razem liczą ponad 1250000 mieszkańców
Operuję odległością między dworcami Katowice - Kraków Główny i ilością mieszkańców w miejscowościach obsługiwanych przez IC na tej linii .
Nigdy nie powinno się rozpatrywać Katowic w kategoriach miasta samego w sobie na tej czy innej relacji, bo Katowice przyciągają potencjalnych podróżnych z okolicznych miast, w Katowicach może wsiąść ktoś kto mieszka w Bytomiu, Radzionkowie, Piekarach Śląskich, Tarnowskich Górach, Tychach czy nawet w Pszczynie. Same Katowice to bodajże ok. 300 tyś. mieszkańców, też sporo, ale rozważając problem w kontekście całej konurbacji, no to wychodzi te ponad 2 mln. ludzi. Sprawny dojazd z Katowic do Krakowa jest na rękę nie tylko samym Katowicom, ale wszystkim dookoła. Podobnie jest w drugą stronę, tzn. Kraków sam w sobie wygeneruje ogromny potok podróżnych, ale nie zapominajmy o pobliskich gminach.
Katowice są miastem graniczącym z innymi miastami i często zdarza się, że mieszkańcy z okien swego domu zaglądają w okna mieszkańcom innych miast. Obszar zamieszkały jest przez ponad milion mieszkańców.
soad, no i co z tego? Ameryki nie odkryłeś. Mylisz sie jednak co do liczby mieszkańców konurbacji górnośląskiego. GOP w zależności od kryteriów jakie przyjmiemy liczy od 2,5 mln, do 3,5 mln. mieszkańców. Różnie sie patrzy na granice konurbacji, stąd też różnice w liczbie ludności, jednak nawet w tej najbardziej okrojonej wersji, GOP mocno przekracza liczbe 2 milionów mieszkańców.
Wysłany: 17-09-2016, 21:09 nie myślałem o konurbacji
Policzyłem tylko mieszkańców Katowic i miast z nimi graniczących czyli: Sosnowiec, Mysłowice, Tychy, Mikołów, Chorzów, Siemianowice Śląskie, Czeladź i Będzin.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-09-2016, 08:24
Mówcie co chcecie, ale potencjał linii jest ogromny. Wystarczy spojrzeć na frekwencję UniBusa i Intera. Kursują w bezpostojowej relacji Kraków - Katowice - Kraków w takcie 15 minutowym, a autobusy jeżdżą pełne niemal w każdym kursie. Do tego Inter jeździ jeszcze do Jaworzna, a Kayatrans do Sosnowca i Dąbrowy Górniczej i na frekwencję także nie narzekają. Pociągi między Krakowem a Krzeszowicami także jeżdżą pełne niemal o każdej godzinie, mimo słabego czasu przejazdu i ogromnej konkurencji w postaci busów. Więc teraz wyobraźcie sobie, że po modernizacji czas przejazdu pociągiem Regio między Krakowem a Katowicami byłby zbliżony do czasu UniBusa/Intera, obsługując przy okazji wszystkie stacje i przystanki pośrednie, przy zachowaniu obecnej taryfy przewozowej i obsłudze nowoczesnymi EZT, to z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że nawet przy takcie półgodzinnym 2x czteroczłonowy EZT byłby za mało.
Wysłany: 20-09-2016, 16:23 Potencjał L138+L134+L133 Katowice - Kraków
Według danych GPR (Generalny pomiar ruchu 2015) o trzema drogami: autostradą, przez Trzebinię i przez Olkusz dobowo przejeżdża ok 600 autokarów. Zakładam, że 500 z nich to autokary prowadzące ruch między aglomeracjami. Czyli można przyjąć, że średnio na dobę na tej trasie wędruje ok. 25 000 tys osób (w autokarach). Przypuszczam że przy cenie biletu normalnego 15 zł i czasie przejazdu 1 godzina połowa przesiadłaby się pojazdy kolejowe. To daje około 32 przejazdy przy zapełnieniu 400 osób każdy. Można przyjąć,
że te wartości są zaniżone.
Mówcie co chcecie, ale potencjał linii jest ogromny. Wystarczy spojrzeć na frekwencję UniBusa i Intera. Kursują w bezpostojowej relacji Kraków - Katowice - Kraków w takcie 15 minutowym, a autobusy jeżdżą pełne niemal w każdym kursie. Do tego Inter jeździ jeszcze do Jaworzna, a Kayatrans do Sosnowca i Dąbrowy Górniczej i na frekwencję także nie narzekają.
Bzdura. "Zapełnienie niemal w każdym kursie" się skończyło jakiś czas temu (no może poza szczytami piątkowo-niedzielnymi), gdy właśnie do każdego z dużych miast aglomeracji GOP pouruchamiano osobne kursy busów i autobusów różnych firm, m.in tj: wspomniane wyżej Inter i Uni-Bus (tak jak dotychczas lider w Katowice - Kraków, dodatkowo też z Krakowa do Jaworzna i z Krakowa do Gliwic), Kayatrans (Katowice - Dąbrowa G. - Sosnowiec), i inne (Kraków - Bytom).
Nawet Inter i Uni-Bus zmniejszyli we wrześniu częstotliwość swoich kursów do "co 20 minut" a nie już co 15 i w przeciętnym kursie jadą często w mniej niż połowę pełne.
EOT
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-10-2016, 11:36
Dave, nie wymagaj żeby w autobusach kursujących co 15 czy 20 minut było 100% frekwencji o każdej porze. W GOPie nawet komunikacja miejska z taką częstotliwością nie jeździ. Jednak obie firmy strzeliły sobie w stopę systemem sprzedaży biletów wyłącznie w kasach i brakiem możliwości zakupu biletu przez Internet. Czasem bywa że do kasy (zwłaszcza w Krakowie) jest kilometrowa kolejka, a autobus odjeżdża z kilkoma osobami bo kierowca biletu nie sprzeda. O chamskich i gburowatych kierowcach, zwłaszcza UniBusa nie wspomnę. Mam nadzieję jednak, że po modernizacji E30 kolej stworzy atrakcyjną ofertę między Krakowem a Katowicami i tym dwóm firemkom biznes się ukruci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum