Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 42, 43, 44
Dolnośląskie reaktywacje
Autor Wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-01-2017, 10:10    Odpowiedz z cytatem

W końcu przedstawienie jasnych argumentów, za co jestem wdzięczny. A więc można dyskutować na wysokim poziomie. Do tego i inżynierem nie trzeba być.

Zupełnie nie wierzę jednak w budowę obwodnicy Jaworzyny. Mój pomysł jest wykonalny w perspektywie max. 5 lat, wiec tym bardziej nie wymyślam żadnych farmazonów, tylko analizuję to, co jest możliwe do wykonania i na co są pieniądze. Nie mówię, że pomysł jest zły, ale czy ktokolwiek o nim wspomina? Tu jest problem.

Jasne jest to, że będzie remont Świdnica - Wrocław, ponieważ chcą, aby Pszenno, Marcinowice, Szczepanów, Strzelce i Sobótka Zachodnia też na tym skorzystały i by odciążono DK35 i ograniczyć busy, które nieraz szaleją na tej trasie. Dla pytanych przeze mnie mieszkańców czas jazdy ok. godziny byłby bardzo atrakcyjny, nie mówiąc już o krótszym. Poza tym stan torów na odcinku Sobótka - Świdnica nie jest wcale aż tak zły, więc możliwe, że koszt remontu byłby mniejszy. Możliwe, że to też jeden z czynników, że zdecydowano się o rewitalizacji fragmentu Sobótka-Świdnica.

Ja bym to widział tak, że Dzierżoniów powinien jechać przez Jaworzynę ze zmianą czoła w Jaworzynie, a Świdnica generalnie po 285, z tym, że zachowana zostałaby ogólnie możliwość korzystania z trasy przez Jaworzynę poprzez połączenia z Dzierżoniowa. Nie ma dublowania się, a korzystają z tego wszyscy położeni przy tych liniach.

Z moich danych wynika, że Dzierżoniów nie za bardzo łapie się do ścisłego WKA z racji większego oddalenia od Wrocławia i mniejszej liczby codziennych dojazdów (moja koncepcja przewiduje promieniste niedublujące się układy od Wrocławia). Cztery połączenia to też za mało. W mojej pracy na wyższym stopniu z kolei z góry zakładam, że WKA ma funkcjonować niemal jak komunikacja miejska, a więc duża częstotliwość w godzinach szczytu z dużym wpływem na komunikację we Wrocławiu. Myślę, że co 2 godziny rano oraz po południu (4:00, 6:00, 8:00 i o 15:00 17:00 19:00) oraz w międzyszczycie co 3 godziny dawałoby te 8 połączeń Dzierżoniów-Wrocław-Dzierżoniów na dobę przez Świdnicę i Jaworzynę. Nie muszą one być specjalnie promowane jako część WKA, tylko bardziej jako jeden z wariantów odnogi Wrocław - Jaworzyna - Świebodzice łączącej Dzierżoniów, a może i Bielawę. Natomiast Świdnica-Sobótka-Wrocław jeździłaby częściej, ale nie na tyle często, aby zapchać 285. Rano i po południu również zwiększone takty, wobec tego bez mijanek by raczej się nie obyło.

Nie mniej jednak jeszcze jest czas na uwagi, więc zachęcam do zgłaszania ich w momencie konsultacji w sprawie studium.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 11-01-2017, 13:28    Odpowiedz z cytatem

Po korekcie najszybsze połączenie Wrocław - Świdnica, z przesiadką 7 minutową w Jaworzynie, będzie wynosić 51 minut.Po wybudowaniu łącznika (który można zrobić dużo taniej niż remont linii przez Sobótkę czas ten skrócić się może nawet o 10 minut. A ty chcesz uszczęśliwiać świdniczan docelowym puszczaniem pociągów przez Sobótkę. 60tys. mieszkańców Świdnicy + 65tys. Dzierżoniowa i Bielawy ma jechać 25 minut dłużej, bo ktoś sobie wymyślił, żeby ich pociągi robiły za dowozówkę z podwrocłąwskich wiosek. To jest chore. Tego nie można łączyć. Pociągi z Wrocławia tylko do Sobótki. Pociągi do Świdnicy i dalej tylko przez Jaworzynę, a docelowo tylko przez Żarów. A z okolicznych wiosek (np. Sulistrowice) busy dowozowe do Sobótki na pociągi do Wrocławia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-01-2017, 14:07    Odpowiedz z cytatem

Wy chyba jednak nie nadajecie się do dyskusji, skoro nawet czytać ze zrozumieniem nie potraficie. Nie będę więc marnował czasu na jałowe wyjaśnianie moich koncepcji, skoro w międzyczasie można przeprowadzać przydatne badania dla rozwoju swoich pomysłów, by je zaproponować w odpowiednim czasie nie tu, tylko od razu planistom. Tak więc dziękuję za uwagę.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 11-01-2017, 14:16    Odpowiedz z cytatem

Kto nie czyta ze zrozumieniem?
Piszesz
Cytat:
Generalnie raczej rewitalizacja ma służyć temu aby docelowo połączenie Świdnica-Wrocław było realizowane przez Sobótkę i aby czas przejazdu był krótszy właśnie na tej trasie.
Jak to inaczej rozumieć? Żeby nie puszczać pociągów z dużych miast powiatowych najszybszą trasą przez Jaworzynę, tylko naokoło, 30 minut dłużej, przez wioski. Albo zrobić ekspres wioskowy, który od od Świdnicy zatrzyma się tylko w Sobótce i pociągi będą jechały "tylko" 15 minut dłużej niż przez Zarów (z postojem też tylko w np. w Kątach)
I aby, jak piszesz "czas przejazdu był krótszy właśnie na tej trasie"
a) pociągi na 285 powinny na prostych odcinkach pędzić 160 km/h, lub
b) poczekać, aż na 274 prędkość spadnie za kilka lat do ok. 60km/h, jak jeszcze z 6 lat temu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-03-2017, 13:23    Odpowiedz z cytatem

Szynobusem z Wrocławia do Kobierzyc.

W czwartek o 9 z peronu nr 5 Dworca Głównego odjechał nowy szynobus do Kobierzyc. To na razie tylko test ostatniej brakującej linii kolei aglomeracyjnej Wrocławia. Pociąg docelowo dojedzie do Świdnicy. Rozkład jazdy poznamy najszybciej w 2020 roku. Inwestycja kosztowała 166 mln zł.

Więcej:
http://www.gazetawroclawska.pl/komunikacja/a/szynobusem-z-wroclawia-do-kobierzyc,11890538/

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 44 z 44 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 42, 43, 44
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl