Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Bardzo dobre zprawe
Autor Wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 29-11-2015, 06:40   Bardzo dobre zprawe Odpowiedz z cytatem

http://www.zelpage.cz/zpravy/9550 juz mame i wytlumaczene. Jedinym - jest ze tu niema lanczenie zagraniczne... i tak milo ze jelenia Góra - Warszawa bede szibczej. Po Czekej stronie Liberec - harrachov tez cos zrobilo sie.

[ Dodano: 29-11-2015, 08:47 ]
Warszawa - Wroclaw czas podrozny 3:28! Po co PKP nie wypozica siebie na Testy Pendolino s wychylnym systemom , Mojim zdaniem bylo by szybczej? i juz niemowim o tym ze Warszawa - Katowice - Praga 8 godzin jazdy. Warszawa - Wroclaw - Praga tyle nic niezrobilo sie dlja skrocenia czasu podrozniego. Zwykla Epoka EP09 Wroclaw - Praga na pospieszny Wroclaw - Klodzko - Letohrad - Pardubice - Praga bez zbytnych przistankow powina byc szibczej .......

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 29-11-2015, 09:09    Odpowiedz z cytatem

Marcel Štancl, to są pytania na które prawdopodobnie znają odpowiedzi tylko najstarsi mędrcy z Żelaznej... Dlaczego nikt nie myśli o połączeniach Warszawa-Wrocław-Praga/Drezno jest jedną z tych zagadek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-11-2015, 09:49   

O ile połączenie do Drezna można wytłumaczyć brakiem druta od Węglińca, to braku połączenia do Pragi przez Międzylesie nie mam pomysłu jakie może być wytłumaczenie. Chociaż przez Międzylesie widziałbym bardziej połączenie Praga - Szczecin/Gdynia (dawny Bałtyk) niż do Warszawy. Jednak naturalna i chyba najkrótsza trasa łącząca Pragę z Warszawą wiedzie przez Bohumin i Katowice.
Powrót do góry

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 29-11-2015, 10:24    Odpowiedz z cytatem

Dyszaj dawny Baltik bez klopot technicznych EU07,EP09 lub 163 (162) na cialej trasie bez zmiany loku.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 29-11-2015, 14:16    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec, Weź mapę i narysuj prostą linię między Warszawą a Pragą. Zgadnij jakie miasto będzie zaraz pośrodku. Nie są to Katowice.

Oczywiście, że tory przez Wrocław nie lecą prosto. Ale w trasie przez Katowice nie ma absolutnie nic "naturalnego". Ot, tak po prostu zawsze było, to i tak zostało. Wrocław na tej trasie wygenerowałby też większy potok niż Katowice. No ale to jest walenie grochem o ścianę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 29-11-2015, 15:05    Odpowiedz z cytatem

Wroclaw ponad 700 000 mieszkancow s przesadkami do Walbrzycaha i ine i lodz zamalo podroznych generuje? I ktos mowi Baltyk tylko do Pragi, po co nie wagon bezprostredny Praha - Plzeň (Pilzno) Munchen (Monachium)?

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 29-11-2015, 15:13    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro napisał/a:
Rozkładowiec, Weź mapę i narysuj prostą linię między Warszawą a Pragą. Zgadnij jakie miasto będzie zaraz pośrodku. Nie są to Katowice.

Oczywiście, że tory przez Wrocław nie lecą prosto. Ale w trasie przez Katowice nie ma absolutnie nic "naturalnego". Ot, tak po prostu zawsze było, to i tak zostało. Wrocław na tej trasie wygenerowałby też większy potok niż Katowice. No ale to jest walenie grochem o ścianę.


Chodzi o to że z Warszawy do Pragi najszybszą trasą jest linia przez Katowice. W dodatku umówmy się że Warszawa już się tak mocno nachleptała połączeń miedzynarodowych że każde kolejne następne jest niepotrzebne.

Z tego powodu połączenie Gdynia-Praga p. Wrocław wydaje się najbardziej optymalnym rozwiązaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-11-2015, 21:25   

MK_Wro, Bartuś Ci już wytłumaczył na czym to polega i oczywiście w pełni się z nim zgadzam. Takie połączenie będzie przydatne jako połączenie z Wrocławia do Pragi, a nie do Warszawy. Jaka to różnica dla podróżnego z Wrocławia czy pociąg do Pragi jedzie z Warszawy czy Pomorza? A przy połączeniu z Pomorza zyskują Poznań, Bydgoszcz i Gdynia, oraz Szczecin, do którego bym dostawił grupę wagonów, czyli pełna relacja w jakiej kiedyś jeździł Bałtyk.
Powrót do góry

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 30-11-2015, 13:04    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, Rozkładowiec, trasa przez Katowice najszybsza? Spokojnie dałoby się uzyskać bardzo podobny czas przejazdu przez Wrocław, nawet na obecnej infrastrukturze. 3:40 do Wrocławia i nieco ponad 4h Wrocław-Praga jest osiągalne. I nie trzeba by dokładać połączeń, po prostu można puścić jedno z istniejących przez Wrocław. Gdynia-Wrocław-Praga też oczywiście miałoby sens, i czas przejazdu z Pragi nad morze byłby dla Czechów dosyć atrakcyjny, w sam raz na połączenie nocne (nieco ponad 9h).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 30-11-2015, 17:27    Odpowiedz z cytatem

Wrocław-Praga meniej 4 godziny od nowego rozkladu skrocenie czasu podrozniego na glównej liniji Praha - Ústí nad Orlicí. Ústí nad Orlicí - Miedzylesye niawiadomo bo wsytko osobowke ktore zatrimaja wsytke dupi.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-11-2015, 18:48   

MK_Wro, skoro upierasz się przy połączeniu Warszawa - Praha via Wrocław, to mam do Ciebie dwa pytania:
1. Dla kogo (oprócz wrocławian) miałby ten pociąg być?
2. Którędy według Ciebie miałby ten pociąg miedzy Wrocławiem a Warszawą jechać?
Powrót do góry

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 30-11-2015, 19:24    Odpowiedz z cytatem

Dlja mnie naprzyklad! Z Pragi do Wroclawja nik niejade bo 2 przesadki i czas podrozny ponad 5 godzin to na g-ó-w-n-o!

Pasowal by odjazd Praha 6 godzin przijazd Wroclaw 10 godzin ranek. poworot 20 godzin Wroclaw i przijazd 24 godzin do Pragi. Myszle ze tak podobalo by sie Czechom trzeba bylo by odwrotnie dlja Polakow ranek szybko do Pragi i wieczerom poworot.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 30-11-2015, 21:14    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec, co za dziwne pytanie: a dla kogo teraz są pociągi Warszawa-Praga? Myślę, że dla Warszawiaków i Prażan na przykład. Dlaczego to by się miało nagle zmienić po przetrasowaniu przez Wrocław, jeśli czas jazdy byłby podobny jak przez Katowice? Między Wrocławiem a Warszawą musiałby jechać najszybszą trasą oczywiście, tak jak wszystkie EIC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-11-2015, 22:29   

MK_Wro, no więc właśnie. Znając IC na pewno by nie uruchomiły dwóch pociągów przez Wrocław - jednego do Warszawy i drugiego na Pomorze, dlatego należało by się skupić na połączeniu dla Prażan, Wrocławian, Poznanian, Bydgoszczan, Gdańszczan, Szczecinian i wszystkiego co po drodze, którego obecnie brakuje. Pytanie tylko, jakie połączenie by miało większy sens - nocne czy dzienne.
Powrót do góry

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 01-12-2015, 08:43    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec, moim zdaniem nocne, bo z Pragi do Gdyni byłoby około 9h minimum. To jednak trochę długo jak na dzienne. No ale to są rozważania teoretyczne, bo IC w ostatnich latach postanowiło uwalić wszystkie międzynarodowe, które omijają Warszawę. Poza ogryzkiem Wrocław-Lwów, aż dziwne, że się ostał.

Linie Berlin/Drezno-Wrocław-Kraków i Praga-Wrocław-Gdynia to mogłyby być żyły złota dla IC. Ale na żadnej z tych tras nie ma Warszawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl