Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 45, 46, 47  Następny
Koncert życzeń czyli rozkładowe marzenia
Autor Wiadomość

BryTomWi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-05-2016, 13:44    Odpowiedz z cytatem

Czym argumentujesz swój wniosek?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ambrosia Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 05 Maj 2016
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: 12-05-2016, 14:11    Odpowiedz z cytatem

Kto? Ja? Przecież to nie żaden wniosek. Z tego co wiem to Łużyce jeżdżą puste na odc Legnica-Węgliniec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 12-05-2016, 17:54    Odpowiedz z cytatem

Nawet do Legnicy tłumów nie będzie.
W tej taryfie nie ma szans zapełnić pociąg EIC na odcinku Węgliniec-Legnica-Wrocław.
Na krótkim odcinku raczej nikt z niego nie skorzysta (cena!), a trudno, aby codziennie w głąb Polski czy do samej Warszawy dojeżdżało z Legnicy czy okolic kilkadziesiąt osób.

Tutaj (odcinek Wrocław-Legnica-Węgliniec-Zgorzelec) jest potrzebny pociąg TLK z niższą taryfą cenową i większą dostępnością dla podróżnych (więcej stacji zatrzymania), nawet kosztem wydłużenia czasu przejazdu o kilka-kilkanaście minut.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Robcio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-05-2016, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Desiro2, a to przepraszam za moją pomyłkę Very Happy

jano: myślę, że dla ciebie pasuje ten pociąg
TLK WIT STWOSZ
Węgliniec - Zebrzydowa - Bolesławiec - Chojnów - Miłkowice - Legnica - Malczyce - Miękinia - Wrocław Leśnica - Wrocław Nowy Dwór - Wrocław Główny - Opole Główne - Częstochowa - Radomsko - Piotrków Trybunalski - Warszawa Zach. - Warszawa Centr. - Warszawa Wsch. - Mińsk Mazowiecki - Siedlce - Łuków - Międzyrzec Podlaski - Biała Podlaska - Małaszewicze - Terespol
Odjazd pociągu z Węglińca - 06:45 - przyjazd pociągu w Terespolu - 15:40
Odjazd pociągu powrotnego TLK z Terespola - 07:35 - przyjazd w Węglińcu - 16:30
Preferowany skład: EP09- 1+2+2+2+2
Warto przypomnieć, że Węgliniec / Legnica nie mają żadnego połączenia poza EIC TLK do Warszawy. Była Ślęża z Legnicy, ale ten pociąg zniknął kilka miesięcy przed grudniową korektą rozkładu jazdy w 2015r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BryTomWi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-05-2016, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Nie będzie tłumów i nikt się tego nie spodziewał, natomiast frekwencja na tym odcinku jest co najmniej przyzwoita.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pasażer0805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2015

PostWysłany: 07-07-2016, 12:13    Odpowiedz z cytatem

IC Urania Przemyśl - Kraków - Katowice - Gliwice - Lubliniec - Kluczbork - Kępno - Ostrów Wlkp - Poznań - Świnoujście i Łeba nocny

TLK Bursztyn Kraków Gł - Skawina - Zator - Mysłowice - Katowice - węglówka - Gdynia Główna w zestawieniu EU07 2+2+2+2+1
TLK Lompa Przemyśl - Kraków - Częstochowa - Lubliniec - Kluczbork - Ostrów Wlkp - Poznań - Gdynia w zestawienu EP09 + 2+2+2+2+2+1
IC Barnim Przemyśl - Kraków - Częstochowa - Wieluń - Kępno - Ostrów Wlkp - Poznań Gł - Rzepin - Kostrzyn - Szczecin w zestawieniu EP07+2+2+2+barowy+1
IC Osterwa Kraków - Częstochowa - Kluczbork - Ostrów Wlkp - Poznań - Szczecin
TLK Bryza Przemyśl - Kraków - Katowice - Kędzierzyn Koźle - Wrocław - Ostrów Wlkp - Poznań Główny - Kołobrzeg
TLK Przemyślanin na starą trasę przez Kluczbork - Ostrów Wlkp
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 05-09-2016, 20:06    Odpowiedz z cytatem

TLK MORZE-GÓRY
SZKLARSKA PORĘBA GÓRNA - Piechowice - Jelenia Góra - Gryfów Śląski - Lubań Śląski - Węgliniec - Żary - Zielona Góra - Zbąszynek - Skwierzyna - Gorzów Wielkopolski - Krzyż - Piła - Szczecinek - Białogarg - KOŁOBRZEG

Grupa wagonów: KUDOWA ZDRÓJ - Duszniki Zdrój - Polanica Zdrój - Kłodzko Główne - Nowa Ruda - Wałbrzych Główny - Jelenia Góra - ... - Szczecinek - Miastko - Korzybie - Słupsk - USTKA

Grupa wagonów: LEGNICA - Lubin Górniczy - Głogów - Nowa Sól - Zielona Góra - ... - Białogard - Koszalin - Sławno - Słupsk - Lębork - ŁEBA

W relacji Kłodzko Główne/Jelenia Góra/Legnica - Kołobrzeg/Słupsk kursuje codziennie, w relacji Szklarska Poręba Górna/Kudowa Zdrój/Legnica - Kołobrzeg/Słupsk kursuje w okresie ferii zimowych, w relacjach Szklarska Poręba Górna/Kudowa Zdrój/Legnica - Kołobrzeg/Ustka/Łeba kursuje w okresie wakacji

Skład:
Szklarska Poręba Górna/Jelenia Góra - Kołobrzeg 2+1+2+2+S
Kudowa Zdrój/Kłodzko Główne - Słupsk/Ustka 2+1+2+S
Legnica - Słupsk/Łeba 2+1+2+2+S

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 05-09-2016, 21:27    Odpowiedz z cytatem

Pomysł z pociągami z gór nad morze i vice versa uważam za bardzo dobry. Osobiście znam wiele osób, które w wakacje zamieniają stałe miejsce zamieszkania w górach na morze, a morze na góry.

Przede wszystkim brakuje pociągu jadącego z gór do Świnoujścia. Nie liczę wakacyjnego IC Orion, bo on jedzie przed przedgórze. Mam na myśli relacje Szklarska Poręba - Świnoujście, Zakopane - Kołobrzeg, Kudowa-Zdrój - Łeba/Hel przez Gdynię i ich modyfikacje. W tym rozkładzie nie istniało połączenie gór ze Świnoujściem, stąd moja propozycja do modyfikacji w przypadku TLK Światowid, aby zaczął on trasę w Szklarskiej Porębie ok. godziny 5:30, we Wrocławiu byłby o 8:00, a w Świnoujściu ok. 15:00. Byłoby to na pewno bardzo ciekawe połączenie. Czas odjazdu ze Świnoujścia był z kolei bardzo dobry i nie zmieniałbym tutaj nic. Można by pomyśleć o dołożeniu bezprzedziałowego 111Arow zamiast jednego z 111A. Przy takim połączeniu nawet nie wstawałbym rano na wygodniejsze IC o 5:30 z Wrocławia Smile Chyba, że jakimś cudem udałoby się zrobić z TLK Światowid pociąg Intercity. To już w ogóle byłoby coś.

Inna propozycja to trasa Zakopane - Kołobrzeg. To byłoby coś ambitnego, ale nie niemożliwego do realizacji. Z Zakopanego do Krakowa, następnie do Katowic (to chyba najtrudniejszy fragment trasy), a później po trasie TLK Urania, a więc z pominięciem Wrocławia. Wrocław miałby pociąg startujący z Bielska-Białej, czyli dawny Pirat, obecnie Ganimedes + IC Szkuner na który spokojnie można by było się przesiąść, wyjeżdżając rano z okolic Jeleniej Góry.

Z kolei trasa Kudowa-Zdrój - Hel/Łeba to po prostu wydłużenie TLK Artus z Gdyni na Hel z zachowaniem pory jazdy TLK Mercurius, czyli start z Kudowy ok. 20:30 i przyjazd na Hel ok. 9:30. Byłby to oczywiście nocny pociąg. W Gdyni też część wagonów zostałaby skierowana do Łeby, wzorem dawnego TLK Wydmy.

Natomiast nie jestem pewien, czy pomysł ze stworzeniem TLK Astra był udany. Nie chcę nikomu zabierać połączenia, ale uważam, że można było poprowadzić go przez Gdynię, a następnie rozdzielić na Łebę i Hel tak jak to opisałem wyżej. Nie wiem, czy nie lepiej byłoby puścić TLK Ganimedes przez Koszalin, który z TLK Astra miał dużo wspólnych punktów. Oczywiście można mówić, że trasa przez Ostrów Wielkopolski, ale do tego mamy też TLK Urania, który na trasie Poznań-Kołobrzeg był dublowany przez TLK Ganimedes w odstępie ok. godziny. Gdyby puścić Ganimedesa przez Koszalin, to już nie widzę żadnego argumentu za tym, aby trasa TLK Astra przez Koszalin miała sens. Co innego, gdyby trasa Astry kończyła się np. w Ustce.

Analogicznie w stronę gór pociągi nocne byłyby również nocne. Dzienny Świnoujście-Szklarska Poręba zaczynałby nad morzem ok. 10:00 i myślę, że w 9 godzin dojechałby pod Szrenicę Wink

Tak już mniej serio, to chciałbym, aby kiedyś można było z Wrocławia do Świnoujścia dojechać w komfortowych 159A, jak teraz można z Warszawy dzięki EIC Błękitna Fala Wink

Poza tym tak zauważyłem, że wielu nie lubi faktu, iż pociągi nieraz specjalnie jadą do Wrocławia i przez to wyraźnie "zjeżdżają" z prostej trasy, ale naprawdę Wrocław generuje wielki ruch i jadąc np. IC Orion o 3:30 widziałem tłumy na peronie. Masa ludzi wysiadała i wsiadała właśnie tam, więc, no cóż, myślę, że i tak wiele pociągów z Krakowa, czy Przemyśla będzie kierowanych przez Wrocław, głównie IC z konieczności. Nie mniej jednak w przypadku utworzenia połączeń o których mówię, byłaby możliwość "uniknięcia" Wrocławia, ponieważ ich trasy zaczynałyby się w woj. dolnośląskim, więc Wrocław z zasady znajdowałby się na trasie ich przejazdu.

Ogólnie myślę, że i tak i tak znajdą się takie elementy nowego rozkładu, które nie będą po naszej myśli, ale można zawsze coś swojego zaproponować. Może akurat się uda Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 06-09-2016, 07:37    Odpowiedz z cytatem

Z Zakopanego do Kołobrzegu przez Kraków i KATOWICE? Po jakiego kija? Faint
Katowice mają bardzo dobre połączenie w sezonie w noc i w dzień.
Jeśli już chcesz kierować w te rejony to najlepiej przez Suchę B., Wadowice, Bielsko i Katowice, ale po co takie kółko? Z Krakowa najlepiej na Częstochowę, Poznań i Kołobrzeg.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 06-09-2016, 08:05    Odpowiedz z cytatem

mkfilmykolejowe napisał/a:
Z Zakopanego do Kołobrzegu przez Kraków i KATOWICE? Po jakiego kija? Faint
Katowice mają bardzo dobre połączenie w sezonie w noc i w dzień.
Jeśli już chcesz kierować w te rejony to najlepiej przez Suchę B., Wadowice, Bielsko i Katowice, ale po co takie kółko? Z Krakowa najlepiej na Częstochowę, Poznań i Kołobrzeg.

To jest moje zdanie. Za chwilę zostałbym skrytykowany, że preferuję połączenia Kraków-Częstochowa-Wrocław (które zresztą rzeczywiście preferuję, ponieważ trasa Wrocław-Kraków w taryfie IC z 4 przystankami po trasie to coś, czego jeszcze nie było), zamiast Kraków-Katowice. Wolałem uniknąć dyskusji na ten temat, ponieważ przelewa się ona już w kilku tematach zupełnie niepotrzebnie. Jak najbardziej więc mogłaby być też trasa z pominięciem odcinka Kraków-Katowice, aby skrócić czas przejazdu.

Jednak jak wspomniałem, ten pociąg miałby jechać po trasie TLK Urania, który jest prowadzony z Krakowa do Katowic przez Trzebinię, stąd miałem zamiar jedynie wydłużyć jego relację o odcinek Zakopane - Kraków. Tworzenie trzech nocnych połączeń z Krakowa do Kołobrzegu (z Uranią i obecną wymianą Centaurus/Ganimedes we Wrocławiu) uważam za zbędne, a temat dotyczy tworzenia połączeń "morze-góry". Chodzi więc o modyfikacje istniejących już połączeń, a nie tworzenie dodatkowych. Przy takich brakach taborowych jak w tym roku, to o tym można marzyć, a ja jestem, mimo wszystko, realistą. Inaczej bym pisał o Pendolino przez Nadodrzankę Wink

Na myśl jeszcze przyszedł mi pociąg IC Stoczniowiec i jego start z Wisły ok. 6:30. W Gdyni byłby ok. 16:30. O wydłużeniu na północ od Gdyni mowy raczej nie ma, ale też byłby to pierwszy naprawdę dalekobieżny IC z Wisły. Powrót z Gdyni byłby ok. 11:00, aby w Wiśle być ok. 21:30. Ogólnie Beskidy zyskałyby jeszcze poranne połączenie IC z GOP. Region miałby też alternatywę w postaci nocnego pociągu TLK Wenus z Bielska-Białej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 13-09-2016, 21:20    Odpowiedz z cytatem

KD # HARNAŚ

KOŘENOV - Harrachov - Szklarska Poręba Jakuszyce - Szklarska Poręba Huta - Szklarska Poręba Górna - Szklarska Poręba Średnia - Szklarska Poręba Dolna - Piechowice - Jelenia Góra Sobieszów - Jelenia Góra Cieplice - Jelenia Góra - Janowice Wielkie - Marciszów - Sędzisław - Boguszów Gorce - Wałbrzych Główny - Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Szczawienko - Świebodzice - Jaworzyna Śląska - Świdnica Miasto - Dzierżoniów Śląski - Ząbkowice Śląskie - Kamieniec Ząbkowicki - Otmuchów - Nysa - Prudnik - Kędzierzyn Koźle - Nędza - Rybnik - Pszczyna - Czechowice Dziedzice - Bielsko Biała Główna - Andrychów - Wadowice - Kalwaria Zebrzydowska - Sucha Beskidzka - Maków Podhalański - Chabówka - Nowy Targ - Biały Dunajec - Poronin - ZAKOPANE

Grupa: KUDOWA ZDRÓJ - Duszniki Zdrój - Polanica Zdrój - Kłodzko Miasto - Kłodzko Główne - Bardo Śląskie - Kamieniec Ząbkowicki - ...

SKŁAD: (o ile KD zainwestowałoby w taki sprzęt)
Z Kořenova SU42+2+2+2 - lokomotywa zostaje w Kamieńcu
Z Kudowy SP32+2+2

[ Dodano: 14-09-2016, 10:16 ]
PR # HEJNAŁ

SZKLARSKA PORĘBA GÓRNA - Szklarska Poręba Średnia - Szklarska Poręba Dolna - Piechowice - Jelenia Góra Sobieszów - Jelenia Góra Cieplice - Jelenia Góra - Janowice Wielkie - Marciszów - Sędzisław - Boguszów Gorce - Wałbrzych Główny - Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Szczawienko - Świebodzice - Jaworzyna Śląska - Żarów - Kąty Wrocławskie - Wrocław Główny - Oława - Brzeg - Opole Główne - Strzelce Opolskie - Pyskowice - Gliwice - Zabrze - Ruda Śląska - Katowice - Sosnowiec Główny - Chrzanów - Tunel - KRAKÓW GŁÓWNY

Grupa: ŽACLEŘ - Kralovec - Lubawka - Kamienna Góra - Sędzisław - ...

Grupa: KUDOWA ZDRÓJ - Duszniki Zdrój - Polanica Zdrój - Kłodzko Miasto - Kłodzko Główne - Bardo Śląskie - Kamieniec Ząbkowicki - Otmuchów - Nysa - Opole Główne - ...

Skład:
ze Szklarskiej Poręby EP07P/ČD161+2+2+2+2+2
z Žacleřa SU42+2+2+2+2
z Kudowy Zdrój SP32+2+2+2

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 18-09-2016, 18:47    Odpowiedz z cytatem

Moja propozycja to wakacyjne TLK " Śniardwy" z Poznania do Suwałk przez Gniezno, Inowrocław, Toruń, Iławę, Ostródę, OLSZTYN, Korsze, Giżycko, Ełk, Olecko z wagonami bezpośrednimi do Ełku przez Olsztyn, Mrągowo, Mikołajki i Orzysz.

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-09-2016, 18:58   

robertrush, co do Suwałk przez Olecko, to Twoje marzenia się mogą spełnić już w przyszłoroczne wakacje, bo min na tą linię jest przypisana Gama i najprawdopodobniej pojadą tamtędy Mamry z Wrocławia. Niestety, gorzej z tym Ełkiem przez Mrągowo, choć tamtędy pociąg by się przydał, jak nie do samego Ełku, to przynajmniej do Mikołajek.
Powrót do góry

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 18-09-2016, 19:13    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
KD # HARNAŚ

PR # HEJNAŁ

SZKLARSKA PORĘBA GÓRNA - Szklarska Poręba Średnia - Szklarska Poręba Dolna - Piechowice - Jelenia Góra Sobieszów - Jelenia Góra Cieplice - Jelenia Góra - Janowice Wielkie - Marciszów - Sędzisław - Boguszów Gorce - Wałbrzych Główny - Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Szczawienko - Świebodzice - Jaworzyna Śląska - Żarów - Kąty Wrocławskie - Wrocław Główny - Oława - Brzeg - Opole Główne - Strzelce Opolskie - Pyskowice - Gliwice - Zabrze - Ruda Śląska - Katowice - Sosnowiec Główny - Chrzanów - Tunel - KRAKÓW GŁÓWNY


Bardzo dobry pomysł jak i sama trasa. Aż sam się dziwię, że nie ma takiego połączenia. Generalnie jestem zwolennikiem turystycznych połączeń "Centralna Polska - góry", a nawet "Bałtyk - góry". Kraków, czy GOP też może mieć dogodne połączenie z Sudetami, mimo, że wydaje się, że głównym miejscem zainteresowania powinny być ogólnie Karpaty.

Pomyślałbym jeszcze o dogodnym połączeniu Dolnego Śląska z Zakopanem. Pisałem już o propozycji pociągu sezonowego znad morza w Tatry, ale mógłby to też być pociąg relacji Szklarska Poręba Górna - Zakopane przez Wrocław, GOP i np. Kraków. Jestem pewien, że frekwencja byłaby znaczna. Nie musiałby to być nawet nie wiadomo jak ekskluzywny IC. Myślę, że wystarczyłyby nawet przedziałowe wagony z jednym 111Arow, czy też wagon rowerowy znany m.in. z TLK Mamry. W sezonie naprawdę może być dużo chętnych na takie krajoznawstwo, bo ludzie coraz chętniej i jeżdżą pociągami, i sami zwiedzają własny kraj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-09-2016, 19:22   

Atoman, do Katowic O.K., ale dalej to jakiś kosmos. Jak to by niby miało jechać od Sosnowca przez Chrzanów i Tunel? Shocked
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 41 z 47 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 45, 46, 47  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl