Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Pociągi-Legendy
Autor Wiadomość

miłośnik Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 24-11-2016, 20:52    Odpowiedz z cytatem

Legendą był stary EC Sobieski z Warszawy do Wiednia z postojem w Polsce tylko w Katowicach i Zebrzydowicach chociaż w rozkładzie 1996/1997 nie zatrzymywał się nawet w Zebrzydowicach tylko po Katowicach był od razu Bohumin. Obecny Sobieski to jakieś gówno. Poza tym wydłużenie do Gdyni to wielkie nieporozumienie. Ten pociąg historycznie nigdy nie był związany historycznie z Trójmiastem. Cholerny szajs zatrzymujący się w każdej większej dziurze a już Dąbrowa Górnicza to nieporozumienie. Kolejna legenda to dawny Ex/IC CHROBRY z postojami tylko w Stargardzie i Dąbiu.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 25-11-2016, 07:19    Odpowiedz z cytatem

IC Górnik też przed laty nie zatrzymywał się na odcinku Katowice - Warszawa, ale to dość odległe czasy i wtedy od samych Katowic zapełnienie było 100%. Potem dopiero wprowadzono postój w Sosnowcu, a następnie w Zawierciu.
IC Wawel Kraków - Berlin, z początku kursowania, bez postojów w Zabrzu i Kędzierzynie. Odcinek z Katowic do Wrocławia to postoje w Gliwicach i Opolu. Oczywiście wtedy trasa wiodła przez Zieloną Górę.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 25-11-2016, 11:29    Odpowiedz z cytatem

miłośnik napisał/a:
Poza tym wydłużenie do Gdyni to wielkie nieporozumienie.


W sensie że nie dla psa kiełbasa a pociągi międzynarodowe powinny obsługiwać tylko Warszawę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

miłośnik Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 25-11-2016, 13:31    Odpowiedz z cytatem

Bartuś napisał/a:
miłośnik napisał/a:
Poza tym wydłużenie do Gdyni to wielkie nieporozumienie.


W sensie że nie dla psa kiełbasa a pociągi międzynarodowe powinny obsługiwać tylko Warszawę?
A znasz kogoś kto jedzie z Trójmiasta do Czech nie mówiąc już o Wiedniu. W to miejsce mógłby wejść dodatków EIC Kraków - Gdynia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-11-2016, 16:14   

miłośnik, jesteś w błędzie, bo w sezonie letnim Czesi chętnie odpoczywają nad polskim morzem, Austriacy może mniej. Dlatego zamiast Sobieskiego, do Gdyni sensowniejsze by było wydłużenie EIC Porta Moravica z Pragi.
Powrót do góry

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 26-11-2016, 10:00    Odpowiedz z cytatem

Czesi chętniej spędzają wakacje nad morzem w Niemczech niż w Polsce.Wystarczy spojrzeć na rozkład ile połączeń jest na odcinku Praga-Hamburg.Kiedyś był pośpiech Praga-Szczecin przez Berlin z dobrym czasem przjazdu i się nie przyjął.Puszczając Porta Morawice z Pragi do Gdyni przez Ostrawe,Warszawe jest nawet bardzo do okoła.Nie lepiej zaryzykować i puścić IC przez Wrocław?Trójmiasto,Poznań,Wrocław zyskałby bezpośrednie połączenie z Pragą.Dla trójmiasta byłoby to połączenie z trzecią stolicą europejską (Berlin,Wiedeń,Praga)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-11-2016, 12:55   

Cytat:
Czesi chętniej spędzają wakacje nad morzem w Niemczech niż w Polsce

Bo są tańsze? Mylisz się, Czesi (a zwłaszcza Morawianie) korzystają z Sobieskiego, by dotrzeć nad polski Bałtyk. Wielokroć o tym piszą na czeskich portalach. A pociągi cyklicznie kursują przez czesko-niemiecką granicę, bo tam panuje kolejowa normalność, a nie z powodu niemieckiego morza.
Powrót do góry

miłośnik Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 08-12-2016, 20:59    Odpowiedz z cytatem

w RJ 1990/1991, 1991/1992, 1992/1993 pociąg Polonia ciągnął kuszetkę relacji Warszawa - Istanbul trzon pociągu stanowiła relacja Warszawa - Belgrad/Sofia w sezonie sypialny WARS uwaga do Sarajewa. Ale prawdziwą perełką była turecka kuszetka TCDD z tureckim konduktorem w relacji Warszawa - Stambuł co drugi dzień kursowała kuszetka PKPowska. Smile Od RJ 1993/1994 Polonia stała się dziennym pociągiem nowej kategorii w Polsce EC w relacji Warszawa - Budapeszt tylko z wagonami siedzącymi. Ale to już nie była żadna legenda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-12-2016, 13:19    Odpowiedz z cytatem

miłośnik: piszesz bzdury, bo znam osobiście osoby, które kilka razy w roku jeżdżą z Gdyni do Wiednia, i od ubiegłego roku wybierają właśnie "Sobieskiego". Poza tym "Sobieski" wzmocnił pozycję Trójmiasta na mapie połączeń międzynarodowych, chociaż i tak uważam że "BGE" i właśnie "Sobieski" to trochę za mało międzynarodowych składów z tak potężnego ośrodka jak Trójmiasto. A z Gdyni do Krakowa jest tyle EIP że naprawdę więcej nie potrzeba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-02-2020, 12:56    Odpowiedz z cytatem

Rafał21 napisał/a:
LEGNICA/ŻAGAŃ-WARSZAWA WSCHODNIA kursujący nieprzerwnie od 1951 do 2000 roku w Głogowie łączono wagony z Legnicy do części żagańskiej i odtąd kursował jako pociąg pośpieszny,zawsze wyruszał miedzy 23-a północą..

Odgrzewam temat tego pociągu bo nie mam dodatków do służbowego RJP i nie mogę dojść do ładu z zestawieniem tego pociagu. Na WRP znalazłem zdjęcia z 2000, na których jednoznacznie widać, że do Żagania pociąg ten wjeżdzał mając jako pierwszy, wagon sypialny z W-wy, tuż zanim bagaż. I tu nie ma watpliwości. Ale mam też zdjęcie z 1997 roku opisane " odjazd pociągu do Warszawy" gdzie sypialny jest pierwszy, a za nim bagażowy. A więc skoro w Głogowie dołączano wagon/y z Legnicy ( sypialny lub klasę lub 2 razem - zależnie od rozkładu) to czy dalej jechał on z sypialnym z Żagania na przedzie, a Legnicą z tyłu? Czy może Legnicę dołączano na przód i 2 sypialne ( Żagań i Legnica) jechały koło siebie? No i jeszcze kwestia, czy w Żaganiu przerzucano sypialny po przyjeździe z Wawy tak, by do Wawy znów jechał jako pierwszy??Zupełnie sie pogubiłem. Będe wdzięczny za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 04-02-2020, 18:59    Odpowiedz z cytatem

wagony z Legnicy były doczepiane na tył pociągu z Żagania

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 06-02-2020, 18:22    Odpowiedz z cytatem

W temacie Legnicy, przypomniał mi się pociąg sypialny Legnica - Kijów, zestawiony z wagonów ZSRR i naszych sypialnych PKP. Legnica - Kijów 8 wagonów ZSRR, Wrocław - Kijów 4 wagony PKP.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

atakan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2009

PostWysłany: 06-02-2020, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Na wagonveb są zestawienia pociągów międzynarodowych nawet z lat 70 tych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

septum79 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 21 Cze 2020
Skąd: Żagań/Kielce

PostWysłany: 02-07-2020, 11:07    Odpowiedz z cytatem

Tak w Żaganiu przegrupowywano wagony "Warszawy". Manewry dobywały się już stonkami po przyjeżdzie pociągu,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-07-2020, 11:49    Odpowiedz z cytatem

sebek napisał/a:
W temacie Legnicy, przypomniał mi się pociąg sypialny Legnica - Kijów, zestawiony z wagonów ZSRR i naszych sypialnych PKP. Legnica - Kijów 8 wagonów ZSRR, Wrocław - Kijów 4 wagony PKP.

Do 1993 r. przez jakiś czas jeździł też nocny pociąg Legnica - Brześć przez Poznań i Warszawę. Legnica była nazywana "Małą Moskwą" i z tego względu w tamtym czasie sporo było pociągów do ZSRR. Na dworcu była nawet oddzielna kasa biletowa dedykowana pasażerom tych pociągów, którymi byli radzieccy żołnierze i ich rodziny.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl