Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 200, 201, 202  Następny
Linia Kłodzko - Kudowa Zdrój
Autor Wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 04-08-2015, 17:32    Odpowiedz z cytatem

Mieszkam we Wrocławiu i dojezdzam autem więc mnie to rybka. Ale gdybym miał firmę, na której by mi zależało, to wolałbym puścić pociąg do Kudowy niż do Miedzylesia bo przynioslby większy wpływ do budżetu niż ten drugi. Oprócz tego skomunikowalbym 4 spore miasta z Wrocławiem, o nieporównywalnie większym prestiżu niż Bystrzyca i Międzylesie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-08-2015, 19:39    Odpowiedz z cytatem

Dotowana kolej regionalna drogi Kolego Scz nie jest od zarabiania pieniędzy, tylko jest to służba publiczna. Z Kłodzka do Bystrzycy mamy w dni robocze 10 par pociągów i jest to bardzo dobra oferta jak na linię lokalną, więc pasażerowie korzystają, zwłaszcza że czas przejazdu jest przyzwoity, a wyboru specjalnego nie ma, bo autobusów jest mało, jadą długo i są drogie (tak, PKS Kłodzko ma zdecydowanie zbyt drogie bilety, o czym przewoźnik boleśnie się przekonał, gdy Beskid zaczął do Lądka jeździć za 5 zł).

Do Kudowy oferta powinna być co najmniej taka sama, wtedy pasażerów będzie więcej, a i przesiadki będą łatwiejsze. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by jeździły bezpośrednie pociągi do Wrocławia, ale na dzień dzisiejszy ze względu na koszty uruchomienia takich pociągów nie będzie. Jazda SA134 pod drutem ponad 95 km kosztuje zdecydowanie za dużo, o składzie z wagonami nawet nie wspomnę (pominę inne problemy). Jakimś wyjściem byłby zakup EZT-ów ze spalinowym agregatem (Stadler takie produkuje), ale to marzenie ściętej głowy. A szkoda, byłyby jak ulał, nie tylko na tę linię.

Tak więc poprawa oferty na linii 309 jak najbardziej, ale nie kosztem linii 276. Nie możemy poprawiać oferty na jednej linii rozwalając ofert na drugiej. Zwłaszcza jeśli są tam potoki, a są. Wiadomo że pełny kibel tam nie pojedzie, ale nawet w Niemczech i Francji pociągi nie jeżdżą pełne po dach na całej trasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 04-08-2015, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Kolego bystrzak2000 skoro jest to służba publiczna to dlaczego linia do Kudowy gdzie jest więcej miast, większy prestiż i więcej ludzi jest traktowana gorzej od tej do Miedzylesia? I dlaczego pasażerowie na tej linii mają mieć gorszy komfort podróży? Jak to wytlumaczysz? czy koszt turbostonki z 2 zapelnionymi wagonami jest tak dużo większy niż do połowy zapelnionego kibla? Z drugiej strony, co tam koszty, przecież to służba publiczna, nieprawdaż?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 04-08-2015, 22:45    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak to wytlumaczysz? czy koszt turbostonki z 2 zapelnionymi wagonami

Ale najpierw tą turbostonkę i wagony trzeba kupić. No i jeszcze jakiś elektryk między Wrocławiem a Kłodzkiem by się przydał.

Cytat:
to dlaczego linia do Kudowy gdzie jest więcej miast, większy prestiż


Z tym prestiżem to bym się tak nie zapędzał, to żaden argument, bo z innego punktu widzenia międzynarodowa magistrala jest bardziej prestiżowa od zapchlonej lokalki, prawda? (inna sprawa że dojeżdżają tam dwa prestiżowe pociągi 40 zł z Wrocławia do Kudowy Śmiech Tak poważniej : w tej chwili najlepsze co zrobić dla TLK Rozewie to dogadanie się z Czechami i puszczenie tego pociągu do Pragi. Wtedy to i 5 wagonów może okazać się mało.

Cytat:
Dlaczego ma być traktowana gorzej od tej do Miedzylesia? I dlaczego pasażerowie na tej linii mają mieć gorszy komfort podróży?


No właśnie, dlaczego? Moim zdaniem powinno być 10 par szynobusów z Kudowy do Kłodzka i wtedy można stwierdzić że linie traktowane są równo. Z tym komfortem to bym nie przesadzał, jednak Kudowa ma klimatyzowane szynobusy a Międzylesie rozlatujące się kible.

Ja osobiście widziałbym rozwiązanie problemu tej linii przy kupnie nowych EZT (może w ramach perspektywy POIŚ 2014-20). Na linię 276 możnaby kupić w ramach jednego przetargu EZT-y i szynobusy, przy czym wymagana byłaby ich kompatybilność. Przypuśćmy wygraną Newagu. Z Wrocławia do Kłodzka wyjeżdża skład 36We + SA, szynobus jako niepracujący wagon, ale dostepny dla podróżnych. W Kłodzku następowałoby rozłączanie, 36We pojechałby do Międzylesia (a najlepiej do Usti) a szynobus już samodzielnie do Kudowy. Kompatybilność polegałaby na tym że z kabiny 36We możnaby sterować drzwiami i klimatyzacją w ciągniętym szynobusie.

Oczywiście tutaj dylemat, co lepsze : 10 par na Kudowa-Kłodzko czy 5 par Wrocław-Kudowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 05-08-2015, 09:20    Odpowiedz z cytatem

Bartuś jechales kiedyś szynobusem na odcinku 120 km? Te pojazdy nie sa do tego stworzone, siedzenia sa tak wygodne jak w tramwaju, mało miejsca na bagaż i na nogi. Wagony trzeba kupić? Z tego co wiem to PR posiadają całkiem sporo wagonów. Jeśli chodzi o lokomotywe można się dogadać z IC. Problem w tym czy się da, właśnie to jest największą bolaczka, linie ma kd, więc PR jeździć nie mogą, lokomotywy ma ic, spółki spoleczki a cierpi pasażer. 7 lat temu nie było problemu z bezpośrednim pociągiem do Wrocławia. Były wagony, była lokomotywa, była frekwencja Ale gdzieś na górze podjęto decyzję ze linie przejmuję ķd. I dobre czasy się skończyły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Wrocław / Zgorzelec

PostWysłany: 05-08-2015, 09:36    Odpowiedz z cytatem

Bartuś napisał/a:
No właśnie, dlaczego? Moim zdaniem powinno być 10 par szynobusów z Kudowy do Kłodzka i wtedy można stwierdzić że linie traktowane są równo. Z tym komfortem to bym nie przesadzał, jednak Kudowa ma klimatyzowane szynobusy a Międzylesie rozlatujące się kible.

Ja osobiście widziałbym rozwiązanie problemu tej linii przy kupnie nowych EZT (może w ramach perspektywy POIŚ 2014-20). Na linię 276 można by kupić w ramach jednego przetargu EZT-y i szynobusy, przy czym wymagana byłaby ich kompatybilność. Przypuśćmy wygraną Newagu. Z Wrocławia do Kłodzka wyjeżdża skład 36We + SA, szynobus jako niepracujący wagon, ale dostępny dla podróżnych. W Kłodzku następowałoby rozłączanie, 36We pojechałby do Międzylesia (a najlepiej do Ústí) a szynobus już samodzielnie do Kudowy. Kompatybilność polegałaby na tym że z kabiny 36We można by sterować drzwiami i klimatyzacją w ciągniętym szynobusie.


Pomysł z podwójną relacją w podwójnej trakcji jest niezły, choć miałbym jedno ale. Z czasem coraz bardziej będzie rosło znaczenie ruchu aglomeracyjnego do Wrocławia. A wtedy zdałoby moim zdaniem więcej połączeń na linii 274: zarówno do Międzylesia, jak i w bezpośredniej relacji do Kłodzka. Ale na razie to pieśń przyszłości.

Bartuś napisał/a:
Oczywiście tutaj dylemat, co lepsze: 10 par na Kudowa-Kłodzko czy 5 par Wrocław-Kudowa.


5 par Kudowa-Wrocław i 5 par Kudowa-Kłodzko?

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 05-08-2015, 10:35    Odpowiedz z cytatem

Linia Wrocław- Międzylesie to linia nr 276 a nie 274. Fajnie by było jakby IC wprowadziło bilet relacyjny na odcinku Kudowa- Wrocław. Wtedy koszty biletu przy założeniu 25 zł na całej trasie byłyby porównywalne z osobówką- bez przesiadki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 05-08-2015, 10:58    Odpowiedz z cytatem

Scz napisał/a:
Bartuś jechales kiedyś szynobusem na odcinku 120 km?


21 lipca 2015 roku, SA135 między Kudową Zdrój a Legnicą (a ściślej z przesiadką na kolejny szynobus do Miękini, ,więc w sumie ok. 200 kilometrów).

Przyznam że jechało mi się dużo wygodniej niż przeładowanym, rozlatującym się kiblem (A nieraz nieraz plastikowym -choć ostatnio jest z tym lepiej), obsługującym pociągi na mojej linii. Zapraszam na przejażdżkę z Wrocławia do Zielonej Góry takim czymś a szybko docenisz zalety szynobusów) Było cicho, pojazd klimatyzowany. Jedynie można pomyśleć nad wygodniejszymi fotelami, ale to tani szczegół.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 05-08-2015, 13:26    Odpowiedz z cytatem

Ja wole jechac do wroc kiblem, mogę się wyspać, siedzenia sa miękkie i jest dużo miejsca na nogi i bagaż. Wiadomo ze jest głośno i nie ma klimy Ale okno można otworzyć. Nie wiem czy jechales szynobusem z popsuta klima. To dopiero jest hardkor a zdarza się często. Te pojazdy są przeznaczone do obsługi lokalnego ruchu do kilkunastu kilometrów a sa wykorzystywane jak pociągi dalekobiezne.

[ Dodano: 16-08-2015, 22:15 ]
Taka ciekawostka: kształtowy semafor wjazdowy do stacji Szczytna od strony Dusznik miał odwortne malowanie, podobnie jak ten w Nowej Rudzie Smile

https://www.flickr.com/photos/r_walther/17297375196/in/photostream/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 20-08-2015, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Całoroczne pociągi TLK do Kudowy Zdrój to już pewne. Ministerstwo potwierdziło nam uruchomienie dwóch par a PKP IC na "Rynku kolejowym" potwierdza te informacje. Co prawda nie napisali co pojedzie, ale my już wiemy, że będzie to nocny z Białegostoku i dzienny z Gdyni. Najnowszy projekt rj 2015/16 też zakłada te połączenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 21-08-2015, 07:23    Odpowiedz z cytatem

Świetna wiadomość dla regionu. Teraz tylko jakieś remonty na Wrocław-Kłodzko i Kłodzko-Polanica, pociąg Wrocław-Praga przez Międzylesie, i już w ogóle będzie nieźle Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 21-08-2015, 08:10    Odpowiedz z cytatem

Obecna "Szklarka" Poznań- Jelenia ma zmienić nazwę na "Szczeliniec" i pojechać do Międzylesia od rj 2015/16.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 21-08-2015, 09:54    Odpowiedz z cytatem

To super wiadomość, wreszcie elegancki wagonowiec z klimą na tej trasie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pacy Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 23-08-2015, 15:43    Odpowiedz z cytatem

Sobotni ( 22.08.2015 ) wieczorny przejazd TLK 66262 Rozewie z Kudowy Zdrój do Wrocławia przez zabytkowy wiadukt z Lewinie Kłodzkim :
https://youtu.be/LJdKvN0zVKc

_________________
2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KąsaczPL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2013
Skąd: Szczytna

PostWysłany: 01-09-2015, 13:46    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś wie co będą robić na odcinku Kłodzko - Kudowa w dniach 1 - 11 Września? I dlaczego jest komunikacja zastępcza?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 180 z 202 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 200, 201, 202  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl