Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 568, 569, 570 ... 583, 584, 585  Następny
Zestawienia i frekwencja w pociągach dalekobieżnych
Autor Wiadomość

empek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2007
Skąd: JG/LBN

PostWysłany: 29-12-2016, 04:28    Odpowiedz z cytatem

Atoman: słusznie. Po remoncie lubelskiego szlaku, obowiązkowo powinien zawitać zmodernizowany skład Intercity (lub Stadler Flirt 3), który połączyłby Lubelszczyznę z Dolnym Śląskiem przez Częstochowę. Oprócz wydłużenia do Chełma lub Zamościa, należy również wprowadzić wydłużenie tej relacji do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby - wówczas otrzymamy połączenie kolejowe Wschód-Zachód z prawdziwego zdarzenia. Smile

Cytat:
8. IC "Łodzianin" do Łodzi Fabr. EP09-029 + 141A + 154A + 154A + 152Az (sleeperetka jaka kursowała na EN "Jan Kiepura") + 145Ab + 145Ac + 141A + 141A + Z2B + 136A. Klasa 1 ok 30%, klasa 2 ok. 80%

To jest istne kuriozum, że na tak krótkiej trasie mamy do czynienia z plejadą najlepszych wagonów, a takie TLK Sudety, które tarabanią się przez pół Polski, przewożą pasażerów obskurnymi wagonami o przedziałach 8-miejscowych. Rolling Eyes

_________________
"Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-12-2016, 08:39    Odpowiedz z cytatem

empek: odnośnie zestawienia "Łodzianina" się z Tobą w pełni zgadzam. Rozumiem, gdyby to był jeszcze jeden pociąg, ale praktycznie każdy pociąg TLK z Warszawy do Łodzi jest teraz tak zestawiony. Odjeżdżająca 30 minut wcześniej TLK "Łęcka" to samo, same 140A i 141A. Ponadto przecież do Łodzi jeżdżą teraz komfortowe Flirty i Darty. A podróżni jadący np. z Poznania do Przemyśla czy ze Szczecina/ Gdyni do Lublina dostają najgorsze złomy, do których czasami strach wsiąść. O stanie tych wagonów pod względem czystości nie wspomnę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 29-12-2016, 12:04    Odpowiedz z cytatem

Bardzo słabe zestawienia na pociągach TLK Szkuner i Gwarek. Trasy jeszcze niedawno obsługiwane zmodernizowanym taborem, od grudnia jest coraz gorzej. Jedyny plus, że są dwa połączenia Katowice - Kołobrzeg, ale wagony fatalne.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-12-2016, 13:27   

Informujemy, że z przyczyn technicznych w dniu 29.12.2016 następujące pociągi (planowo Pesa Dart) będą obsługiwane zastępczymi składami wagonowymi:
IC 26106 SŁOWACKI relacji Lublin – Wrocław Główny
IC 71102 DĄBROWSKA relacji Ostrów Wielkopolski – Warszawa Wschodnia
IC 10107 LEŚMIAN relacji Łódź Fabryczna – Białystok
IC 15127 ZAMENHOF relacji Łódź Fabryczna – Białystok
IC 10118 NAŁKOWSKA relacji Białystok – Łódź Fabryczna
IC 14112 KORFANTY relacji Warszawa Wschodnia – Bielsko Biała Głowna
IC 41112 KORFANTY relacji Bielsko Biała Głowna – Warszawa Wschodnia
IC 19104 PRZĄŚNICZKA relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna
IC 10108 NAŁKOWSKA relacji Łódź Fabryczna – Białystok
IC 10116 LEŚMIAN relacji Białystok – Łódź Fabryczna

http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/komunikaty/informacja-dotyczaca-zastepczych-skladow-wagonowych-za-wybrane-pociagi-ic-w-dniu-29.12.2016.html
Powrót do góry

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 30-12-2016, 17:28    Odpowiedz z cytatem

empek napisał/a:
To jest istne kuriozum, że na tak krótkiej trasie mamy do czynienia z plejadą najlepszych wagonów, a takie TLK Sudety, które tarabanią się przez pół Polski, przewożą pasażerów obskurnymi wagonami o przedziałach 8-miejscowych. Rolling Eyes


pawelu napisał/a:
empek: odnośnie zestawienia "Łodzianina" się z Tobą w pełni zgadzam. Rozumiem, gdyby to był jeszcze jeden pociąg, ale praktycznie każdy pociąg TLK z Warszawy do Łodzi jest teraz tak zestawiony. Odjeżdżająca 30 minut wcześniej TLK "Łęcka" to samo, same 140A i 141A. Ponadto przecież do Łodzi jeżdżą teraz komfortowe Flirty i Darty. A podróżni jadący np. z Poznania do Przemyśla czy ze Szczecina/ Gdyni do Lublina dostają najgorsze złomy, do których czasami strach wsiąść. O stanie tych wagonów pod względem czystości nie wspomnę.


Znów chcecie to przerabiać? Łodzianin to najbardziej prestiżowy pociąg z Łodzi do Warszawy. Pozostałe TLKi też są bardzo istotne, przewożące tłumy ludzi w kluczowych godzinach. Na dodatek dla linii łódzkiej rekomendowane są wagony z zamkniętym system toalet (a te posiadają tylko główne zmodernizowane wagony), ze względu na niedawno otwarty tunelu i dworzec Łódź Fabryczna, żeby nie cuchnęło tam jak w warszawskim tunelu.

Akurat nocne pociągi powinny być ostatnie w kolejce po lepsze wagony ze względu na ich charakter.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 30-12-2016, 18:48    Odpowiedz z cytatem

Dyskusji nt Łodzi podejmował się nie będę, uważam jedynie, że tak dobry skład Łodzianina jest po prostu niewykorzystany. Czy ma on z czymkolwiek obieg w Warszawie, czy też stoi sobie na Grochowie od przyjazdu z Łodzi aż do powrotu? Bo jeśli jedyną trasą tego pociągu w ciągu doby jest wykonanie kursu Łódź - Warszawa - Łódź (i jak się domyślam 2 dniowy postój w Łodzi podczas weekendu?) to jest to lekko mówiąc paranoja.

Natomiast zdecydowanie nie zgadzam się z tym, że nocne pociągi powinny być ostatnie w kolejce po lepsze wagony. Nocne pociągi przede wszystkim powinny mieć wagony z przedziałami 6-miejscowymi w klasie 2 (najlepiej pasują tu chyba zdeklasy). Mówię tu zwłaszcza o pociągach całorocznych, gdzie dla pasażerów liczy się zwykle to, żeby będąc w trasie cokolwiek się chociaż wyspać. A jednak warunki do spania w przedziale 6 miejscowym w porównaniu do 8-miejscowego są dużo lepsze. W przypadku sezonowych rzeźni ma to mniejsze znaczenie, na niektórych składach przedziały 8-miejscowe są wręcz konieczne aby jakoś te tłumy upakować. A i w przypadku podróży na wczasy, a tym bardziej powrotu z wczasów, fakt, czy dojedzie się cokolwiek wyspanym ma (przynajmniej dla mnie) marginalne znaczenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 30-12-2016, 19:47    Odpowiedz z cytatem

To już jest głupota PKP IC, że pozwala aby taki skład marnował się przez cały dzień. Dla mnie to Łodzianin powinien jechać dalej do Trójmiasta, jak od lat postuluje.

Nocne pociągi to składy podwyższonego ryzyka, bardziej narażone na zniszczenia - co już kilka razy miałem okazje uświadczyć. Do tego w szczytach nocne często przewożą pasażerów ponad stan. W wypadku tych to priorytetem powinna być modernizacja wagonów sypialnych i kuszetek, a ograniczanie miejsc do siedzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mistrzu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sie 2016

PostWysłany: 30-12-2016, 20:40    Odpowiedz z cytatem

Zamknięte obiegi ma już całkiem duża liczba szrotów idealnych na trasę Łódź-Warszawa. Łódź dostała IC-ki i jeszcze mało? Gombrowicz, Gałczyński, Szkuner... To tylko kilka przykładów pociągów które nierzadko w kilkanaście godzin wleką się na starych śmierdzących szrotach. Jak słyszę jeszcze te narzekania że brak EP09 na tej trasie to już ręce opadają...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wiśniowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lip 2015
Skąd: Toruń

PostWysłany: 30-12-2016, 21:22    Odpowiedz z cytatem

Co wy macie do starszych wagonów?
Zawsze gdy nimi jadę to jest czysto i ciepło.
Jedyny minus to toalety, ale to głównie przez podróżnych jest tam syf.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 30-12-2016, 21:56    Odpowiedz z cytatem

Sleeperetka 152Az kursuje na trasie Warszawa-Łódź?Toż to marnowanie tego wagonu na tak krótką trasę.Taki wagon powinien jeździć na długiej,najlepiej nocnej trasie w rodzaju Kraków-Gdynia,czy Szczecin-Przemyśl,a nie na "tramwaju" jadącym nieco ponad godzinę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 31-12-2016, 01:54    Odpowiedz z cytatem

Ależ my nie narzekamy na starsze wagony (a przynajmniej ja nie narzekam), zwracamy tylko uwagę, że najlepszy tabor jeździ na krótkich trasach i do tego większą część dnia stoi bezczynnie, podczas gdy na trasy wiodące przez całą Polskę puszcza się wagony o znacznie niższym standardzie podróży.

30.12.2016, TLK 17101 WARTA rel. Warszawa Wschodnia - Zielona Góra:
EP09 + YB + 141A + 141A + 140A + 141A + B ( + 3x 111A w relacji Warszawa - Poznań).
EP09 jednorazowo w zastępstwie za EP08. Wszystkie wagony 141A oraz 140A z wyświetlaczami (o dziwo, jak na dzisiejsze czasy - wszystkie działające!), wagon oznaczony przeze mnie jako B był to wagon z przedziałami 6-miejscowymi ale bez wyświetlaczy (141A albo 111Ay). W Poznaniu dość dużo ludzi wysiadło, w dalszą drogę do Zielonej Góry pociąg odjechał mocno pustawy, z przodu składu trochę ludzi siedziało, ale 2 ostatnie wagony to prawie same puste przedziały. Ale to w sumie nic dziwnego dzień przed Sylwestrem o tej porze w kierunku Zielonej Góry.
Dziwi mnie jedna rzecz w tym pociągu, a mianowicie już któryś raz nim jechałem i zawsze wagon nr 10 jest wagonem z przedziałami 8-miejscowymi, podczas gdy pozostałe są 6-miejscowe. I system rezerwacji rozpoczyna rezerwowanie od wagonu 10. O tyle to dziwne, że w zeszłym rozkładzie, jeśli w danym pociągu znajdowały się planowo lepsze i gorsze wagony, to system rozpoczynał zwykle rezerwację od tych lepszych, jak rozumiem żeby wynagrodzić wcześniejszy zakup biletu (potwierdzone na wielu pociągach w zeszłym rozkładzie). A tutaj zong, najpierw sprzedajemy w najgorszym...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 31-12-2016, 05:05    Odpowiedz z cytatem

mistrzu napisał/a:
Zamknięte obiegi ma już całkiem duża liczba szrotów idealnych na trasę Łódź-Warszawa. Łódź dostała IC-ki i jeszcze mało? Gombrowicz, Gałczyński, Szkuner... To tylko kilka przykładów pociągów które nierzadko w kilkanaście godzin wleką się na starych śmierdzących szrotach. Jak słyszę jeszcze te narzekania że brak EP09 na tej trasie to już ręce opadają...


Niekoniecznie. W pierwszych dniach po otwarciu DŁF, na szczytowych TLK kursowały główne na YB z otwartym toaleta, narażając nowy co dopiero dworzec na zanieczyszczenia. Problem wagonów na lini łódzkiej rozwiąże tylko reaktywacja projektu na piętrowę EZT, co w pełni pozwoliłoby wycofać ciężkie składy wagonowe

Kryterium długości trasy nie powinno być jedynym przy przydziale wagonów. Na dodatek, sporo modernizowanych wagonów w ostatnich latach, przechodzi obecnie naprawy rewizyjne, co w poprzedni rozkładzie doprowadziło do degradacji wybranych IC do klasy TLK. W tym rozkładzie jest tak samo.

kowal331 napisał/a:
Sleeperetka 152Az kursuje na trasie Warszawa-Łódź?Toż to marnowanie tego wagonu na tak krótką trasę.Taki wagon powinien jeździć na długiej,najlepiej nocnej trasie w rodzaju Kraków-Gdynia,czy Szczecin-Przemyśl,a nie na "tramwaju" jadącym nieco ponad godzinę.


To efekt braków taborowych. Sleeperetka powinna kursować na nocny pociągu - najlepiej Chopin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mistrzu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sie 2016

PostWysłany: 31-12-2016, 16:08    Odpowiedz z cytatem

Sprawdzałeś czy miały obieg zamknięty? Tak się składa że akurat YB w większości ze szrotów mają obiegi zamknięte.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 31-12-2016, 16:31    Odpowiedz z cytatem

Obieg otwarty. Załoga zamykała je na odcinku Widzew - Fabryczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 02-01-2017, 10:01    Odpowiedz z cytatem

Zastanawiałem się, gdzie teraz podróżują sobie 168A i znalazłem taką ciekawostkę z 26 grudnia, kiedy to IC Boznańska jechała na 9 wagonach, a konkretnie: 111Arow + 168A + 170A + 170A + 113Aa + 140A-FPS + 111Arow + 111Ainw + 111Arow. Wzmocnienia miały planowo być tylko w piątki, ale też nie aż takie, bo maksymalnie 8 wagonów, nie mówiąc już o tym, że miały to być wagony przedziałowe. Z tego zestawienia to można by było dwa takie IC-ki stworzyć. Nie wiem, jak z frekwencją, ale podejrzewam, że była/jest dobra. Można się domyślać, że chodziło o święta, a wielu chciało się dostać szybko z zachodniej Polski na wschodnią, zarywając nawet noc. W sumie to dobre połączenie, aby móc np. zwiedzić Rzeszów i wrócić tego samego dnia. Filmik potwierdzający opisane fakty jest na Youtube.

Do tego z 168A podróżuje w dalszym ciągu też IC Wyspiański. Na tych wagonach był również wczorajszy IC Mehoffer, a także IC Barnim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 569 z 585 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 568, 569, 570 ... 583, 584, 585  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl