Ja z kolei mam nadzieję, że nie będzie tak jak w prawie wszystkich śląskich Elfach - tj. brak półek na bagaże nad 40% siedzeń (!) kosztem rzekomej redukcji masy.
W składach PR wolałbym wyposażenie takie, jak ma jedyny śląski Elf przyjazny dla 100% pasażerów - EN76-006. Nie wiem czemu ma trochę inne od pozostałych wyposażenie wnętrza: ma inne siedzenia (zagłówki ze skaju a nie tkaniny, podłokietniki z tkaniny a nie drewniane, każdy fotel ma małą siatkę z tyłu oparcia dla siedzącego z tyłu) a nad wszystkimi miejscami są półki na bagaż tak jak we Flirtach.
O ile we Flirtach jest ciszej i trochę więcej miejsca dla każdego, o tyle EN76 ma wyraźną przewagę w ilości miejsc siedzących.
O 35WE wypowiem się, jak się nimi przejadę...
I mam nadzieję, że znów nie przyjdzie nam walczyć z ustawionym pod kogokolwiek przetargiem...
Brak tych półek na bagaże to istotny feler. Gdy zorganizowali przejazd promocyjny do Cieszyna, a frekwencja dopisała, to ludzie nie mieli gdzie poupychać tych wszystkich grubych kurtek, płaszczów itp. a już o torbach, plecakach nie wspominając. Dla mnie to był szok, że coś takiego wymyślili.
Uzgodnienia w sprawie pozyskania 19 EZT dla Grupy Zakupowej Południe, czyli czterech sąsiadujących ze sobą województw, weszły w ostatnią fazę. Ale na przeszkodzie w sfinalizowaniu tej transakcji stoi brak pieniędzy.
W Departamencie Infrastruktury Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego uwijają się jak w przysłowiowym ukropie. Przyczyna - trwają ostatnie uzgodnienia w sprawie dokumentacji przetargowej na pozyskanie pojazdów szynowych dla Grupy Zakupowej Południe, skupiającej samorządy Małopolski, Śląska, Podkarpacia i województwa świętokrzyskiego. Na realizację tego projektu potrzeba łącznie nieco ponad 340 mln zł.
- Wszystkie dokumenty związane z rozpoczęciem procedury przetargowej na zakup deklarowanej ilości pojazdów są niemal gotowe. Czeka nas jedynie wprowadzenie drobnych poprawek do dokumentacji przetargowej wynikających z uwag naniesionych przez kolegów z województw śląskiego, małopolskiego i podkarpackiego. Brakuje też studium wykonalności tego przedsięwzięcia, które ma być gotowe za kilka miesięcy. Ale tak naprawdę samego przetargu rozpocząć nie możemy, bo nie dysponujemy pełną kwotą przeznaczoną na zakup wszystkich pojazdów. Czekamy na wytyczne z resortów finansów i transportu w sprawie wydatkowania rezerwy z budżetu państwa – informuje Mariusz Brzeziński, kierownik oddziału przewozów kolejowych Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego.
Na zakup ezetów samorządy planują przeznaczyć m.in. środki z Funduszu Kolejowego.
- Te środki możemy uruchomić w każdej chwili. Liczymy, że całe przedsięwzięcie zostanie przynajmniej w 50 proc. sfinansowane z funduszy Unii Europejskiej w ramach programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – uzupełnia Brzeziński.
Jeśli zostaną spełnione niezbędne warunki i uruchomione wszystkie źródła finansowania, przetarg na zakup pojazdów dla samorządowej grupy może zostać rozpisany w III kwartale 2012 r. Jeśli zostanie rozstrzygnięty i nie będą wniesione żadne protesty, to pierwsze pojazdy na szyny wspomnianych województw wyjadą najwcześniej po około 13 miesiącach czyli pod koniec 2013 roku.
Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na dostawę w formie leasingu finansowego sześciu fabrycznie nowych spalinowych autobusów szynowych, w tym dwóch jednoczłonowych i czterech dwuczłonowych.
Pierwszy szynobus jednoczłonowy ma trafić do przewoźnika w ciągu pięciu miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy, drugi przed upływem pół roku. Z kolei dwa pierwsze szynobusy dwuczłonowe Przewozy Regionalne mają otrzymać po 8 miesiącach, a dwa pozostałe w ciągu 9 miesięcy.
Pojazdy mają rozwijać prędkość co najmniej 120 km/h i posiadać m.in. elektroniczny system zewnętrznej i wewnętrznej informacji, system monitoringu oraz klimatyzację. Powinny być przystosowane do podróżowania osób o ograniczonej mobilności na wózkach inwalidzkich (jeden podjazd z każdej strony członu pojazdu).
Szynobusy jednoczłonowe powinny zabierać ok. 100 pasażerów, w tym na miejscach siedzących co najmniej 50 osób. Druga połowa podróżnych ma się pomieścić na stojąco przy założeniu 4 osoby na jeden metr kwadratowy. W pojazdach dwuczłonowych miejsc siedzących powinno być 100 i tyle samo miejsc stojących (również 4 osoby/mkw). Układ foteli będzie zarówno szeregowy, jak i naprzeciw siebie.
Okres leasingu niezależnie od terminu, w jakim wykonawca dostarczy autobusy wynosi 96 miesięcy liczonych oddzielenie dla każdego autobusu i rozpoczyna się od dnia odbioru końcowego przez Przewozy Regionalne.
Zamawiający wybierze tego wykonawcę, który zaproponuje najniższą cenę za realizację zamówienia. Oferty można składać do 15 lutego 2013 r. do godz. 12.00.
Newag podpisał umowę na nowe pociągi dla Przewozów Regionalnych. Będą to 4 dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne.
W styczniu br Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na dostawę w formie leasingu sześciu pojazdów spalinowych, w tym czterech dwuczłonowych i dwóch jednoczłonowych. Jedynym kryterium wyboru oferty była cena. Po przeanalizowaniu ofert, realizację dwuczłonowych SZT zlecono Spółce NEWAG.
Nowe pociągi spalinowe będą bardzo przyjazne pasażerom. Każdy człon posiadać będzie 50 miejsc siedzących. Dodatkowo w każdym pojeździe znajdą się 2 miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich, modułowa kabina WC z systemem zamkniętym oraz 4 miejsca dla rowerów na człon.
Na wzór kolei szwajcarskich, wydzielona będzie strefa dla dzieci, minimum 4 miejsca. Strefa będzie miała wyróżniające się, przyjazne dla dzieci wnętrza.
Bezprzedziałowe pomieszczenia pasażerskie, o standardzie 2 klasy wyposażone będą w monitory informacji pasażerskiej (LCD). Poprzez się wi-fi pasażerowie będą mieli dostęp do Internetu. Pomiędzy siedzeniami znajdą się gniazda 230V do zasilania laptopów. Pojazd będzie w całości klimatyzowany.
Maksymalna prędkość pociągów wyniesie 120 km/h.
Pierwsze 2 pojazdy przekazane zostaną Przewozom Regionalnym w styczniu 2014 r, kolejne miesiąc później.
Podobne szynobusy typu 220M jeżdżą już w województwie pomorskim i opolskim.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, elementem programu restrukturyzacji spółki Przewozy Regionalne ma być zakup z pomocą środków unijnych 52 nowych pociągów w perspektywie 2014–2020.
Przewozy Regionalne w sześć lat kupią prawie 250 pociągów.
Spółka Przewozy Regionalne, do której należy marka Polregio, zakupi do 2023 roku łącznie 238 nowych pociągów, głównie elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). To główny fragment długofalowej strategii taborowej, jaką zaprezentowali przedstawiciele zarządu podczas targów TRAKO w Gdańsku.
Producenci bardzo zainteresowani dostawą piętrusów dla PolRegio.
W barwach PolRegio ma w najbliższych latach pojawić się ponad 20 pociągów piętrowych typu push–pull. Producenci są bardzo zainteresowani zapowiadanym przez przewoźnika zamówieniem.
Przypomnijmy, że zgodnie z deklaracją władz Przewozów Regionalnych, spółka chce pozyskać 55 wagonów piętrowych pośrednich i 22 sterowniczych, które wraz z nowymi lokomotywami pozwolą na zestawienie pojemnych składów „zmiennokierunkowych” (push-pull). Strategia spółki zakłada też pozyskanie 9 lokomotyw spalinowych i 11 elektrycznych. Oznacza to pojawienie się na torach ponad 20 wysokopojemnych składów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum