Tez byl pomyszl jezdic Norkiem 750.7 relacje Praha - Turnov - Tanvald - Harrachov - Szklarska Poreba - Jelenia Góra bo tabor uzgodniony w Polsce i tez zdolny na zembate. No co jest mogliwe technicznie skasuje ekonom....
Ciekawe czy KD uruchomią w okresie 3-5.03.17 z okazji 41 Biegu Piastów dodatkowe swoje Szynobusy chociaż na trasie Szklarska Poręba Górna - Jakuszyce - Szklarska Poręba Górna , oczywiście lepszą ocją by było gdyby to były kursy chociaż 2 razy dziennie na trasie Jelenia Góra-Jakuszyce-Jelenia Góra.
Na dostępnej wizualizacji nowy obiekt jest na zachód od toru, czyli jego wschodnia elewacja mniej więcej licuje z obecnymi budynkami Jakuszyce 8 i 8A. O sposobie masowego forsowania przeszkody komunikacyjnej dwu szynowej pod nazwą "linia 311" brak informacji. Widoczne jest miejsce przechodu dla osób pojedynczych. Nie słyszałem też, aby inwestycja dotyczyła infrastruktury komunikacyjnej.
Nie wiem jakie plany mają KD...ale jeśli rozwalą coś, co funkcjonowało i funkcjonuje bardzo dobrze i wozi tłumy turystów(nie wiem jak jest poza sezonem), to naprawdę nie będę w stanie pojąć jaka jest tutaj logika działania. Sam miałem okazję dwa razy jechać tamtą linią(raz do Harrachova, raz do samego Liberca).
Drut do Jakuszyc (czas jazdy pomiędzy JG i Jakuszycami < 1 h), rewitalizacja odcinka Jelenia Góra - Piechowice, odbudowa mijanki w Szkl. Porębie Dolnej i wreszcie będzie normalnie. Czesi niech sobie dojeżdżają byle czym. Celem podróży zdecydowanej większości pasażerów z obu stron granicy są właśnie Jakuszyce.
Koncowy pomyszl jest pociag Praha - Tanvald -Jelenia Góra Nurkiem (klasa 757) ju za to bylo peniodzi i wyglondola ze niebede klopot. Teraz rozwiązuje wodę zastępczą utraconych przez polskich kopalniach i myszle ze pocig niema szanc.
Drut do Jakuszyc (czas jazdy pomiędzy JG i Jakuszycami < 1 h), rewitalizacja odcinka Jelenia Góra - Piechowice, odbudowa mijanki w Szkl. Porębie Dolnej i wreszcie będzie normalnie. Czesi niech sobie dojeżdżają byle czym. Celem podróży zdecydowanej większości pasażerów z obu stron granicy są właśnie Jakuszyce.
Na to bym nie liczył, prędzej comeback GWTR a w najgorszym wypadku Polbus PKS.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-03-2017, 23:12
Czy na polskiej kolei zawsze trzeba szybko zepsuć to co dobre? Nareszcie było sensowne połączenie z Czechami, gdzie tylko z jedną przesiadką można się było dostać z Wrocławia do Tanvaldu i Liberca. Teraz pewnie znowu powrócą do ogryzków typu Szklarska - Harrachov, co odstraszy potencjalnych pasażerów, a w rezultacie może dojść nawet do zawieszenia ruchu z powodu niskiego zainteresowania. Dla mnie decyzja o likwidacji bezpośrednich pociągów Szklarska - Liberec jest skrajnie żenująca!
to raczej Czesi mieli cierpliwość do często przyjeżdżających do SzPG spóźnionych składów KD, że czekali nawet te 10minut. Miałem 2 przypadki, że CD odjeżdżały bo spóźnienie naszego pociągu było już za duże.
Sęk w tym, iż stawka ČD jest b. wysoka, rekompensata za świadczenie usług przewozowych jest kilkakrotnie wyższa od stawki wymaganej przez KD w związku z obsługiwaniem przewozów krajowych.
Trzeba szukać rozwiązań systemowych. Obsługa linii w obecnym kształcie nie ma szans na dłuższą metę, prędzej czy później skończyłoby się na istotnym ograniczeniu oferty lub zawieszeniu przewozów.
Nie ulega wątpliwości, iż punktem docelowym dla podróżnych z obydwu stron granicy są Jakuszyce. Należy jak najszybciej zelektryfikować odcinek do Jakuszyc, zrewitalizować odc. JG - Piechowice i uruchomić mijankę w SPD. Wiem, koszty będą niemałe, jednak w razie wprowadzenia "krajowej stawki" rekompensaty na odc. SPG - Jakuszyce generujemy spore oszczędności (kilkaset tysięcy zł rocznie).
Przesiadka w Jakuszycach zamiast w SPG ma tylko same plusy.
Petrik, o elektryfikacji można pomarzyć (marzenia nie bolą), ale działać trzeba już. Mam pewną ideę, myślę że wartą rozważenia. Mianowice KD rezygnują z usług czeskich kolei i przejmują ruch na odcinku Szklarska Poręba - Harrachov (tam skomunikowania na Liberec). Przy czym nie tworzymy zbędnych przesiadek w Szklarskiej Porębie, ale jeździmy szynobusami bezpośrednio z Jeleniej Góry. A gdyby tak jeszcze połączyć relacje to można by puszczać szynobus z Görlitz do Harrachova (dla turystów z Łużyc wystarczy jedna para: rano w góry, wieczorem z gór).
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum