Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 27, 28, 29  Następny
Bilet PKP IC przez Internet
Autor Wiadomość

LukaszJ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Cze 2017

PostWysłany: 28-06-2017, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Spokojnie, PKS nie ucieknie Smile 2 tygodnie - w sensie dwa tygodnie od teraz do ewentualnego odblokowania, bo wyjeżdżam za miesiąc. Bo jeśli nie to i tak będę musiał coś zarezerwować.
Natomiast powstaje pytanie: bo co w ogolę taki pociąg, skoro i tak nie można na niego kupić biletu?
P.S. A co to za reguła?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 28-06-2017, 21:36    Odpowiedz z cytatem

Wystarczy popatrzeć na czasy od założenia blokady do jej zdjęcia. Bardzo często jest to 7 dni (np. 17 wchodzi blokada a 24 jest zdejmowana) czasem szybciej ale bardzo rzadko (o ile w ogóle) później. Ale jak chcesz miejsce siedzące to nie ma aż takiego problemu bo te miejsca są zdecydowanie dłużej dostępne niż na sypialki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LukaszJ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Cze 2017

PostWysłany: 29-06-2017, 04:16    Odpowiedz z cytatem

Ciekawa sprawa. Czyli wypadałoby teraz obserwować stronę IC.
Co to siedzącego, to tak...w II klasie, gdzie jak zwykle ludzie będą stali na korytarzu....to już wole pusty PKS.
Tak, czy owak, przekonamy się na dniach Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 29-06-2017, 10:43    Odpowiedz z cytatem

Wręcz należy ją obserwować bo innego wyjścia nie masz. Ja na wszelki wypadek co jakiś czas wstukuję interesujące połączenie w wyszukiwarkę na wypadek gdyby informacja o zdjęciu blokady weszła z opóźnieniem a tak chyba właśnie jest. Podejrzewam, że blokady są ściągane po tej przerwie technologicznej w nocy czyli trzeba nastawić budzik na 1:00:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LukaszJ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Cze 2017

PostWysłany: 05-07-2017, 05:35    Odpowiedz z cytatem

Dziś nowa niespodzianka od e-IC Very Happy Tak sobie sprawdzałem co jakiś czas, czy przypadkiem bilety na mój pociąg nie pojawiły się w sprzedaży i za każdym razem dostawałem komunikat o nie możliwości sprzedaży, nie zgodności usługi i pociągu etc. OK, blokada nadal wisi...Ale dziś od rana dostaje komunikat "Sprzedaż niemożliwa, trasa zbyt krótka", co jest o tyle bez sensu, ze trasa od stacji początkowej do stacji końcowej to z pewnością więcej niż 300 km (czyli także więcej niż 20km). Sprawdzałem to pod różnymi przeglądarkami, na komputerze jak również na tablecie i ciągle jest to samo Crying or Very sad
Co ciekawe, tak zachowuje się system dla przejazdów od 24.07, czyli od czasu założenia blokady. Wcześniej jest wszystko w porządku. Mam więc nadzieję. że to tylko błąd systemu. A może już trzeba lecieć do kasy?
A poza tym czemu niektóre składy, i owszem, widnieją w systemie, ale nie można na nie kupić biletu ? (nie pojawia się formularz z wyborem ilości i rodzajów biletów, tylko info o pociągu).

[ Dodano: 05-07-2017, 08:18 ]
UPDATE:
Według Infolinii blokada dalej wisi, a ten komunikat to jakiś błąd.
Swoją drogą systemy informatyczne to PKP IC ma na naprawdę "wysokim" poziomie, i mówię to z punktu widzenia programisty. No ale ponoć w PKP Informatyka nie dość, że nie płacą za wiele, to jeszcze ogólnie panuje tam bałagan. Takie przynajmniej są o nich opinie w necie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 05-07-2017, 08:36    Odpowiedz z cytatem

Na temat infolinii to się rozpiszę później ale generalnie ich wiedza pochodzi z tego co widać na stronie więc dopóki ktoś czegoś tam nie zaktualizuje to pracownicy infolinii nic nie wiedzą. Ja na wszelki wypadek idę do kasy spróbować bo może mają odblokowane sprzedaż a tylko przez internet jest jakiś problem. Komunikat się zmienił z czegoś w stylu: "niezgodność pociągu lub usługi[...]" na "trasa zbyt krótka" więc ktoś coś tam jednak majstrował w nocy. Poza tym zmieniły się czasy podróży na takie zgodne z rozkładem bo jeszcze wczoraj pokazywało bzdury. Warto spróbować kupić tradycyjnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LukaszJ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Cze 2017

PostWysłany: 05-07-2017, 08:39    Odpowiedz z cytatem

hmm no ciekawe. Ale Pani z infolinii stwierdziła, że na ten pociąg jest nadal blokada...(że gdzieś to u siebie widzi).
Z drugiej strony zmiana statusu (stanu) też o czymś świadczy...Dlaczego to nie może działać normalnie ???
A wiesz można, czy można kupić bilet na przejazd z innej stacji, niż się aktualnie znajduje? Pytanie może i głupie, ale w sumie nigdy nie robiłem inaczej, a po drodze z pracy mam stacje z czynną kasą, tyle, że to inna stacja niż ta, z której chce jechać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 05-07-2017, 08:50    Odpowiedz z cytatem

Nie może działać normalnie bo to PKP. Ostatnimi czasy kilkukrotnie pisałem i dzwoniłem do IC i zawsze odpowiedzi słowo w słowo pochodziły ze strony z komunikatami. Niczego poza tym co widać z infolinii się nie dowiesz. Na moje dodatkowe pytania do kiedy jest blokada padały odpowiedzi "nie wiadomo", "nie mam możliwości sprawdzenia", "skieruję pytanie do właściwego organu" (czyli pewnie do kosza na śmieci bo odpowiedzi od soboty nie uzyskałem). IC nie martwi się o to czy ja czy Ty pojedziemy pociągiem. Jak nie my to w to miejsce pojedzie kto inny. U nich bilans będzie się zgadzał bo kuszetki zawsze mają 100% zapełnienia na obleganych trasach. A jeżeli miałbym jechać na siedząco to na pewno nie PKP bo autobus oferuje mi podobny (o ile nie wyższy) komfort bez łaski. Bilet można kupić kiedy się chce i bez takich nerwówek które funduje IC. Jest tyle alternatywnych połączeń dla pociągów, że przestałem się martwić o ten bilet. Chciałem sobie sprawić dodatkową przyjemność bo pociągi lubię ale przy takim zarządzaniu sentymenty trzeba odłożyć na bok.

Bilet kupujesz gdzie chcesz. Obojętnie czy to kasa PR, KD czy Intercity (sprzedają na zasadzie wzajemności, oczywiście dopóki się ktoś z kimś o coś nie pokłóci bo bywały takie sytuacje), w Warszawie czy Wólce Małej- nie ma znaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LukaszJ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Cze 2017

PostWysłany: 05-07-2017, 09:00    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o e-IC to właściwie tylko na ten jeden pociąg mogę (albo i nie, przynajmniej jak narazie) kupić bilet. Opcje z przesiadkami mnie nie interesują. Inna sprawa, że z przesiadką na e-IC biletu też nie kupie. Nie ukrywam, ze wolałbym jednak się w nocy wyspać, czego w PKS-ie nie uczynię.
Już sama idea tych całych blokak jest śmieszna i żałosna zarazem. Jeszcze gdyby wynikały one z jakiś konkretnych (i podanych do publicznej wiadomości!) powodów: np. zmiany rozkładów jazdy czy rotacja taboru... Ale nie...blokujemy i już, bo możemy...
Fakt, o zdjęciu blokad miła Pani nic nie wiedziała. Ale skoro też gdzieś od razu znalazła info o blokadzie to znaczyć może, że mają jeszcze jakieś inne dane (żeby było śmieszniej, jak sobie wpisała relację to też jej wyskoczył komunikat o zbyt krótkiej trasie, aż się sama zdziwiła. Potem gdzieś coś wstukała i dostałem info o blokadzie).
Inne pociągi na e-IC potrafią nawet nie mieć formularza do wyboru biletów...ani żadnego komunikatu.
A co do kasy: kasa PKP IC, tylko inna stacja, dzięki za info.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 05-07-2017, 09:18    Odpowiedz z cytatem

Zapewne jedziesz Karpatami i z tym pociągiem często są takie cyrki, blokady itp. Aktualnie wiem (podejrzewam, że wiem) z czego wynikają ale nie rozumiem dlaczego powstały. W sieciowym harmonogramie prac torowych znalazłem informacje o tym, że przez budowę łącznicy w Krakowie w tym okresie będą utrudnienia. Ale...rozkład jazdy uwzględniający te prace był już dostępny w maju w postaci plakatów. Zmienia się czas przejazdu np. na odcinku Gdynia-Zakopane i od pn do czw pociąg przyjeżdża o 8:10 a od pt do nd o 7:03. I to dokładnie widać na plakatach od dłuższego czasu. Ale jeszcze do wczoraj na stronie IC ten pociąg zawsze miał dojeżdżać o 7:03 bo tej zmiany nie mieli widocznie wklepane w system. Mało tego był lepszy cyrk bo TLK 53170 miał dojeżdżać do Zakopanego o 7:03 ale już inny pociąg z przesiadką w Iławie do (a jakże) TLK 53170 dojeżdżał o 8:10. Ten sam pociąg, ten sam dzień i 2 różne czasy dojazdu. Znowu nie byli przygotowani na korekty w rozkładzie i stąd cały bajzel.

I po raz kolejny Ci napiszę, że tym źródłem informacji pani z infolinii najpewniej była strona: https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/komunikaty/dostepnosc-sprzedazy-na-pociagi-krajowe.html
Ostatnimi czasy nikt z infolinii nie powiedział mi nic więcej niż to co jest na tej stronie więc nie licz na to, że ktoś nagle wyszukał inne źródło informacji. A nawet jeśli to przy obecnym bałaganie może być tak, że bilety są dostępne, my czekamy zgodnie z zaleceniami a inni je w tym czasie kupują i się o nic nie martwią. Pójdę do kasy, dowiem się jak to wygląda i napiszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LukaszJ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Cze 2017

PostWysłany: 05-07-2017, 09:30    Odpowiedz z cytatem

Co do Karpat to masz rację. Też jedziesz ?
W takim razie dobrze, że dziś mogę wcześniej wyjść z pracy.
Natomiast to, co piszesz, zakrawa na kpinę. Ja rozumiem, że zmiany, remonty itp. Ale to naprawdę nie potrzeba żadnej magii ani nie jest to też wyższa szkoła jazdy, żeby uwzględnić takie rzeczy w systemie. Widać ten ich system musi być to gorszy bubel niż dotąd sądziłem (i być może jego obsługa również) .
Faktycznie, cały czas widnieje rozkład z przyjazdem o 7:03. Tylko, ze ostatnio czasem zerkałem sobie tutaj:

https://infopasazer.intercity.pl/

I Karpaty do Zakopanego dojeżdżały ok 7:03.

Gdzie wisiały te plakaty? Są dostępne gdzie w necie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 05-07-2017, 21:09    Odpowiedz z cytatem

No i nadszedł czas na podsumowanie mojej przygody z zakupem biletu.
Otóż 30 lipca wybieram się do Zakopanego. Pomyślałem więc, że 30 czerwca pojadę w nocy do kasy, kupię bilet na sypialkę i na tym sprawa się skończy a ja z niecierpliwością będę czekał na wyjazd. No ale niestety nie ma tak lekko. 25 czerwca weszła blokada na daty odjazdu od 24 lipca i tu zaczynają się schody. Jak wiadomo kuszetki i sypialne z uwagi na ich niedobór rozchodzą się w kilka godzin. Dlatego kupno w kasie całodobowej w momencie rozpoczęcia sprzedaży wydawało się rozsądnym wyjściem. Dokładając do tego (jak się okazało słuszny) brak zaufania do internetowego kanału sprzedaży w zasadzie jedynym zapewniającym mi jakąś sensowną gwarancję zakupu interesującego mnie miejsca był zakup w kasie całodobowej IC (oczywiście później się wszystko popierdzieliło bo od 1 lipca moja upatrzona kasa całodobowa IC w Tczewie już nie jest całodobowa i kończy pracę jakoś około 22, ale Regio podobno dalej jest całodobowa- nie sprawdzałem a powinienem).
Zatem się zaczęło- 30 czerwca godzina 1:00, sprawdzanie dostępności (oczywiście dalej brak), pobudka o 6:00 (od 6:35 działa niedaleko mnie kasa Regio) i kolejne sprawdzanie dostępności, za dnia średnio co godzinę aby mieć szansę na zakup. I tak 2 czy 3 dni. Ani piwka sobie wypić ze znajomymi (weekend) ani nic sensownego zaplanować bo cały czas muszę być w gotowości do ewentualnej wyprawy po bilet. W końcu postanowiłem "pójść po rozum do głowy" i stwierdzić, że jednak kupię przez internet i zapłacę kartą (mój bank nie obsługuje szybkich płatności). I kolejne nocne "polowanie" bo a nóż widelec blokadę zdejmą. Ale coś mnie tknęło żeby spróbować kupić bilet na który jest dostęp. Wszystko ładnie pięknie aż do czasu płatności. Mam kartę Maestro, logo tej karty w płatnościach widnieje więc przechodzę do zakupu i...lipa- błędny numer karty. Oczywiście okazało się, że kart Maestro nie przyjmują (zatem po co to logo?) więc wróciłem do pierwotnej taktyki polowania na bilet w międzyczasie prowadząc korespondencję z infolinią IC. Tak jak pisałem wyżej większość "porad" polegała na czytaniu tego co jest dostępne na ich stronie czyli po prostu stwierdzaniu faktów (jest blokada i tyle) a nie prób ich wyjaśnienia czy rozwiązania. Znalazł się jednak pan który skierował sprawę do jakiegoś odpowiedniego działu i przynajmniej zrobił coś na co inni konsultanci nie mieli ochoty- próbował sensowniej pomóc. Nie wiem czy to moich mailach (swoją drogą już później niezbyt miłych) ale w końcu (dziś) "odblokowano" (cudzysłów zamierzony- wyjaśnienie poniżej) sprzedaż.

Dzisiaj rano- przełom. Okazuje się, że biletu nie można kupić bo jest "zbyt krótka trasa" (817km jakby co) zamiast: "niezgodność pociągu lub usługi w danym dniu". Ale po korespondencji którą widać wyżej z LukaszJ postanowiłem jednak spróbować dokonać zakupu w kasie stacjonarnej (jakby kogoś to interesowało to czasy otwarcia kas nie pokrywają się z tym co jest na stronie PR, jak i IC- ot taki dodatkowy smaczek czyli znowu lepiej sprawdzać organoleptycznie). Idę do kasy i tadam bilet jest (pozdrawiam przemiłą kasjerkę, nawet mnie pamiętała, że w sobotę też u niej byłem zapytać o dostępność). W pracy sprawdzam maila na telefonie i infolinia IC poinformowała mnie o zdjęciu blokady (jest też taka informacja na stronie) już po zakupie biletu. Odpisałem, że dziękuję za pomoc bo jednak sprawa nie poszła do kosza tak jak myślałem wcześniej. Ale powodzenia gdy ktoś chce kupić przez internet. Wywali komunikat, że zbyt krótka trasa i tyle. Stąd mój brak zaufania do tego kanału sprzedaży. Zwróciłem oczywiście uwagę na infolinii ale jak widać do tej pory nic się nie zmieniło. Także jak kogoś interesuje to połączenie to niech śmiga do zwykłej kasy.
Myślicie, że powrót jest łatwiejszy? O nie, teraz trzeba walczyć o uruchomienie sprzedaży w odwrotnym kierunku bo ta cały czas jest zablokowana Very Happy

Wiem, że niektórych może taka nadgorliwość śmieszyć ale przy biletach które rozchodzą się w kilka godzin innego wyjścia nie widziałem. Miałem już w planach zakup biletu na autobus ale z uwagi na moje zamiłowanie do pociągów jednak się powstrzymałem. Wiem też, że w stosunku do liczby połączeń blokada na te kilka czy kilkanaście składów nie jest jakimś wysokim odsetkiem ale zawsze komuś utrudnia życie zwłaszcza, że w tym wypadku wynikała najprawdopodobniej z nieprzygotowania sprzedaży do obowiązującego i znanego od dawna rozkładu a nie z czynników zewnętrznych typu zarwane tory czy coś. Pół roku temu miałem zaklepane nocleg a teraz był problem z zakupem biletu i trzeba mieć naprawdę "szczęście" żeby akurat się wstrzelić w czas blokady. Na przyszłość chyba najpierw kupię bilet a potem będę bukował spanie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LukaszJ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Cze 2017

PostWysłany: 05-07-2017, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Co do komunikatu "Sprzedaż niemożliwa, trasa zbyt krótka" to na e-IC można go zobaczyć nadal, a jest godz. 22:18 (o tej sprawdzałem), także niech to zaświadczy o burdelu jaki panuje w systemach informatycznych PKP IC (bo, co ciekawe, system, którym posługują się kasjerki jednak potrafi działać dobrze i bilet w kasie kupiłem bez problemów).
Niestety, ale powyższy post oskara777 pokazuje patologię i wykładanie lachy na klienta przez PKP IC w całej okazałości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 05-07-2017, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Kolejne zmartwienie to podwójna sprzedaż danego miejsca Very Happy O takich sytuacjach w sypialnych na szczęście nie słyszałem ale na siedzące zdarza się co jakiś czas, że 2 osoby mają bilet na to samo miejsce. Mi się wydaje, że gdyby jakiś student informatyki opisał system rezerwacji biletów IC jako projekt na zaliczenie to by oblał. Tyle błędów przez tyle lat- chociaż wydaje mi się, że w tym konkretnym przypadku zawinili ludzie a nie ten nieszczęsny system. Ktoś coś źle wprowadzi i koniec.

PS Oczywiście moje przypuszczenia co do zdejmowania blokad się nie sprawdziły. Bardzo często trwało to 7 dni lub mniej ale w tym wypadku było dokładnie odwrotnie. Jak widać PKP jest całkowicie nieprzewidywalne Very Happy Ma to swój "smaczek" bo co za frajda byłaby kupić bilet i już? Przecież teraz satysfakcja z posiadania tego biletu jest 1000x większa. Zastanawiam się czy go jako trofeum na ścianie nie powiesić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 05-07-2017, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Jako stary wędkarz muszę powiedzieć,że aktualnie zakup biletu na sypialkę przypomina polowanie na szczupaki,a do tego łatwiej złapać szczupaka niż kupić bilet sypialny na TLK Karpaty przez Internet.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 18 z 29 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 27, 28, 29  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl