Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16  Następny
Elektryfikacja linii do Zgorzelca
Autor Wiadomość

PasazerRE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2014

PostWysłany: 28-03-2017, 17:26    Odpowiedz z cytatem

http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/elektryfikacja-linii-278-do-zgorzelca-oferty-tansze-o-polowe--80997.html

Najtańsza ofertę złożyło PKP Energetyka za 40 mln zł, przy budżecie na wykonanie prawie 90 mln.

14 miesięcy a nie 19 miesięcy zaproponowała PKP Enegrgetyka na wykonanie robot.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 28-03-2017, 22:42    Odpowiedz z cytatem

Ależ ból dupy na „Rynsztoku”! Ujadania na linię zgorzelecką nie ma końca. Tylko że wszyscy mają w głębokim poważaniu mikolskie szczekaczki. PLK zamiast zaorać zgorzelecką, zaorała lwówecką. KD zamiast zlikwidować pociągi do Drezna, zlikwidują pociągi do Liberca. Zamiast SKM w Jeleniej Górze (sic!) robi się kolej miejską w opluwanym przez mikolstwo Wrocławiu... Oj, coś nie wiedzie się jeleniogórskim mikolom. Proponuję tak nie rozpaczać z powodu elektryfikacji linii do Zgorzelca, bo jeszcze PLK zdejmie druty z linii do Szklarskiej i dopiero będzie płacz. Nie widzicie, że efekty tego ujadania są wprost przeciwne? Że na swoją zgubę hejtujecie? Nawet nocne „Karkonosze” od grudnia pojadą przez Węgliniec. A po elektryfikacji linii PKP IC część pociągów przekieruje z Jeleniej Góry do Zgorzelca. Ubaw mam przedni. Śmiech

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=366505#366505

maść.png
Plik ściągnięto 12 raz(y) 50.89 KB


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 28-03-2017, 23:14    Odpowiedz z cytatem

Noema Jeżeli Liberec zaorali, to nie mam pojęcia o powód, ale w Czechach jest lepiej niż w Niemczech i w obecnej sytuacji to pogorszenie bezpieczeństwa w Dreźnie przez "uchodźców" może spowodować zamknięcie/zawieszenie relacji Drezno - Wrocław - Drezno. No niestety ciemnie chmury bezpieczeństwa nad Niemcami krążą i no na rozkładzie 2017/18 "może" zabraknie pociągu do Drezna. Eletryfikacja wyjdzie na plus KD i PKP IC. Tylko problem jest jak ogarnąć postój składów w Zgorzelcu Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 28-03-2017, 23:23    Odpowiedz z cytatem

Jaro96, to oczywiste, że z powodu postępującej islamizacji Europy Zachodniej trzeba będzie zamknąć granicę i postawić zasieki. To tylko kwestia czasu. Wtedy żaden pociąg przez granicę nie przejedzie. Zwłaszcza gdy ruszy „uchodźcowy” szlak przez Ukrainę i KD nie opędzą się od agresywnych pasażerów na gapę mówiących po arabsku.

Ale elektryfikacja linii Węgliniec - Zgorzelec ma służyć Polakom i cieszmy się, że PLK wreszcie zrealizuje tę długo wyczekiwaną inwestycję. A Niemcy? Co nas Niemcy obchodzą... Patrzmy na Polskę, martwmy się o Polskę i róbmy tak, żeby nam było dobrze!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kornik1983 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Zabobrze

PostWysłany: 29-03-2017, 07:27    Odpowiedz z cytatem

Bardzo się cieszę, że Zgorzelec w końcu zyska prąd. Uwolni to trochę taboru na linie spalinowe. Zoptymalizuje siatkę połączeń na tej linii. Mam również nadzieję, że PKP IC pomyśli o pociągach dalekobieżnych dla Zgorzelca i oby nie stało się to kosztem linii 274, bo oba te kierunku mają potencjał na osobne połączenia dalekobieżne.

P.S.
Czy łącznica w Zgorzelcu docelowo ma być pod drutem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 29-03-2017, 12:56    Odpowiedz z cytatem

Ja mam nadzieję, że PKP IC wreście Zgorzelec doda na mapę połączeń pospiesznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Wrocław / Zgorzelec

PostWysłany: 30-03-2017, 06:04    Odpowiedz z cytatem

Kornik1983 napisał/a:
Czy łącznica w Zgorzelcu docelowo ma być pod drutem?

Docelowo tak. Przy okazji elektryfikacji odcinka do Lubania. Bez łącznicy mijałoby się to z celem.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-03-2017, 18:41    Odpowiedz z cytatem

Jaro96 napisał/a:
Ja mam nadzieję, że PKP IC wreście Zgorzelec doda na mapę połączeń pospiesznych.

Do czasu elektryfikacji linii do Lubania nie będzie w Zgorzelcu żadnych torów odstawczych pod drutem, więc jeśli cokolwiek będzie, to z szybkim powrotem, co może skutkować niespecjalnie atrakcyjnymi dla mieszkańców Zgorzelca godzinami przyjazdu/odjazdu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 31-03-2017, 21:53    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, pociągi powinny jeździć do Lubania przez Zgorzelec Miasto. Oczywiście po zapowiadanej elektryfikacji linii Zgorzelec - Lubań. Do tego czasu jeden skład IC spokojnie może nocować na Ujeździe. Jeden wolny tor do Görlitz wystarczy. Zresztą w nocy i tak przez wiadukt chyba nic nie jeździ.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 31-03-2017, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Noema - Mocno wątpię, iż regulamin techniczny przedmiotowej stacji dopuszczałby regularne odstawianie składów na torach głównych zasadniczych bez podejmowania w miarę uciążliwych czynności. Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

KraxWRO Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2015

PostWysłany: 06-08-2017, 02:03    Odpowiedz z cytatem

Ostatnie wiadomości o elektryfikacji mieliśmy w marcu - jest sierpień a nowych informacji ani słychu ani duchu - czy ktoś może coś wie jak się sprawy mają?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jacek228 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Sie 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-08-2017, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Prawdopodobnie elektryfikacja będzie przedłużona do Görlitz, aby niektóre pociągi KD z Wrocławia mogły kończyć tam bieg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-08-2017, 13:05   

Jacek228, jeśli faktycznie elektryfikacja będzie do Görlitz, to nie niektóre, tylko wszystko powinno tam kończyć. W Görlitz można się przesiąść w trzech kierunkach. No i jeszcze pytanie, czy w planach jest też elektryfikacja odcinka Zgorzelec - Mikułowa - Lubań?
Powrót do góry

Jacek228 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Sie 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-08-2017, 13:56    Odpowiedz z cytatem

Takie słyszy się ostatnio plotki, ile w tym prawdy - nie mam pojęcia. Elektryfikacja do Görlitz pozwoli zrezygnować z połączeń bezpośrednich Wrocław - Dresden, które są ponoć drogie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-08-2017, 19:48    Odpowiedz z cytatem

kacper98 napisał/a:
Ostatnie wiadomości o elektryfikacji mieliśmy w marcu - jest sierpień a nowych informacji ani słychu ani duchu - czy ktoś może coś wie jak się sprawy mają?

Na stronie PKP PLK jest cała dokumentacja przetargowa. Najkorzystniejszą ofertę złożyła PKP Energetyka, ale nie widzę informacji o wyborze oferty...

Prace projektowe i budowlane mają trwać w okresie 2017-2019. Rozliczenie funduszy unijnych do 2020 r.

Pierwotnie elektryfikacja tej linii miała się zakończyć w 2017 r. Odnoszę wrażenie, że beton PKP PLK robi wszystko, żeby prace maksymalnie opóźnić.

Przypominam, że elektryfikację linii Węgliniec - Zgorzelec planowano przeprowadzić podczas modernizacji linii E30 dekadę temu. Zaważyły wtedy interesy betonu związkowego PKP Cargo z Węglińca, który miał pracę przy zmianie lokomotyw i trzepał na tym dużą kasę. Wtedy do Zgorzelca jeździło sporo pociągów i w Węglińcu była zmiana lokomotyw. Elektryfikacja linii wyeliminowałaby konieczność wymiany lokomotyw, co ograniczyłoby pracę PKP Cargo.

Summa summarum UMWD oraz przewoźnicy pasażerscy i tak zrezygnowali ze składów wagonowych do Zgorzelca, a kolejarze z Węglińca i tak zostali pozbawieni pracy. Teraz na głupocie polskich kolejarzy zarabiają Niemcy, którzy do spółki z KD (wcześniej z PR) uruchamiają pociągi Drezno - Wrocław, bez oglądania się na związkowy beton PKP.

Przez kolejarzy z Węglińca traci PKP PLK, które mogłoby zarabiać na większej ilości pociągów, a nie zarabia. Traci PKP Energetyka, która mogłaby zarabiać na sprzedaży energii trakcyjnej, a nie zarabia. Ale przede wszystkim tracą pasażerowie, bo polikwidowano wszystkie pociągi dalekobieżne do Zgorzelca (z Warszawy i Przemyśla), a nawet bezpośrednie pociągi regionalne do/z Wrocławia. Gdyby nie Niemcy i ich Desiro to Zgorzelec pomimo zmodernizowanych torów i dwóch stacji byłby kolejowym zadupiem, bez bezpośredniego połączenia ze stolicą województwa.

Beton PKP tłumaczył, że brak trakcji elektrycznej do Zgorzelca spowodowany jest tym, że po niemieckiej stronie na linii Görlitz - Drezno też nie ma trakcji. Tłumaczenie bzdurne i idiotyczne, bo co nas obchodzą Niemcy... Zresztą, jak widać po przetargu, była to zwykła kolejarska ściema, kolportowana nawet przez głupich mikoli.

W zamian zelektryfikowano linię stricte towarową Węgliniec - Horka, po której i tak jeżdżą lokomotywy spalinowe, bo trakcja nie jest zasilana, ani nawet połączona z siecią niemiecką, której... jeszcze nie ma. Druty nad torami od wielu lat wiszą odłogiem. Kolejarska głupota level hard!

Powiem wprost: gdyby nie ta kolejarska „wiocha” (Węgliniec) to linia do Zgorzelca byłaby już dawno temu zelektryfikowana, może nawet w latach '80 ubiegłego wieku, a z pewnością kilkanaście lat temu podczas modernizacji linii zgorzeleckiej. Podobnych absurdów, gdzie trakcja elektryczna kończy się na kolejarskim zadupiu jest w Polsce więcej, np. Korsze w woj. warmińsko-mazurskim.

A propos, przypomniała mi się zabawna sytuacja. Węgliniec, pociąg Wrocław - Görlitz, zmiana lokomotywy. Na peronie trochę ludzi. Przed odjazdem pociągu do lokomotywy wdrapuje się maszynista z PKP Cargo, w tym momencie zza pazuchy wylatuje mu flaszka wódki i rozbija się o kant peronu. Pełna konsternacja, robi się szum, pociąg stoi. Afera. Tak to kiedyś bywało... Śmieszno i straszno!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl