To tak dla uzupełnienia FLIRT3 otrzymał dopuszczenie do eksploatacji tego samego dnia, czyli 30.10.2015.
Co ciekawe gotowych FLIRTów jest 19, a technicznie odebranych przez Intercity -10.
Dla tych szczęściarzy, którzy korzystają z Intercity na trasach FLIRTów standard poprawi się w miarę szybko, za DARTy wielu trzyma kciuki, mam nadzieje, że to pomoże.
Po świecie jeździ bodaj 1000 EZT rodziny FLIRT
Stadler i Newag miały o 6 miesięcy więcej na montaż.
PESA wymyśliła DART'a zudowała prototyp i rusza w nieznane. Najgłupsze co może zrobić IC to zrezygnować z tego EZT. Jest ładniejszy i nowocześniejszy od FLIRT'a!!!!!
Mam nadzieję, że ten Dart nie obije się PKP Intercity, Pesie i pasażerom czkawką.
Jest wysokie zagrożenie, że Dart okaże się naprawdę Bydgostią II. Prawdopodobnie nie dadzą rady oddać ich do końca roku, a to skutkuje utratą funduszy. Na początku było dużo obietnic o tym, że Dart ma osiągnąć standardy KDP, a nie wiadomo nawet, czy wyrobią się z podstawową edycją. A wtedy może to oznaczać, że Pesa będzie musiała znaleźć nowego nabywcę. Inna kwestia to możliwe choroby wieku dziecięcego, które obserwowaliśmy u Gamy. Nie, żebym życzył źle Pesie, ale sytuacja nie wygląda wesoło.
Poza tym PKP ma leżące w krzakach Bydgostie, które teraz mogłyby przejąć trasę Warszawa-Łódź po zrobieniu P4, ale rdzewieją. Co do Flirta jestem spokojny. Stadler da radę.
Liczę, że nowy zarząd (dni obecnego są już chyba prawie policzone) będzie chciał pomóc wybrnąć Pesie z kłopotów. Zresztą to PiS krytykował tak bardzo zakup Pendolino i chwalił Darta.
Jedno jest pewne. Od czegoś trzeba zacząć. A kto jak nie PKP ma pomóc wejść Pesie na rynek taboru dalekobieżnego???
Prokuratura bada dostawy nowych pociągów dla PKP IC.
Centralne Biuro Antykorupcyjne zainteresowało się sprawą aneksów przedłużających terminy dostaw nowych pociągów dla PKP Intercity. Przekazało sprawę warszawskiej prokuraturze.
Zastrzeżenia komisarzy wzbudziły też przekroczone normy hałasu oraz brak danych potwierdzających, że w dartach faktycznie zamontowano system sterowania ruchem ETCS 2. Kolejne wątpliwości dotyczą możliwości ewakuacji z kabiny maszynisty. Zastrzeżenia dotyczące zapadających się podłóg czy niewłaściwej szerokości przejścia w wagonach 2. klasy przy tych zarzutach wydają się być błahostką. W mediach wielokrotnie pisano również o tym, że darty są zbyt ciężkie.
PKP Intercity przeanalizowały ryzyka związane z opóźnieniami dostaw ezt-ów.
W związku z realizacją projektów współfinansowanych ze środków UE na kwotę ponad 5,5 mld zł, w PKP IC dokonano kompleksowej analizy ryzyka związanego z aneksowaniem umów z wykonawcami – poinformowała Dorata Pyć, Podsekretarz Stanu w MIR. Jednym z wielu aspektów, który został wzięty pod uwagę, była zgodność planowanych do wprowadzenia zmian z obowiązującymi aktami prawnymi (w tym ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych). Analizie poddano również ryzyko ewentualnych roszczeń odszkodowawczych ze strony pozostałych oferentów biorących udział w postępowaniach przetargowych. Wprowadzane zmiany wynikające ze zmiany prawa zostały przewidziane w treści wzorów umów, które były załącznikiem do SIWZ i których treść była znana wszystkim uczestnikom przedmiotowych postępowań przetargowych.
Teraz wiem dlaczego maszyniści IC nie mogą znać nazwisk osób biorących udział w odbiorach ze strony PKP INTERCITY
dikik -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-11-2015, 19:16
Z tego co się orientuję, Darty podobnie jak i Pendolino, nie mogą mieć dopuszczenia w zakresie ETCS poziomu 2, gdyż nadal nie ma w Polsce żadnego odcinka, aby można takie dopuszczenie dostać.
Gdyby był, PLK by się już dawno chwaliła, że został uruchomiony odcinek wdrożeniowy na E30 Bielawa Dolna - Węgliniec - Legnica ETCS poziom 2. Pragnę zauważyć iż PLK chwaliła uruchomieniem na tym odcinku GSM-R - 19 marca 2014r.
Natomiast II kwestia, też tu podnoszona, czy składy mają już zainstalowane urządzenia pokładowe systemu (on-Board Equipment), gdyż producentów tych urządzeń też jest kilku.
Polskie pendolino na ostrym zakręcie. W grę wchodzi 1,2 mld zł.
PKP Intercity prowadzi fabryczny odbiór 5 z 20 zamówionych pociągów Dart - poinformowała rzeczniczka PKP Intercity Beata Czemerajda. Wszystkie Darty muszą zostać odebrane do końca grudnia br., bo inaczej spółka może stracić unijną dotację na ich zakup.
10 listopada br. Urząd Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla kolejnych 17 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT3, wyprodukowanych dla PKP Intercity przez konsorcjum Stadler Polska – Newag. Łącznie z dopuszczonym do ruchu pod koniec października pierwszym pojazdem, zezwolenie do przewozu pasażerów otrzymało w sumie 18 składów.
Nie, to było wiadomo od początku. Newag się wkurzył, jak zobaczył zapisy w swoim aneksie, które pozwalały na odbiór EZT jeżeli nie wykazują poważnych usterek zagrażających bezpieczeństwu. Znając jakość tego, co dostarczali razem ze Stadlerem doszli do tego, że to PESA potrzebowała takiego zapisu i postanowili to sprawdzić, czy ich konkurencja nie odwala maniany. A że to robi widać od początku realizacji tego kontraktu, a nawet przed ("mamy projekt EZT na 350km/h", poprawione później na 250km/h"). Do tego wycieki z korespondencji Intercity i serialu ciąg dalszy.
Jaka jest prawda okaże się po paru latach eksploatacji. Jeżeli podobnie do ED74, to będzie wesoło o tyle, że PESA będzie sama płaciła za swoje błędy przez te kilkanaście lat. Za sytuację ED74 niestety musi płacic Intercity i jak mu to wychodzi - widać gołym okiem.
Wiem ze temat byl walkowany ale chcialbym sie dopytac . Czy w zwiazku z trasami ktore maja byc obslugiwane przez darty zaden dart nie pojawi sie w Krakowie z tego co widze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum