Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 58, 59, 60  Następny
Nowy tabor PKP Intercity
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-04-2015, 22:31    Odpowiedz z cytatem


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 05-05-2015, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Sama prezentacja miała miejsce OIDP w październiku 2013, ale fajnie to zobaczyć z innej strony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 20-05-2015, 21:19    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity w końcu podpisało umowę na dostawę 20 wagonów Cegielskiego.

Szczęśliwie kończy się przetarg na dostawę 20 wagonów osobowych dla PKP Intercity. 15 maja konsorcjum składające się z Agencji Rozwoju Przemysłu SA, spółki Polski Tabor Szynowy oraz H. Cegielski FPS sp. z o.o. podpisało umowę na dostawę 20 wyprodukowanych w 2011 roku pojazdów.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/57675/pkp_intercity_w_koncu_podpisalo_umowe_na_dostawe_20_wagonow_cegielskiego.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 20-05-2015, 21:54    Odpowiedz z cytatem

Przy dobrej informacji - jedna nieco gorsza. Nie będzie dodatkowych 3 wagonów restauracyjnych na bazie wagonów Z1A. FPS zaśpiewało sobie sporo za dużo, jak dla Intercity.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 20-05-2015, 23:29    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe kiedy PKP Intercity zapłaci za zakupy. Do tej pory nie dopłacono Alstomowi za Pendolino.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 24-05-2015, 16:53    Odpowiedz z cytatem

I bardzo dobrze, że nie dopłacono zważywszy na BARDZO liczne i czasem nawet dość poważne usterki, jakie w tych składach występują, a z którymi durny producent nie może sobie poradzić!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 03-06-2015, 20:02   ED161-001 200 km/h Odpowiedz z cytatem

Pojechał i dosyć - 160 zamówione!!!!
ciekawe co u Flirta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 10-06-2015, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Dlaczego uważasz, że dosyć? PESA ma aspiracje osiągać w normalnej eksploatacji platformy DART nawet 250km/h. Dlatego osobiście uważam, że powinni zakończyć testy na przynajmniej 220 km/h, by pokazać, że ten EZT może spokojnie jeździć te 200km/h (10% zapasu jako typowy). To, że Intercity zamówiło na 160km/h, tzn. że zubożyliśmy układ biegowy, czy konstrukcję? Pamiętajmy, że 211 km/h Impulsa jest nadal aktualne.
Co do Flirta, to przy tej ilości wyprodukowanych sztuk, Stadler nic sobie udowadniać nie musi. Pociągi z tej platformy mogą jeździć 200 km/h w codziennej eksploatacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 11-06-2015, 07:35   moim zdaniem PESA wie co DART może Odpowiedz z cytatem

DART jest lżejszy ponad 25% od pendo (liczone na pasażera) i około 10% od Stadlera
także moc w silnikach jest lepsza
Trzeba pamiętać, że to prototypowa konstrukcja co w kolejnictwie nie zdarza się często
jeśli przejdzie pomyślnie homologację na 160 to przyjdzie czas na fajerwerki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 11-06-2015, 10:01    Odpowiedz z cytatem

Jak już jesteśmy przy Pendolino, to ciekawi mnie jedna kwestia. Ostatnio budowane składy można podzielić w uproszeniu na dwa typy:
- wagony oparte na niezależnych wózkach (Pendolino, 19WE), co powoduje, że człony są dłuższe, dzięki czemu jest ich mniej, ale sama ilość wózków wpływa niekorzystnie na koszt i masę całego składu;
- wagony oparte o wspólne wózki (platformy Elf, Dart, Impuls, Flirt itd.), posiadające krótsze człony i wygląda na to, że jest to rozwiązanie bardzie ekonomiczne, skoro preferują to nasi producenci.

Czy ktoś mógłby nieco rozwinąć temat o takie informacje, jakie jest podstawowe kryterium doboru poszczególnego typu rozwiązania w zależności o zastosowań składu - dalekobieżny klasy ekonomicznej, Intercity klasy Premium, prędkości 160-190km/h lub 250km/h itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 30-06-2015, 12:15    Odpowiedz z cytatem

Pendolino to pociąg wyższej klasy, ale w niektórych elementach tańsza pesa dart go przerasta. W dartach jest przestronniej, można korzystać z internetu i rozmawiać przez telefon komórkowy.

Więcej:
Pendolino kontra pesa dart. Porównanie pociągów

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 01-07-2015, 13:06   pewnie tańszy "pasażerokilometr" w DART Odpowiedz z cytatem

przypuszczam także mniejszy łuk i szybsze osiąganie prędkości przelotowej oraz mniejsze zużycie energii na "pasażerokilometr"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 02-07-2015, 08:11    Odpowiedz z cytatem

Nowości taborowe ograniczamy ostatnio tylko do EZT, a tymczasem nowe lokomotywy spalinowe pojawiają się kolejno w służbie Intercity. Po TLK Karpaty do Zagórza obsługiwanej GAMĄ SU160-001, wczoraj doszła SU160-002 obsługująca Zamość pociągami IC Światowid/Kossak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 10-07-2015, 10:34    Odpowiedz z cytatem

Arek napisał/a:
Pendolino to pociąg wyższej klasy, ale w niektórych elementach tańsza pesa dart go przerasta. W dartach jest przestronniej, można korzystać z internetu i rozmawiać przez telefon komórkowy.

Więcej:
Pendolino kontra pesa dart. Porównanie pociągów

Kategorycznie protestuję przeciw brakowi oddzielnemu wątkowi poświęconemu Dartowi - skoro Pendolina ma. Jutro założę bo zaraz idę. W każdym bądź razie Wyborcza bredzi:

http://smocze.opary.salon24.pl/657937,fikcja-premium

Pendolino nie jest pociągiem wyższej klasy i próba uzasadnienia, dlaczego bilet na Pendo ma kosztować 150 zł a na Darta 60zł jest skazana na porażkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 10-07-2015, 16:22    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli dla Ciebie pociąg klasy HS nie jest wyższej klasy niż EZT na 160km/h, to co Ty robisz na forum kolejowym? Ja rozumiem, że otacza nas kompletna ignorancja techniczna, ale są pewne granice.
Jak PESA osiągnie poziom HS, to wtedy podyskutujemy, co jest lepsze.
Na razie PESA jest liderem polskiego rynku, ale nie osiąga tej pozycji robiąc dobre i niezawodne produkty, tylko rzucając się na wszystko, co może. Nadrabia straty w bardzo szybkim tempie, ale czołówka jest jeszcze daleko.
Ja niedaleko siebie mam taki problem, że nie kursują pociągi do Zamościa, bo 3 szt. zupełnie najnowocześniejszych lokomotyw spalinowych GAMA potrafiły bez awarii pojeździć po kilka dni. Tu mamy pole do popisu - najbardziej prestiżowy nieodpowiedzialny przewoźnik, który rzuca w geście rozpaczy ledwo co wyprodukowany tabor czołowego polskiego producenta. Tak widzisz przyszłość kolei w Polsce?
Pendolino ma już opublikowaną listę gotowości pociągów, przekroczyli wymagania przetargu.
Czekam z niecierpliwością na takie dane dotyczące zarówno GAMY, jak i DARTa, a były one wyższe niż dla Pendolino.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 39 z 60 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 58, 59, 60  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl