To jest nieporozumienie i skandal!!!!!!!!! Budują rok a nie ma nawet 10 metrów torowiska. Ja bym ich wyrzucił na zbity pysk i nałożył karę. Tramwaje pojadą w Olsztynie w 2017 roku. Dali by robotę niemcom czy holendrom tramwaj pojechałby w przyszłym roku - proste!
Prezydent przegonił Hiszpanów. Tramwaje zbuduje ktoś inny
iasto rozwiązało umowę z hiszpańskim koncernem, który nie radzi sobie z budową linii tramwajowych w Olsztynie.
Decyzję ogłosił Piotr Grzymowicz na niespodziewanej konferencji prasowej w piątek o godz. 19 przy ul. Płoskiego, w pobliżu miejsca, gdzie powinno powstać torowisko dla olsztyńskich tramwajów. Prezydent poinformował, że na podstawie opinii inżyniera kontraktu zdecydował o odstąpieniu od umowy na budowę linii tramwajowych z FCC Construccion S.A. z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Główne powody to brak realizacji robót budowlanych w terminie, brak realizacji postanowień kontraktu i nie wykonywanie poleceń inżyniera kontraktu. - Hiszpańska firma wykonała 4,6 proc. prac, podczas gdy harmonogram przewiduje, że prace budowlane w tym momencie powinny być wykonane na poziomie 75 proc. - powiedział prezydent.
W poniedziałek (08.09) w Olsztynie rozpoczęła się budowa najdłuższego odcinka sieci tramwajowej. Firma Skanska S.A., z którą w połowie sierpnia prezydent Piotr Grzymowicz podpisał umowę, właśnie rozpoczęła prace. Związane są one z budową prawie 5-kilometrowego odcinka dwutorowej linii tramwajowej z południowej części miasta do ulicy Obiegowej wraz z odnogą do miasteczka studenckiego.
Łagodna zima w grudniu pozwoliła na ciągłość prac przy projekcie tramwajowym. W związku tym prace toczyły się do samych świąt. Sam prezydent Piotr Grzymowicz uspokaja niedowiarków, że nie ma opóźnień i że – wszystko toczy się zgodnie z harmonogramem. Największy postęp widać już na południowym odcinku linii tramwajowej. Plany wskazują, że tramwaje mogą powrócić w 50. rocznicę ich likwidacji w 1965 roku.
Jeszcze nie zakończyły się prace przy obecnej sieci tramwajowej, a miasto już planuje dalszą jego rozbudowę. Do tego weryfikuje swoje wcześniejsze założenia, gdyż mogą one okazać się mało opłacalne.
W pierwszym Solarisie Tramino dla Olsztyna trwa już montaż przegubów oraz wyposażenia kabin motorniczego. Wiadomo już niestety, że testy odbędą się w innym mieście, bowiem brakuje na razie kompletnych odcinków torów na Warmii do testowania pojazdu.
Pierwszy pojazd dla Olsztyna jest już w bardzo zaawansowanej fazie budowy. Jak podaje rzecznik Solarisa, Mateusz Figaszewski, w Tramino Olsztyn numer 1 trwa montaż przegubów oraz wyposażenia kabin motorniczego. – Drugi i trzeci pojazd jest w trakcie zabudowy urządzeń na dachu, trwa rozkładanie okablowania wewnątrz pojazdu oraz montaż szaf elektrycznych. Pozostałe sztuki są na etapie spawania i sukcesywnie w najbliższych tygodniach będą przechodzić proces montażu końcowego – informuje.
Olsztyńscy urzędnicy zaproponowali wstępny zarys tego, jak widzą rozbudowę linii tramwajowych w mieście. Według planów, tramwaj miałby zostać przedłużony po stronie wschodniej Olsztyna i utworzyć ring. W zależności od przychylności Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz wysokości dotacji unijnej, mogłyby zostać także zrealizowane inwestycje uzupełniające.
Akurat ring uważam za bardzo dobre rozwiązanie, domknięcie od strony wschodniej uzupełni brakujący odcinek i domknie dogodny dostęp dla większości olsztyńskich osiedli, położonych na południe od linii kolejowej. Moim zdaniem warto pomyśleć o odnodze na północ miasta.
_________________ Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzieDeBe
Już za kilka dni Solaris zakończy prace nad dwoma pierwszymi składami Tramino dla Olsztyna. Pierwszy z nich pojedzie na testy do Poznania, a drugi trafi do stolicy Warmii. Docelowo Solaris ma wyprodukować piętnaście składów w kolorze stalowo-limonkowym, nowym kolorze miejskim Olsztyna.
Trzech wykonawców inwestycji tramwajowej złożyło do Urzędu Miasta w Olsztynie wnioski o przedłużenie terminu zakończenia robót. Czy to oznacza, że cała inwestycja nie zakończy się – tak jak planowano – 31 października?
Olsztyn ma pierwszy tramwaj, nie ma jeszcze torów.
Pierwszy z 15 zamówionych solarisów trafił do stolicy Warmii i Mazur. Tramwaj musiał pokonać na lawecie ponad 600 km, choć Bolechowo pod Poznaniem z Olsztynem dzieli dwa razy krótszy dystans. O godz. 4 nad ranem witali go mieszkańcy uzbrojeni w aparaty fotograficzne. Na torach jednak nie zobaczą go zbyt szybko - budowa tras tramwajowych na razie jeszcze trwa.
Jeszcze nie uruchomiono pierwszej linii tramwajowej w Olsztynie, a już władze miasta przygotowują się do budowy kolejnej. Właśnie zleciły wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej przedłużenia linii tramwajowej łączącej osiedla Jaroty i Pieczewo z położoną nieco wyżej na północ fabryką Michelin.
Prezydent Olsztyna: Tramwaj ruszy na przełomie listopada i grudnia.
Pierwszy tramwaj w Olsztynie to przełomowa chwila, a także symbol zmian, które w mieście następują. O tym, że wszystko zostanie zrealizowane na czas oraz o wrażeniach związanych z pierwszą dostawą Tramino na Warmię rozmawiamy z Piotrem Grzymowiczem, prezydentem Olsztyna. Osobą, która od początku do końca nadzoruje, by tramwaje wróciły do miasta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum