Do tego w przypadku typowo lokalnego busiarstwa bardzo ważnym elementem jest aspekt liczby kursów w ciągu dnia, w porównaniu do [biegnącej równolegle] linii kolejowej. Po prostu 3 połączenia kolejowa dziennie, nie są w stanie konkurować. Busy które jeżdżą zazwyczaj pełne są najlepszym przykładem tego, że potencjał na danym ciągu komunikacyjnym istnieje, szkoda tylko, że bardzo często nie wykorzystywanym w konstruowaniu oferty komunikacyjnej.
Te kursy na Ukrainę nie są żadną konkurencją dla kolei, choćby dlatego że nie są dostępne w komunikacji krajowej. A między Warszawą a Katowicami to zostały dwa kursy (bo tych z linii P6 jadących 6 godzin to ja nawet nie biorę pod uwagę).
Jeśli chodzi o Ukrainę to PolskiBus robi dobry krok. Jak wiadomo w naszym kraju Ukraińców jest pełno (spotykam ich praktycznie na każdym kroku), a połączenia kolejowe z Ukrainą kuleją i to pomimo, że prezesem kolei ukraińskich jest Polak - były prezes PKP Cargo. Nawet Ryanair uruchomił połączenia lotnicze na trasie Wrocław - Kijów. Tak więc potencjał jest i prywatni przewoźnicy potrafią to wykorzystać. Gorzej z państwową koleją, która jest nieruchawa i na potrzeby rynku reaguje z opóźnionym zapłonem.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ogromną przewagą busów nad pociągami jest fakt, że jak się kupi bilet to ma się miejsce siedzące i pewien komfort jazdy. Wielokrotnie w wakacje jechałem pociągiem i niestety czułem się jak w wagonie bydlęcym. Ludzie na ścisk poupychani bo muszą wsiąść bo mają bilet a nie ma kompletnie miejsca
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-02-2017, 16:38
albertn93 napisał/a:
Ogromną przewagą busów nad pociągami jest fakt, że jak się kupi bilet to ma się miejsce siedzące i pewien komfort jazdy.
Nie wiem w których "busach" masz miejsce. Chyba wiszące.
W pociągu jak kupujesz bilet z miejscówką, to miejsce masz. A jak kupujesz bilet bez wskazania miejsca, to wiesz co cię czeka.
Na szczęście w kierunku nadmorskim Polski Bus praktycznie przestał być konkurencją dla PKP IC. Z niedawnych 16 kursów jest obecnie tylko 6.
Natomiast odnośnie miejsca siedzącego, to od 19 marca 2013 (czyli praktycznie od 4 lat) każdy pociąg TLK i IC (dawne pośpieszne) jest objęty obowiązkową rezerwacją miejsc. I jak masz miejscówkę to żaden korytarz Ci niegroźny.
No miejsce moze i jest ale zapraszam do Voyagera jezdzacego na trasie Tarnow-Krakow. Stare Bovy ktore ledwo zipia. A w srodku co z tego ze siedzisz skoro kolana masz upchniete tak ze po godzinie jazdy wydaje sie ze masz zablokowany staw i nie mozesz ruszyc nogami. Ta sama sytuacja w Szwagropolu pomimo tego ze maja ciutke nowsza flote . Wiec tutaj jednak i tak wole jechac pociagiem . A autobusom juz podziekowalem rok temu.
Chcesz siedzieć przy oknie w PolskimBusie? Zapłać więcej.
PolskiBus wprowadza dodatkowe opłaty za rezerwację miejsc. Od 1 czerwca podróżni za siedzenie przy przedniej szybie i na miejscach z dodatkową przestrzenią na nogi muszą zapłacić więcej za bilet.
Rezerwacja miejsca Premium wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 5 zł. W przypadku konieczności wykorzystania do realizacji kursu autokaru zastępczego, który nie posiada miejsc numerowanych (w tym miejsc Premium), Pasażer zajmuje dowolne miejsce. W takiej sytuacji Pasażerowi zwraca się dopłatę za miejsce Premium w terminie 7 dni roboczych od zakończenia Podróży – przelewem bankowym lub w przypadku płatności kartą płatniczą – na kartę.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-06-2017, 10:39
Polski Bus wkurzonych klientów innym odsyła
Od blisko roku wkurzeni klienci Polskiego Busa zalewają agencję turystyczną z Poznania prośbami, groźbami i wyzwiskami. Bowiem na biletach przewoźnika widnieje nazwa firmy transportowej, której nie da się łatwo odnaleźć w internecie. Jest za to agencja turystyczna o takiej nazwie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum