Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 323, 324, 325 ... 395, 396, 397  Następny
Rekrutacja na stanowisko maszynisty w PKP IC
Autor Wiadomość

acatus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2015

PostWysłany: 20-07-2016, 23:43    Odpowiedz z cytatem

A ja nadal nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie o to, co ma wspólnego wykształcenie techniczne z ogarnianiem prowadzenia ruchu kolejowego (przez co są incydenty, bo ludzie niedouczeni z ruchu siadają za nastawnikiem). To nie ma żadnego związku. Oczywiście, maszynista musi też ogarniać budowę pojazdu na którym przychodzi mu jeździć, ale to nie jest takie trudne, a w przypadku nowego taboru ogranicza się do podstawowej obsługi, bo i tak niewiele by naprawił jakby coś się zepsuło, tyle tam elektroniki.

[ Dodano: 20-07-2016, 23:45 ]
enstone napisał/a:

Rozmawiałem jakiś czas temu ze znajomym maszynistą i powiedział mi jedno - w dzisiejszych czasach maszynista ma jeździć, nie naprawiać ....
A starych poczciwych siódemek już co raz mniej ......


To samo mówili nam instruktorzy. Co więcej, jak coś sknocisz naprawiając, możesz mieć tego bardzo poważne konsekwencje, łącznie z prokuratorem na karku.

[ Dodano: 20-07-2016, 23:52 ]
sheva17 napisał/a:

Kompletnie nie rozumiesz problemu. W sumie czemu nie....Niech lekarzem będzie kucharz, kucharzem zootechnik, a maszynistą MKol Very Happy. Daleko zajedziemy. To, że są jakieś formalne wymogi jest normalne. I nie chodzi o to, aby komukolwiek cokolwiek ograniczać. Wybory szkół muszą być przemyślane i mają czemuś służyć.
Jeżeli rozporządzenie ma być zmienione to faktycznie nie jest dobrze. I nie ma co się obrażać i odbierać tego personalnie, wymogi na starcie zwyczajnie być muszą. I po to uczymy kogoś przez okres technikum, aby jakąś podstawę miał idąc do pracy. A tak przez 4 lata obierał kartofle i nagle ma loka prowadzić...I owszem są technika i lepsze i gorsze, ale ja znam wielu po mechaniku naprawdę dobrych fachowców. Zresztą już na warsztatach mają łatwiej i ich chwalą.
A teraz skoro ma być zmiana przepisów to dla osób bez wymaganego wykształcenia ostatnia szansa. I kto może niech korzysta. Swoją drogą dziwi mnie, że na kolei stawia się np. na kucharzy Smile, ale może przez żołądek do serca komisji Smile?
I jako, że wygląda mi to raczej na spór ambicjonalny - niech każdy pochwali się jakie ma wykształcenie. To nam wiele wyjaśni, także stanowiska w tej dyskusji.


Szkolenie na świadectwo maszynisty trwa 1,5-2 lata i w tym czasie średnio rozgarnięty człowiek przyswoi to co konieczne. Miałem do czynienia z osobami z wykształceniem średnim technicznym, którzy oprócz wzięcia do ręki młotka czy innego narzędzia i pracy nimi nie byli zbytnio rozgarnięci. I wiem, to nie reguła, ale oni nadawali się zdecydowanie mniej na maszynistę, mimo że jak piszesz, podstawy mieli dobre. Ale ich pojętność na podstawach osiągnęła kres możliwości i dalej było jak po grudzie. To jest indywidualna kwestia czy ktoś będzie dobrym maszynistą, czy nie. Zaszufladkowanie tego w ramy wykształcenia techniczne/nietechniczne jest błędem.

[ Dodano: 21-07-2016, 00:10 ]
sheva17 napisał/a:

A jutro - może tak pilotem? No nie - tam są wymogi i jakoś nikt się nie burzy. Są, bo być muszą, tu też zmiany są konieczne.


Wymogi? Jakie wymogi? Kiedy w wieku 16 lat robiłem licencję PL(G) nie miałem jeszcze wykształcenia technicznego, ani doświadczenia w awiacji. Miałem iść dalej w tym kierunku, ale zrezygnowałem ze względu na ogromne koszty. W szkoleniu na pilota to kasa jest wymogiem, bo potrzeba jej sporo, aby wyszkolić się do rangi pilota komercyjnego. No i być kumatym, to podstawa.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 21-07-2016, 09:15    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Oczywiście, maszynista musi też ogarniać budowę pojazdu na którym przychodzi mu jeździć, ale to nie jest takie trudne, a w przypadku nowego taboru ogranicza się do podstawowej obsługi, bo i tak niewiele by naprawił jakby coś się zepsuło, tyle tam elektroniki.


Wiedza co do budowy maszyny jest potrzebna chociaż po to by określić rodzaj usterki i odpowiednio reagować na zagrożenie. Na pewno bym tego zagadnienia nie bagatelizował, dla mnie to kwestia podstawowa.


Cytat:
Szkolenie na świadectwo maszynisty trwa 1,5-2 lata i w tym czasie średnio rozgarnięty człowiek przyswoi to co konieczne.


Otóż jak widać jest inaczej. Zmiana rozporządzenia jak tu już wskazano wynika z incydentów z udziałem młodych maszynistów. Na ile to możliwe musimy zadbać o to by wiedza tych ludzi była jak najszersza, na pewno wiedza z zakresu mechaniki i elektryki jest bardzo przydatna i potrzebna.


Cytat:
Miałem do czynienia z osobami z wykształceniem średnim technicznym, którzy oprócz wzięcia do ręki młotka czy innego narzędzia i pracy nimi nie byli zbytnio rozgarnięci.


Jesteś bardzo niesprawiedliwy. Znam wielu absolwentów techników mechanicznych czy elektronicznych, to bardzo ogarnięci ludzie o dużej wiedzy. Są szkoły lepsze i gorsze, ale ukończenie dobrego technikum to dzisiaj trudniejsze wyzwanie niż liceum.


Cytat:
Zaszufladkowanie tego w ramy wykształcenia techniczne/nietechniczne jest błędem.


To idąc Twoim tokiem rozumowania powinni brać też z podstawowym Very Happy. Wykształcenie i wiedza ma znaczenie, po latach to zrozumiesz. W sytuacji kryzysowej wiedza z zakresu mechaniki czy elektroniki może być nieoceniona.
I jak widać dzisiaj zawodzi wszystko. I w kwestii naboru, biorą także być może ludzi, którzy się do tego nie nadają i kwestii szkolenia - tutaj za jakość kadr muszą odpowiadać instruktorzy, którzy tych ludzi szkolili i komisje egzaminacyjne, które tym ludziom egzaminy uznały. Ta kwestia jest absolutnie do naprawy, ale jak sądzę problem da się opanować. I zawsze niestety jest tak, że błędy niewielu przekładają się na losy innych. Jestem zdania, że jeżeli minister, po zapewne opiniach wybitnych fachowców, doszedł do wniosku, że odpowiednie wykształcenie będzie przydatne w zawodzie to tak zapewne jest. I nie ma co się obrażać tylko wreszcie myśleć wybierając i szkołę i podejmując kolejne kroki w życiu.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cinekcool Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2013

PostWysłany: 21-07-2016, 10:56    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:

Wiedza co do budowy maszyny jest potrzebna chociaż po to by określić rodzaj usterki i odpowiednio reagować na zagrożenie. Na pewno bym tego zagadnienia nie bagatelizował, dla mnie to kwestia podstawowa.


Do stwierdzenia, czy strzeliła mi przetwornica, silnik, bezpiecznik czy sprężarka nie jest potrzebne technikum. To pociągnięcia za klapę ackermana jak kran się zatnie tym bardziej. Przypominam - jest zakaz jakiegokolwiek ingerowania "krokodylkami", rolkami i innymi urządzeniami w elektrykę pojazdu. Jedynie gdy zachodzi potrzeba ręcznego zamknięcia WS, wtedy jest to niezbędne i uzasadnione. Nadal jednak nie wymaga ukończenia technikum.
Nie twierdzę, że takie wykształcenie nie jest pomocne w zrozumieniu zasad działania starych lokomotyw. Owszem, dużo daje. Ale w dzisiejszych czasach nie jest to niezbędne do bezpiecznego prowadzenia pociągu. Tym bardziej, gdy za ingerencje możesz dostać w najlepszym wypadku "po premii", w najgorszym prokuratora.

_________________
http://maszynista.eu - moja droga do spełniania marzeń
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 21-07-2016, 11:21    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wiedza co do budowy maszyny jest potrzebna chociaż po to by określić rodzaj usterki i odpowiednio reagować na zagrożenie. Na pewno bym tego zagadnienia nie bagatelizował, dla mnie to kwestia podstawowa.


Sheva a masz ty coś wspólnego z koleją poza wyobrażeniem i plotkami? Gwarantuje ci że całą potrzebna wiedzę zdobędziesz w trakcie szkolenia na świadectwo więcej do niczego nie jest ci potrzebne, a bezpieczeństwo zależy od znajomości ruchu sygnalizacji i przepisów o eksploatacji hamulców i to czy ty jesteś w stanie policzyć prądy w połączeniu szeregowo równoległym nie ma nic do bezpieczeństwa ruchu.

A w nowych maszynach WS a ręcznie i tak nie zamkniesz wiec ostatni bastion legalnej ingerencji w obwody się kończy.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 21-07-2016, 12:50    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Sheva a masz ty coś wspólnego z koleją poza wyobrażeniem i plotkami?


Wielka szkoda, że w taki sposób się wypowiadasz. Taki język na pewno nie służy tej dyskusji. Mniejsza już nawet o mnie, rozporządzenie powtarzam może być zmienione jedynie po opinii ekspertów. Ci ludzie będąc fachowcami w swojej dziedzinie na pewno kierują się solidną argumentacją. I albo ta wiedza się przydaje i jest konieczna, albo nie. Wiem, że na świadectwie można się sporo nauczyć, ale może chodzi o to by Ci ludzie na starcie już mieli jakąś wiedzę? To jest wbrew pozorom poważne pytanie. Czy chcemy już na początku solidnych młodych adeptów czy godzimy się na to, że uczymy ich wszystkiego od podstaw? Albo z drugiej strony uznajemy, że wykształcenie nie jest ważne to nie wymagajmy żadnego albo co najwyżej podstawowe.


Cytat:
Nie twierdzę, że takie wykształcenie nie jest pomocne w zrozumieniu zasad działania starych lokomotyw. Owszem, dużo daje. Ale w dzisiejszych czasach nie jest to niezbędne do bezpiecznego prowadzenia pociągu.


Przecież stare lokomotywy wciąż i w CARGO i w PKP IC dominują i spora szansa, że każdy się z nimi zetknie.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!


Ostatnio zmieniony przez sheva17 dnia 21-07-2016, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cinekcool Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2013

PostWysłany: 21-07-2016, 13:09    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:


Przecież stare lokomotywy wciąż i w CARGO i w PKP IC dominują i spora szansa, że każdy się z nimi zetknie.

W IC coraz więcej zmodernizowanych 07, na których nic nie zrobisz, nie podeprzesz, bo nie ma czego. To raz.
Dwa, że raz jeszcze powtórzę - nie możesz w żaden sposób ingerować w obwody lokomotywy.

_________________
http://maszynista.eu - moja droga do spełniania marzeń
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 21-07-2016, 13:21    Odpowiedz z cytatem

Ok. To skąd chęć zmiany rozporządzenia? I jak Twoim zdaniem powinny wyglądać kryteria?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!


Ostatnio zmieniony przez sheva17 dnia 21-07-2016, 13:22, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 21-07-2016, 13:22    Odpowiedz z cytatem

W Cargo jest coraz więcej Helmutów 2xxx i siódemek 15xx 16xx spalinek zmodernizowanych, tam reset to jedyne co możesz zrobić.

Cytat:
Ci ludzie będąc fachowcami w swojej dziedzinie na pewno kierują się solidną argumentacją.


Z ekspertami na kolei jest pewien problem, najczęściej im większy ekspert tym większe bzdury wygaduje, zwłaszcza jeśli ma coś wspólnego z UTK.

[ Dodano: 21-07-2016, 13:24 ]
Skąd chęć zmiany? Bo boja się że jak nic nie zmienia to ktoś ich kopnie ze stołka. Wzrost liczby incydentów na kolei jest czym innym spowodowany, po prostu już nikt nic nie jest w stanie załatwić po cichu wszystko musi być załatwiane oficjalnie, kiedyś tez były zdarzenia i incydenty tylko rzadko kiedy trafiały do oficjalnych statystyk. Co do kryteriów obecne są dobre nie ma potrzeby zmieniać, niech tylko przewoźnicy porządnie rekrutują ludzi a nie skupiają się na synach szwagrach i wujkach a że mało bystry trudno co robić.

PS ciekawe czy wrócą do wymagań zdrowotnych z projektu z 2005 chyba którego nie zdążyli wprowadzić.

Cytat:
Taki język na pewno nie służy tej dyskusji.


Nie wiem o co ci chodzi zadałem proste pytanie, che wiedzieć czy masz jakieś doświadczenie w tej materii czy zachowujesz się jak typowy urzędnik/inspektor/prezes, który w życiu na tłuczniu nie stał a wydaje mu się, że wie lepiej.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tawot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2014
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: 21-07-2016, 20:45    Odpowiedz z cytatem

Panie Borys w ramach sprostowania, co do resetu można go wykonać tylko we wspomnianej spalince. 07-15** i 22-12** wcale nie posiadają takiej możliwości. Po za możliwością odłączenia silników trakcyjnych z poza szafy wn, działają raczej na takich zasadach co stare loki, jedynie podzespoły wykonawcze są "doskonalsze". Może jeszcze Cargowskie 20** można resetowac, ale to odrębna historia. Zgodzić się natomiast muszę z kolegą Cinkiem, że maszyniscie nie wolno nic mostkować, podpierać, watować i omijać zabezpieczeń. Cóż, oczywistym wydaje się, że osoba mająca tytuł technika - spec. techniczna będzie za obostrzeniami. Osoba bez takiego tytułu uzna je za zbyteczne. Zwykle tak bywa.
PS
Wspomnianych lok. wcale nie przybywa tak szybko, jak by sobie maszyniści życzyli Smile

_________________
Kawa w Warsie, za oknem umyka krajobraz i wycie budzące miejscowych, maszynista dał znać że nie śpi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lut 2016

PostWysłany: 22-07-2016, 07:39    Odpowiedz z cytatem

Kiedy myślicie że będzie można spodziewać się telefonów odnośnie przyjęcia na świadectwo? Ogłoszenie na stronie PKP IC do końca lipca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 22-07-2016, 08:01    Odpowiedz z cytatem

A sory nie wiedziałem, nasze siódemki z szafą elektromagnetyczną mają sterownik i jego reset jest jedną z niewielu rzeczy jakie mozna zrobić.

[ Dodano: 22-07-2016, 12:28 ]
Cytat:
To skąd chęć zmiany rozporządzenia?


Tak teraz pomyślałem trochę i wychodzi, że rząd i PKP dużym kosztem próbują odbudować szkolnictwo kolejowe jakoś te ławki trzeba zapełnić.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cinekcool Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2013

PostWysłany: 22-07-2016, 12:57    Odpowiedz z cytatem

Mariusz1987 napisał/a:
Kiedy myślicie że będzie można spodziewać się telefonów odnośnie przyjęcia na świadectwo? Ogłoszenie na stronie PKP IC do końca lipca.

Obstawiałbym gdzieś połowę sierpnia, może wrzesień.

_________________
http://maszynista.eu - moja droga do spełniania marzeń
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

harper55 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Maj 2016

PostWysłany: 27-07-2016, 22:44    Odpowiedz z cytatem

Witam. Coś cisza ostatnio w tym temacie. Orientuje się ktoś kiedy są nabory do jakichś spółek na mazowszu? Licencji nie posiadam ale zastanawiam się nad zrobieniem na Szczęślewickiej, warte to zachodu na chwilę obecną? Pytam bo wyżej czytałem, o nadwyżce osób z licencją. Rzecz jasna licencję wolę zrobić z UP bo dla młodego człowieka to spory wydatek. Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

enstone Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Paź 2011
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: 27-07-2016, 23:18    Odpowiedz z cytatem

harper55 napisał/a:
Witam. Coś cisza ostatnio w tym temacie. Orientuje się ktoś kiedy są nabory do jakichś spółek na mazowszu? Licencji nie posiadam ale zastanawiam się nad zrobieniem na Szczęślewickiej, warte to zachodu na chwilę obecną? Pytam bo wyżej czytałem, o nadwyżce osób z licencją. Rzecz jasna licencję wolę zrobić z UP bo dla młodego człowieka to spory wydatek. Pozdrawiam!


A zalatwisz ten papier dla UP, że jakiś przewoźnik przyjmie Cię na świadectwo, gdy zrobisz licencję za kasę z UP ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lut 2016

PostWysłany: 03-08-2016, 13:18    Odpowiedz z cytatem

Były już jakieś telefony do kogoś? Pytam w nawiązaniu do ogłoszenia o naborze na świadectwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 324 z 397 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 323, 324, 325 ... 395, 396, 397  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl