Otwarto oferty w przetargu na remont fragmentów linii 274
Aż 12 podmiotów, głównie skupionych w konsorcja, zainteresowanych jest wykonaniem zadania „Prace na linii kolejowej 274 na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz na przyległych łącznicach – prace na odcinku Wrocław Grabiszyn – Smolec, etap I”.
Na odcinku Jelenia Góra ("Główna") - Wałbrzych Szczawienko, to poza nią i Wałbrzychem Miasto, rzeczywiście tylko w Marciszowie zauważalnie "dłubią", chociaż i na innych przystankach\stacjach nie do końca skończone.
Dart-y, sztuk dwie, śmigają, jeden w jedną, drugi w drugą stronę, aż się chyba wybiorę "policzyć" ludzi :]
Na szlaku Sędzisław-Marciszów tor nr 1 cały czas zamknięty. Utrudnia to trochę sytuacje ruchową zwłaszcza w soboty/niedziele jak po południu w okolicach 15 mamy do czynienia z dość dużą liczbą pociągów przejeżdżających w obie strony w krótkich odstępach czasu (osobowy 69275, Kamieńczyk, EIC Śnieżka, Orzeszkowa, sezonowiec Trutnov-JG, Rudawy). Na stacji Wałbrzych Miasto obecnie dostępna jest jedna krawędź, ponieważ w obrębie stacji tor nr 2 jest zamknięty z powodu prac na przyległym przejeździe kolejowym.
Niestety pojawiły się nowe doraźne ograniczenia prędkości na linii 274:
- do 20 km/h na szlaku Jaworzyna Śląska - Świebodzice na przejeździe kolejowym w km 52,2;
- do 100 km/h na szlaku Smolec - Kąty Wrocławskie w km 16,2 - 17,8.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Kilka zdjęć z Marciszowa, gdzie obecnie trwają prace m.in. przy peronie nr 3 (układanie płyt peronowych). Ponadto zauważyłem, że w torze nr 1 podniesiono na niektórych odcinkach (np. Żarów, Imbramowice-Mietków) prędkość do 110 km/h. Są to oczywiście odcinki gdzie nie było kompleksowej wymiany sieci trakcyjnej. Na stacji Wałbrzych Miasto czynne są już oba tory i dostępne dwie krawędzie przy peronie, choć jakieś prace przy przejeździe nadal trwają.
Marciszów_widok na peron 2 i 3.jpg Marciszów_widok na peron nr 2 i 3
Plik ściągnięto 123 raz(y) 174.15 KB
Marciszów_widok na peron 3.jpg Marciszów_widok na peron nr 3
Plik ściągnięto 72 raz(y) 116.12 KB
Marciszów_widok w stronę Jeleniej Góry.jpg Marciszów_widok w stronę Jeleniej Góry
Plik ściągnięto 83 raz(y) 170.79 KB
Marciszów_widok w stronę Sędzisławia.jpg Marciszów_widok w stronę Sędzisławia
Plik ściągnięto 67 raz(y) 125.36 KB
Marciszów_widok w stronę Sędzisławia_(1).jpg Marciszów_widok w stronę Sędzisławia_(1)
Plik ściągnięto 69 raz(y) 107.48 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Tor nr 2 od BGZ do Wałbrzycha Głównego zamknięty ( brak możliwości wjazdu z toru nr 1 na 2 w Boguszowie Gorcach, dla osobowych).
Od Boguszowa do Boguszowa Wschód wymieniają wszystkie szyny na nowe i zgrzewają je w tor bezstykowy, a od Wschodniego do Wałbrzycha Głównego tor podbili i uzupełnili tłuczeń.
W Boguszowie leżało jeszcze sporo nowych szyn być może wymienią je też w jedynce.
[ Dodano: 21-06-2016, 15:14 ]
W Jeleniej Górze Infrakol wykona dodatkowe roboty: modernizacja perony 1c wraz z wymianą toru przy tym peronie ( tam obecnie stają szynobusy w kierunku Zgorzelca i Zielonej Góry) oraz wymieni tor nr 36.
Ponadto Infrakol wygrał przetarg na odcinek Wrocław Świebodzki- Smolec.
A szlak Żarów- Imbramowice wygrała Trakcja PRKi I
[ Dodano: 21-06-2016, 15:15 ]
W Jeleniej Górze Infrakol wykona dodatkowe roboty: modernizacja perony 1c wraz z wymianą toru przy tym peronie ( tam obecnie stają szynobusy w kierunku Zgorzelca i Zielonej Góry) oraz wymieni tor nr 36.
Ponadto Infrakol wygrał przetarg na odcinek Wrocław Świebodzki- Smolec.
Tak gwoli ścisłości to fizycznie zamknięty (wraz z oznakowaniem tarczami D1) jest tor nr 2 pomiędzy Boguszowem Gorce Wschód, a Wałbrzychem Głównym, choć faktycznie pociągi jadące w kierunku Wrocławia już w Boguszowie Zachodnim zjeżdżają na dwójkę. W Boguszowie Gorcach natomiast stacjonuje sprzęt Dolkomu.
W Marciszowie zaczęło się układanie toru nr 1 (przy peronie III), jak i postawiono kilka nowych konstrukcji dla sieci trakcyjnej. Nadal trwają prace przy nawierzchni peronu nr III.
W torze nr 2 pomiędzy Jaworzyną Śląską, a Żarowem wreszcie podniesiono prędkość do 120 km/h, choć na początku czerwca widziałem jeszcze "10" (wskaźnik W27a) na wyjeździe z Jaworzyny Śląskiej. Natomiast z tego co zauważyłem to prędkość 110 km/h w torze nr 2 kończy się zaraz za Smolcem (jadąc w kierunku Wrocławia) i chyba jest związana z granicą IZ Wałbrzych/IZ Wrocław. Obecnie na terenie IZ Wrocław stan torów jest gorszy i odczuwa się to nawet po komforcie jazdy.
Boguszów_Gorce_Wschód.jpg Boguszów Gorce Wschód - wymiana szyn
Plik ściągnięto 81 raz(y) 226.54 KB
Marciszów_widok_na perony.jpg Marciszów - widok na perony
Plik ściągnięto 57 raz(y) 185.13 KB
Marciszów_perony.jpg Marciszów - widok na perony
Plik ściągnięto 81 raz(y) 164.19 KB
Marciszów_ST44.jpg Marciszów - ST44
Plik ściągnięto 63 raz(y) 127.01 KB
Marciszów_widok_na Sędzisław.jpg Marciszów widok w stronę Sędzisławia
Plik ściągnięto 81 raz(y) 205.45 KB
Marciszów_widok_na Sędzisław_(1).jpg Marciszów widok w stronę Sędzisławia (1)
Plik ściągnięto 45 raz(y) 195.08 KB
Marciszów_widok_w_stronęJG.jpg Marciszów widok w stronę JG
Tak zgadza się trochę zawyżyłem .
Na dzień dzisiejszy to sytuacja się odwróciła, tor nr 2 od wyjazdu z Boguszowa Głównego do Wałbrzycha już otwarty. A zamknięty jest od BGZ do Boguszowa, gdzie w samej stacji rozkręcają tor obcinają miejsca po łączeniach i zgrzewają go w tor bezstykowy, wygląda na to że zrobią to do Gorc Zachodnich.
Jakiś czas temu "GW" rozsiewała propagandę, jakoby nowy rząd zabrał pieniądze przeznaczone na modernizacje linii 274. Posłanka Marzena Machałek wystosowała w tej sprawie interpelacje do Ministra:
103 minuty to czas jazdy dla EIP z JG do Wrocławia, gdyż w przeciwną stronę mamy już 105 minut. Jest to zrozumiałe, gdyż jadąc do JG mamy dwa zjazdy na bok (Marciszów i Wojanów) co związane jest z jazdą po torze nr 2 pomiędzy Marciszowem, a Wojanowem. Teraz po zakończeniu prac to pewnie będzie to jazda po dwójce od Janowic Wielkich do Wojanowa. Ponadto ewentualne 100 minut to zapewne będzie czas rozkładowy, (a więc uwzględniający rezerwy), które przyjmując zasadę (5 minut/100 km) trzebaby zapewnić na poziomie minimum 6-7 minut. Czyli surowy czas jazdy z JG do Wrocławia wynosiłby 93-94 minuty. Tak więc mamy jeszcze do urwania 3-4 minuty, co nie będzie już takie łatwe, bo podniesienie prędkości ze 110 km/h do (120-130) km/h na stosunkowo krótkim odcinku wielkich zysków czasowych dawać nie będzie, więc te 100 minut to moim zdaniem jest całkiem niezłym wynikiem, który wymaga jeszcze nieco pracy i o którym jeszcze 10 lat temu to chyba nie marzyliby nawet najwięksi optymiści.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Ukazał się nowy wykaz prędkości i wygląda to dobrze, szczególnie jeśli chodzi o okolice Wałbrzycha. Tam gdzie teraz zgrzewają szyny pomiędzy BGZ- Boguszowem, będzie 100 km/h ( tak pokazuje dla dwóch torów wraz ze stacjami), a od wyjazdu z Boguszowa do BGW będzie 70 km/h ( tak samo dwa tory).
I jeszcze istotne podniesienie prędkości dla toru nr2 wyjazd z Wałbrzycha Głównego 78,38 km ( za ostatnimi rozjazdami w kierunku Fabrycznego) , do wjazdu na Fabryczny 80 km/h, a dalej przez stację 90 km/h do przejazdu koło byłej kopalni Thorez 72,56km ( od WF do Thoreza od dłuższego czasu leżą szyny do wymiany na tor bezstykowy).
A na Wałbrzychu Miasto 80 km/h od samej stacji, a nie jak teraz od wysokości nastawni.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Trakcją PRKiI kontrakt na modernizację infrastruktury kolejowej linii 274 na odcinku Imbramowice – Żarów. Prace będą kosztować ponad 7 mln zł netto.
W lipcu podróżni zyskali lepszy standard obsługi na stacji w Jeleniej Górze. Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dwa nowe perony z wiatami, windami oraz oznakowaniem zapewniają wygodny dostęp do pociągów. Odnowionym przejściem pod torami bezpiecznie można przejść między peronami nr 3 i 4. Koszt prac sięga 24 mln zł. To kolejny etap poprawy trasy Wrocław Jelenia Góra, na którą PLK przeznaczyła już ponad 400 mln zł.
Poza tym PKP PLK ogłosiła też przetarg na: Modernizacja peronów, wiat peronowych oraz przejścia pod torami w st. Jaworzyna Śląska, w ramach projektu inwestycyjnego pn. Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław-Zgorzelec na odcinku Wrocław-Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum