Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Kolej zapłaci pasażerom za spóźnienia
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-12-2014, 23:54   Kolej zapłaci pasażerom za spóźnienia Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity będzie zwracać pieniądze za opóźnienia pociągów. Od czwartku, 4 grudnia spółka wprowadza nowe zasady przyznawania odszkodowań pasażerom za niepunktualne kursy. Podróżni będą mogli ubiegać się o rekompensaty, które mogą wynieść nawet 50 proc. opłaty za przejazd.

Do tej pory o odszkodowanie mogli ubiegać się tylko te osoby, które podróżowały pociągami Express InterCity oraz pociągami międzynarodowymi kursującymi do państw Unii Europejskiej. Od 4 grudnia te same zasady obowiązywać będą we wszystkich krajowych pociągach uruchamianych przez przewoźnika, również w pociągach Express InterCity Premium (Pendolino) oraz InterCity.

Za spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25 proc. ceny biletu, natomiast, jeśli pociąg opóźni się ponad 120 minut będzie to połowa ceny biletu.

Więcej na ekonomia.rp.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-12-2014, 11:44    Odpowiedz z cytatem

To było do przewidzenia bowiem 2 grudnia kończy się okres przejściowy według którego zapis ten nie obowiązywał w pociągach TLK. Natomiast zmiana na gorsze, to taka, że trzeba mieć poświadczenie od konduktora. Nie każdy może chcieć to wydać, a dwa, to jak załóżmy takim "Smokiem Wawelskim" z Krakowa do Warszawy w niedzielę podróżuje zawsze około 1000 osób i niech tylko połowa zechce takie zaświadczenie to kiedy Ci konduktorzy do domu pójdą. I ile ten pociąg będzie musiał stać na dworcu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-12-2014, 15:42   

Nie bardzo rozumiem na co poświadczenie na każdym bilecie. Rozumiem na miesięcznych, sieciowych itp., ale skoro bilet jest wystawiony na konkretny pociąg, to po co jeszcze biegać za poświadczeniem.
Powrót do góry

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 03-12-2014, 17:18    Odpowiedz z cytatem

Nie siejcie już paniki, żaden kierownik/konduktor (tłum ludzi) czy postój na dworcu, który blokuje stację.
Każdy pociąg ma swoją dokumentację, którą drużyna zdaje do biura przewozów. Te dokumenty ( teraz już na etapie jazdy pociągu) są wprowadzane do systemu i dane są dostępne w punktach obsługi podróżnych. Pasażer idzie do takiego punktu z biletem i to wszystko, drużyna do niczego tu nie jest potrzebna Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 03-12-2014, 22:46    Odpowiedz z cytatem

Od dzisiaj PKP IC będzie "chętniej" zwracać pieniądze za spóźnienia pociągów dalekobieżnych. Patrząc na liczne sukcesy PKP IC w dziedzinie punktualności to pierwszy krok do ostatecznego rozwiązania kwestii istnienia kolei w Polsce.

http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1308200,PKP-Intercity-zmienia-zasady-odszkodowan-za-opoznienia-pociagow

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-12-2014, 15:06    Odpowiedz z cytatem

Odszkodowanie za spóźnienie bez poświadczenia konduktora.

We wczorajszym komunikacie PKP Intercity poinformowało media i pasażerów, że chcąc złożyć reklamację należy dołączyć poświadczenie od konduktora o opóźnieniu oraz bilet. Wymóg ten jest bezpodstawny, bowiem unijne rozporządzenie nie nakłada obowiązku złożenia, obok biletu, poświadczenia. Liczne komentarze ze strony prawników oraz czytelników ukazały błędne rozumienie rozporządzenia przez spółkę, jej pracowników oraz pasażerów.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/54955/odszkodowanie_za_spoznienie_bez_poswiadczenia_konduktora.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Młody Kolejarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 04-12-2014, 19:22   Zmiany na kolei... Odpowiedz z cytatem

Zwrot części kosztu biletu za spóźniony pociąg, ciepłe napoje i posiłki, a w niektórych przypadkach także wynajęcie hotelu dla podróżnych – to najważniejsze prawa, jakie nabyli 3 grudnia pasażerowie polskich kolei. Minister Infrastruktury i Rozwoju podpisała rozporządzenie poszerzające przywileje klientów zgodnie z przepisami Unii Europejskiej. Czy jednak wszyscy mają powody do zadowolenia?

http://turystyka.wp.pl/title,Nowe-przywileje-dla-pasazerow-pociagow-Niepelnosprawni-na-marginesie,wid,17078801,wiadomosc.html?ticaid=113ebc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

witia Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sty 2011

PostWysłany: 05-12-2014, 12:55    Odpowiedz z cytatem

Rozumiem odszkodowania dla pasażerów za opóźnienie pociągu. Tylko trzeba brać pod uwagę fakt że większość opóźnień wynika z winy PLK. Bo co z tego że maszynista chce jechać jak mu na to warunki na szlaku nie pozwalają. I czy wtedy przewoźnik jest winny za opóźnienie? Moim zdaniem koszty takiego odszkodowania powinien ponosić także rzeczywiście powodujący opóźnienia czyli zarządca infrastruktury.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dak04 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Maj 2012

PostWysłany: 05-12-2014, 16:18    Odpowiedz z cytatem

A słuszłeś o czymś takim jak regres? Mnie jako podróżnego nie interesuje kto jest winny. Firmy dochodzą tego między sobą. Jeżeli do opóźnienia doszło z winy kierowcy, który spowodował wypadek, ostatecznie płaci jego ubezpieczyciel OC. Ale podróżnego to nie interesuje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-05-2015, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Kto i kiedy może żądać rekompensaty za opóźnienie pociągu?

Opóźnienie niektórych kategorii pociągów powyżej 60 minut w stosunku do rozkładu jazdy nakłada na przewoźnika obowiązek wypłaty rekompensaty, bez względu na przyczynę opóźnienia.

Niezależnie od tego, pasażerowie wszystkich rodzajów pociągów mogą dochodzić odszkodowań z tytułu naprawy szkody powstałej w wyniku opóźnienia pociągu, przypomina Urząd Transportu Kolejowego przed sezonem wakacyjnym.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/kto-i-kiedy-moze-zadac-rekompensaty-za-opoznienie-pociagu,250259_1_0_0.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl