W kierunku codziennych połączeń Trutnov- Sędzisław toczą się rozmowy z czechami. Pociągi będą skomunikowane z tymi do JG i Wrocławia w Sędzisławiu.
Obecnie to piłeczka jest po stronie IZ Wałbrzych, ponieważ trzeba wykonać prace z zakresu srk, aby było możliwe prowadzenie ruchu pociągów z toru nr 4 stacji Sędzisław w oparciu o sygnału zezwalające. Ponadto należałoby także nieco odświeżyć sam tor nr 4, na którym jeszcze nie dawno stała tarcza "D1". W ostatnim czasie wjeżdżała tam drezyna i tarcze ściągnięto i położono obok toru. Załączam kilka zdjęć przedstawiających aktualny stan toru nr 4 w Sędzisławiu i remontowanej krawędzi peronowej.
Lokalne media tradycyjnie już wspominały o ostatnim weekendzie z pociągami sezonowymi do Trutnova oraz o wycince krzaków jaka została przeprowadzona na stacji w Kamiennej Górze.
Jutro przez Lubawkę i Kamienną Górę przejedzie pociąg specjalny z Czech na Galę Parowozów do Jaworzyny Śląskiej składający się z dwóch parowozów 423 0145 i 310 0134 oraz co najmniej jednego wagonu. Pociąg ma przejechać przez linie 298 i 299 w kierunku Sędzisławia pomiędzy 12 a 15, jednak tutaj nie ma jakichś szczegółowych informacji na ten temat, a rok temu bardzo podobny podsył jadący na Galę jechał godzinę później niż zakładał RJ. W niedzielę (10.09.2017) po Gali Parowozów (czyli gdzieś po 18tej z Jaworzyny Śląskiej) ten sam skład ma wracać przez Kamienną Górę i Lubawkę do Czech.
W sobotę (09.09.2017) z okazji 135lecia linii kolejowej Trutnov - Kralovec - Zacler będą się odbywać na tej trasie przez cały dzień jazdy zabytkowym motorakiem serii M131. Szczegółowy RJ i ceny biletów można znaleźć poniżej, w linku źródło:
Skład był wodowany w Lubawce, a później miał jeszcze postój techniczny w Kamiennej Górze na smarowanie. Z Kamiennej Góry w stronę Sędzisławia wyjechał ok. 15:25, więc miał dość spore opóźnienie. W załączniku kilka fotek strzelonych na szybko w Dębrzniku na linii nr 298.
parowóz3.jpg Parowozy zbliżają się do mostu nad Bobrem i skrzyżowania LK298 z DK5
Plik ściągnięto 89 raz(y) 130.18 KB
parowóz2.jpg Cały skład na LK298
Plik ściągnięto 83 raz(y) 121.43 KB
parowóz1.jpg Parowozy zbliżają się do przejazdu kolejowego
Plik ściągnięto 73 raz(y) 176.43 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
W sierpniu bieżącego roku zostały wyburzone ruiny dawnej lubawskiej lokomotywowni. Została zachowana jedynie część mieszkalna, która nie uległa aż takiemu zniszczeniu. Jest ona jednym z kilku domów kolejowych w Lubawce, w którym w dalszym ciągu mieszkają lokatorzy. Zrujnowaną część obiektu, która od wielu lat stała niezagospodarowana wyburzono i zrównano z ziemią zostawiając tylko betonowy plac po niej.
W piątek 8.09 jak już pisał KrzysiekkG odbył się przejazd specjalny czeskiego pociągu na Galę Parowozów do Jaworzyny Śląskiej. Było to o tyle ciekawe wydarzenie, gdyż pociąg jechał z Czech linią 299 przez Lubawkę, na której poza sezonem wiosenno - wakacyjnym gdy kursują sezonowe pociągi do Trutnova nie odbywa się tutaj praktycznie żaden ruch kolejowy z wyjątkiem sporadycznych przejazdów drezyn PKP PLK. Tym bardziej warty uwagi jest fakt, że na linii 299 można było ujrzeć dwa parowozy na jednym pociągu. W niedzielę 10.09 czeski skład wracał z Gali z Jaworzyny ponownie przez Lubawkę, tym razem dużo wcześniej niż to było planowane. Około godziny 19tej dotarł już do Lubawki i był tutaj wodowany. Co ciekawe wodowanie odbyło się tuż przy nieczynnej bocznicy kolejowej do dawnej składnicy drewna przy ulicy Torowej, a nie na terenie dawnej stacji kolejowej, np. przy peronie 2.
W sobotę 9.09 przez cały dzień na trasie Trutnov - Kralovec - Zacler jeździł zabytkowy czeski motorak z okazji 135lecia tej linii kolejowej. O wydarzeniu napisał lokalny portal z Kamiennej Góry, do którego artykułu link zamieszczam poniżej:
Pociągi cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców i podróżnych. W niedzielę 10.09 nasi południowi sąsiedzi obchodzili dni lokomotywowni Trutnov i z tej okazji zorganizowali różne atrakcje, w tym także jeden przejazd zabytkowym motorakiem na trasie Trutnov - Kralovec - Zacler - Trutnov, tym samym który cały dzień wcześniej jeździł na tej linii z okazji rocznicy jej powstania.
W poniedziałek 11.09 w Lubawce pojawił się niezwykle rzadko spotykany w tych stronach pociąg sieciowy PKP Energetyki. Pracownicy PKP Energetyka zajęli się montażem nowych opraw oświetleniowych na latarniach zlokalizowanych w pobliżu peronu 2, przy którym zatrzymują się pociągi sezonowe jeżdżące do Trutnova.
1.jpg Plac który został po wyburzeniu ruin dawnej lubawskiej lokomotywowni. Widoczny budynek to jedyny jej fragment, który przetrwał i w dalszym ciągu mieszkają w nim ludzie.
Plik ściągnięto 22 raz(y) 150.53 KB
2.jpg czeski pociąg specjalny wracający z Gali Parowozów w Jaworzynie Śląskiej w trakcie wodowania parowozów w Lubawce
Plik ściągnięto 52 raz(y) 139 KB
3.jpg zabytkowy motorak w Kralovcu czeka na odjazd do Trutnova
Dzięki za fajne fotki. Wiadomo ile tych opraw oświetleniowych wymieniono?
Przed wymianą opraw w Lubawce funkcjonowało pięć lamp. Cztery zlokalizowane przy torze nr 2 i jedna przy peronie. Możesz zobaczyć to na zdjęciu z sierpnia b.r. Na słupach z białymi pasami (w ich dolnej części) były zamontowane oprawy, które świeciły pod warunkiem, że nie było spalone źródła światła. Tak więc można przypuszczać, że niedawna wymiana obejmowała właśnie te słupy. Jeśli chodzi o zdjęcia z przejazdu parowozu to kilka fotek możesz też jeszcze obejrzeć na stronie: http://www.kolkry.eu/G8/index2.html
Lubawka_przedwymianą.jpg Lubawka przed wymianą opraw
Plik ściągnięto 37 raz(y) 96.92 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Ciekawostka z Kamiennej Góry - wczoraj ( 30.09.2017 r.) do KG przyjechał pociąg towarowy spółki Freightliner PL, przyprowadzony przez lokomotywy Class 66 i i Dragon E6ACTd. Jest to o tyle ciekawe, że Dragon jest elektrowozem posiadającym dodatkowy silnik spalinowy, do tego jedną z najmocniejszych i najnowocześniejszych lokomotyw na polskich torach.
Oferta pociągów do Drezna, Berlina i Forst pozostaje bez zmian, całorocznie będziemy natomiast dojeżdżać do Trutnova przez Lubawkę, chcielibyśmy także uruchomić połęczenie z Polski do Ardszpachu – powiedział prezes KD Piotr Rachwalski.
Ponadto w okolicach przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Towarowej w Kamiennej Górze pojawiło się kilkaset podkładów betonowych, które zapewne będą wykorzystane do remontów któregoś z torów stacyjnych.
Oprócz tego można także zauważyć prace naprawcze w rejonie południowej głowicy stacyjnej, które miejmy nadzieje pozwolą na zjeżdżanie z torów nr 5 i 7 w kierunku Lubawki.
polduniowa1.JPG Południowa głowica - KG
Plik ściągnięto 41 raz(y) 181.83 KB
polduniowa.JPG Południowa głowica - KG
Plik ściągnięto 46 raz(y) 161.68 KB
podklady.JPG Podkłady - Kamiennej Góra
Plik ściągnięto 32 raz(y) 156.12 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
W Kamiennej Górze jest obecnie remontowany tor nr 3, który był zamknięty od kilku lat ze względu na fatalny stan podkładów. Do jego remontu są wykorzystywane staroużyteczne podkłady betonowe, których zdjęcia były przedstawione w poprzednim poście. O remoncie napisała lokalna prasa:
Niestety nad obsługą połączenia Sędzisław - Trutnov przez czeskie motoraki serii 810 zawisły "czarne chmury", ponieważ PKP PLK żąda aby Motoraki miały zamontowane urządzenia SHP. Idea wprowadzenia na tej trasie motoraków była taka, że wykorzystywałyby one tor nr 4 stacji Sędzisław dzięki czemu cały odcinek od granicy państwa do Sędzisławia byłby "wydzielony" od reszty sieci PKP PLK. Jest to związane z tym, że przebiegi pociągowe na tor nr 4 stacji Sędzisław byłyby całkowicie bezkolizyjne z linią 274. Wymaganie montażu urządzeń SHP dla serii 810 jest tym bardziej absurdalne, ponieważ na całej długości linii kolejowych nr 298 i 299 nie ma zamontowanych żadnych elektromagnesów Samoczynnego Hamowania Pociągów. Potwierdza to wykaz linii kolejowych, które są wyposażone w elektromagnesy SHP dostępny na stronie PLKi:
Kilka zdjęć przedstawiających prowadzony obecnie remont toru stacyjnego nr 3 w Kamiennej Górze. Oprócz toru prace obejmują także rozjazd nr 43, który został wymieniony na zwyczajny (wcześniej był to krzyżowy). Odchodzący wcześniej od tego anglika (rozjazd nr 43) kikutowy tor nr 3b został już rozebrany.
remont4.jpg Stacja Kamienna Góra - widok z peronu nr 2 w stronę południowej głowicy stacyjnej
Plik ściągnięto 46 raz(y) 228.9 KB
remont3.jpg Stacja Kamienna Góra - widok z peronu nr 2 w stronę północnej głowicy stacyjnej
Plik ściągnięto 48 raz(y) 194.91 KB
remont2.jpg Stacja Kamienna Góra - widok na remontowany tor nr 3 od strony Lidla
Plik ściągnięto 57 raz(y) 182.18 KB
remont.jpg Stacja Kamienna Góra - widok na remontowany tor nr 3 z rampy
Plik ściągnięto 50 raz(y) 167.95 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum