Kolego, a co to za zarzuty, że mam, bądź nie mam pojęcia? Będzie mi narzucane subiektywne zdanie? Kto powiedział, że wagony bezprzedziałowe mają się pojawiać tylko w relacjach w których jazda trwa poniżej 3 godzin? Jest jakaś pisana zasada? Czy naprawdę mam twierdzić, że wagony bezprzedziałowe i EZT są złe na dłuższe trasy, bo wszyscy tak sądzą? Nie bądźmy śmieszni. Ja jeżdzę bezprzedzialowymi wagonami w ramach wagonowych Intercity lub Dartami i takie mi najbardziej pasują, a nie interesuje mnie, czy ktoś inny lubi nimi jeździć, czy nie. To kwestia gustu i szkoda czasu na przekonywanie preferujących wagony bez przedziałów do tego, aby woleli 111A. Naprawdę nie jestem w stanie zrozumieć "tragedii" podróżujących takim IC Orzeszkowa na całym odcinku trasy. Sam jechałem IC Konopnicka na całej trasie w lecie i nie mogę złego słowa powiedzieć o podróży. Ludzie nawet jak mają miejsce siedzące, mają klimatyzację, gniazdko, toaletę blisko, barek. Wszystko jest, ale i tak im nie dogodzi...
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-12-2016, 23:10
celtin.88 napisał/a:
Zamiast pienić się o Łódź zacznij protestować przeciwko jadących po CMK międzynarodowym składom IC (na wagonach od EIC). W końcu pociągi z Łodzi do Krakowa przez CMK tak ciebie drażniły.
A żebyś wiedział, że wcale się nie jaram tym że te pociągi mają obniżoną kategorię. Poza tym jeżdżą one w najmniej atrakcyjnych godzinach, więc raczej i tak z nich nie skorzystam. Ubolewałem trochę za Skarbkiem, ale widzę że Ślęża ma skomunikowanie w Częstochowie z Hutnikiem, więc to mnie już usatysfakcjonowało.
Prawda w oczy kole. Warszawskie TLK mają zmodernizowane 111Arow oraz 141A-mod. Te same 111Arow pojawiały się w ostatnim sezonie również w pociągach EIC, więc są to wagony naprawdę wysokiego standardu. Można było je spotkać w następujących TLK:
Na nielicznych TLK takich jak Aurora czy Wenus pojawiał się stary 111Arow z prostokątnymi oknami i bez gniazdek, po prostu starszej generacji.
Z kolei 141A-mod, jak mówiłem, kursowały na jeszcze ww. oraz innych trasach przebiegających przez Warszawę, m.in. Luna, Kiliński, Nida, Tuwim, Zamenhof.
Takie są fakty i z tym się nie dyskutuje. W takim TLK Gwarek jadącym pół dnia z Górnego Śląska na Pomorze (ale nie przez Warszawę) na próżno szukać czegoś innego niż 111A i 112A. Podobnie obecnie w "Szkunerze". I nie są to moje wymysły, tylko piszę "jak jest". No, ale jeśli ktoś nie chce przyjąć prawdy do wiadomości, to nie będę przekonywał. W przeciwieństwie do wielu potrafię szanować odmienne zdania, tylko nie akceptuję braku kultury.
Zamykam dyskusję na temat wagonów warszawskich TLK, gdyż wszystko już jest wyjaśnione i apeluję o powrót do informowania o bieżących zestawieniach i frekwencjach.
Khan34, na odcinku w woj. zachodniopomorskim część warszawska to dwa niezmodernizowane sypialne, zdeklasowane 112A do "dwójek" oraz... zmodernizowany 111Arow (w końcu to część warszawska). Część krakowska to "dwójki" YB i dwa zmodernizowane sypialne 308A. Niby coś za coś, ale jako, że jednak znakomita większość podróżuje w wagonach z miejscami do siedzenia, to chyba lepszy standard ma część warszawska.
Wiadomo burżuje z Warsiawki muszą mieć lepiej od reszty kraju drugiego sortu. Sorki ale te podziały na lepszych i gorszych mnie denerwują
Warszawa jak Warszawa, ale zobacz jak bardzo uprzywilejowana pod tym względem jest Łódź. Niemal każdy nowy EZT jeździ albo do Łodzi, albo przez Łódź. W rozkładowych projektach była mowa że na Dartach miały jeździć min "Górnik" z Warszawy do Bielska i "Wit Stwosz" z Krakowa do Terespola, i co? "Górnik" na wagonach (zdegradowany do TLK), a "Stwosz" dalej na ED74.
Górrnik nie był wymieniony na ED161 (w pierwszych projektach był jako IC z Łodzi do Bielska na Flircie3, potem przemienionyna TLK z Warszawy), Wit Stwosz owszem, ale dopiero od czerwca do czasu aż PKP IC pozbędzie się ED74 i uzyska zgodę CUPT.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-12-2016, 12:49
Urbi, w pierwotnym projekcie Górnik był wpisany z Warszawy jako IC. Być może miał być to Flirt, nie będę się sprzeczał bo tego nie wiem, ale w każdym razie miał być to EZT.
Co do Wita Stwosza, to dalej uważasz że to jest sprawiedliwe, żeby trasa z Krakowa do Terespola była obsługiwana tak niewygodnym taborem? Ja myślę, że nawet największy wagonowy szrot na tą trasę byłby wygodniejszy od ED74. W tym przypadku można by było ten pociąg wzmacniać dodatkowymi wagonami, bo 2xED74 w niedziele to stanowczo za mało i podróż tym pociągiem jest skrajnie niehumanitarna.
W pierwszych projektach Górnik na pewno był z Łodzi na Flircie3. Potem pojawił się jako TLK na wagonach. Co do Wita, to Edyty muszą jeszcze gdzieś jeździć, frekwencja poza weekendem nie powala + wykorzystane są możliwości technicznie tych jednostek na wschodniej E20, LK1 i CMK.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-12-2016, 17:33
Urbi, ale "studiując" rozkład przed jego wprowadzeniem "Górnik" na 100% był wpisany jako IC z Warszawy. Z resztą wówczas było rozkomunikowanie Ślęży z Hutnikiem w Częstochowie, całe szczęście ktoś na Żelaznej jeszcze myśli i ten błąd naprawiono.
Mógł być też to błąd. Fredro był wpisywany jako TLK, a pojechał jako IC. Górnik z Warszawy pojawił się dopiero w końcowych projektach rozkładu na ten rok.
Mam wrażenie, że przed tym niezmodernizowanym wagonem w IC Przemyślanin był 168A. Jakaś niebieska poświata tam się pojawiła. Może to jakieś złudzenie. Nie mniej jednak dobrze zestawiony skład. Dla każdego coś miłego
Swoją drogą, to mam pytanie, czy w TLK Sudety bezprzedziałowy wagon do Szklarskiej Poręby to 111Arow nowej czy starszej generacji? Wstępnie wydaje mi się, że nowej (tzn. nie z kwadratowymi oknami).
1. EIP 1605 do Jeleniej Góry: ED250-002, klasa 1 - 7 osób, klasa 2 około 40%.
2. IC "Konopnicka" Białystok-Wrocław Gł.: ED161-020, klasa 1- 20 osób, klasa 2 ok. 95%
3. Tlk "Łęcka " do Łodzi Fabr. EP07-450 + 141A +141A + 141A + 141A + 141A + 140A + 140A + 141A + 141A +141A + 141A. Klasa 1 około 50%, klasa 2-ok. 80%
4. TLK "Kujawiak" do Bydgoszczy: EP07-1046 + B + A + B + B + 112Ar (zdeklasowane) + 140A (zdeklasowane) + 112Am (zdeklasowane). Klasa 1 ok. 50%, klasa 2-70-80%.
5. EIP 5404 Gdynia Gł.-Gliwice, ED250-011, klasa 1 - 12 osób, klasa 2 ok, 60%
6. TLK "Kiev-Express" do Chełma i Kiev PASS. EP07-344 + B + B + A +B + 3 wagony sypialne do Kijowa. W wagonach komunikacji krajowej ok. 70%.
7. EIC "Krakus" do Krakowa: EP09-005 + 152Aa + 145Ab + Z2B + Z2B + 111Arow + 111Arow. Kilkanaście osób w wagonach klasy 1, klasa 2 ok. 30% maksymalnie.
8. IC "Łodzianin" do Łodzi Fabr. EP09-029 + 141A + 154A + 154A + 152Az (sleeperetka jaka kursowała na EN "Jan Kiepura") + 145Ab + 145Ac + 141A + 141A + Z2B + 136A. Klasa 1 ok 30%, klasa 2 ok. 80%
9. EIC "Chrobry" do Szczecina Gł. : EP09-038 + 159A + 159A + 159A + 157A + 407A + 156A + 158A. Też mało podróżnych jak na ten pociąg. Klasa 1 ok. 20%, klasa 2 ok. 50%
10. EIC "Sawa" z Krakowa: EP09-007 + 111Arow + Z2A (zdeklasowane) + Z2A (zdeklasowane) + 136A-IC3 + Z2B + 152A. Około 100 osób wysiadło.
11. EIP 4502 Gliwice-Gdynia Gł. ED250-018, klasa 2 ok. 50%-60%, klasa 1 nie zaobserwowałem.
EP07-1026 z TLK SZTYGAR do Wrocławia. Skład: EP07+2 (niedostępny dla pasażerów)+2+2+2(wagon kl.1)+2. Wypowiem się tak. Ten Sztygar powinien jeździć jako IC na nowszych zmodernizowanych wagonach na czele EP08 lub EP09, ponieważ trasa Wrocław - Lublin - Wrocław mają prędkość do 140-150m/h. Stare wagony na Sztygarze to jakiś nieporozumienie, ponieważ jest zbyt mało miejsca na bagaż plus full ludzi na każdym wagonie.
Problem tras Wrocław - Katowice - Lublin i Szczecin - Gdańsk - Olsztyn już był nieraz omawiany i nic w tej kwestii się nie zmieni, dopóki nie pojawią się nowe/zmodernizowane wagony. Oczywiste jest, że w przypadku tych tras alternatywa z lepszym taborem jest marna, bo niemal wszystko jeździ jako TLK (poza IC Słowacki na Darcie).
Przy podniesieniu kategorii takiego "Bolka" należy też pomyśleć o przerzuceniu go na Częstochowę i wydłużeniu do Zamościa lub Chełma. Zarówno o nowoczesnych wagonach IC na ww. trasach jak i o inwestycjach na Lubelszczyźnie mówi się. Nikt nic jednak nie wspomina o tym aby wrócić do trasy przez Częstochowę w przynajmniej jednym pociągu Wrocław - Lublin. Jakby tak wydłużyć TLK Lompa do Kielc, to wtedy można takiego teoretycznego IC Bolko śmiało puścić przez Częstochowę.
Swoją drogą, to "Bolko" ostatnio ma jakieś wzmocnienia, czy mi się wydaje tylko, że jeździ w nim zmodernizowana "jedynka"?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum