Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 30, 31, 32
Stróże - dlaczego do Biecza, a nie do Gorlic?
Autor Wiadomość

tgomola Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 29-10-2011, 12:36    Odpowiedz z cytatem

No jakim cudem, skoro od 1 stycznia Veolia wynosi się z Gorlic? Z Sanoka będą dojeżdżać?...

(PS. - wiadomość jest co prawda plotką, jednak patrząc na działania tej firmy, wydaje się ona bardzo prawdopodobna)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 29-10-2011, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Nie wynosi się całkiem - zostają szkolne w Sitnicy, i KKA (chyba 3 wozy mają zostać).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 22-07-2015, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Gorlice chcą łącznicy linii 108 i 110

Władze małopolskich Gorlic od dłuższego czasu czynią starania o powrót miasta na kolejową mapę Polski. Jednym z pomysłów jest budowa łącznicy linii 108 i 110 pozwalającej pociągom jadącym od strony Stróż na bezpośredni wjazd na linię 110 do Gorlic z pominięciem stacji Gorlice Zagórzany.

Według informacji burmistrza Gorlic, miasto w ubiegłych latach występowało m.in. do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w Krakowie o przywrócenie połączeń kolejowych na trasie Stróże-Jasło.

W związku z uzyskaniem informacji, że PKP Linie Kolejowe S.A. zamierzają zlecić opracowanie dokumentacji na potrzeby uzyskania decyzji środowiskowej dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 odc. Stróże-granica województwa” w czerwcu br. wystąpiono do PKP PLK o udzielenie informacji na temat możliwości budowy łącznicy, która pozwoliłaby na wjazd pociągów ze strony Stróż prosto do Gorlic, z pominięciem Zagórzan.

Burmistrz stwierdzi, że choć organizacja oraz finansowanie przewozów kolejowych są zadaniem należącym do zakresu działania samorządu województwa, to władze Gorlic będą zabiegać o realizację przedsięwzięć służących obsłudze pasażerskiej mieszkańców miasta.

Według danych Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju przez teren powiatu gorlickiego przebiegają następujące linie kolejowe: część linii nr 96 Tarnów - Leluchów na długości 10,5 km, część linii nr 108 Stróże - Krościenko na długości 30,2 km oraz linia nr 110 Gorlice Zagórzany - Gorlice o długości 4,3 km. Są to linie zelektryfikowane, eksploatowane i czynne, po których jest prowadzony ruch pociągów.

Z informacji zawartych w RPO dla województwa podkarpackiego na linii nr 108 Stróże -Krościenko na odcinku Jasło – Nowy Zagórz istnieje 34 ograniczeń prędkości na długości 11,5 km, co wydłuża czasu jazdy o 18,2 min.

Plan modernizacji ze wsparciem ze środków unijnych zakłada zrewitalizowanie odcinka linii o długości 82 km oraz uzyskanie prędkości rozkładowej do 100 km/h i zlikwidowanie 34 ograniczeń prędkości na długości 11,5 km oraz poprawa bezpieczeństwa na siedfmiu przejazdach poprzez zabudowę samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

turystka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2012
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: 17-08-2015, 20:32    Odpowiedz z cytatem

Budowa łącznicy - spory koszt żeby mieć połączenie szybkie z Krakowem lub N Sączem.
Na początek przy dobrej woli sąsiednich marszałków wystarczyłoby przedłużyć linię Rzeszów-Jasło do Gorlic. W kraju sporo spalinówek jeździ po liniach pod drutem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 19-08-2015, 17:57    Odpowiedz z cytatem

Jeśli popatrzysz na to "w terenie" to zobaczysz że:
- będzie to jakieś 300 metrów toru,
- żadnych wyburzeń, kolizji terenowych, itp.

Jedno średnie rondo kosztuje 3-4 miliony złotych. Sądzę że ta łącznica nie będzie droższa. Korzyści - bardzo duże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 32 z 32 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 30, 31, 32
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl