W grudniu nie pojedziemy wszystkimi Dartami i Flirtami.
Odbiory techniczne pojazdów Dart i Flirt powinny zakończyć się w grudniu 2015. Ale wszystkimi 40 nowymi pociągami PKP Intercity będzie wozić pasażerów najpewniej pod koniec pierwszego kwartału 2016 roku.
15 składów FLIRT3 z 20 zamówionych przez PKP Intercity jest już gotowych. Na dworcu w Katowicach konsorcjum Stadler-NEWAG i przewoźnik po raz pierwszy zaprezentowali pojazd pasażerom. Już w grudniu pociągi wejdą do rozkładu jazdy.
Nie byłem oglądać tych Flirt3, ale na zdjęciach robią pozytywne wrażenie. Szkoda, że nie wygenerowano części z przedziałami. Trasa przykładowo Katowice - Gdynia, powinna mieć wybór dla pasażera, nie każdy lubi bezprzedziałowe wagony, tutaj minus dla tych nowych składów. Napewno klimatyzacja przyda się w okresach letnich, jazda Dokerem czy Rawą to męczarnia latem. Ciekawy jestem wrażeń pasażerów po przejechaniu 400 czy 500km, czy siedzenia będą wygodne? Na plus dostępność gastronomi.
Nie ma przedziałów, ale przestrzenie pasażerskie są bardzo kameralne w porównaniu z wagonem bezprzedziałowym czy Pendolino. Duży plus. Nie sądzę, żeby ktoś tęsknił za składami wagonowymi pamiętającymi niekiedy Jaruzelskiego, może poza grupką mikoli silnie obecną na różnych forach kolejowych
Ja również ubolewam nad tym, że nie ma przedziałów. W pełni się zgadzam, że na tak długich trasach pasażer powinien mieć już wybór. Dla mnie jazda wagonem bezprzedziałowym, jeśli jadę sam (a tak zwykle bywa) jest bardzo męcząca (mówię o wagonach klasy 2, bo zazwyczaj tylko takimi jeździ). Raz, że zawsze za mało miejsca na nogi, dwa, że nie bardzo jest gdzie pójść rozprostować kości, a trzy że jak siedzę przy oknie i ktoś obok mnie śpi, to krępujące jest dla mnie budzenie go przy każdym wyjściu do kibla, odebrać telefon itp. W przedziale często udaje mi się wydostać spod okna na korytarz bez budzenia kogokolwiek, a jeśli już się nie da to jest to obudzenie przypadkiem, a nie szarpanie kogoś za rękę żeby wstał. Na krótkie trasy może być, ale po podróży BWE ze Zbąszynka do Warszawy (niecałe 3,5h) w wagonie 154A (kumpel kupował mi bilet, gdy jeszcze na pociągi powracające zza granicy nie szło kupić przez neta i zapomniał powiedzieć, że chcę przedział) byłem bardziej zmordowany niż po 12h z Zakopanego do Poznania w przedziale 8/8 (oczywiście wolałbym w tym miejscu Newaga 141A albo Z2B, ale nawet stary 111A był dla mnie lepszy).
Oczywiście nie jestem przeciwnikiem wagonów bezprzedziałowych, bo wiem, że spora część ludzi takie wagony lubi, dlatego uważam, że w pociągach dalekobieżnych wagony (czy też wnętrza EZT) powinny być zawsze mieszane.
Polskie pendolino jest za ciężkie? Darty mogą nie być dopuszczone do ruchu.
20 pociągów dart, które spółka PKP Intercity zamówiła w Pesie, wraz z 15-letnim serwisem będzie kosztować 1,3 mld zł. Jak dowiedział się DGP, mogą być problemy z dopuszczeniem składów do ruchu.
Od samego początku wielce podejrzany był dla mnie brak jakichkolwiek osłon (na podwoziu i dachu), estetycznie kuriozalny i wskazujący na to, że dosłownie każdy kilogram ma znaczenie. Będzie kompromitacja na wielką skalę gdy się okaże, że to wspaniałe dzieło rodzimej inżynierii jest bublem. Nie życzę tego Pesie a tym bardziej pasażerom, którzy nadal będą skazani na rozsypujące się wagony.
Czy były aneksy do umów taborowych, czy zostały wprowadzone zmiany techniczne, czy jest tabor zastępczy, czy oceniono ryzyko i wreszcie dlaczego pobłażliwie traktuje się producentów – tak można streścić pytania, jakie stawia Poseł Jerzy Polaczek w kontekście zakupów nowego taboru przez PKP Intercity.
Gorsza strona polega na tym, że nie dość, że do ruchu od grudnia ruszy kilka nowych EZT, to przetarg na P4 80 wagonów Y został unieważniony. Będzie cienkość taborowa do marca.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-10-2015, 13:17
I tym pewnie należy tłumaczyć wycofanie się z niektórych pomysłów, dostępnych jeszcze niedawno w rozkładzie PLK - jak dodatkowa para pociągów Bielsko-Biała - Wrocław.
"Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Pesa otrzymała dziś (30 października) ok. godz. 18:30 dokumenty dopuszczające do eksploatacji pierwszy pojazd Dart. Jego przekazanie PKP Intercity ma odbyć się najpóźniej w poniedziałek, 2 listopada ze względu na świąteczny weekend."
Firma PESA z Bydgoszczy uzyskała zgodę na eksploatację pierwszego pociągu z serii Dart, który ma zasilić PKP Intercity. Przekazanie pojazdu państwowej firmie ma odbyć się w przyszłym tygodniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum