Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
[IC] ED74 stoją w krzakach
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 25-08-2016, 20:37    Odpowiedz z cytatem

Lista chętnych na Edyty: PR, KŚ, KMŁ i... Arriva.

Czy Przewozy Regionalne mogą odzyskać ED74? Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przewoźnik złożył ofertę PKP Intercity. W postępowaniu biorą też udział Koleje Śląskie. Jak informowaliśmy wczoraj, zainteresowane zakupem są też Koleje Małopolskie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kto-chetny-na-ed74-sa-oferty-przewozow-regionalnych-i-kolei-slaskich-77893.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-10-2016, 15:49    Odpowiedz z cytatem

Dziś o godz. 21.50 w TVP1 "Magazyn śledczy Anity Gargas" na temat niszczejących pociągów ED74 spółki PKP Intercity. W reportażu wśród komentatorów Karol Trammer, redaktor naczelny "Z Biegiem Szyn".

Zwiastun programu:
http://vod.tvp.pl/27214298/dzis-w-programie-5102016
https://www.facebook.com/tvppl/videos/1249851778379501/

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-10-2016, 10:29    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Dziś o godz. 21.50 w TVP1 "Magazyn śledczy Anity Gargas" na temat niszczejących pociągów ED74 spółki PKP Intercity.

Program jest już dostępny na stronie TVP:

http://vod.tvp.pl/27029897/05102016-2150

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-10-2016, 19:59    Odpowiedz z cytatem

PKP IC sprzedaje ED74. Jest ogłoszenie:

http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/przetargi/biezace-przetargi/zbycie-14-ed74-20161017.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-10-2016, 07:42   

Będę zaskoczony, jak znajdzie się jeden chętny na wszystkie 14 składów. Dzieląc na pakiety, szanse sprzedaży byłyby chyba większe. No chyba, że chętny już jest...
Powrót do góry

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-10-2016, 08:57   

dddbb, co prawda oficjalnego komunikatu jeszcze nie ma, ale "wróbelki ćwierkają" że wszystkie "Edyty" mają "łyknąć" Koleje Małopolskie.
Powrót do góry

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 18-10-2016, 09:17    Odpowiedz z cytatem

Tylko pytanie czy się opłaca brać stare konstrukcyjnie do generalnego remontu. IC chce się po prostu pozbyć pryszcza vs dużo traci na tych składach wizerunkowo. Nie ułatwia to też sprawy potencjalnym nabywcom że nie wszystkie składy są własnością IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-10-2016, 10:04   

Drugą sprawą jest to, że ED74 standardem daleko odbiegają od Impulsów, czy Acatusów, co może być przyczyną utraty wizerunku przewoźnika. Chyba że podczas napraw KMŁ zlecą wymianę siedzeń na wygodniejsze.
Powrót do góry

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 18-10-2016, 10:40    Odpowiedz z cytatem

Jednostkom, które stoją w Krakowie i tak trzeba zrobić P4, co będzie się wiązało z demontażem całego wyposażenia. Wsadzenie innych siedzeń, informacji pasażerskiej, gniazd zasilających i WiFi nie jest problemem przy takiej okazji, to tylko kwestia budżetu.
A malaturę i tak trzeba będzie zrobić nową, to będzie już nowa - małopolska.
Część jednostek ED74 była w leasingu zwrotnym, ale nie umiem powiedzieć, czy to juz zostało spłacone, czy trwa nadal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-10-2016, 12:29    Odpowiedz z cytatem

Tabor Intercity pod młotek. Jest przetarg na „Edyty”.

Zwrot w sprawie składów ED74, które kolejarze nazywają Edytami. Te średnio udane pociągi Pesy, których połowa niszczeje w krzakach i jest solą w oku Brukseli, poszły właśnie do sprzedania albo dzierżawy – dowiedział się „Forsal”.

Przetarg PKP Intercity na 14 składów ED74 jest dwuetapowy. Na początku oferenci muszą zadeklarować chęć dzierżawy albo zakupu. Ci, którzy zostaną dopuszczeni do dalszego postępowania, zaproponują ceny. Potem może dojść jeszcze do licytacji między oferentami. - Chcemy przekazać tabor do połowy 2017 r. – zapowiada Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/984446,tabor-intercity-pod-mlotek-jest-przetarg-na-edyty.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-10-2016, 09:39   

ED74 pozostaną w Grupie PKP ?

Według nieoficjalnych informacji, jeśli nie znajdzie się żaden chętny na zakup pojazdów, zostaną one właśnie wydzierżawione, i to przewoźnikowi z Grupy PKP. A tu wybór potencjalnego nowego użytkownika tych jednostek jest niewielki. W grę wchodzi tylko PKP SKM z Trójmiasta. Oficjalnie żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte. Przypomnijmy jednak, że argumenty przemawiające za pozyskaniem tych jednostek przez przewoźnika z Trójmiasta są. Po pierwsze tabor SKM to w znacznej części wysłużone jednostki EN57. Przewoźnik nie ma pieniędzy na pozyskanie nowych pociągów, w ostatnim czasie zakupione zostały zaledwie dwa składy Impuls. Po drugie SKM razem z Przewozami Regionalnymi będzie zajmować się obsługą trasy do Słupska. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail odcinek ten będzie obsługiwany taborem Przewozów Regionalnych. Gdyby SKM pozyskała ED74 mogłyby one zostać skierowany właśnie na tę trasę. I po trzecie wreszcie dwie spółki z Grupy PKP powinny dogadać się, pod czujnym okiem matki, w kwestiach chociażby finansowych. Tym bardziej, że obecne kierownictwo PKP SA kładzie nacisk na integrowanie poszczególnych spółek. Co więcej PKP SKM mając 14 jednostek ED74 będzie mogła wreszcie konkurować z Przewozami Regionalnymi w przetargach na obsługę połączeń w województwie. Utrzymywanie dwóch spółek wcale nie musi być opłacalne dla Urzędu Marszałkowskiego. Czy zatem popularne "Edyty" trafią na Pomorze? Zobaczymy.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/ed74-pozostana-w-grupie-pkp-_more_88506.html
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-04-2017, 12:32    Odpowiedz z cytatem

Edyty muszą wyjechać z bocznicy.

Rząd i PKP obiecują, że wkrótce rozwiążą problem pociągów ED 74. W przeciwnym razie trudno będzie przekonać Brukselę do zwiększenia funduszy na tabor.

W czerwcu minie 10 lat od wyprodukowania pierwszego składu PesaBydgostia, zwanego też ED 74 czy bardziej swojsko — edytą. Dzięki funduszom unijnym zbudowano 14 takich pociągów. Połowa przeszła przeglądy i remonty, więc nadaje się do ruchu. Reszta stoi na podkrakowskich bocznicach i stanowi atrakcję dla graficiarzy i złomiarzy. PKP i należące do grupy PKP Intercity od kilku lat próbują pozbyć się kłopotliwych składów, szukając kupca. Krzysztof Mamiński, prezes PKP, uważa, że edyty powinny trafić do ruchu lokalnego. Twierdzi, że jest pomysł, jak ten plan zrealizować, ale nie ujawnia szczegółów.

Więcej:
https://www.pb.pl/edyty-musza-wyjechac-z-bocznicy-858910

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 10-04-2017, 14:52    Odpowiedz z cytatem

Użyczyć Przewozom Regionalnym, które sa w końcu nad kreską, przy czym koszt wynajmu zostanie przez PR zrekompensowany wykonaniem P4 tych składów. Jakież to proste.
Jedna i druga spółka państwowa, budżet nic nie dołoży, a wszyscy będą zadowoleni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 10-04-2017, 17:18    Odpowiedz z cytatem

DarekP napisał/a:
Jedna i druga spółka państwowa

Przewozy Regionalne nie sa państwową spółką!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bert Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Kwi 2008
Skąd: chybie

PostWysłany: 10-04-2017, 17:47    Odpowiedz z cytatem

Od 2015 Przewozy Regionalne sa spółka państwowa, większościowe udziały należą do państwowej Agencji Rozwoju Przemysłu

_________________
bert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl