To że nierealny, to ja wiem. Ale tak to powinno docelowo wyglądać.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-06-2017, 15:11
Nie wiem na ile jest to możliwe i realne, ale myślę że fajną sprawą by było, jakby nowe połączenie z Czechami przez Mieroszów skierować do Hradec Kralove, oczywiście ze skomunikowaniem w Teplicach nad Metui z czeskim motorakiem do Trutnova. Czechom takie skomunikowanie by nie sprawiało problemu (bo u nich to chleb powszedni), natomiast połączenie ze sobą Wrocławia i Wałbrzycha z Hradcem mogłoby się przyjąć.
Z jednej strony walczy się o remont torów i przedłużenie pociągów do Bielawy, z drugiej strony pomija się Kamienną Górę i Lubawkę, traktując te miejscowości tylko jako atrakcje turystyczne - działanie cokolwiek dziwne...
Co do powyższej propozycji - jest większe ciążenie mieszkańców K.G i Lubawki do Jeleniej Góry czy jednak Wałbrzycha? Wydaje mi się, że połączenie z Wałbrzychem nie byłoby złym rozwiązaniem. Raz, że pomijamy zmianę kierunku, dwa - obsługujemy dodatkowo Boguszów Gorce. I jest jeszcze "trzy" (chociaż trochę naciągane): przy odpowiednim zobiegowaniu, można przyoszczędzić na szynobusie, wydłużając te jadące od Kłodzka:)
Ciążenie jest nieco większe do Wałbrzycha, ale obecnie ciężko byłoby konkurować z PKS-em i busami na tej trasie z kilku powodów. Po pierwsze komunikacja samochodowa podczas jazdy z Kamiennej Góry do Wałbrzycha oprócz dworca zbiera pasażerów z centrum Kamiennej Góry oraz z przystanku przy Osiedlu Krzeszowskim. Ponadto lokalizacja dworców w Wałbrzychu nie jest idealna pod codzienne dojazdy np. do PWSZ, czy też "Energetyka". Sytuacje może zmienić budowa przystanku Wałbrzych Śródmieście, który być może zrewolucjonizuje sytuacje kolei w codziennych dojazdach do Wałbrzycha. Połączenie relacji (obiegów) z Kłodzkiem odpada już na starcie, ponieważ de facto omijamy Wałbrzych. Zresztą takie rzeczy miały już miejsce w 2003 roku, kiedy to poranny pociąg Lubawka - Wałbrzych Główny po przyjeździe do stacji końcowej przechodził po około godzinie na pociąg osobowy do Kłodzka.
Z powyższych względów do 2001 roku kiedy to była czynna łącznica podg. Krużyn - podg. Marciszów Górny główne potoki w pociągach z Lubawki i Kamiennej Góry były w kierunku JG i Wrocławia. Obecnie mam wrażenie, że kierunek Wrocławia wzrósł jeszcze bardziej na znaczeniu. Po zamknięciu przez Zakład Infrastruktury Kolejowej w Wałbrzychu (stara nazwa IZ Wałbrzych) wspomnianej łącznicy pociągi Lubawka-Marciszów/JG przetrasowano na relacje na Lubawka - Wałbrzych Główny. Początkowo frekwencja była jak w relacjach do Marciszowa przy czym pociąg w Sędzisławiu się wyludniał i tam ludzie przesiadali się na JG i Wrocław. Niestety DZPR pierwszy poranny pociąg z Lubawki skomunikował z pociągiem Warszawa - JG (Szklarska), który notorycznie był opóźniony nawet godzinę co skutecznie zniechęciło chętnych na przesiadki do JG. Na Wrocław potoki spadały, bo brak bieżącego utrzymania z roku na rok wydłużał czas jazdy pociągiem na linii 274...
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-06-2017, 08:42
Taki pociąg Lubawka - Wałbrzych Główny - Kłodzko mógłby być skomunikowany w Wałbrzychu z pociągami stamtąd startującymi na Wrocław, trochę ich w szczycie jest. Na pewno wymagałoby to wszystko mądrego poukładania, ale na tą chwilę i tak rozmawiamy o gruszkach na wierzbie...
W najnowszym numerze Regionalnego Tygodnika Informacyjnego ( z 29 czerwca b.r.) ukazał się artykuł pt. "Miasto nie chce pociągów", który poruszył tematykę wykreślenia odcinka Kowary - Kamienna Góra z listy linii rekomendowanych do rewitalizacji przez Stowarzyszenie Gmin Polskich Euroregionu Nysa. Sprawa jest związana ze spotkaniem w tej sprawie samorządowców w Jeleniej Górze o czym można przeczytać na stronie:
http://www.jelonka.com/news,single,init,article,69325
W artykule z RTI pojawiła się informacja, że na wniosek zastępcy burmistrza Kamiennej Góry Pana Kazimierza Kawy został wykreślony odcinek do Kamiennej Góry. Jak sugeruje radny Karpacza Andrzej Olszewski ma to związek z prowadzoną m.in. przez niego akcją obrony linii kolejowej Kamienna Góra - Krzeszów przed jej fizyczną likwidacją i przebudową na ścieżkę rowerową. W ten sposób samorządowcy "mszczą" się na organizacjach prokolejowych, tylko pytanie brzmi komu oni tak naprawdę robią na złość? Co ciekawe pytany przez redaktora zastępca burmistrza Kamiennej Góry wykręcał się w swoich wypowiedziach, jednakże inni świadkowie (m.in. burmistrz Kowar) potwierdzali, że to z jego inicjatywy wykreślono ten odcinek.
W Kamiennej Górze mamy obecnie kuriozalną sytuację, gdzie przy stosunkowo dobrych parametrach infrastruktury kolejowej (jak na linię lokalną) antykolejowe nastawienie samorządów niestety pogarsza sytuacje zarówno pociągów sezonowych (brak promocji z ich strony i zaangażowania we współpracy z KD) jak ii nie pomaga przy działaniach dla przywrócenia połączeń całorocznych. W innych regionach kraju samorządowcy walczą o remonty linii kolejowych, aby umożliwić choćby powrót pociągów towarowych, a tutaj jest niestety odwrotnie.
Fragment artykułu jest dostępny na stronie:
http://rti24.pl/aktualnosci/miasto-nie-chce-pociagow/12501
W tym numerze RTI ukazał się również drugi artykuł pośrednio związany z koleją, który dotyczył kopalni kruszywa w Okrzeszynie. W publikacji pt. "Miliony strat kopalni" można się dowiedzieć, że spółka, która w nią zainwestowała ponosi rocznie około 1 mln złotych kosztów jej utrzymania, a ze względu na brak infrastruktury drogowej, który umożliwiłaby wywóz urobku nie może prowadzić działalności. Tak więc mamy do czynienia z kolejnym absurdem, który po raz kolejny potwierdza, że warto jest zachowywać infrastrukturę kolejową, nawet jeśli obecnie nie jest ona wykorzystywana. Gdyby kopalnia pracowała ludzie mieliby pracę, a samorządy wpływy z podatków.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Wysłany: 09-07-2017, 14:47 Nocne oświetlenie semaforów kształtowych - St. Kamienna Góra
Zdjęcia wykonano 08.07.2017. Zapraszam do obejrzenia fotorelacji prezentującej nocne oświetlenie poddanych modernizacji semaforów kształtowych na stacji Kamienna Góra.
Kamienna Góra 7.JPG Pełnia w "pełni"
Plik ściągnięto 24 raz(y) 198.73 KB
Kamienna Góra 6.JPG W kadrze załapały się Góry Lisie w wieczornej scenerii
Plik ściągnięto 32 raz(y) 251.25 KB
Kamienna Góra 5.JPG
Plik ściągnięto 26 raz(y) 213.58 KB
Kamienna Góra 3.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 277.5 KB
Kamienna Góra 2.jpg Wyremontowana nastawnia wykonawcza KG1
Plik ściągnięto 61 raz(y) 341.7 KB
Kamienna Góra 1.JPG Zregenerowane semafory kształtowe z oświetleniem nocnym. Widok w stronę Lubawki
Ciąg dalszy remontów w Kamiennej Górze. Obecnie prowadzona jest wymiana podkładów w torze stacyjnym nr 2 na odcinku pomiędzy rozjazdami nr 19 oraz 8, jak również na fragmencie tego toru za przejazdem zlokalizowanym w km 0,665 km linii 298 w kierunku Sędzisławia. Remont spowodował, że w ubiegły weekend mieliśmy do czynienia z ciekawą i bardzo rzadką sytuacją, w której pociągi z kierunku Lubawki były przyjmowane w Kamiennej Górze na tor stacyjny nr 1 (przy peronie II). O pracach wspomniał także Regionalny Tygodnik Informacyjny.
Jeszcze niedawno wisiało na stronie PLK ogłoszenie o udzieleniu zamówienia na "Naprawa krawędzi peronowej peronu nr 1 zlokalizowanego przy torze nr 4 w km od 98,900 do 99,000 linii kolejowej nr 274 stacji PKP Sędzisław"
Wartość zamówienia oscylowała w granicach 100 tysięcy złotych.
[ Dodano: 06-08-2017, 08:56 ]
Jeszcze dwa wczorajsze zdjęcia (z telefonu) z Sędzisławia przedstawiające remont krawędzi peronowej przy torze nr 4.
Sedzisław1.jpg Sędzisław - naprawa krawędzi peronu przy torze nr 4
Plik ściągnięto 30 raz(y) 147.76 KB
Sedzisław.jpg Sędzisław - naprawa krawędzi peronu przy torze nr 4
Plik ściągnięto 24 raz(y) 213.12 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Wysłany: 12-08-2017, 21:51 Remont krawędzi peronowej w Sędzisławiu
Aktualnie w Sędzisławiu prowadzone są prace polegające na odbudowie krawędzi peronowej przy torze nr 4 (tor w kierunku Kamiennej Góry i Lubawki). W pracach są wykorzystywane materiały staroużyteczne. Nawierzchnia peronu jest odtwarzana ze starej kostki brukowej.
Bardzo pechowy był ten długi weekend dla pociągów Jelenia Góra - Trutnov. Najpierw w sobotę z powodu nawałnic i drzew leżących na czeskim odcinku pierwszy kurs dojechał tylko do Kralovca, a na odcinku Kralovec - Trutnov - Kralovec uruchomiono komunikacje zastępczą. Spowodowało to opóźnienia wtórne pociągów do 40 minut. Natomiast dziś ostatni pociąg do Trutnova miał kolizje na przejeździe w Czechach i za ostani pociąg Trutnov - Jelenia Góra również uruchomiono KKA. W takich sytuacjach mści się likwidacja (z 2004 roku) instalacji rozgłoszeniowej (megafony) w Kamiennej Górze, ponieważ pasażerowie kompletnie nie wiedzą co się dzieje i po (20-30) minutach rezygnują z przejazdu, zrażając się do kolei...
W Sędzisławiu natomiast nadal trwają pracę na peronie nr 1 przy torze nr 4.
Na stronie SZDC został zaktualizowany projekt nowego rozkładu jazdy Kolei Czeskich na rok 2017/2018. Dość duże i poważne zmiany zaszły na połączeniach sezonowych do Trutnova, ponieważ zmieni się ich obsługa ( tabor), relacja, oraz będą 4 zamiast dotychczasowych 3 par połączeń. Będą one funkcjonować w skróconej relacji Trutnov - Sędzisław - Trutnov. W linku poniżej można znaleźć cały RJ dla Kraju Kralovohradeckiego, gdzie na stronie 34 można zapoznać się z tabelą nr 043 dotyczącą połączeń sezonowych do Trutnova:
Pozostaje tylko mieć nadzieję, że w Sędzisławiu będą te pociągi skomunikowane tak z Jelenią Górą, jak i Wrocławiem. Skoro Czesi przejmują te połączenia swoim taborem, to aż się prosi żeby, po pierwsze przerobić je na całoroczne, a po drugie wydłużyć do Svobody n. Upou.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-09-2017, 08:12
Dobrze widzę? Jeden kurs będzie jeździł w ... poniedziałki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum