PKP Intercity ma zamiar uruchomić połączenie międzynarodowe łączące Wrocław z Pragą, ale najwcześniej taki scenariusz może zostać zrealizowany w rozkładzie jazdy 2017/2018. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nie widzi przeszkód, by połączenie mogło zostać uruchomione na zasadach komercyjnych.
Od kilku lat pojawiają się deklaracje o chęci uruchomienia pasażerskiego międzynarodowego połączenia kolejowego łączącego Wrocław z Pragą. Informacje pojawiały się zarówno ze strony PKP Intercity jak i z dawnego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Dzisiaj Dolny Śląsk pozbawiony jest pociągów międzynarodowych uruchamianych przez PKP Intercity. Przypomnijmy: w grudniu 2014 roku zawieszono kursowanie EuroCity „Wawel”, który po skróceniu relacji (pierwotnie Kraków – Wrocław – Hamburg), rozpoczynał i kończył bieg we Wrocławiu.
PKP Intercity wyraziło wolę uruchomienia pociągu z Wrocławia do Pragi. Aby dzisiaj przemieścić się koleją na tej trasie, konieczna jest co najmniej jedna przesiadka w Dreźnie (Dresden HBF), Pardubicach (Pardubice hl.n.) lub w miejscowości Uście nad Orlicą (Ústí nad Orlicí).
Ministerstwo Infrastruktury negocjuje ze stroną litewską możliwość uruchomienia pociągów z Warszawy na Litwę przez Białystok i Suwałki. Na razie jednak Litwini nie są tym zainteresowani, w związku z czym uruchamiane są połączenia międzywojewódzkie do Suwałk.
Wielka porażka ministra Adamczyka: Niemcy kasują nasz "Pociąg do Europy".
11 grudnia wraz ze zmianą kolejowych rozkładów jazdy w całej Europie zakończy kursowanie pociąg EuroNight Jan Kiepura, polskie kolejowe okno na Zachód. Po raz pierwszy od 1946 r. polskie wagony nie wyjadą za Berlin.
Likwidacja nastąpi z powodu kasowania nocnych pociągów przez koleje niemieckie Deutsche Bahn. Dzięki jednak aktywności innych kolei, które pierwotnie miały utracić nocne połączenia z Niemcami, udało się utrzymać połączenia z Austrii, Szwajcarii, Włoch, Czech, Słowacji i Węgier. Straci je praktycznie tylko Polska.
Witam, kierunek Wrocław - Praga nie zapewni potoku podróżnych dla połączenia komercyjnego, jeszcze nie tak dawno kursowało reggio i generowało nie wielki ruch, ale wystarczy lektura rozkładu sieciowego z lat np 77 - 80 i mamy odpowiedź Gdynia - Praga , Warszawa - Praga i słynny Moskwa - Praga. No chyba, że uruchamiamy kierunek dla udowodnienia jego nie opłacalności ... a to powodzenie gwarantowane.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-12-2016, 09:06
A kiedy w ogóle kursowało regio na całej linii z Wrocławia do Pragi?
Takie połączenie to nie tylko pasażerowie kursujący na całej trasie, ale i na poszczególnych odcinkach. Gdyby IC wspólnie z CD uruchomiło dofinansowane połączenie z przyzwoitą prędkością, poza Kłodzkiem zatrzymujące się w Bystrzycy i Międzylesiu, z wyjazdami z Wrocławia i Pragi koło 6:00 i 17:00, to pewnie z chęcią skorzystaliby z niego także turyści i mieszkańcy południowej części województwa. A o pasażerów po stronie czeskiej bym się nie martwił.
link z informacją kiedy odjechał ostatni pociąg przewozów regionalnych do Pragi ja nim wracałem z Kłodzka w 2009 roku, więc wiem o czym piszę.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-12-2016, 13:52
To, że to był pociąg Przewozów Regionalnych nie oznacza, że był to pociąg regio (wówczas osobowy). "PeeRy" prowadziły pociągi pospieszne. I też wiem co piszę
wlodek1956 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-12-2016, 14:08
dddbb napisał/a:
To, że to był pociąg Przewozów Regionalnych nie oznacza, że był to pociąg regio (wówczas osobowy). "PeeRy" prowadziły pociągi pospieszne. I też wiem co piszę
pisząc reegio miałem na myśli przewozy regionalne , a co oznacza PeeRy nie wiem.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-12-2016, 14:30
Co masz na myśli, to ciężko mi domniemywać Pociągi "regio" to dawne osobowe, a takich na trasie aż do Pragi nie było. PR / PeeRy - Przewozy Regionalne
Pospieszny "Anastazja Skopowska" z Pragi do Wrocławia kursował przez Hradec Kralove, Letohrad,Lichkov jako POSP a nie osobowy, było to jeden z dwóch z wielką pompą uruchamianych połączeń (po modernie i elektryfikacji odcinka Lichkov-Międzylesie). Były to jedyne pośpiechy które uchowały się w PRach po wrogim przejęciu ich przez PIC.
_________________
wlodek1956 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-12-2016, 14:49
dddbb napisał/a:
Co masz na myśli, to ciężko mi domniemywać Pociągi "regio" to dawne osobowe, a takich na trasie aż do Pragi nie było. PR / PeeRy - Przewozy Regionalne
we wskazanym artykule redaktor wyraźnie pisze o ostatnim pociągu przewozów regionalnych do Pragi ani ja ani artykuł nie pisze o kategorii pociągu pozdrawiam
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-12-2016, 09:06
Nie do końca, pisałeś
Cytat:
kierunek Wrocław - Praga nie zapewni potoku podróżnych dla połączenia komercyjnego, jeszcze nie tak dawno kursowało reggio i generowało nie wielki ruch
A regio to pociągi osobowe i do tego, a nie do artykułu się odnosiłem.
A wracając do tematu: pospieszne Wrocław - Praga zlikwidowano 7 czy 8 lat temu, a to szmat czasu. Dużo się od tego czasu zmieniło, kolej zaczęła odzyskiwać pasażerów. Powinny wrócić dwie pary, fajnie jakby jedna z nich była nocna z Polski, przynajmniej w sezonie (Gdynia - Wrocław - Kudowa / Praga)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum