Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Rząd zabiera kolejom. Będzie ratował drogi
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-03-2014, 23:03    Odpowiedz z cytatem

5 marca rozpoczęły się negocjacje między Komisją Europejską, a polskim rządem w sprawie sposobu wykorzystania środków europejskich na lata 2014-2020. Rząd ma nadzieję przekonać Komisję, że Polska potrzebuje więcej pieniędzy na drogi, niż na kolej.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 05-03-2014, 23:18    Odpowiedz z cytatem

Właściwie to słusznie. Nie ma rozwijać kolei jeśli bilety na nią są droższe niż na samolot. Dotowanie pociągów PKP Intercity, to nic innego jak okradanie podatników. Niech nam decydenci wyjaśnią dlaczego tak duży jest przejazdu 4 osób pociągiem w porównaniu z przejazdem samochodem ("od drzwi do drzwi").
Otóż jak się robi szwindle na państwówce to każdy z niej produkt jest zbyt drogi i niekonkurencyjny. Nic dziwnego, że lepiej budować autostrady i drogi ekspresowe niż linie kolejowe po których już niedługo nikt nie będzie chciał podróżować (za wyjątkiem przejazdów w obrębie 1 województwa).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-03-2014, 23:36    Odpowiedz z cytatem

Torreador, szyny kolejowe to nie tylko pociągi pasażerskie. Masowe towary też chcesz przewozić drogami?

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 06-03-2014, 00:12    Odpowiedz z cytatem

Nie. Oczywiście, że chodziło mi o kolejowe przewozy pasażerskie. Kolej można w Polsce rozwijać pod warunkiem, że mądrze. Niemądre jest inwestowanie pieniędzy podatników w tabor spółki PKP Intercity, która niebawem zostanie przejęta za symboliczną złotówkę z powodu upadłości.
Czy nie jest absurdem, że podróż samochodem jest tańsza niż koleją ? Co się dzieje z tą dotacją? Jakie konkretnie i w jakiej wysokości są dotowane pociągi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 06-03-2014, 10:08    Odpowiedz z cytatem

Ktoś powiedział, że dotacja powinna być do biletu, a nie do pociągu. W tej chwili bowiem mamy patologię w stylu: czy się stoi, czy się leży... To by wymusiło na przewoźnikach układanie sensownego rozkładu jazdy i uruchamianie pociągów w miejscu i czasie, gdzie rzeczywiście jest zapotrzebowanie. Widzę to tak, że dopłata wraz z ceną, którą płaci pasażer, powinna pokryć koszt uruchomienia pociągu przy średniej frekwencji na poziomie 30%. Dodatkowo powinna istnieć regulacja zobowiazująca do wydawania jednego biletu na całą trasę i proporcjonalnego rozliczenia ceny. Nie jest tajemnicą, że na kolei standardem jest taryfa malejąca tzn. im dalsza podróż, tym cena za kilometr niższa. Tylko aktualnie wszystko bierze w łeb przy zmianie przewoźnika. Przykładowo jedziesz z Warszawy do Tychów. Jeżeli jest to bezpośredni EIC, to masz jeden bilet. Jeżeli musisz przesiąść się w Katowicach na KŚ, to podróż będzie kosztować więcej, mimo iż część podróży odbywasz pociągiem niższej kategorii! W najgorszym razie koszt powinien być taki sam i przede wszystkim w trakcie długiej podróży ostatnie na co masz ochotę to stanie w kolejce do konduktora w celu kupienia kolejnego biletu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 13-04-2017, 11:09    Odpowiedz z cytatem

Na korzyść kolei zmieniają się proporcje z przychodów z tytułu opłaty paliwowej.

Więcej:
http://wyborcza.pl/7,155287,21626688,wiecej-pieniedzy-na-drogi-i-koleje-korzysci-z-ograniczenia.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 13 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl