Leo Express: Nowe procedury nie przeszkodzą nam wejść do Polski.
Co słychać w Leo Express? Przewoźnik nie rezygnuje z wejścia na polskie tory i kończy prace przy „polonizacji” pierwszego Flirta. Zamówione w Chinach pociągi są zaś już na etapie projektowym.
Po zmianach w prawie dla rozkładu jazdy 2017/2018 obowiązywać będzie nowa procedura wydawania decyzji w sprawie otwartego dostępu. Czeski Leo Express uważa, że nie przeszkodzi mu to w realizacji planów wejścia na polskie tory.
Leo Express wycofuje wniosek o dostęp do polskich torów.
Wygląda na to, że kolejny raz obietnica wejścia czeskiego przewoźnika kolejowego Leo Express do Polski okazała się przedwczesna. Przewoźnik wycofał wniosek o przyznanie otwartego dostępu na trasie międzynarodowej Praga – Warszawa Wschodnia. Stało się to 8 lutego. Wniosek został złożony do Urzędu Transportu Kolejowego 9 września 2016 roku.
Leo Express chciał jeździć pomiędzy stolicami Polski i Czech codziennie. Z głównego praskiego dworca pociąg miał odjeżdżać o 15:14, w Warszawie Centralnej pasażerowie mieli wysiadać kilka minut przed godziną 23:00. Kurs powrotny miał wyjeżdżać z Warszawy Wschodniej o godzinie 0:37 i meldować się w Pradze kilkanaście minut po godzinie 8 rano.
Przewoźnik LEO Express uzyskał niezbędny do świadczenia przewozów na terenie Polski Certyfikat Bezpieczeństwa w części B, wydawany przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Certyfikat ten upoważnia przewoźnika do korzystania z polskiej infrastruktury kolejowej.
- Wydanie Certyfikatu oznacza, że LEO Express spełnia wszystkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa w prowadzeniu pociągów na polskich torach. Bardzo się cieszymy, że już wkrótce polscy pasażerowie będą mogli korzystać z naszych pociągów również na terenie Polski - zapewnia prezes grupy LEO Express pan Peter Köhler.
Jeszcze w tym tygodniu czeski Leo Express złoży do UTK wniosek o otwarty dostęp do torów na trasie Kraków – Katowice – Bogumin – Praga. Pociągi mają szansę ruszyć jeszcze w tym roku.
Leo Express będzie jeździł na trasie Praga - Kraków - Praga.
Czeski przewoźnik Leo Express chce od 1 września uruchomić pociąg na trasie z Pragi do Krakowa. Relacja będzie obsługiwana codziennie.
Z Pragi pociąg ma wyjeżdżać o godz. 15:13, przyjazd do Krakowa jest planowany na 22:16. W powrotną drogę pociąg ma wyruszyć o 0:45, by dojechać do Pragi o 8:19. Cała trasa ma długość 530 km, z czego 165 km przebiega przez terytorium Polski.
Leo Express od 1 września? UTK opublikował wniosek przewoźnika.
Urząd Transportu Kolejowego opublikował wniosek Leo Express o uruchomienie pociągu na trasie Kraków – Praga. Oznacza to spełnienie wymagań formalnych przez czeskiego przewoźnika, ale wciąż trzeba sprawdzić, czy jego plan nie zagraża połączeniom dotowanym. Poznaliśmy za to planowany rozkład jazdy i termin uruchomienia połączeń.
Czeski Leo Express spieszy się na polskie tory. Czeka na zgodę UTK.
Czeski prywatny przewoźnik kolejowy i autobusowy Leo Express chciałby jeszcze jesienią tego roku uruchomić połączenie kolejowe z Krakowa przez Katowice do Pragi. Firma czeka na zgodę Urzędu Transportu Kolejowego przyznającą otwarty dostęp do torów na tej trasie.
Czeski Leo Express bezskutecznie próbuje wjechać na polskie tory
Czesi, by zwiększyć swoje szanse, rezygnują z nocnego połączenia między Krakowem a Pragą. Nie chcą denerwować PKP Intercity, które obawia się utraty pasażerów.
Filmy na pokładzie, darmowe Wi-Fi, wypożyczalnia gier, prasa, gniazdka pod każdym siedzeniem i atrakcyjne ceny biletów – tak podróżują Czesi w pociągach Leo Express. Firma od lat stara się o uruchomienie połączeń kolejowych także w Polsce. W maju złożyła wniosek o otwarty dostęp do polskich torów, sygnalizując chęć jazdy na trasie Kraków – Praga (przez Jaworzno, Katowice, Pszczynę, Zebrzydowice, Ostrawę i Ołomuniec). Inaugurację tego połączenia zapowiada jeszcze w tym roku. Sęk w tym, że Polacy robią wszystko, by czeskiego konkurenta zniechęcić.
Leo Express od 10 grudnia? Proponuje zmianę rozkładu.
Czeski prywatny przewoźnik nie rezygnuje z wejścia na polskie tory. Zaproponował Urzędowi Transportu Kolejowego nowy rozkład jazdy, który ma nie stanowić konkurencji dla PKP Intercity – z odjazdami ok. 4:30 z Krakowa i ok. godz. 16–tej z Pragi.
To już pewne! Pojedziemy do Pragi pociągami Leo Express. Bilety od 19 PLN.
Zgodnie z zapowiedzią sprzed kilku miesięcy Leo Express wjeżdża na polskie tory. Firma właśnie otrzymała wymagane pozwolenia od Urzędu Transportu Kolejowego.
To akurat dobrze, bo od lat oferta pociągów międzynarodowych jest delikatnie mówiąc skromna . Tak miała wyglądać od początku konkurencja na torach . A nie sztuczny podział PKP i udawanie że jest konkurencja .
Ciekawe tylko jakie drużyny będą na odcinku Polskim , nie wyobrażam sobie aby Czesi wynajmowali drużyny od IC , bo to strzał w kolano .
Choć druga strona medalu , byłem w tym roku w Czechach i bardzo Czesi narzekali na Leo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum