Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 42, 43, 44  Następny
Koleje dużych prędkości w Polsce?
Autor Wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 07-09-2015, 07:28    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro napisał/a:
Polska jest pełnoprawnym członkiem UE z dostępem do funduszy od 2004.


Bzdura na resorach,Polska stopniowo stawała się pełnoprawnym członkiem,przypominam choćby fakt,że w pierwszych latach nie była w strefie "schengen" a rynki legalnej pracy dla Polaków dostępne były tylko w 3 krajach starej UE.Także pierwsza perspektywa finansowania na lata 2004-06 była rachityczna i wynosiła około 10mld.euro,zatem o jakiej pełnoprawności tamtego okresu bajdurzysz?Przez lwią część tamtej perspektywy finansowej rządził SLD(2 lata z 3) no a ty winę za brak inwestycji zrzucasz na PiS co świadczy że deczko manipulujesz;)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 07-09-2015, 07:54    Odpowiedz z cytatem

Nic nie manipuluję, to są rzeczy do sprawdzenia. Tak jak za LK w Wawie wszystkie inwestycje ugrzęzły, tak za PIS w całej Polsce. Przetargi na autostrady były odwoływane. Dla kolei nie zrobiono nic. Ja patrzę na twarde fakty, nie jestem wcale fanem PO. Zdaje mi się, że to Ty jesteś nieco zauroczony nagłą deklaracją miłości PiS do kolei. Moim zdaniem jest to wiara naiwna. Generalnie EOT bo zbaczamy Smile Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 07-09-2015, 08:29    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro napisał/a:
Nic nie manipuluję, to są rzeczy do sprawdzenia. Tak jak za LK w Wawie wszystkie inwestycje ugrzęzły, tak za PIS w całej Polsce. Przetargi na autostrady były odwoływane. Dla kolei nie zrobiono nic. Ja patrzę na twarde fakty


Mówisz że za PiS inwestycje ugrzęzły,tylko żeby tak było,to najpierw musiałyby być rozpoczete przez poprzedników,ale to tak na marginesie;)
Budżet UE dla Polski za SLD i potem PiS-u 10mld.natomiast PO dostała wynegocjowane przez PiS około 70mld.Różnica bije cepem przez łeb i to jest twardy i sprawdzony fakt.Skoro nie było kasy to przetargów mniej i inwestycji też,zatem nie była to fanaberia PiS-u,to po prostu realia tamtych czasów...
Co do LK przypomnij,za czyich rządów w stolicy,wystartowała SKM-ka?


Ostatnio zmieniony przez maruda dnia 07-09-2015, 08:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 07-09-2015, 08:31    Odpowiedz z cytatem

Na E30 na Śląsku nigdy nie będzie 160 km/h. Ogólnie rzecz biorąc ta szybkość jest dobra dla pociągów RE ale na pewno nie dla pociągów dalekobieżnych.
W ruchu dalekobieżnym linia Węgliniec- Wrocław całkowicie padła.
Y jest jak najbardziej potrzebny aby kolej czasowo była konkurencyjna dla transportu drogowego.
Inną sprawą jest że obecnie przeciętnego śmiertelnika w PL nie stać na na drogie pociągi kwalifikowane a jadąc w dwie osoby samochodem podróż taniej wyniesie niż jazda TLK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 07-09-2015, 09:01    Odpowiedz z cytatem

@celtin Przy obecnym ultra-neoliberalnym klimacie ideologicznym (amerykanizacja myślenia o wszystkim: samochody cacy, prywatny transport cacy, usługi publiczne ble, interwencja państwa ble), na Y po prostu nie ma szans. Takie projekty mogą być realizowane przez kraje w których istnieje coś takiego jak solidarność społeczna (jak np Niemcy czy Holandia).

U nas musimy się zadowolić max 160 (200-230 na E65/CMK docelowo), co jak na wielkość kraju jest spoko. Większym problemem będzie brak kluczowych łączników i dodatkowych wylotów z aglomeracji. Na tym powinien się skupić lobbying.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 07-09-2015, 09:22    Odpowiedz z cytatem

160 km/h było dobre wtedy gdy nie było autostrad.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 07-09-2015, 09:30    Odpowiedz z cytatem

Jasne, ja też bym chciał przynajmniej 200 na wszystkich głównych trasach. Ale 160 to już coś, na dolnośląskim odcinku E30 stanowi to dobrą konkurencję dla A4 - busiarstwo praktycznie przestało istnieć. A autostrady lada moment się zatkają (spróbuj pojechać ze średnią prędkością 120 A4 w piątkowy wieczór, jest to igranie ze śmiercią albo po prostu fizycznie niewykonalne). Ruch dalekobieżny na węglinieckiej podobno ma powrócić od nowego RJ, ale tu zawsze będzie problemem brak druta do Zgorzelca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 07-09-2015, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Dla ruchu regionalnego 160 km/h jest szybkością wspaniałą ale dla dalekobieżnego nie. Najlepszy przykład linia Warszawa- Poznań. Po otwarciu ostatniego odcinka autostrady A2(Stryków- Warszawa) przewozy w ciągu roku spadły w pociągach PKP IC o 22%
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 07-09-2015, 10:23    Odpowiedz z cytatem

@celtin Ale porównaj co tam było wcześniej. Zatłoczona, wąska krajówka. Jasne, że część osób się "przesiadła" na nowiutką, w miarę jeszcze pustą autostradę. Poczekaj parę lat, aż poziom zatłoczenia na A2 dogoni A4, efekt "nowości" się wypali, a benzyna jeszcze zdrożeje. Przy dobrej ofercie na E20 frekwencja wróci. BTW, aż się prosi o remont na 200 tej trasy, przynajmniej niektórych odcinków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 07-09-2015, 10:41    Odpowiedz z cytatem

Na E20 dobre czasy minęły. Oferta dla przeciętnego śmiertelnika uległa pogorszeniu (od grudnia będzie jeszcze gorzej.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 07-09-2015, 11:34    Odpowiedz z cytatem

To prawda. Ale to jest wątek o KDP. KDP z definicji nie jest opcją "budżetową". Wracając do tematu zatem, 200 na E20 absolutnie wystarczyłoby, i możnaby wtedy wpuścić np ICE z Berlina. Z tego co wiem plany modernizacyjne E20 nadal mówią o 160, co trochę dziwi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 07-09-2015, 12:04    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze troszkę a na E20 priorytet mają mieć pociągi towarowe
http://www.rynek-kolejowy.pl/55106/korytarze_towarowe_na_rok_przed_inauguracja.htm
Tak więc zapomnij o 200 km/h na E20 i ICE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 12-10-2015, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Co z kolejami dużych prędkości w Polsce?

Polityka rozwoju systemu kolei dużych prędkości w Polsce została określona w strategii ponadregionalnej Program budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce, przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 19 grudnia 2008 roku – informuje Dorota Pyć - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Program ten zakłada przeprowadzenie szeregu przedsięwzięć inwestycyjnych obejmujących budowę linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań o prędkości maksymalnej 300-350 km/h, (tzw. linia „Y”) wraz z jej przedłużeniami w kierunku Berlina i Pragi, a także dostosowanie głównych ciągów pasażerskich do prędkości 200-250 km/h poprzez ich modernizację.

Więcej:
http://inforail.pl/co-z-kolejami-duzych-predkosci-w-polsce-_more_78244.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 12-10-2015, 13:16    Odpowiedz z cytatem

Śmiech Śmiech Śmiech te 200 - 250 widać na trasie Kraków - Katowice Exclamation
Linie 138 134 133 jakby kto nie wiedział.
Wielki wysiłek modernizacyjny na tej trasie doprowadził do 35 km/h Śmiech Śmiech Śmiech
Ponad 2 godziny 77 km
Po nszymu: skończcie fanzolić o KDP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 14-10-2015, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Tylko po co komu te 250 na normalnej linii kolejowej? Niech zbudują wydzielone trasy i po nich sobie jeżdzą. Ja wolę normalne pociągi z normalną prędkością te 80 -100 w zupełności wystarczy Smile Szkoda tylko że bocznych torów na stacjach jest coraz mniej Sad

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 38 z 44 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 42, 43, 44  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl