Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
PKP IC zapłaci odszkodowania za spóźnienia
Autor Wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 30-06-2011, 17:59    Odpowiedz z cytatem

W skrócie, to było zimą i nie zgodzili się skomunikować pociąg, bo przecież można jechać jutro. Pojechałem swoim autem (150 zł na paliwo + 25zł za obiad na Centralnym). PKP Intercity zwróciło mi w drodze wyjątku 100zł. Odpuściłem, bo procesowanie się jest kosztowne i długotrwałe. Musiałbym opłacić adwokata, a kasę odzyskałbym może za pół roku.
Nie mniej jednak, napisałem parę ostrych słów do ówczesnego dyrektora w Krakowie i nawet w ramach przeprosin dostałem kalendarzyki i notes PKP Intercity Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 30-06-2011, 18:09    Odpowiedz z cytatem

Iktorn napisał/a:
po "dogłębnej analizie i w drodze wyjątku" zwrócili mi koło 50% kosztów, jakie poniosłem.


Ale to niezależnie od zwrotu za bilet, jak rozumiem?

Obiad tego dnia musiałbyś zjeść tak czy owak, więc trudno go uczciwie wliczać w rzeczywiste koszty wywołane problemami IC.

Iktorn napisał/a:
Właśnie najczęściej w taki sposób się tłumaczy, tzw. "siłą wyższą, niezależną od przewoźnika"


Proponuję asekuracyjnie mówić w czasie przeszłym. W IC dużo się ostatnio zmienia, na lepsze. Nie tylko tam, zresztą Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 30-06-2011, 18:18    Odpowiedz z cytatem

Ja im opisałem sytuację, a oni mi bełkot, że to siła wyższa, że zima, oblodzenie itp. A ja pisałem, że nie zdążyłem na pociąg tylko dlatego, że dyspozytura odmówiła skomunikowania w Warszawie. Wystarczyło dokładnie 5 minut. Jak mi takie bzdury odpisali, to aż się zagotowałem. Nawet nie zwrócili mi za miejscówkę za EIC ani za ciepły posiłek. Dopiero, jak napisałem do dyrektora i użyłem kilku ostrzejszych słów, to poczuli się winni.

Ogólnie, z PKP Intercity trzeba mieć mocne nerwy, tyle co ja jeżdżę pociągami i tyle z nimi miałem zatargów, to nikomu nie życzę. Już w PR łatwiej o odszkodowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 30-06-2011, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Już w PR łatwiej o odszkodowanie.

W PR łatwiej o skomunikowanie i mniej betonu. Chyba że nie mają składów na zimę albo trabant generuje zbyt duże opóźnienie i skomunikowanie spowoduje milion innych długich opóźnień.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mozambikpl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2009
Skąd: Gorlice

PostWysłany: 30-06-2011, 21:00    Odpowiedz z cytatem

Wprowadzić elektroniczne bilety miesięczne, każdy dostaje kartę i tam na nią kupuje bilety, na niej jednocześnie naliczane są spóźnienia (jeździłem od grudnia pociągiem co prawda z PR który dwa razy przyjechał co do minuty... a przeważnie z 7-8min w plecy) i po przekroczeniu godziny dostaje się bilet jednorazowy na daną relację z 25% taniej a po dwóch godzinach 50%. Inaczej się nie da bo jak jeździ się pół roku i zawsze jest spóźniony to albo tych co prowadzą pociągi na kury powysyłać lub obcinać z wypłaty za spóźnienia albo "speców" od układania rozkładu jazdy wysłać do kamieniołomu za działanie na szkodę wszystkich korzystających z kolei. I powinno to być proporcjonalne do odległości co innego jest jak pociąg jedzie 14 godzin i złapie godzinę to jest różnica jeżeli ma trasę 3godz i złapie godzinę w plecy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-12-2012, 22:49    Odpowiedz z cytatem

Nie dostaniesz odszkodowania za spóźnienie pociągu TLK

Wsiadasz do pociągu ze świeżo kupionym w kasie biletem. Ruszasz zgodnie z planem, ale już po pół godziny stoisz na pierwszej z kolei stacji lub w szczerym polu. Po chwili konduktor oznajmia, że nastąpiły utrudnienia na trasie, a w efekcie do miejsca docelowego pasażerowie dojadą ze sporym opóźnieniem. Uwaga – jeśli to TLK, rekompensaty nie będzie.

Więcej TUTAJ

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Leriss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2011
Skąd: Wejherowo

PostWysłany: 13-12-2012, 20:40    Odpowiedz z cytatem

Ech, a akurat teraz moja dziewczyna męczy się w Kaszubie który już ma 3h opóźnienia z powodu awarii loka.

http://infopasazer.intercity.pl/index_pociag.php?nr_id=33351151
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3963916

Skolmi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Mar 2012

PostWysłany: 22-12-2012, 13:19    Odpowiedz z cytatem

Ja w tym tygodniu złożyłem reklamację za opóźnienie Kiepury. Ze wschodniego miał jakieś +70. Zastanawiam się czy zwalą winę na pogodę w sytuacji, gdy zarówno pani w informacji, jak i konduktor użyli sformułowania "Grochów nawalił".

Co ciekawe, ponieważ spóźniłem się z tego powodu na Thalysa, Niemcy sami zaproponowali, żebym jechał następnym ICE, chociaż miałem bilet NO-FLEX. W Polsce niewyobrażalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukasz3k007 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Wrz 2010

PostWysłany: 22-12-2012, 14:24    Odpowiedz z cytatem

Akurat kolego nie zgodze się z toba że to niewyobrażalne, w przypadku utraty połączenie z winy kolei jedziesz najdogodniejszym i najbliższym połączeniem dla siebie nie ponosząc przy tym żadnych kosztów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Skolmi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Mar 2012

PostWysłany: 22-12-2012, 21:28    Odpowiedz z cytatem

lukasz3k007 napisał/a:
nie ponosząc przy tym żadnych kosztów.


W przypadku różnych przewoźników??? Ex post być może, ale na pewno nie ex ante.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 25-12-2012, 01:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
w przypadku utraty połączenie z winy kolei jedziesz najdogodniejszym i najbliższym połączeniem dla siebie nie ponosząc przy tym żadnych kosztów.


W teorii. W praktyce wywalczyć coś takiego nie zawsze się udaje. Mi się już zdarzyło mieć zerwane połączenie, z winy opóźnienia pierwszego pociągu, i jak chciałem pojechać najbliższym to mi powiedzieli "takiego wała" bo okazało się, że PLK wpisała w system... że mój pociąg się nie spóźnił wcale (a spóźnił się 7 minut, czyli dokładnie tyle ile miałem na przesiadkę).

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 25-12-2012, 13:17    Odpowiedz z cytatem

rumburak napisał/a:
to mi powiedzieli "takiego wała"

W zeszłym tygodniu miałem bilet na TLK i w Warszawie Zachodniej (planowy) "Kormoran" nie poczekał 40 minut na opóźnionego "Kaszuba", którym jechałem (planowo jest 11 minut). Jeszcze jadąc "Kaszubem" kierownik pociągu zadzwonił przy mnie do dyspozytora i po (dość długiej) z nim rozmowie i moich jękach pozwolono mi jechać bez jakiejkolwiek dopłaty EC "Sobieskim". Już jadąc "Sobieskim" poszedłem do obsługi i... urzekła ich moja historia i bez gadania kazali mi usiąść w przedziale Very Happy W Katowicach byłem jedynie pół godziny później Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 11-12-2013, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Spółka PKP Intercity podjęła decyzję o zwrocie odszkodowań wszystkim pasażerom, którym na przestrzeni roku przed wydaniem wyroku przez Trybunał Sprawiedliwości UE odmówiła w postępowaniach reklamacyjnych wypłaty odszkodowania za opóźnienie pociągu krajowego Express InterCity (EIC), Express (Ex) lub pociągu międzynarodowego jadącego do/z krajów UE.

Pasażerowie mogą więc występować o ponowne rozpatrzenie reklamacji z tytułu opóźnień mających miejsce w okresie od 27 września 2012 r. do 26 września 2013 r.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17380/IC-zwroci-pieniadze-za-opoznione-pociagi.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dikik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Kwi 2009

PostWysłany: 07-08-2017, 17:06    Odpowiedz z cytatem

Szukałem jakiegoś wątku o odszkodowaniach.....

Nasunęła mi się taka myśl, gdy patrząc na Portal Pasażera, w zeszłym tygodniu, zobaczyłem potężne opóźnienia pociągów MusicRegio, te do Kostrzyna miały w większości ponad 120 minut, a te w niedziele conajmniej ponad 60 minut.

Czy pasażerom tych pociągów należy się odszkodowanie za opóźnienia?

Z jednej strony nie były to pociągi regionalne ale międzywojewódzkie, jednakże to jednak pociągi trochę specjalne.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl