Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Kolejowe inwestycje na Opolszczyźnie
Autor Wiadomość

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 11-01-2017, 22:50   Kolejowe inwestycje na Opolszczyźnie Odpowiedz z cytatem

Jak informuje Kurier Kolejowy:

Cytat:
Podróżni pojadą szybciej i bezpieczniej na regionalnych trasach, zwiększy się też komfort obsługi na stacjach i przystankach – to planowane efekty realizacji Krajowego Programu Kolejowego na Opolszczyźnie. Prace PKP Polskich Linii Kolejowych poprawią również warunki dla przewozu towarów.


Więcej tutaj:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29357/kolejowe-inwestycje-usprawnia-regionalna-komunikacje-opolszczyzny.html

http://kurierkolejowy.eu/pliki/images/csm_czasy_przejazdu_3c4cf34aa7.jpg

Jak zwykle ani słowa o linii 137 K. K. - Nysa.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-01-2017, 22:58   Re: Kolejowe inwestycje na Opolszczyźnie

"Obecnie na trasie Racibórz - Chałupki przewozy nie są prowadzone" O czymś nie wiem?
Powrót do góry

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 03-02-2017, 17:18    Odpowiedz z cytatem

Bliżej realizacji prac na odcinku Nysa – Brzeg

W rozpisanym przez zarządcę infrastruktury przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej (studium wykonalności) dla rewitalizacji linii kolejowej nr 288 na odcinku Nysa – Brzeg wpłynęło 7 ofert. Przetarg okazał się ekspresowy, bowiem PKP PLK ogłosiły go 17 stycznia, natomiast po dwóch tygodniach już doszło do otwarcia ofert. Inwestycja będzie prowadzona w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014–2020.
Jest to jedna z najstarszych linii kolejowych w Polsce, która została zbudowana przez przedsiębiorstwo Neisse – Brieger Eisenbahngesellschaft. W całości otwarto ją dla ruchu w 1848 roku. Obecnie autobusy szynowe uruchamiane między Brzegiem a Nysą przez Przewozy Regionalne jeżdżą po linii 288 z prędkością od 40 do 80 kilometrów na godzinę, co sprawia, że podróż trwa aż godzinę. Konstrukcyjna prędkość linii to jednak 120 km/h i taka ma zostać przywrócona na większości odcinków. Dzięki temu podróż ma skrócić się niemal o połowę.

Wiadomo już, że w ramach prac, które mają być zakończone do 2020 roku, będzie trzeba naprawić most między Nysą a Chróściną, wymienić podkłady i szyny kolejowe, a także zmodernizować przejazdy kolejowe, poprawiając widoczność na nich. PLK prawdopodobnie zabuduje też nowy system sterowania ruchem kolejowym, ponieważ obecny identyfikuje jako „przestarzały i o skomplikowanej obsłudze”. Zwraca też uwagę na niedostosowanie lokalizacji przystanków do siedzib ludzkich.

PKP PLK otworzyły już oferty w postępowaniu przetargowym. Do zamawiającego wpłynęło ich siedem, jednak tylko trzy mieszczą się w kosztorysie. PKP PLK przygotowały budżet w kwocie 885,6 mln zł brutto. Jednak nie tylko cena stanowi jedyne kryterium wyboru oferty. Stanowi ona 80% wagi, zaś 20% to skrócenie terminu realizacji inwestycji.

Najtańszą ofertę na wykonanie studium wykonalności złożyło Schuessler-Plan Inżynierzy z warszawy na kwotę 613,8 tys. zł brutto. Wykonawca zadeklarował, że na wykonanie zadania potrzebuje 269 dni, oznacza to skrócenie terminu realizacji o 5 dni. Kolejna oferta jest już dużo droższa, jednak nadal mieści się w założonym przez PKP PLK budżecie. TPF z Warszawy zaproponował ofertę na 857 tys. zł i 254 dni (skrócenie terminu o 20 dni). Trzecia oferta z kolei pochodzi od WYG International z Warszawy – 859 tys. zł brutto i 254 dni.

Reszta ofert wykracza poza kosztorys. Do przetargu stanęli także Multiconsult Polska – 1,04 mln zł i 274 dni (brak skrócenia terminu), konsorcjum IDOM Inżynieria – 1,8 mln zł brutto i 254 dni, BBF z Poznania – 1,6 mln zł i 254 dni oraz konsorcjum Koltech i Safege – 1,2 mln zł i 254 dni. Na pytanie, w jakim standardzie będzie zaprojektowana i przebudowana linia, konkretną odpowiedź da dopiero studium wykonalności.

Źródło:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/blizej-realizacji-prac-na-odcinku-nysa--brzeg-80144.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 22-09-2017, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Krótsza podróż koleją z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic.

Dzięki inwestycji za 412 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują odcinek Opole - Kędzierzyn Koźle na międzynarodowej trasie E 30., dzięki czemu prawie o połowę skróci się czas podróży między stolicą Opolszczyzny a Kędzierzynem Koźle. Zwiększy się też komfort obsługi na 10 stacjach i przystankach. Nowe urządzenia sterowania i zabezpieczenia na przejazdach mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Więcej:

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30874/krotsza-podroz-koleja-z-opola-do-kedzierzyna-kozla-i-katowic.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl