Każda przesiadka to utrudnienie i przekłada się na zmniejszenie potoków podróżnych. Zresztą być może cała dyskusja jest bezprzedmiotowa. Niebawem gdy ruszy inwestycja na Polanie Jakuszyckiej wystarczy kilka kolizji na przejazdach kolejowych w pobliżu i diabli wezmą rozkład jazdy, skomunikowanie i oczekiwania turystów. Mchy i porosty czekają ... będzie jak było Tfu! Tfu!
ET87, a jakież to potoki podróżnych są na linii Szklarska Poręba - Harrachov? Ludzie tymi pociągami do pracy jeżdżą? Do szkoły? To stricte turystyczna linia, która generuje ruch zależnie od sezonu i od pogody. Jednego dnia w pociągu może być tłok, następnego dnia może jechać tylko parę osób. Kilka razy w roku jeżdżę tymi pociągami i widzę jak to wygląda.
Nawet na trasie Szklarska Poręba - Jelenia Góra pociągi wożą powietrze (gdy na tory spadały drzewa to media donosiły o jednym pasażerze w pociągu!) i jeśli zdarzy się większa frekwencja to przede wszystkim są to turyści, zorganizowane wycieczki. Ludność tubylcza żadnego potoku podróżnych na linii izerskiej nie wytworzyła. I nie wytworzy, bo to region niezurbanizowany i nieuprzemysłowiony.
O potoku podróżnych można mówić wtedy gdy ludzie regularnie i masowo przemieszczają się do pracy, do szkoły, do urzędów, na zakupy, w interesach etc. Linie stricte turystyczne nie spełniają warunku ani regularności, ani masowości za wyjątkiem sezonu turystycznego i to pod warunkiem, że deszcz nie pada w kapryśne lato. Bo jak leje przez parę dni to nikt na Polanę Jakuszycką nie pojedzie. Bo i po co? Żeby w błocie po kolana brodzić na zielonym szlaku na Halę Szrenicką?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-04-2017, 18:11
Koleje Dolnośląskie na swoim facebookowym profilu poinformowały , że doszło do porozumienia w sprawie dalszego funkcjonowania połączenia Szklarska Poręba - Liberec.
Koleje Dolnośląskie napisał/a:
POŁĄCZENIE DO HARRACHOVA I LIBERCA BĘDZIE FUNKCJONOWAĆ DALEJ BEZ PRZERW. Kolejowe połączenia graniczne pomiędzy Szklarską Porębą a Libercem zostaną utrzymane w obecnym kształcie. Po długich rozmowach w których uczestniczyli Hetman Kraju Libereckiego Martin Puta oraz Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski, przewoźnicy uzgodnili warunki kontynuacji współpracy, a także zadeklarowali chęć rozwoju oferty. Podczas negocjacji Koleje Dolnośląskie i Ceske Drahy doszły do porozumienia w sprawie warunków finansowych dalszej realizacji przewozów. Zmiana modelu finansowania przewozów na przejściu granicznym umożliwia obniżenie kosztów uruchamiania pociągów po stronie polskiej o około 20 % przy zachowaniu obecnego rozkładu jazdy. Nie byłoby to możliwe bez współpracy merytorycznej organizatorów transportu po stronie czeskiej i polskiej. Przewoźnicy zacieśnią również współpracę w zakresie rozwoju w przyszłości oferty co ma umożliwić uruchomienie dodatkowych połączeń. Obecnie w sezonie turystycznym codziennie uruchamianych jest do 9 par pociągów pomiędzy Szklarską Porębą a Libercem, co czyni izerskie połączenie jednym z najbardziej uczęszczanych kolejowych przejść granicznych na południowej granicy. Zatem zapraszamy w długi majowy weekend z CD i KD do Czech!
Połączenie ze Szklarskiej Poręby do Czech zostaje. Jest porozumienie.
Pozytywnego zakończenia doczekała się sprawa połączeń transgranicznych ze Szklarskiej Poręby do Harrachowa. Pod koniec lutego Koleje Dolnośląskie wypowiedziały warunki współpracy z Kolejami Czeskimi przy obsłudze międzynarodowej trasy.
Koleje Dolnośląskie wypowiedziały 28 lutego, z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia, porozumienie dotyczące wykorzystywania czeskiego taboru do obsługi całej międzynarodowej trasy. Powodem rezygnacji z dalszego utrzymywania kursów na dotychczasowych zasadach był wysoki koszt ich funkcjonowania.
Z rozkładu, który opublikowali czesi wynika, że pociągi Liberec- Szklarska Poręba będą kończyły bieg w Harrachovie. Czyżby znowu się nie dogadali po polskiej stronie?
Z rozkładu, który opublikowali czesi wynika, że pociągi Liberec- Szklarska Poręba będą kończyły bieg w Harrachovie. Czyżby znowu się nie dogadali po polskiej stronie?
Z tego nic nie wynika, bo rozkład po stronie polskiej nie jest jeszcze znany.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Ale w tabelce dla połączeń Trutnov- Lubawka są wpisane sezonowe pociągi do Jeleniej Góry. Te połączenia do Szklarskiej mają frekwencję i szkoda by było aby zostały zlikwidowane;(. Zobaczymy co sieę będzie działo. Napiszemy w tej sprawie pismo do UMWD i zobaczymy, jaka będzie odpowiedź.
To kwestia zarządcy infrastruktury. Linią do Lubawki zarządza PKP PLK. Za linię Szklarska Poręba - Jakuszyce - granica państwa odpowiada DSDiK podległa marszałkowi.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-06-2017, 15:39
Światowid napisał/a:
Z rozkładu, który opublikowali czesi wynika, że pociągi Liberec- Szklarska Poręba będą kończyły bieg w Harrachovie. Czyżby znowu się nie dogadali po polskiej stronie?
W projekcie czeskiego rozkładu nie są uwzględnione wszystkie połączenia transgraniczne. To że jest połączenie do Trutnova a nie ma do Liberca jeszcze o niczym nie świadczy. Brak jest również połączeń przez przejścia Międzylesie - Lichkov i Chałupki - Bohumin, a nie sądzę żeby z tych przejść pociągi poznikały. Nie ma co za wcześnie panikować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum