Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Pośpieszny na Podsudeckiej
Autor Wiadomość

ideprosto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2015
Skąd: z Ziemi

PostWysłany: 25-01-2016, 13:10    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
5,5 do 6 godzin. Po drugie samo Kłodzko w tym wypadku nie jest najważniejsze. Dochodzi Nysa, Prudnik, Głogówek, Otmuchów a sam Kędzierzyn nie ma teraz zbyt rewelacyjnej siatki połączeń.


W tym przypadku Kłodzko (Kudowa) czy Legnica są najważniejsze, z Prudnika, Głogówka do Gliwic dojedziesz a stamtąd połączenia na Katowice i dalej są co 30 min.
Te 5 : 30 , 6 h to w jakiej relacji liczysz?



Światowid napisał/a:
Nic nikomu się nie znudziło. W sprawie linii 291 czekamy na odpowiedź z UMWD.

A terminy już nie minęły?


Światowid napisał/a:
W sprawie linii 322 decyzja już zapadła szybciej, niż byśmy się tego spodziewali. Sprawa linii 322 to inna bajka, bo tutaj trzeba było zmusić UMWD do wywiązania się ze swoich obietnic.


Z tego co czytałem to na razie "wstępna decyzja" cokolwiek to znaczy - moim zdaniem nic z tego nie wynika więc pole do popisu jest.

Światowid napisał/a:
A co do czasu przejazdu- nie każdy ma samochód.


Ale większość go posiada i uwierz z autopsji pociąg w tym momencie jest żadną alternatywą.

_________________
Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 25-01-2016, 13:20    Odpowiedz z cytatem

ideprosto

Tak terminy już minęły i pismo zostało wysłane ponownie w zeszłym tygodniu. Co do Stronia to nikt nie odpuszcza. Jeżeli cokolwiek ktokolwiek obiecuje, to dla nas oznacza, że się z tego wywiązuje więc skoro tak to UMWD dostanie kolejne pismo z zapytaniem jaki jest plan działania na linii 322. Temat jest rozpoczęty i będziemy go cisnąć. Idąc twoim tokiem myślenia, to zlikwidujmy wszystkie pociągi bo przecież większość ludzi ma samochód. A nawet jeżeli, to uwierz mi że część osób jadących daleko zostawia samochód w garażu i woli skorzystać z usług jakiegoś przewoźnika.
Nie pracuję na kolei na etacie i wszystko co robię, robię dodatkowo poza pracą i domem.Ogarniam tyle na ile mi pozwoli czas. Jak ktoś chce się przyłączyć i pomóc to chętnie zapraszam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-01-2016, 14:35   

Moja rodzina także pochodzi z tamtych rejonów, więc temat mnie żywotnie interesuje. I w pierwszej kolejności stawiamy na pociąg, bo to jednak luz podróżowania - chyba, że wypełniamy samochód, wtedy wygrywają koszty.
Z Katowic do Kłodzka pociąg nie powinien w mojej opinii jechać dłużej niż 4,5 h (dziś osobowym Katowice - Nysa dojedzie się za 3 h, z Kamieńca do Kłodzka za 0,5 h, ile może się jechać z Nysy do Kamieńca?), może i z mniejszą ilością postojów krócej, więc jest to czas jazdy zbliżony do tego przez Wrocław. A jednak bez przesiadki, więc dla starszych osób bardzo na plus.
Powrót do góry

ideprosto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2015
Skąd: z Ziemi

PostWysłany: 25-01-2016, 22:50    Odpowiedz z cytatem

@Światowid - źle rozumiesz mój tok rozumowania - uważam, że kolej jak również inny transport publiczny winien służyć pasażerowi. Z tego też względu uważam, że na Podsudeckiej w pierwszej kolejności należy zapewnić właściwy poziom komunikacji lokalnej, wówczas można pójść krok dalej i wprowadzać połączenia dalekobieżne. W moim przekonaniu nie ma sensu puszczać jednej sezonowej zapewne TLK-i tylko po to aby z całym szacunkiem podnieść czyjeś ego. Taki pociąg (zapewne jakiś ogryzek typu niegdysiejsza Oleńka z Warszawy przez Opole do Kłodzka) odstraszy pasażerów a PIC-owi da argument, że nie ma sensu wprowadzać sensownych połączeń na tę linię. Zresztą patrząc na jej aktualny stan to naprawdę lepiej poczekać do planowanego remontu tej linii. Jeżeli chodzi o pomoc - proszę bardzo mogę pomóc, co prawda pracuję po 12 h, mam rodzinę i kota bengalskiego który non stop wymaga uwagi, ale jakoś postaram się jakiś czas wygospodarować - więc jakby co pisz PW.
@dddbb - szanuję Wasz wybór (w pierwszej kolejności pociąg) ale uważam, że Ty i Twoja rodzina jesteście wyjątkami - dla mnie ważniejszy jest czas podróży i komfort wyjazdu o ustalonej przeze mnie godzinie i sądzę, że większość myśli podobnie (co oczywiście nie oznacza, że pociągi nie mają sensu).

_________________
Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-01-2016, 02:33   

Są tacy, którzy wybiorą samochód, ale są i tacy (nie sądzę, byśmy w rodzinie byli mamutami), którzy nie mają nic do pociągu. Wręcz jestem przekonany, że tak jest w innym wypadku większość tras kolejowych poza głównymi ciągami w PL można by spokojnie pozamykać. Potwierdza to fakt wielu osób przesiadających się we Wrocławiu - bo nie mają innego wyboru.
Jeśli IC zaplanowało by ponownie pociąg z Warszawy do Kłodzka przez Nysę, to nie zdziwiłbym się niskiej frekwencji. Dla tej trasy naturalny jest ciąg wschód - zachód, a więc pociągi co najmniej ze Śląska
Reasumując z mojej strony. Ruch regionalny - tak, ale także powrót do dalekobieżnego, tu nie ma na co czekać, nie słyszałem by były plany remontowe. Zaufanie do kolei wzrasta - trzeba z tego korzystać.
Powrót do góry

kriss_18 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2006
Skąd: Dzierżoniów

PostWysłany: 27-01-2016, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Dobrym rozwiązaniem byłby szynobus KD w relacji Legnica - Kędzierzyn naprzemiennie z opolskim (po 2 pary na dobę ) a jako przyśpieszony 2 razy na dobę zczepione 2 szynobusy w relacji Gliwice - Kudowa i Jelenia Góra( p.Dzów).
Zorganizować dobre skomunikowaniem w K-K i Gliwicach .
Choć nie ma szans na takie połączenia dzięki uprzejmości UMWO. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 27-01-2016, 17:07    Odpowiedz z cytatem

kriss_18 napisał/a:
a jako przyśpieszony 2 razy na dobę zczepione 2 szynobusy w relacji Gliwice - Kudowa i Jelenia Góra

haha a skąd tylu pasażerów weźmiesz by zapełnić te dwa szynobusy???
na głównych liniach (Wrocław - Legnica) jeżdżą pojedyncze pojazdy a ty na linie boczną chcesz podwójne? Śmiech

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ideprosto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2015
Skąd: z Ziemi

PostWysłany: 27-01-2016, 22:01    Odpowiedz z cytatem

@dddbb ale ja też nic nie mam do pociągu - po prostu większość wybierze rozwiązanie oszczędne czasowo (czas to towar bardzo deficytowy) i pojedzie samochodem. Co oczywiście nie oznacza, że tak zrobią wszyscy. Nie widzę konieczności zamykania wszystkich tras jak twierdzisz - sam doskonale wiesz, że w wielu przypadkach kolej ma przewagę pod względem czasu nad transportem kołowym. Natomiast w przypadku omawianym tutaj połączenia dalekobieżne tak ale gdy pasażerowie zaczną korzystać z ruchu regionalnego, to automatycznie przełoży się na lepszą frekwencję w ruchu dalekobieżnym. A gdyby teraz uruchomić połączenia dalekobieżne to może się to skończyć ich szybką likwidacją i wymówką na długie lata, że na tej linii nie opłaca się uruchamiać tego typu połączeń.

@kriss zabieranie dwóch szynobusów po to by jechały do Gliwic i z powrotem przy obecnych zasobach taborowych KD czy PR Opole jest delikatnie mówiąc nietrafionym pomysłem.

_________________
Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-01-2016, 22:32   

Skoro nie wszyscy wybiorą samochód, to dla tych którzy nie chcą albo nie mają wyjścia (tak, są jeszcze takie osoby, które nie mają samochodu z braku kasy lub przekonania) powinna być możliwość dojechania wygodnie pociągiem. Nie wnioskuje nikt o pociągi jadące w takcie - chodzi o jedno logiczne połączenie.
I jeszcze jedno: gdyby brać pod uwagę oszczędność czasu przy przejeździe samochodem w stosunku do pociągu, to należałoby zamknąć wszystkie trasy w Małopolsce i na Podkarpaciu na południe od trasy Kraków - Przemyśl, z trasą do Zakopanego włącznie.
Powrót do góry

kriss_18 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2006
Skąd: Dzierżoniów

PostWysłany: 28-01-2016, 07:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
haha a skąd tylu pasażerów weźmiesz by zapełnić te dwa szynobusy??? 
na głównych liniach (Wrocław - Legnica) jeżdżą pojedyncze pojazdy a ty na linie boczną chcesz podwójne?

Może i tak ale zdecydowanie dłuższy niż SA135 i często kursują, więc bez porównania, nie martw się pasażerów by nie zabrakło , zdecydowanie liczba pasażerów by się poprawiła niż marne 5-10 osób na Kłodzko.
Ale dopóki włodarze noc nie zrobią z tym fantem , można tylko gdybać.
Tyle słów w tym temacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-01-2016, 10:41    Odpowiedz z cytatem

kriss_18 napisał/a:
Dobrym rozwiązaniem byłby szynobus KD w relacji Legnica - Kędzierzyn naprzemiennie z opolskim (po 2 pary na dobę ) a jako przyśpieszony 2 razy na dobę zczepione 2 szynobusy w relacji Gliwice - Kudowa i Jelenia Góra( p.Dzów).

Optymalna trasa dla pociągu regionalnego to Legnica - Nysa. W Nysie można zrobić skomunikowania na Opole i Kędzierzyn-Koźle. Obecnie pociągi KD z Legnicy jeżdżą do Kłodzka, dublując od Kamieńca Ząbk. pociągi PR na linii Wrocław - Międzylesie. Jest to trochę bez sensu.

Wracając do tematu pociągów dalekobieżnych na linii podsudeckiej, pamiętam czasy gdy jeździł pociąg osobowy Legnica - Katowice (do Legnicy przyjeżdżał ok. 11-ej, a odjeżdżał ok. 14-ej). To już nie wróci.

A pospieszne na podsudeckiej? Mikolskie mrzonki. W ostatnich latach były różne kombinacje w wykonaniu PKP IC (TLK) i PR (IR). I co? Długo to wszystko nie pojeździło...

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 31-01-2016, 20:07    Odpowiedz z cytatem

Mimo negatywnych głosów jakie tu się pojawiają i przemawiaja przeciw pośpiesznej TLK na Podsudeckiej uważam, że na pewno sezonowo-weekendowy pociąg na tej linii jest niezbędny! Szlag człowieka trafia kiedy chcąc się dostać z Krakowa do Kłodzka czy Kudowy przychodzi jechać przez Wrocław! To dalej i drożej!
Idealny byłby pociąg w relacji dziennej z Katowic (bądź Krakowa co przez stan torów raczej mało realne) do Jeleniej Góry/Kudowej kursujący V-IX codziennie, a poza ścisłym sezonem w (6) i (7). Jeszcze lepszą opcją byłaby nocna grupa wagonów do Jeleniej/Kudowy odłączana z d.Przemyslanina w Kędzierzynie, pozwalająca na dojazd w Kotlinę Kłodzką rankiem. Nie pojmuję niedasizmu PICu. Skoro do Zamościa przez Horyniec coś puścili,dlaczego tak boją się Podsudeckiej?!

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 31-01-2016, 20:25    Odpowiedz z cytatem

Desiro2 napisał/a:
Nie pojmuję niedasizmu PICu. Skoro do Zamościa przez Horyniec coś puścili,dlaczego tak boją się Podsudeckiej?!


Może dlatego że to po prostu ujawniony podsył wagonów i loka na IC Siemiradzki?
Jeszcze puśćcie tą mikolską TLKę na gamie, dopiero będzie rozrywka... Relacja Katowice-Kudowa jest idealna szynobus w taryfie REGIO a nie na drogiego pośpiecha. Idąc tym tokiem rozumowania należałoby przerobić Kamieńczyka na TLKę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 31-01-2016, 20:35    Odpowiedz z cytatem

@Bartuś, ja naprawdę nie patrzę na to połączenie pod kątem mikolskiej TLKi. Ten odcinek zaliczyłem w całości jeszcze gdy kursowały osobówki z Nysy do Kamieńca Smile Ja patrzę na potrzebę połączenia Małopolski,GOPu z Kłodzkiem i Kotliną przede wszystkim. Sam skorzystałbym z takiego połaczenia latem czy wiosną nie raz, z pewnością wielu mieszkańców Krakowa czy GOPu również. W obecnej sytuacji wybieram autobus bądź własne auto bo jazda z Kłodzka do Tarnowa przez Wrocław jest kuriozalna.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-02-2016, 09:05   

Popieram przedmówcę. Liczę na to, że w czasie, gdy IC nieco przychylniej spogląda na zaniedbane dotąd odcinki poza głównymi ciągami kolejowymi, temat uruchomienia połączeń dalekobieżnych na tej trasie padnie na odpowiedni grunt. Także, że władze województwa opolskiego zauważą, że w Otmuchowie czy Paczkowie też są mieszkańcy, którzy mają prawo do komunikacji kolejowej.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl