Problem tras Wrocław - Katowice - Lublin i Szczecin - Gdańsk - Olsztyn już był nieraz omawiany i nic w tej kwestii się nie zmieni, dopóki nie pojawią się nowe/zmodernizowane wagony. Oczywiste jest, że w przypadku tych tras alternatywa z lepszym taborem jest marna, bo niemal wszystko jeździ jako TLK (poza IC Słowacki na Darcie).
Przy podniesieniu kategorii takiego "Bolka" należy też pomyśleć o przerzuceniu go na Częstochowę i wydłużeniu do Zamościa lub Chełma. Zarówno o nowoczesnych wagonach IC na ww. trasach jak i o inwestycjach na Lubelszczyźnie mówi się. Nikt nic jednak nie wspomina o tym aby wrócić do trasy przez Częstochowę w przynajmniej jednym pociągu Wrocław - Lublin. Jakby tak wydłużyć TLK Lompa do Kielc, to wtedy można takiego teoretycznego IC Bolko śmiało puścić przez Częstochowę.
Swoją drogą, to "Bolko" ostatnio ma jakieś wzmocnienia, czy mi się wydaje tylko, że jeździ w nim zmodernizowana "jedynka"?
Bolko w starym rozkładzie nie miał w goóle wagonu 1 klasy, to samo bylo z TLK Morcinek, bardzo dużo podróżnych narzekało, że nie ma jedynki.
Od nowego RJ TLK Bolko prowadzi na obu trasach wagon 1 klasy i widzę, że jest to jedynka 140A i bardzo dobrze, bo nie każdy lubi jechać taką trasą jak śledź w cuchnącej dwójce z 8-osobami.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Mam zapytanie dot. IC Wawel rel. Szczecin Kraków - tu jeżdżą Darty czy Flirty?
Pozdrawiam życząc wszystkiego najlepszego na ten nowy rok.. i przy okazji punktualnego PKP
Aga M. Zdecydowanie Flirty. Darty kursują w zasadzie tylko na trasach przez Warszawę z Lublina, Białegostoku itd., a trasa IC Wawel przez stolicę nie prowadzi.
Orientujecie się jaka jest "mniej więcej" frekwencja w pociągach "Swarożyc" i "Światowid" przez nadodrzankę?
Jestem ciekaw czy te połączenia choć trochę się przyjęły i czy nie jest to "jednoroczny" wybryk?
Kilka dni temu jechałem ze Szczecina do Gorzowa przez Kostrzyn " Światowidem" ( było to w środę ) i pasażerów była garstka. Co pozytywnie mnie ucieszyło to zarówno w Chojnie jak i w Gryfinie była wymiana pasażerów.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Problem polega na tym, że odbiorcami tych połączeń jest Zielona Góra i mniejsze miasta jak np. Głogów, Wołów czy Gryfino. Dla Wrocławia i Katowic ciekawszym połączeniem jest IC Barnim, a dla samego Wrocławia również IC Chełmoński czy nawet IC Matejko. Myślę, że wielu zwraca uwagę na komfort podróży. TLK to jednak nie Intercity i nie kojarzy się jako coś nowego, dotąd niespotykanego. Niby dla Wrocławia Nadodrzanka jest krótszą trasą i kto wie czy np. bym nie wybierał takiego porannego pociągu do Szczecina przez Zieloną Górę, ale już dla Katowic niekoniecznie ta trasa jest najlepsza. Poza tym S3 w Lubuskim zapewnia bardzo dobre połączenie Zielonej Góry i Szczecina. To spora konkurencja dla kolei.
Co do frekwencji, to widziałem że w TLK Swarożyc szału nie było. Nie wiem jak w TLK Światowid. Myślę, że tu jednak potrzeba czasu i ludzie zaufają kolei. Jakby puszczono IC, to może nastąpiłoby to szybciej, a tak to poczekjamy do sezonu z prognozami. Jeden pociąg dalekobieżny po Nadodrzance, co najmniej, powinien pozostać przez cały rok.
Atoman, Dzisiejszy TLK Światowid z 100% obłożeniem ze Szczecina do Katowic. Porażąjąca frekwencja to w 1 kl. prawie 75% siedzień jest pustych a 25% zajmują osoby pojedyńcze. Lok EP07-2+2+1+2.
Fajnie, że Światowid cieszy się dobrym obłożeniem, myślę, że ten pociąg na stałe zostanie w tym i kolejnych rozkładach jazdy. Bezpośredni dojazd z GOPu do stacji nadodrzańskich przez cały rok to ogromny plus rozkładu.
Ciekawy jestem jak wygląda frekwencja w IC Portowiec.
Jeśli chodzi o TLK Pobrzeże, to, jak pacy napisał, wydaje mi się, że są to 112A. Do tej pory nie zdarzało się, aby deklasowane były nowsze jedynki.
Przyjrzeć dokładniej można się tu: https://www.youtube.com/watch?v=zdAc8n3N4ow
Natomiast wracając jeszcze do TLK Swarożyc, to sprawdziłem dokładniej frekwencję i myślę, że te trzy wagony są w sam raz. Przeładowań nie powinno być, aczkolwiek są chętni na jazdę. Myślę, że akurat optymalnie zaplanowano, że TLK Światowid będzie z Katowic, a TLK Swarożyc z Wrocławia z krótszym składem. Zielonogórzanie jednak chętnie również korzystają z tych pociągów, a ci, którzy nie mają dostępu do S3 również (Głogów, Kostrzyn, Gryfino). Wagony w tych pociągach też nie są wcale takie kiepskie, jeśli chodzi o czystość, mimo, że to 111A, 112A, a w przypadku "Swarożyca" 111Ainw. Zobaczymy, jak to będzie w sezonie, gdy pojawi się TLK Wolin, a do Świnoujścia pojedzie jeszcze wydłużony TLK Światowid o nazwie TLK Nautilus.
katowicer, czy ten krótki skład wynikł z niedoboru z stosunku do planowanego zestawienia, czy po prostu planowe 140A-FPS + 113Aa + 170A + 111Ainw + 111Arow + 111Arow to za mało? Podejrzewałem, że IC Barnim będzie miał bardzo dobrą frekwencję, ale, żeby aż taką? Co będzie w lecie wobec tego? Myślę, że bez dwóch dodatkowych 170A się nie obędzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum