Na Powiatowej ukazał się artykuł dotyczący kwestii zmiany przepisów związanych z przejazdami kolejowymi na drogach wewnętrznych. Sprawa tyczy się kilku przejazdów po których jeżdżą pociągi sezonowe do Trutnova. Cały artykuł wraz z informacją zamieszczoną przez PLK przy przejazdach można przeczytać tutaj:
Wczoraj na pierwszym porannym pociągu z Trutnova do Jeleniej Góry (25402) doszło do awarii pojazdu w Ciechanowicach. Pasażerowie feralnego kursu zostali zabrani do JG Kamieńczykiem. Uruchomiono Kolejową Komunikację Zastępczą za środkową parę połączeń Jelenia Góra - Trutnov (25403) i Trutnov - Jelenia Góra (25404) na całej długości. Sytuacja wróciła do normy na ostatniej parze połączeń do Trutnova.
Pociągi sezonowe Jelenia Góra-Trutnova zakończyły 4 września b.r. tegoroczne kursowanie, więc
można krótko podsumować co ostatnio działo się na liniach kolejowych do Lubawki i Kamiennej Góry.
Na odcinku Kamienna Góra-Sędzisław zakończono wymianę podkładów podzłączowych, a ponadto
punktowo dokonano także wymiany szyn dzięki czemu w sierpniu wykreślono ograniczenie
prędkości do 20 km/h w km 0,910-1,180 dla toru nr 2 lini kolejowej nr 298.
W Lubawce i Kamiennej Górze pomalowane zostały krawędzie peronowe i pasy bezpieczeństwa
na peronach w kolorze żółtym. Niestety (najprawdopodobniej) miejscowi wandale zniszczyli już całkowicie
ogrodzenie uniemożliwiające wcześniej wejście pod wiatę na lubawskim peronie, która jak informują
znajdujące się tam tabliczki grozi zawaleniem.
W okresie wakacyjnym IZ Wałbrzych uruchomił w Kamiennej Górze tarczę ostrzegawczą ToN informującą
o sygnałach wskazywanych przez semafor wjazdowy N1/2 od strony Lubawki. Tarcza ta nie pracowała już
od przynajmniej 9 lat. Niestety pojawiło się także nowe ograniczenie doraźne do 20 km/h, tym razem
na przejeździe w km 1,736 linii kolejowej nr 299 Kamienna Góra-Lubawka. Ciekawostka jest także fakt, iż
w ostatnich dniach na nastawni wykonawczej "KG1" zamontowana została kamera, która jest zwrócona
na sąsiadujący z nastawnią przejazd kolejowy kat. A w ciągu ulicy Jedwabnej w Kamiennej Górze.
W ostatnim czasie przez Kamienną Górę i Lubawkę miał miejsce przejazd pociągu specjalnego złożonego
z czeskiego parowozu 423.0145 i jednego wagonu pasażerskiego. Parowóz w piątek 9 września w okolicach
południa zmierzał przez Lubawkę z Jaromierza do Jaworzyny Śląskiej na Galę Parowozów natomiast powrót miał miejsce w niedzielę 11 września około 20:30.
Zdjęcia i filmik z przejazdu można zobaczyć na stronach:
[size=9:][ [i:][b:]Dodano[/b:]: 19-09-2016, 04:48[/i:] ][/size:]
Dlaczego nie odbywają się tam regularne kursy lub chociaż weekendowe?Frekfencja jest aż tak słaba że nie opłaca się?
2-3 kursy dziennie powinny jezdzić codziennie przez cały rok na trasie Lubawka-Jelenia Góra a w weekendy i święta z Trutnova.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2016, 11:17
Z kolei ja uważam że pociągi do Trutnova powinny kursować w maju, czerwcu i wrześniu w weekendy, natomiast w okresie wakacji codziennie. Zakończenie kursowania tych pociągów wraz z końcem wakacji jest stanowczo za wczesne, gdyż wrzesień jest takim miesiącem w którym wiele osób wypoczywa w górach i na pewno by z tych pociągów skorzystali w ramach wycieczek po czeskiej stronie Śnieżki, skąd praktycznie żadna inna komunikacja nie funkcjonuje. Być może się powtarzam, ale dobrym posunięciem byłoby także, żeby KD się dogadały z GW Train Regio, tak aby przynajmniej pierwszy i trzeci szynobus z Jeleniej Góry kursował w bezpośredniej relacji do Svobody nad Úpou , skąd jest bardzo dogodna przesiadka drzwi w drzwi z autobusami relacji Janské Lázně - Pec pod Sněžkou.
W Kamiennej Górze nie ma oświetlenia na peronie, czy to tylko na zdjęciu tak wyszło?
W Kamiennej Górze jest oświetlenie na peronie, co może nie wynika tak jednoznacznie ze zdjęcia. Natomiast w kwestii wydłużenie pociągów do Svobody, czy też rozszerzenia terminów kursowania to tutaj nie wystarczyłoby tylko dogadanie się KD z GW Train Regio, ale także musiałyby pójść odpowiednie działania ze strony organizatorów przewozów zarówno po polskiej jak i czeskiej stronie.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Po mojemu to Trutnov, a przynajmniej Žacleř, mają sens także w czasie ferii zimowych.
Racja, na dworcu w Svobodzie jest świetny punkt przesiadkowy, z którego bez problemu można dojechać przede wszystkim do Jańskich Łaźni i Pecu oraz innych miejscowości narciarskich. Szczególnie, że parkingi są coraz droższe, a w Jańskich dodatkowo jest zakaz wjazdu do miejscowości, na czym lubi zarabiać miejscowa policja wyłapując zdezorientowanych wczasowiczów. Sam dwa razy zostawiałem jadąc na narty samochód w Svobodzie i dalej jechał autobusem i gdyby była taka możliwość korzystałbym z pociągu, niestety zimą nie da się dotrzeć do Trutnova z Wrocławia w racjonalny sposób.
Budynek ciekawy,jak prawie wszystkie na Dolnym Śląsku tylko czy gmina znajdzie srodki i pomysle na użytkowanie
Budynek już od 8 lat nie jest własnością gminy, więc tak naprawdę nie ma ona na obecną chwilę wielkiego wpływu na jego obecny stan i dalsze perspektywy. Tak poza tym to obecnie mija już 10 lat jak to PKP S.A. przekazała budynek dworca w Lubawce gminie.
Natomiast z innej beczki to dziś miały miejsce jazdy próbne motoraka 810 543-9 pomiędzy Kralovcem, a Sędzisławiem z udziałem m.in. Prezesa KD. Kilka zdjęć (niestety słabej jakości) poniżej.
Fot_KG.jpg 810 543-9 przejeżdża przez stację Kamienna Góra
Plik ściągnięto 40 raz(y) 114.91 KB
Fot_KG1.JPG 810 543-9 wyjeżdża z Kamiennej Góry w kierunku Lubawki
Plik ściągnięto 43 raz(y) 78.54 KB
Fot_Linia_298.jpg 810 543-9 pomiędzy Kamienna Górą, a Sędzisławiem
Plik ściągnięto 31 raz(y) 88.05 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum