km/h.
Na torze nr 1 na szlaku Kąty Wrocławskie-Mietków niewiele zauważyłem ze względu na dużą frekwencję w pociągu i lokalizację po przeciwnej stronie w składzie. Jedynie zauważyłem zebrane stosy podkładów wzdłuż torowiska zarówno starych zdemontowanych oraz nowych, które będą dopiero położone.
Nie ma już ograniczenia do 20 km/h na przejeździe zaraz za słynnymi mostami (km 17,0, szlak Kąty Wrocławskie-Smolec), ale na mostach nadal jest ograniczenie tymczasowe chyba do 50 km/h.
W Smolcu na na nowym peronie nawierzchnia oraz oświetlenie już w zasadzie w całości wykonane. Teraz pewnie pozostaną jeszcze prace przy urządzeniach systemu informacji pasażerskiej i małej architektury (ławki, kosze na śmieci itp.)
Zamknięty jest również tor nr 2 pomiędzy Wrocławiem Zachodnim, oraz podg. Grabiszyn. Wynika to zapewne z budowy peronu w pobliżu FAT w stolicy Śląska.
boguszów gorce.jpg Boguszów Gorce Zachód
Plik ściągnięto 34 raz(y) 151.52 KB
nowe bramki Wałbrzych Głowny.jpg Nowe bramki na stacji Wałbrzych Główny
Plik ściągnięto 42 raz(y) 135.94 KB
wch fabryczny.jpg Na szlaku Wałbrzych Fabryczny-Wałbrzych Miasto
Plik ściągnięto 25 raz(y) 156.09 KB
przed Wch Miasto.jpg Przed stacją Wałbrzych Miasto
Pomiędzy Sędzisławiem, a Boguszowem Gorce Zachód zamknięty jest tor nr 1. Na torze tym w okolicach Witkowa Śląskiego prowadzone były (m.in w sobotę 25. października) prace związane z wymianą osprzętu sieciowego: liny nośnej, oraz wieszaków.
Na stacji Boguszów Gorce Zachód zakończone zostały prace przy modernizacji toru nr 3 oraz rozjazdów nr 3 oraz 15. Pojawiło się także tymczasowe ograniczenie prędkości do 60 km/h na torze nr 1 stacji Boguszów Gorce Zachód.
W dalszym ciągu prowadzone są prace przy peronie nr 2 stacji Wałbrzych Miasto. Pojawiła się tam już także pierwsza (nowa) bramka trakcyjna.
Prowadzone są również prace w torze nr 1 pomiędzy Mietkowem, a Kątami Wrocławskimi. Na znacznym odcinku (od strony Mietkowa) torowisko jest ułożone i podbite. W pobliżu wiaduktu autostrady A4 torów jeszcze nie ma, lub leży sobie niepodbita "drabinka). Na całym odcinku nie ma jeszcze słupów trakcyjnych, choć od strony Kątów widać, że wbito już sporo fundamentów palowych dla sieci trakcyjnej.
Na stacji Kąty Wrocławskie znajduje się składy wykonawcy robót firmy ZUE.
Sędzisław.jpg Wyjazd z Sędzisławia. Zamknięty tor nr 1 do Boguszowa Gorce Zachód
Plik ściągnięto 28 raz(y) 127.36 KB
Witków Śląski.jpg Lina nośna oraz nowy wieszak - okolice Witkowa Śląskiego
Plik ściągnięto 31 raz(y) 163.13 KB
Boguszów Gorce Zachód.jpg Boguszów Gorce Zachód
Plik ściągnięto 38 raz(y) 106.53 KB
Boguszów Gorce Zachód (1).jpg Boguszów Gorce Zachód
Plik ściągnięto 41 raz(y) 165.11 KB
Wałbrzych Miasto.jpg Wałbrzych Miasto
Plik ściągnięto 34 raz(y) 129.47 KB
Wałbrzych Miasto (1).jpg Wałbrzych Miasto
Plik ściągnięto 27 raz(y) 111.67 KB
Mietków - Kąty Wrocławskie.jpg Mietków Kąty-Wrocławskie tor nr 1
Plik ściągnięto 33 raz(y) 86.32 KB
Mietków - Kąty Wrocławskie (1).jpg Mietków Kąty-Wrocławskie tor nr 1
Między Smolcem, a Kątami Wrocławskimi leżą już nowe szyny, zapewne jak zakończą odcinek do Mietkowa ruszą tutaj. A tam już ostatnie elementy sieci montują.
W Żarowie jest ułożony na boku nowy rozjazd, będą go montować w torze dodatkowym stacji.
Na Wałbrzychu Miasto już dwa tory przejezdne, ale będą chyba jeszcze przejazd robić.
W Wojanowie prace powoli, ale do przodu, ( tak na moje oko dokładnie wykonują roboty: wybierali głęboko stare podtorze ok. 0,7m, odwodnienie starannie, pierwsza warstwa klińca ułożona i ubita walcem, tak samo kolejna warstwa tłucznia).
marcin smal - dzięki za sprawozdanie z frontu.
Jak wyglada sytuacja z rewitalizacja peronow i przejscia podziemnego na st. Jelenia Gora? ZTCW do tej pory nawet nie wszczeto postepowania przetargowego.
W ostatnim czasie PLK ogłosiła dwa przetargi związane z linią 274:
Pomoc techniczna eksperta dla zadania Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław Zgorzelec na odcinku Wrocław Jelenia Góra - modernizacja tunelu liniowego w km 118,700
opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania:Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław Zgorzelec na odcinku Wrocław Jelenia Góra; modernizacja peronów, wiat peronowych oraz przejścia pod torami w st. Jaworzyna Śląska[b]
Ponadto na stronie http://www.walbrzyszek.com/news,single,init,article,26230 można obejrzeć zdjęcie w wyremontowanego peronu nr 2 na stacji Wałbrzych Miasto. Wreszcie dotychczasowe wiaty (znane z przystanków komunikacji miejskiej) zostały zastąpione przez takie bardziej kolejowe, choć niestety trochę małe. Mimo wszystko postęp w stosunku do wcześniejszego stanu jest zdecydowany.
Tor nr 1 Wojanów- Jelenia Góra gotowy, na dniach powinni oddać go do użytku.
Ukazał się przetarg na wymianę sieci trakcyjnej w torze nr 2 Jaworzyna Śląska - Żarów. Odnośnie zapytania z forum SkyscraperCity w związku:
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji sieci trakcyjnej oraz wykonaniu robót towarzyszących na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec, na szlaku Żarów-Jaworzyna Śląska tor nr 2 oraz sporządzenie dokumentacji projektowej (budowlanej i wykonawczej) dla zadań przyszłościowych?
Może to dotyczy ewentualnej budowy łącznicy, pomijającej Jaworzynę Śląską.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum