Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Wymagania zdrowotne a moja przyszłość
Autor Wiadomość

Dejw93 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Maj 2017

PostWysłany: 05-05-2017, 15:18   Wymagania zdrowotne a moja przyszłość Odpowiedz z cytatem

Witam,
Mam na imię Dawid, lat 24 i jestem tu nowy. Postanowiłem napisać w sprawie porady, ogólnikowo na pozór brzmiącej, jak zostać maszynistą. Przez dłuższy czas nie rozpatrywałem pracy na maszynie, z przyczyn zdrowotnych oraz tego, że w międzyczasie studiowałem, notabene na wydziale transportowym (zapewne słyszano tu o Katedrze Transportu Szynowego PŚ w Katowicach, którą bez żadnej jasnej przyczyny zamknięto „z dnia na dzień”). Wprawdzie teoretycznie uczyłem się z myślą o przyszłościowej pracy w segmencie modernizacyjno-wdrożeniowym kolei to jednak gdzieś zawsze tam w głębi chciałem pracować bezpośrednio, jako maszynista. Pewnie potencjalny pracodawca uznałby to za wartość dodaną, jednak uczelni finalnie nie ukończyłem. Dziś nie wiem czy może mnie czekać jakakolwiek przyszłość w segmencie "ruchowym". Do rzeczy.
1.Czy ktoś z wadą wzroku w jednym tylko oku rzędu -0,75 ma możliwość pracy ruchowej na kolei? W ministerialnym rozporządzeniu mowa jest o odchyłce bodaj -0,8, dla prowadzących pojazdy, lecz nie wiem wedle jakiej skali (czy chodzi stricte o dioptrie cz snelliusa czy coś innego). Zapewne nawet jeśli teoretycznie ktoś mieści się w skali to automatycznie wybierani są kandydaci całkowicie zdrowi a ci drudzy do „głębokiej rezerwy”? Pewnie powinienem się udać z tym zagadnieniem do okulistyki kolejowej (dodam, że „konwencjonalny” okulista nie widział przeciwwskazań")?
2. Aby nająć się do tej pracy zapewne należy przejść multum zadań z zakresu psychomotoryki. I tu też „na dwoje babka wróżyła”. Gdy na uczelni wykonywałem takie testy orzeczono, że teoretycznie mógłbym mieć problem (dłuższe czasy reakcji) w podjęciu podobnych stanowisk. Czy mogę gdzieś to dogłębnie sprawdzić (np. medycyna pracy kolejowa) aby być pewnym na czym stoję? Czy walić na licencje do UTK a tam na dzień dobry są badania, gdzie mogę odpaść (nie wiem dokładnie w którym momencie są badania). Rozumiem, że w każdym przypadku płacę za badania z własnej kieszeni?
3. Być może mógłbym zrobić licencję wraz z badaniami prywatnie, które są teoretycznie mniej rygorystyczne (tzn. wg rozporządzeń ale słyszałem, że przymykają oko). Ale z drugiej strony z tego co czytam i słyszę, ogólnie licencja "prywatna" (bo rozumiem, że państwowy jest w tym przypadku tylko egzamin z UTK?), nie jest ciekawym papierem otwierającym drogę do pracy na kolei, tym bardziej co bardziej renomowanych przewoźników.
4. Czy nerwica żołądkowa z dzieciństwa może rzutować na ostateczny werdykt? Dziś już tego nie mam a samo schorzenie nigdy oficjalnie nie zostało stwierdzone jeśli chodzi o papiery. W pewnym momencie po odrzuceniu po badaniach wszelkich źródeł gastrycznych, zacząłem przyjmować przez dłuższy czas silne leki uspokajające od psychiatry. Dziś już tego nie mam i nie przyjmuję ich. Czy podczas badania do pracy na kolej, prowadzi się szczegółowy wywiad psychologiczny wraz z testami?
Pozdrawiam

[ Dodano: 10-05-2017, 14:33 ]
W kwestii technicznej nie wiem co było przyczyną zduplikowania mojego wątku (gdy pisałem go miałem okresowe przerwy w necie). więc najwyżej prosiłbym administrację o usunięcie tego drugiego.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MiKol-K6103 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Paź 2017

PostWysłany: 02-10-2017, 11:58    Odpowiedz z cytatem

"W ministerialnym rozporządzeniu mowa jest o odchyłce bodaj -0,8, dla prowadzących pojazdy, lecz nie wiem wedle jakiej skali (czy chodzi stricte o dioptrie cz snelliusa czy coś innego)."

O ile dobrze pamiętam,to chodzi o ostrość wzroku.
Ostrość wzroku jest podana na tablicy Snellena.
To nie są dioptrie.
Jeśli masz taką wadę,to tylko jeden ratunek - korekcja.
A w zasadzie dwa,bo jeszcze są wszczepy soczewek.
Ja też chcę na maszynistę do PKP Intercity,i też mam wadę wzroku.

" Być może mógłbym zrobić licencję wraz z badaniami prywatnie, które są teoretycznie mniej rygorystyczne (tzn. wg rozporządzeń ale słyszałem, że przymykają oko)."

No,niestety,ale nie sądzę,by były stosowane jakieś odstępstwa.Chociaż daj Boże wszystkim kandydatom,którzy nie spełniają jakichś mało znaczących elementów wymagań zdrowotnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl