Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Jak reklamować podróż pociągiem?
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-03-2017, 21:56   Jak reklamować podróż pociągiem? Odpowiedz z cytatem

Na odszkodowanie, a w zasadzie rekompensatę w razie opóźnienia pociągów, możemy liczyć podróżując składami TLK, IC, EIC i EIP spółki PKP Intercity oraz pozostałymi kilkoma pociągami InterREGIO spółki Przewozy Regionalne. W przypadku opóźnienia więcej niż 60 min, a mniej niż 120 minut, to 25 procent ceny biletu. Gdy opóźnienie przekroczy 120 minut należy nam się 50 procent ceny biletu. To informacja prawdziwa ale nie kompletna. Istnieją bowiem okoliczności, które pozwalają przewoźnikowi skutecznie uchylić się od wypłaty rekompensaty. W takich przypadkach składając wniosek stracimy tylko czas i pieniądze.

Czytaj więcej:
http://blekitnachusteczka.blogspot.com/2017/03/prawa-pasazera-z-gwiazdka-i-maym.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 21-04-2017, 15:55    Odpowiedz z cytatem

Prawa pasażera opóźnionego pociągu dalekobieżnego.

Spóźnienie pociągu, na który czekamy, może wywrócić do góry nogami nasze plany, bowiem nie zdążymy na samolot, spotkanie biznesowe lub rozprawę sądową. Kontynuowanie podróży stanie się więc bezcelowe. Przysługuje nam wówczas nie tylko pełny zwrot pieniędzy za bilet, ale także bezpłatny powrót do miejsca wyjazdu, przypomina Urząd Transportu Kolejowego.

Jeżeli natomiast wsiedliśmy do pociągu, a ten opóźnił się na trasie, mamy prawo do skorzystania z bezpłatnego powrotu do miejsca wyjazdu w najbliższym możliwym terminie.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/prawa-pasazera-opoznionego-pociagu-dalekobieznego,296562_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-11-2017, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Jak reklamować podróż pociągiem?

Dla wielu Polaków pociąg to jeden z podstawowych środków transportu. Czy wszyscy są zadowoleni? Zapewne nie. Każdy pasażer ma natomiast swoje prawa. Warto je znać i warto je egzekwować.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/jak-reklamowac-podroz-pociagiem-poznaj-prawa-pasazera,310546_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Diken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Pionki

PostWysłany: 27-11-2017, 09:36    Odpowiedz z cytatem

I co z tego, że teoretycznie każdy pasażer u przewoźników ma prawo do korzystania z rekompensat, z odszkodowań, jak i tak nie zawsze i nie każdy pasażer w praktyce otrzymuje odszkodowania?

Przewoźnicy kolejowi nie kwapią się za bardzo do zwrotu jakiejś części, czy nawet połowy za bilety w przypadku sporych opóźnień na kolei.
Dla nich to byłyby straty, nawet jeżeli nie byłyby duże, bo nikt nie lubi absolutnie niczego tracić.
To tak, jak z innymi firmami na rynku.
Jakieś firmy popełnią błąd, przez który cierpią poszkodowani ludzie i, teoretycznie ludziom poszkodowanym należy się jakieś odszkodowanie, ale praktyka może pokazać co innego i takim ludziom firmy niczego nie zrekompensują, bo uznają, że nie były winne lub będą się tłumaczyły sporym wydatkiem na odszkodowanie.

Podobnie sytuacja może wyglądać w przypadku jakichś firm ubezpieczeniowych, które niezbyt chętnie chcą wypłacać odszkodowania ludziom pokrzywdzonym, którzy w czymś ucierpieli, a płacą za ubezpieczenia, czy to domów, samochodów, czy nawet za samego siebie, w sytuacji wypadku z uszczerbkiem na zdrowiu.

Takie firmy, coraz bardziej się wycwaniły.

Nikt dziś się nie przejmuje, że jakieś pociągi się opóźniają, że ktoś nie zdąży na jakieś spotkanie, na samolot, że ma z tego tytułu pewne problemy.
Od takich sytuacji najwygodniej "umyć ręce" i udawać, że "nic się nie stało".
A problem zawsze zostaje po stronie podróżnych, a za podróż płacą przewoźnikom.

_________________
Liczę na dobre rozwijanie polskiej kolei, jako sympatyk kolei w Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
42495596

agraba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Gru 2009

PostWysłany: 06-12-2017, 09:47   Reklamacja Odpowiedz z cytatem

Witam,
Mój syn (niepełnoletni) w ramach prezentu imieninowego dla mnie kupił dwa (120 zł) bilety na kabaret. Spektakl miał się odbyć 4 grudnia w Wołominie. Niestety pociąg Kolei Mazowieckich, którym mieliśmy pojechać zaliczył opóźnienie uniemożliwiające nam dojechanie. Chodzi o pociąg odjeżdżający ze stacji Warszawa-Ochota o godzinie 19:10 w relacji do Tłuszcza. Ponieważ na tej stacji nie ma zapowiedzi nie byliśmy świadomi skali opóźnienia. Czekaliśmy 30 minut, i gdy pociąg nadal nie przyjeżdżał poszliśmy do kasy, gdzie okazało się, że pociąg ma co najmniej 90 minut opóźnienia. Nie było już szansy zdążyć. Zwróciliśmy bilety kolejowe. Dzieciak jest mocno zawiedziony. Czy jest szansa na jakąś reklamacje? Za bilety kolejowe uzyskaliśmy zwrot, jednak kabaret przepadł. Czy możliwe jest odzyskanie od KM zwrotu za bilety?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 06-12-2017, 13:43    Odpowiedz z cytatem

Spróbuj skontakowac się z Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei
Cytat:
Gdy poniosłeś straty finansowe na przykład w związku z opóźnieniem pociągu, utratą połączenia, zniszczeniem bagażu lub uszkodzeniem ciała, zwróć się do przedsiębiorcy z reklamacją
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 06-12-2017, 13:49    Odpowiedz z cytatem

agraba, należy złożyć pisemną reklamację, w której wyszczególnia się poniesione straty z powodu opóźnienia pociągu, a na dowód dołączyć bilety kolejowe. Pozbyłeś się już biletów (dostałeś zwrot pieniędzy), więc jak teraz chcesz udowodnić, że przez opóźniony pociąg poniosłeś straty? Z dużym prawdopodobieństwem KM się na Ciebie wypną.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.


Ostatnio zmieniony przez Beatrycze dnia 06-12-2017, 13:54, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 06-12-2017, 13:54    Odpowiedz z cytatem

Domyślam się, ze agraba ma jakieś potwierdzenie, że dostał(a) zwrot pieniędzy z powodu opóźnienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

agraba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Gru 2009

PostWysłany: 06-12-2017, 18:09    Odpowiedz z cytatem

Mam zaświadczenie z kasy o opóźnieniu pociągów oraz wydruki z kasy poświadczające zwrot biletów.

[ Dodano: 18-01-2018, 15:27 ]
W dniu wczorajszym Koleje Mazowiecki przesłały synowi maila, że uznają reklamacje. Pieniądze mają być zwrócone na konto. Pozdrawiam wszystkich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 19-05-2018, 23:04    Odpowiedz z cytatem

UTK doradza: Do sądu przeciwko przewoźnikowi.

Przewoźnicy nie zawsze uznają reklamacje pasażerów. Może się zdarzyć, że mimo Twojego odwołania przewoźnik podtrzyma swoje stanowisko. Nie przekreśla to jednak definitywnie szansy na odzyskanie należności czy uzyskanie odszkodowania. Masz jeszcze dwie inne drogi – sądową oraz polubowną. Podpowiadamy, jak z nich skorzystać.

Więcej:
http://inforail.pl/utk-doradza-do-sadu-przeciwko-przewoznikowi_more_105160.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-06-2018, 22:48    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity nie odda pieniędzy pasażerowi, bo... kwota jest za niska

Mamy pańskie pieniądze, ale ich nie oddamy i co nam pan zrobi - tak można tłumaczyć odpowiedź PKP Intercity na reklamację jaką złożył pan Marek, który 10 maja podróżował z Poznania do Szczecina.

Czytaj więcej:
http://www.gs24.pl/wiadomosci/szczecin/a/pkp-intercity-nie-odda-pieniedzy-pasazerowi-bo-kwota-jest-za-niska,13281375/

ic.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 48.84 KB


_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl