W momencie ogłoszenia przetargu na dostawę 4 sztuk nowych, dwuczłonowych Spalinowych Zespołów Trakcyjnych, jednego typu, z napędem spalinowym, przeznaczonych do przewozów pasażerskich, wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2014 roku, wielu obserwatorów stwierdziło, że faworytem do wygranej jest PESA, która mogłaby zaoferować Kolejom Dolnośląskim Linki. Przewoźnik zapewniał potem, że jest otwarty na wszelkie oferty, spełniające wymagania przetargowe. Przyglądamy się pokrótce SIWZ.
Dwuczłonowe (SA 139). Dokładnie takie jakie kupiły KW. Ale niczego bym nie przesądzał do czasu rozstrzygnięcia przetargu. Ewentualne faworyzowanie Pesy przez KD zakończy się tak jak w przypadku zakupu 5 EZT - Newag zaskarży KD do KIO i Pesa znów obejdzie się smakiem. A pasażerowie KD poczekają na nowe SZT kilkanaście miesięcy dłużej.
No i wykrakałeś! Newag odwołuje się od warunków przetargu Kolei Dolnośląskich. Newag w odwołaniu argumentuje, że opis przedmiotu zamówienia utrudnia konkurencję. Określenie terminu dostawy na 26 października 2015 roku ogranicza krąg wykonawców zdolnych do wykonania zamówienia wyłączenie do jednego podmiotu. Więcej na stronie:
Mam nadzieję, że KIO odrzuci skargę NEWAG-u. To, że NEWAG nie dysponuje potencjałem technicznym do wykonania zadania w wyznaczonym terminie nie oznacza, że inne podmioty takiej zdolności nie mają. Nie widzę tu ograniczania konkurencji, a NEWAG niech się nie stawia na każdym kroku w roli poszkodowanego.
A jeżeli KIO jakimś cudem zgodzi się z awanturnikami z Nowego Sącza to ogłosić przetarg na leasing lub dzierżawę.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Koleje Dolnośląskie zmodyfikowały SIWZ w przetargu na dostawę czterech sztuk nowych, dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Co jednak najważniejsze przewoźnik nie zmienił terminów dostaw składów. A tego przede wszystkim domagał się Newag, który złożył odwołanie. Więcej na stronie:
PESA wygrywa przetarg na dostawę czterech sztuk nowych, dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych dla Kolei Dolnośląskich. Oferta bydgoskiego producenta, złożona jako jedyna w przetargu, została oceniana na 90 pkt (90 za cenę oraz 0 za gwarancję). Za cztery Linki, bo takie pojazdy zaproponowała PESA, Koleje Dolnośląskie będą musiały zapłacić 46.224,876,00 zł. Producent zaproponował także 18 miesięczną gwarancję.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail na złożenie oferty nie zdecydował się Newag, najprawdopodobniej z uwagi na zbyt krótki termin realizacji zamówienia. Takie zarzuty firma z Nowego Sącza podnosiła w swoim odwołaniu. Pojazdy mają zostać dostarczone do 26 października 2015 roku.
Koleje Dolnośląskie będą kolejnym polskim przewoźnikiem, który zakupił Linki. Wcześniej na takie pojazdy zdecydowały się samorządy województw zachodniopomorskiego oraz lubuskiego, które przekazały jednostki Przewozom Regionalnym, a także Koleje Wielkopolskie. Podobne jednostki kursują również w Czechach, w przyszłości zaś mają pojawić się w Niemczech.
I bardzo dobrze. Zamiast nikomu niepotrzebnego portalu za ciężkie miliony cztery dobre szt za okazyjną cenę. Nadal nie rozumiem dlaczego był to przetarg a nie zamówienie z wolnej ręki, przetarg na tych warunkach był fikcją ewidentnie ustawioną pod Linki.
Dziś, w poniedziałek, 7 września 2015 roku w siedzibie Pesy w Bydgoszczy, Piotr Rachwalski, prezes zarządu Kolei Dolnośląskich oraz przedstawiciele producenta: wiceprezes Robert Świechowicz i Maciej Maciejewski, dyrektor marketingu krajowego rynku kolejowego podpisali umowę na dostawy dla Kolei Dolnośląskich czterech spalinowych zespołów trakcyjnych 223M Link.
To pierwszy kontrakt zawarty przez największego polskiego producenta taboru szynowego z tym przewoźnikiem, choć od lat na szlakach tego województwa eksploatowane są spalinowe pojazdy Pesy poprzednich generacji.
Linki dla Dolnego Śląska będą zbudowane zgodnie z czterema scenariuszami zderzeniowymi, będą posiadać polski i niemiecki system bezpieczeństwa, rozbudowany system informacji pasażerskiej oraz Wi-Fi.
Wartość kontraktu brutto: 46,22 mln zł. Gwarancja na każdy pojazd wynosi 18 miesięcy. W myśl umowy, producent ma zakończyć dostawy wszystkich Linków do 26 października 2015 roku.
Przecież te szynobusy są już dawno wyprodukowane, chyba ktos nie odebrał partii chyba w niemczech i z tąd te niemieckie wymagania w umowie, masakra. Przecież wiadomo, że do 25 października nikt by się nie wyrobił z wyprodukowaniem całkiem nowych szynobusów to jest w ogóle nierealne
Freddie, to była oczywista oczywistość. Pojawiła się okazja (dodatkowa kasa z UMWD + zalegający Pesie nowy tabor), więc KD ją wykorzystały. I słusznie. A że przetarg był kpiną... Ważne, że będzie nowy tabor po okazyjnej cenie. Lepsze cztery nowe szynobusy za 46 mln zł niż jeden nowy portal internetowy UMWD za 66 mln zł. Choć raz partyjno-urzędniczy beton w porę poszedł po rozum do głowy...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum