Jak to czytam to po prostu chwilami ze śmiechu nie mogę Takich bzdur i bredni to już dawno nie słyszałem, że niby te fotele w nowomodernizowanych 140A i 141A na trasę Szczecin - Przemyśl zostały specjalnie tak zaprojektowane żeby zapewniały wygodną podróż?
O ile dyskusja nad wyższością foteli półtwardych nad miękkimi może jeszcze jakiś sens ma, o tyle montowanie foteli o twardości desek sensu nie ma już żadnego...
Jak jedziemy po całości, to akurat zasuwam sobie "Broniewskim" i co słyszę?
Po polskiemu "następna stacja Krzyż"
A po angeilskiemu?.
"Next stejtszyn KRYZYS"...
Też mi jurop, cholerka.
10 dodatkowych Dartów bez przetargu? PKP Intercity rozważa nowy zakup.
Kolejowa spółka rozważa dokupienie bez przetargu od polskiego producenta 10 pociągów Dart. A jednocześnie chce się pozbyć składów Bydgostia, czyli „obiecującej” konstrukcji tej samej Pesy sprzed kilku lat.
Czy faktycznie Olszewski Wiesław Cezary - Członek Rady Nadzorczej Pesy jest bliskim krewnym interpelującego o zakup wyrobu pociągopodobnego posła Pawła Olszewskiego? W takim przypadku lobbing posła byłby delikatnie mówiąc niezręczny.
Pet5, lepiej jak poseł jawnie lobbuje niż odwala się takie numery: swego czasu członkiem rady nadzorczej Pesy był członek zarządu PKP PR, natomiast obecny prezes PR był członkiem rady nadzorczej ZNTK Mińsk Mazowiecki - spółki należącej do Pesy. Pisaliśmy o tym na forum, nikt inny tematu nie podjął.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
wlodek1956 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-06-2016, 11:58
Witam, miałem w ostatni weekend przyjemność podróżować w wagonach sypialnych PKP Intersiti w relacji Wrocław - Świnoujście i Kołobrzeg - Wrocław na szczęście był to tabor normalny z otwieranymi oknami natomiast na peronach na kilku dworcach zobaczyłem nowe wagony z klimatyzacją i "pięknymi"nieotwieranymi oknami - zgroza, ja proszę o znakowanie tych wagonów w rozkładach jazdy będę je omijał szerokim łukiem.
Pozdrawiam
PKP Intercity kupi nowe lokomotywy. Ogromny przetarg jeszcze w tym roku.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", PKP Intercity chce kupić aż 40 nowych lokomotyw elektrycznych. - To będzie jedno z większych zamówień w Europie - mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu spółki.
Nie będzie nowych pendolino. W co zainwestuje PKP Intercity?
Spółka PKP Intercity kupi 40 lokomotyw i 455 wagonów. Większą część kosztów pokryją przychody ze sprzedaży PKP Energetyki.
Flagowy przewoźnik PKP przygotował strategię taborową do 2020 r. Dzisiaj PKP Intercity przepłaca, pożyczając 50 wagonów od spółki České Dráhy i lokomotywy od PKP Cargo. A i tak żeby obsłużyć w tym tygodniu Światowe Dni Młodzieży, musiała zawiesić 22 pociągi, które wyparowały z rozkładów.
Chwilunia. Przecież kible (EZT) miały być lepsze od wagonów. Co jest ja się pytam? Po co te loki?
Nie ma wagonów? A ile poszło na żyletki? Jak się IC nie chce wozić ludzi to niech marchewkę sprzedaje.
Na uporządkowanych kolejach EZT stanowią trzon zakupu nowego taboru. Są tańsze w eksploatacji, pasażerowie wiedzą, czego mogą się spodziewać w zakresie wyposażenia i komfortu. Taką formę rozwoju przyjęły też poprzednie zarządy Intercity. Ale tu okazało się, że Polska jeszcze nie jest gotowa na taki tabor. Usterka jednego elementu EZT powoduje konieczność wyłączenia całego pociągu, podobnie jak w przypadku kolizji. Dodatkowo w przypadku EZT nie jest możliwe kształtowanie podaży miejsc w zależności od popytu, łączenie EZT nie wchodzi w grę, gdyż nie ma na to odpowiednich zapasów. Myślę, że dominująca rola Pesa jako dostawcy taboru tez nie jest bez znaczenia.
Dlatego postanowiono postawić na starego konia, czyli lokomotywy + wagony. Program modernizacji puli 218 wagonów wyszedł w miarę dobrze, uszkodzone wagony łatwo zastąpić innymi i jakoś się to kręci. Segmentem, który najbardziej potrzebuje nowego taboru jest TLK/IC, na który łatwo dostać duże dofinansowanie z UE. Mamy mnóstwo wagonów, które i tak potrzebują napraw P5, więc modernizacja jest jakby naturalna. W lokomotywach zakupy i tak są konieczne, bo spółka posiada niedobór lokomotyw dla prędkości 160km/h, a w Polsce mamy przynajmniej 2 modele, które nadają się do tego celu - Gama i Gryffin.
Tak, czy inaczej większość odstawionych wagonów nadaje się tylko na złom. Dotyczy to wagonów z lat siedemdziesiątych i starszych, oraz części nowych, które są w zbyt słabym stanie, by pojeździć kolejne 15 lat.
Zakupy nowych wagonów będą, w porównaniu z modernizacjami, dość małym procentem i tu należy się spodziewać wagonów do segmentu EIC, choć ja bym wolał mały eksperyment z piętrowymi EZT lub składami push-pull.
Wyżej piszą o 455 nowych wagonach więc jak? A awaria jednego członu tak samo wyłącza EZT u nas jak i za granicą. Jak PESA awaryjna to niech nie kupują.
Na których pociągach można teraz spotkać bezprzedziałowe wagony z niebieskimi iluminacjami na suficie oznaczone niegdyś jako 168A (obecnie chyba jako 111Ainw)? Mam na myśli te, które występowały m.in. w pociągu IC Szkuner w sezonie 2014/2015 z Wrocławia do Szczecina/Świnoujścia. O ile wiem, to one były przypisane do pociągów na trasie Szczecin-Przemyśl, czyli m.in. IC Dolnoślązak, IC Kossak. Czy w tym roku występują one dalej na tych trasach (np. IC Bryza), czy zostały "porozrzucane" po kraju? W tym roku ich w ogóle nie spotkałem, dlatego pytam.
Te wagony (168A) są przypisane do stacji Wrocław, więc spotkasz je przeważnie w składach wystawianych przez tę wagonownię. Wagony te w ostatnim czasie przechodzą przeglądy P4, stąd może ich być w pociągach mniej.
Dla ułatwienia dodam, że wagony "inwalidzkie" z PPESA (II etap) mają oznaczenie 111Arow, dokłądnie to samo, co wagony "rowerowe".
Jeszcze przez parę lat ich bazowa trasa musi zachaczać o Przemyśl-Kraków-Wrocław-Szczecin.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum