Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
RPO 2014-2020 kolej na Lubelszczyźnie
Autor Wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 04-02-2012, 17:03    Odpowiedz z cytatem

Ale przecież taki samochód waży tyle samo co normalny, więc z pociągiem byłoby to samo.
A co do masy- już Akumulatorowy Zespół Trakcyjny wittfeld produkowany w dwudziestoleciu międzywojennym ważył 60 ton, a wtedy wiadomo akumulatory były cięższe. Już po modernizacjach ten AZT miał zasięg 300km, więc przy takiej masie możnaby osiągnąć obecnie myślę, że nawet zasięg z 500 km (tyle osiągają najnowsze modele Toyoty).
Dodatkowo miałby zaletę, której nie mają szynobusy spalinowe- dzięki silnikom asynchronicznym odzyskiwałby energię przy hamowaniu.
Jeżeli obecnie można ładować samochody z domowej instalacji elektrycznej, to z szynobusami możnaby postąpić tak samo (przy zastosowaniu kilku akumulatorów równolegle ładowanych) .
Jeżeli nie dzięki instalacjom szybkiego ładowania można naładować samochód w 15-45minut, to myślę, że dla szynobusa wystarczyłyby z dwie godziny.
Aż z ciekawości napiszę w tej sprawie do PESY Smile .

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 06-02-2012, 18:15    Odpowiedz z cytatem

Obecnie nie produkuje się autobusów miejskich dłuższych niż 11 m (na testy, bo nikt póki co w takie zabawki nie wchodzi) bo podobno jest to bardzo trudne konstrukcyjnie. Dla pojazdów szynowych jest jeszcze trudniej, a samochody osobowe to inny kaliber...
Chociaż... w Skierniewicach, w PSMK mają cóś takiego http://www.psmk.org.pl/index.php?lok=wittfeld. Niemniej raczej w najbliższej przyszłości czegoś podobnego nie zaprojektują...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 08-02-2012, 13:35    Odpowiedz z cytatem

Sebcio, trochę nie masz racji. Miejskie autobusy produkuje się głównie w wersjach: 12 m (zwykły), 15 m i 18 m (przegubowy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 08-02-2012, 13:59    Odpowiedz z cytatem

endrju, wiem o tym, ale mi chodziło o autobusy z napędem akumulatorowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 19-07-2013, 21:11    Odpowiedz z cytatem

Lubelskie: trwają konsultacje RPO 2014-2020.

Zarząd Województwa zatwierdził wstępny projekt nowego Regionalnego Programu Operacyjnego i poddał go konsultacjom społecznym. W praktyce oznacza to, że każdy może zgłosić własne uwagi do dokumentu.

Z dokumentu można się dowiedzieć na co będą wydawane fundusze europejskie w latach 2014-2020 w województwie lubelskim. - Pamiętajmy jednak, że to projekt, który może jeszcze ulec zmianie - podkreśla marszałek Krzysztof Hetman.

W województwie lubelskim istnieje potrzeba zwiększenia udziału kolei w przewozach, jako transportu mającego najmniej szkodliwy wpływ na środowisko. Jednakże zły stan infrastruktury kolejowej, taboru kolejowego oraz niski stopień zelektryfikowania linii kolejowych wymaga poniesienia wysokich nakładów finansowych.

Do priorytetowych zadań województwo zaliczyło rozwój i rehabilitację kompleksowego, nowoczesnego i interoperacyjnego systemu transportu kolejowego. Wzmocnienie funkcjonowania transportu kolejowego ma wpłynąć na poprawę warunków życia mieszkańców oraz rozwoju gospodarczego województwa lubelskiego. Wsparcie z UE na ten cel ma wynieść 34 mln 41,5 tys. euro.

Kluczowym elementem dla rozwoju regionu jest przyśpieszenie przebudowy powiązań kolejowych. Ważne jest przystosowanie do wyższych prędkości podróży magistralnej linii kolejowej Lublin- Dorohusk (linia nr 7). Wzrost możliwości przewozowych kolei w regionie będzie możliwy po zrealizowaniu Eurocentrum Logistycznego w Małaszewiczach, modernizacji linii ważnych w skali ponadregionalnej - linii nr 2, 7, 12, 26, 68 i 65 - LHS. O znaczeniu Linii Hutniczej Szerokotorowej, na której końcu w Polsce zlokalizowane jest centrum logistyczne w Sławkowie, świadczy wielkość przewozów (ok. 7 mln t rocznie) oraz duże zainteresowanie międzynarodowych operatorów logistycznych.

Władze województwa zapisały w strategii również modernizacje, rewitalizacje sieci kolejowej i infrastruktury dworcowej poza siecią TEN-T oraz zakup i modernizację niskoemisyjnego taboru kolejowego dla połączeń wojewódzkich. W opinii zarządu województwa wprowadzenie nowoczesnych i zelektryfikowanych środków transportu kolejowego zachęci mieszkańców do korzystania z tego środka transportu. Dzięki nim skróci się czas przejazdu oraz podniesie się jakość i komfort podróży.

Aby zgłosić własne uwagi wystarczy wypełnić elektroniczny formularz i przesłać go na adres: konsultacje-rpo2014-2020@lubelskie.pl do 16 sierpnia.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15049/Lubelskie-trwaja-konsultacje-RPO-2014-2020.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

seaxgast Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Lip 2010
Skąd: Wrocław / Jarczów

PostWysłany: 21-07-2013, 00:21    Odpowiedz z cytatem

Propozycja modernizacji linii nr 69
Moim zdaniem bardzo ciekawe propozycje, warto byłoby je zgłosić do RPO.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
1129994

Dresio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Rejowiec Fabr.

PostWysłany: 21-07-2013, 14:03    Odpowiedz z cytatem

Ciekawa pomijając budowę łącznicy w Rejowcu.. Możecie ją zrobić, ale dla pociągów towarowych. Mieszkam w Rejowcu i korzystam z tych połączeń do Zamościa i są one bardzo potrzebne z CENTRUM! nie z Rejowiec Zachodni/Południowy gdzie nikt nie mieszka. Weźcie pod uwagę też to, że tu będzie kopalnia i przybędzie ludzi w tej miejscowości kiedyś.. z Rejowca (Fabrycznego) nie ma żadnych busów do Krasnegostawu i Zamościa więc to jest jedyne bezpośrednie połączenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: CHEŁM

PostWysłany: 21-07-2013, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Zamiast budowy Rejowca Zachodniego z trzema krawędziami peronowymi, taniej by było uczynić stacją przesiadkową Kanie, tam jedynie należało by przeciągnąć kawałek sieci trakcyjnej nad torem przy budynku stacji dla łączników Chełm - Kanie - Chełm. Wówczas nikt nie byłby pokrzywdzony, również mieszkańcy Rejowca. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 16-08-2013, 11:11   Z Warszawy do Lublina w 100 minut Odpowiedz z cytatem

W 2015 roku ma być gotowa dokumentacja na modernizację linii kolejowej ze stolicy do Lublina. Rozpoczęcie prac planowane jest w 2016 roku. Po ich zakończeniu czas przejazdu na tej trasie skróci się do około 100 minut.

Projekt ma na celu przygotowanie inwestycji polegającej na pełnej modernizacji infrastruktury kolejowej o długości prawie 150 km, na odcinku Otwock - Lublin. Zadanie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej. Na jej podstawie zostaną przygotowane materiały przetargowe pozwalające ogłosić postępowanie na wybór wykonawcy robót budowlanych. Przewidywany koszt opracowania dokumentacji, oraz pozyskania gruntów wynosi prawie 152 mln złotych.

Zadanie zostało podzielone na 3 części. Dokumentację dla poszczególnych odcinków wykonają:
* DB International GmbH dla odcinka Otwock - Pilawa
* Mosty Katowice Sp. z o.o. dla odcinka Pilawa - Dęblin,
* MGGP S.A. dla odcinka Dęblin - Lublin.

Roboty budowlane planowane są na lata 2016 - 2020. Zakres prac obejmie budowę dodatkowego, drugiego toru między Otwockiem, a Pilawą, modernizację torów na pozostałym odcinku linii, montaż rozjazdów, budowę nowych obiektów inżynieryjnych oraz przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych. Po modernizacji pociągi pojadą tą trasą z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu z Warszawy do Lublina skróci się do około 1 godziny i 40 minut.

Linia kolejowa Nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk - granica państwa, jest linią o znaczeniu państwowym i stanowi część nowego korytarza transeuropejskiej sieci linii kolejowych łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym.

Źródło: Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 21-05-2015, 15:32    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne na Lubelszczyźnie do 2020 roku.

Sejmik województwa lubelskiego w trakcie ostatniej sesji jednomyślnie przyjął umowę na świadczenie pasażerskich kolejowych usług przewozowych przez Przewozy Regionalne do 2020 roku. Wieloletnie umowy są jednym z głównych filarów procesu restrukturyzacji spółki, który ma ją przygotować do sprawnego funkcjonowania na konkurencyjnym rynku.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24392/Przewozy-Regionalne-na-Lubelszczyznie-do-2020-roku.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl