Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Następny
Dolny Śląsk nie ma dobrego połączenia z Berlinem
Autor Wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 22-04-2016, 19:02    Odpowiedz z cytatem

Jak to jest z tymi VT628? Czy można się spodziewać jakiegoś przyzwoitego standardu? Nigdy z tych pociągów nie korzystałem.

Chętnie bym się wybrał do Berlina na weekend, ale jeśli pojadę w sobotę wieczorem, to... musiałbym wracać następnego dnia rano, więc mogę co najwyżej zwiedzić Berlin nocą. Słaba oferta i naprawdę nie rozumiem, skąd ten wszechobecny zachwyt w mediach.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marosław Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-04-2016, 23:34    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że zachwyt mediów bierze się stąd, że jest pociąg z Berlina. Podkreślam Z BERLINA, ponieważ nie są to pociągi dla Polaków, tylko dla Niemców. Dlatego godziny przyjazdu/odjazdu nie sprzyjają wycieczce do Berlina. Co do jakości taboru, hm, stary niemiecki, ale chyba dobry. Niech wypowie się ktoś kto tym jechał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-04-2016, 12:37    Odpowiedz z cytatem

marosław, przy czym trzeba zauważyć, że jest to zachwyt gadzinowej prasy, czyli niemieckich gazet dla Polaków. Przypominam, że niemal wszystkie gazety regionalne (w tym "Gazeta Wrocławska") należą do niemieckich koncernów medialnych, co jest ewenementem na skalę na światową. Pomijam nasze portale kolejowe, które z natury rzeczy powinny o tym pisać.

Jeśli chodzi o tabor, są to jednostki jakie kursują na trasach regionalnych. Nic nadzwyczajnego. Ot, taki szynobus. Są to jednostki serii VT628.4, można sobie wyguglować.

Pociągi między Wrocławiem i Berlinem powinny kursować każdego dnia, co najmniej dwa a najlepiej trzy razy dziennie, analogicznie jak na trasie Wrocław - Drezno. Wymagałoby to trójstronnego porozumienia: Niemcy - Lubuskie - Dolnośląskie. Mało realne... Od biedy Lubuskie można by pominąć gdyby stwarzali finansowe problemy i pociągi kierować przez Węgliniec i Horkę.

http://moto.lca.pl/legnica,news,58796,Poci_g_do_kultury_po_czy_Wroc_aw_z_Berlinem.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 23-04-2016, 13:50    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze, na „Rynsztoku Kolejowym” jeleniogórsko-mikolski ból dupy jakby ten pociąg rzeczywiście miał jeździć trzy razy dziennie, a nie tylko w weekendy przez 4 miesiące. Tylko patrzeć jak rzucą się z hejtem na legnicki portal, który zalinkowałaś, i udając legniczan będą bredzić o pustych pociągach do/z Niemiec.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/za-tydzien-rusza-polaczenie-wroclaw--berlin-76328.html

Zdaniem KD Trolli pociąg z Berlina powinien jeździć - a jakże - do Jeleniej Góry a nie do Wrocławia, bo pociągi z Drezna do Wrocławia jeżdżą kompletnie puste. Zobaczmy te pustki...

Oto Legnica i kompletnie pusty pociąg do Drezna. Zero pasażerów, tak w pociągu jak i na peronie!



A to już Węgliniec i podwójne Desiro do Drezna. Frekwencja, jak wynika z opisu pod filmem, około 90%. Czyli kompletna pustka!



I ponownie Legnica. Tym razem pociąg z Drezna. A w nim pusto jak cholera!



A to Malczyce, gdzie padł pociąg z Drezna. Tych kilku pasażerów pechowego pociągu zabrał do Wrocławia następny pociąg z Węglińca. Ciekawe czy wszyscy się zmieścili? Bo jazdy na dachu pociągu w naszym kraju jeszcze się nie praktykuje.



Na koniec Wrocław i pusty pociąg do Drezna. Gdy ostatnio wracałam z Wrocławia to w wieczornym pociągu do Drezna było tak pusto, że ledwo znalazłam wolne miejsce, 10 minut przed odjazdem.



Jestem przekonana, że takie same pustki byłyby w pociągach do/z Berlina (przez Żagań i Żary), gdyby oferta była dostosowana do potrzeb i oczekiwań pasażerów. I co wtedy zrobią KD Trolle? Z mikolskiej rozpaczy przykują się do torów na Grabiszynie, żeby blokować puste pociągi do Niemiec? Śmiech

A teraz zwracam się do mikoli-hejterów z „Rynsztoka Kolejowego”, powtarzających jak mantrę od wielu miesięcy, że pociągi do/z Drezna jeżdżą kompletnie puste. Pochylcie swój pusty łeb i rozpocznijcie bieg. Ściana się znajdzie...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-04-2016, 16:17    Odpowiedz z cytatem

Brak dostępności tych pociągów w komunikacji krajowej pokaże tak na prawdę jakie jest zainteresowanie Niemców takim połączeniem. Jakie jest zainteresowanie Polaków, to się nie dowiemy, choć zapewne komuś na pewno ten pociąg będzie pasował. A Drezno to trochę zły przykład, bo pociąg kursuje zamiast osobówek do Węglińca i stanowi jedyne bezpośrednie połączenie ze Zgorzelcem. Oczywiście nie oznacza to, że należy te pociągi zaraz kierować do Jeleniej Góry Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 26-04-2016, 22:25   Wrocław - Berlin Odpowiedz z cytatem


_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-04-2016, 14:10    Odpowiedz z cytatem

No i ruszyło. Dzisiaj jechał zestaw 3xVT628 i ludzi było całkiem sporo. Ciekawe jak będzie kolejne weekendy, bo inauguracja rządzi się swoimi prawami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 02-05-2016, 18:35    Odpowiedz z cytatem

Obszerna galeria zdjęć z inauguracyjnego przejazdu Pociągu (do) Kultury rel. Berlin-Lichtenberg - Wrocław.

Inauguracja połączeń / Premierenfahrt Berlin-Wrocław 30.04.2016 (galeria)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 13-06-2016, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Połączenie Wrocław - Berlin jednak przez Węgliniec?


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-06-2016, 19:35    Odpowiedz z cytatem

Ministerstwo Rozwoju zainteresowane lepszą komunikacją między Polską a Niemcami:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ministerstwo-rozwoju-zainteresowane-lepsza-komunikacja-miedzy-polska-a-niemcami-77044.html

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 07-07-2016, 17:48    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK w regulaminie przydzielania tras na rozkład 2016/2017 wskazało, że na linii 275 od Miłkowic do granicy zakładu, prędkość wzrośnie z 50 do 80km/h. Dzięki temu czas przejazdu z Wrocławia do Berlina będzie mógł trwać ~4 godzin.

W przypadku zastosowania nowszych pojazdów DB Regio (160kmh), czas podróży może wynosić mniej niż 3 godziny.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-07-2016, 16:08    Odpowiedz z cytatem

Jest szansa, że pociąg z Wrocławia do Berlina wróci na stałe do rozkładu jazdy:

http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/56134/Jest-szansa-ze-pociag-z-Wroclawia-do-Berlina-wroci-na-stale-do-rozkladu-jazdy

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 17-07-2016, 16:29    Odpowiedz z cytatem

Po informacjach jakie podało MDR SACHSEN, Deutsche Bahn zapowiedziały lepsze połączenia z Berlina do Polski przez Łużyce. Sprzyjać będzie temu całkowita elektryfikacja linii kolejowej po stronie niemieckiej.

Odcinek między Horką a Hoyerswerdą połączony wraz z oddaną do użytku magistralą dolnośląską będzie zamknięty. Zakończenie prac budowlanych przewiduje się w przeciągu dwóch lat. Po nich mają na tę trasę wyjechać nowe pociągi kategorii EuroCity z Berlina przez Cottbus i Hoyerswerdę do Wrocławia.

Hoyerswerda po raz pierwszy od około trzydziestu lat zostanie włączona w sieć połączeń dalekobieżnych. Saksonia, Brandenburgia oraz Berlin po przedłożeniu drugiego projektu Federalnego Planu Transportowego optują za kolejnymi poprawami infrastruktury kolejowej w kierunku Polski.

https://www.facebook.com/kolejDEPL/posts/1628247410799902

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 20-07-2016, 04:31    Odpowiedz z cytatem

Czas przejazdu pomiędzy Wrocławiem a Berlinem przez Hoyerswerde,Cottbus bedzie bardzo mało atrakcyjny.Do tego zmiana loka bo nie wierze że PKPIC puści EU44 na całej trasie więc czas przejazdu bedzie się wahał ok 5 godzin lub więcej.Dla porównania DBBus lub PolskiBus mają czas przejazdu między w/w miastami w granicach 4 godzin a pociąg do kultury w granicach 4.30 godzin.
Najlepszym wyjściem byłoby puszczenie pociągu przez Zieloną Góre po zakończonym remoncie Nadodrzanki.Czas przejazdu wahałby się w granicach 3.45-4 godziny.Podobny czas można uzyskać jadąc przez Żary po ukończonym remoncie odcinka Miłkowice-granica woj.dolnośląskiego (PLK mogłoby się postarać i wyremontować ten odcinek do 100 km/h a nie do 80) i niestety zakupem lub dzierżawą szynobusów większą niż 120 km/h dopuszczalną prędkością.
Tak że za 2 lata szykuje się nam kolejny muchowóz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-07-2016, 10:32    Odpowiedz z cytatem

Torczes napisał/a:
Do tego zmiana loka bo nie wierze że PKPIC puści EU44 na całej trasie

A gdzie ta zmiana loka, skoro zmiana napięcia będzie na moście granicznym? Połączenie może być obsługiwane wyłącznie przez tabor dwusystemowy, inaczej będzie trzeba przeciągać przez granicę spalinówką (jak swego czasu było w przypadku połączeń z Poznania do Frankfurtu nad Odrą).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl