Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 172, 173, 174  Następny
Frekwencja w dolnośląskich pociągach
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 03-09-2017, 17:07    Odpowiedz z cytatem

Piotr Rachwalski, dziękuję za zabranie głosu. Odniosę się do paru kwestii...

Kwestia finansowa.
Jeśli już szukacie w KD oszczędności to zacznijcie od likwidacji weekendowej, nikomu niepotrzebnej KKZ Jelenia Góra - Lwówek. Zostawiacie puste autobusy, co kosztuje krocie (wynajem autobusu z kierowcą + praca konduktora KD + zerowe wpływy z biletów), a drastycznie pogarszacie warunki podróży na trasie Wrocław - Zgorzelec. Gdzie tu sens i logika? Zlikwidujcie te lwóweckie muchowozy dublujące PKS i będzie kasa na drugie Desiro.

Kwestia rozkładu jazdy.
Beatrycze już się do tego odniosła i od grudnia ponoć nastąpi niewielka poprawa. Dodam, że pociągi do/z Drezna na odcinku Wrocław - Legnica nie powinny nigdzie się zatrzymywać. Mieszkańcy podwrocławskich miejscowości generują spory tłok. Mają oni przecież do dyspozycji wiele innych pociągów (nawet co 20-30 min.) obsługiwanych pojemnymi Impulsami, więc nic nie stracą na braku Desiro.

Kwestia piarowa.
Panie prezesie, zamiast obrażać się na nasze forum, na którym wkurzeni pasażerowie mówią jak jest, zacznijcie się z pasażerami komunikować. O zamiarach ograniczenia pojemności składów do/z Drezna z przyczyn finansowych należało oficjalnie poinformować. Wtedy ten kto by mógł wybierałby inny pociąg obsługiwany Impulsem, żeby nie narażać się na tłok w Desiro, albo na ryzyko pozostania na peronie. Zróbcie rozpiskę, podajcie jaki skład obsługuje konkretny kurs w konkretny dzień tygodnia, wtedy będzie jasna sytuacja. Z taką wiedzą sama wybrałabym jazdę Impulsem z przesiadką w Węglińcu, zamiast męczącej jazdy w tłoku niczym w transporcie zesłańców na Sybir.

Tyle ode mnie. Pozdrawiam!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-09-2017, 17:33   

Noema napisał/a:
Dodam, że pociągi do/z Drezna na odcinku Wrocław - Legnica nie powinny nigdzie się zatrzymywać. Mieszkańcy podwrocławskich miejscowości generują spory tłok. Mają oni przecież do dyspozycji wiele innych pociągów (nawet co 20-30 min.) obsługiwanych pojemnymi Impulsami, więc nic nie stracą na braku Desiro.

Według mnie te pociągi powinny być przyśpieszone między Wrocławiem a Węglińcem i zatrzymywać się tylko tam, gdzie dawne RE. Dopiero od Węglińca w kierunku Zgorzelca postoje wszędzie, żeby zapewnić bezpośrednie połączenie z Wrocławiem.
Chciałbym poruszyć jeszcze inną kwestię, a mianowicie taboru. Nie wiem jak wyglądają rozliczenia z Niemcami za wykorzystanie ich taboru na terenie Polski, ale przypuszczam że KD z tego tytułu jakieś opłaty ponosi. Czy na prawdę niezbędne jest uruchamianie bezpośredniej relacji Wrocław - Drezno? Nie byłoby lepszym rozwiązaniem, (do czasu elektryfikacji) uruchomienie pociągów Wrocław - Gorlitz zestawionych z polskiego taboru 2xSA134 lub 2xLink, które byłyby skomunikowane z Dreznem w Gorlitz? Jeśli się mylę to mnie poprawcie, ale myślę że coś takiego wyszłoby o wiele taniej, a z zaoszczędzonych pieniędzy można by było uruchomić czwartą parę w tej relacji.
Powrót do góry

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-09-2017, 09:21    Odpowiedz z cytatem

A z jakiej linii zabierzesz te SA139 lub SA134? Aktualnie taboru spalinowego jest na styk, zwłaszcza teraz, gdy kilku sztukom powypadały przeglądy na poziomie P3 i P4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-09-2017, 22:25    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec, SZT zostawmy na liniach niezelektryfikowanych, zwłaszcza że oferta jest na tych liniach mizerna. Nie po to KD wydają grube miliony na Impulsy, żeby SZT pod drutem jeździły.

A z Desiro pomęczymy się jeszcze dwa, może trzy lata, do czasu elektryfikacji linii Węgliniec - Zgorzelec. Potem nie będzie sensu płacić Niemcom grubą kasę za dzierżawę taboru. Do Drezna będzie się jeździć z przesiadką w Zgorzelcu lub Görlitz, zależnie od tego jak Niemcy podejdą do kwestii elektryfikacji toru od mostu granicznego do dworca w Görlitz (wg mnie oleją zagadnienie).

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 05-09-2017, 16:44    Odpowiedz z cytatem

Noema, co się patrzeć na Niemcy jak Polakom jest ważne połączenie ze Zgorzelca do Wrocławia. Niech się zajmą linią Węgliniec - Wrocław, bo tak 2-3 lata temu z Lubania jak do szkoły jechałem to pociąg już w Bolesławcu zbierał tyle pasażerów, że często nie było gdzie usiąść. no takiej linii jak Węgliniec - Wrocław to KD tak dochodowej nie znajdzie (druga linia dochodowa to JG-Wrocław).
Niech ktoś się zajmie tymi liniami:
Wrocław-Dzierżoniów
Kudowa Zdrój- Wrocław
Węgliniec-Wrocław
Jelenia Góra - Wrocław
te linie są tak dochodowe, że spokojnie KD może z tych biletów finansować nowe zakupy taboru.
Z Lubania wiele osób jeździ do Wrocławia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Fantomasas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Mar 2017

PostWysłany: 06-09-2017, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Żadna linia obecnie nie jest dochodowa, najprawdopodobniej nigdy żadna nie będzie i nie o to chodzi w kolei pasażerskiej, by do dochodowości dążyć. W ofercie, jakiej oczekuje się od kolei, potencjalnie dochodowym kursom w szczytach przewozowych, towarzyszą niedochodowe poza szczytami, których jest więcej, więc i sumarycznie jesteśmy na minusie.

Do efektywności należy dążyć, ale w ten sposób, by przy dwukrotnym wzroście dofinansowania, liczba pasażerów rosła trzy-, czterokrotnie itd. Smile Czyli intensyfikacją przewozów, rozłożeniem kosztów stałych na większą liczbę kursów, zmniejszeniem dopłaty do pasażerokilometra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 07-09-2017, 06:43    Odpowiedz z cytatem

Frekwencja w dniu 05.09.2017 r., pierwszy pociąg rel. Wrocław Gł. (odj. 4.41) - Lubań Śląski, na starcie ok 25%. Z "przyczyn technicznych" pociąg opóźniony ok. 20 minut od planowego odjazdu.

W temacie "Drezna" nie ma co tak dramatyzować. Oczywiście w niektóre dni (zwłaszcza w wieczornych kursach) pociąg bywa bardzo zatłoczony, ale taka jest specyfika dojazdów. Także Impulsy w szczytowych porach są zatłoczone, ale to nie powód, by na siłę coś w tych połączeniach kombinować.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 11-09-2017, 06:32    Odpowiedz z cytatem

Wczorajszy pociąg Lubań (odj. 17:13) - Wrocław (przyj. 19:33). Frekwencja do Bolesławca ok. 120 proc., od Bolesławca ok. 150 proc. Za Legnicą ścisk jak w Desiro do Drezna.

W niedziele na tym kursie powinny jechać dwa 4-członowe Impulsy! Wczoraj był jeden. Znów jakieś oszczędności?

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Achib Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2007
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-09-2017, 17:42    Odpowiedz z cytatem

10 września (niedziela) wieczorny pociąg Wrocław - Drezno był zestawiony z dwóch Desiro. Frekwencja do Bolesławca ponad 100%, dalej 80-90%. Strach pomyśleć co by się działo, gdyby było tylko jedno Desiro.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-09-2017, 22:38    Odpowiedz z cytatem

Stella napisał/a:
Wczorajszy pociąg Lubań (odj. 17:13) - Wrocław (przyj. 19:33). Frekwencja do Bolesławca ok. 120 proc., od Bolesławca ok. 150 proc. Za Legnicą ścisk jak w Desiro do Drezna.

A studenci mają jeszcze wakacje... Prawdziwy horror w tym pociągu zacznie się w pierwszą niedzielę października.

Wierchuszka KD czyta to? To brać się do roboty! Za co wam płacimy?! Rozumiem tłok w pociągu przed Wrocławiem. Ale żeby już w Bolesławcu nie było gdzie szpilki wetknąć?!

Mam taki pomysł, żeby całą biurwę KD upchnąć jak sardynki w małym szynobusie (ale tylko na stojąco, z zakazem siadania) i wozić ich tak przez kilka godzin po Dolnym Śląsku. Może wtedy poszliby po rozum do głowy...

Beton

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Fantomasas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Mar 2017

PostWysłany: 13-09-2017, 04:56    Odpowiedz z cytatem

Na złość wam puszczają po jednej jednostce zamiast dwóch albo mniej pojemne zespoły trakcyjne? Czy może to kwestia ograniczonego taboru, wyżyłowanych do granic możliwości obiegów i wypadających przeglądów? I tego, że w niedzielny wieczór wszędzie przydałoby się wzmocnienie, a na utrzymywanie nadwyżek taborowych pozwalających każdemu pasażerowi o każdej porze na zajęcie miejsca siedzącego nie stać żadnego przewoźnika w żadnym kraju?

Nie dziwię się Rachwalskiemu, że stracić cierpliwość do tego forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 13-09-2017, 06:16    Odpowiedz z cytatem

Fantomasas, a kto mówi, że na złość nam? Stwierdzamy fakty, a że są niewygodne dla wierchuszki KD, bo piętnują ich nieudolność to już nie nasz problem. Być może wzmocnienie składów przydałoby się na wszystkich liniach, ale tak się składa, że największy ścisk w pociągach niestety jest na linii zgorzeleckiej (pasażerowie z linii jeleniogórskiej jakoś nie narzekają na ustawiczny tłok) i nie tylko w niedziele, ale przez cały tydzień (vide pociągi do/z Drezna). Miejsc siedzących od dawna mamy deficyt, ale już nawet miejsc stojących zaczyna brakować! I co, mamy o tym nie mówić, żeby prezes Rachwalski miał cierpliwość do forum i dobre samopoczucie? Niedoczekanie! Dopóki będą wozić ludzi jak bydło, będą mieć ciosane kołki na głowie. A jak taboru brakuje to niech KD nie pchają się na kolejne linie na złość PR-om!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-09-2017, 08:49    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
(pasażerowie z linii jeleniogórskiej jakoś nie narzekają na ustawiczny tłok)

Bo nie ma ich tutaj na forum? Ja miałem już okazję w tym roku podróżować ostatnim pociągiem z Jeleniej Góry do Wrocławia w niedzielę i 31WE był szczelnie wypełniony pasażerami. Ale wśród młodych ludzi, bo to oni głównie wtedy podróżują, o dziwo żadnych narzekań nie słyszałem Wink

A KD przecież kupują pięcioczłonowe Impulsy, właśnie po to by nie było tłoku, ale EZT-y nie leżą gotowe na pólkach, by można było sobie je ot tak kupić i zaraz wysłać na linię. Cierpliwości Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Fantomasas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Mar 2017

PostWysłany: 13-09-2017, 19:35    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
A jak taboru brakuje to niech KD nie pchają się na kolejne linie na złość PR-om!

Ostatnie lata świadczą o czymś przeciwnym. To właśnie model KD odniósł sukces.

Środki na kolej są ograniczone. W Polsce zarządzanie koleją to zarządzanie niedoborem. Mamy model KD, w którym każdy nowoczesny pojazd jest wykorzystywany do granic możliwości. Powoduje to brak rezerw na wzmocnienia, czasami brak rezerw w ogóle i KKA albo zabranie pasażerów następnym kursem na liniach z wysoką częstotliwością. Tych odwołań i KKA nie jest jednak istotnie więcej niż u innych przewoźników, w tym PR. Za co należy się KD laurka. Bo to właśnie było i jest problemem PR. Modernizowany tabor PR jest skrajnie nieefektywnie wykorzystywany. PR wciąż wolą płacić kary (bo chyba są jakieś?) niż zagwarantować minimum, do którego zobowiązały się w umowie. (Co też pewnie nie wynika z jakiejś złośliwości, ale np. z opieszałego podejścia do napraw okresowych i braku wewnętrznej kontroli).

PR też zresztą są pod finansową ścianą i w życiu nie zgodzą się na umowę z samorządem, w której musiałyby utrzymywać nadwyżki taborowe pozwalające na puszczcanie dwuskładów w piątki po południu i w niedzielę wieczorem, bo co z tymi kiblami zrobić przez resztę tygodnia?

Dość prosty wybór. Mamy pewną liczbę EZT. Albo planujemy wzmocnienie jakiegoś kursu, albo uruchomienie kolejnego i zagęszczenie rozkładu. Nie ma innej możliwości. U nas pociągi wciąż jeżdżą stosunkowo rzadko, porównując do połączeń z podobnym potencjałem ludnościowym z innych krajów. Gdy pociągów będzie więcej i rozkład zostanie zagęszczony, zwiększenie rezerw kosztem obiegów dla przewidywalności (brak KKA i odwołań) i komfortu (wzmocnienia) stanie się godne rozważenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 13-09-2017, 19:45    Odpowiedz z cytatem

Fantomasas, weekendowe wzmocnienie najbardziej obleganych pociągów nie powinno być problemem, bo wiele pociągów kursuje od poniedziałku do piątku i jest wolny tabor na niedziele.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 143 z 174 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 172, 173, 174  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl