Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
[IC] ED74 stoją w krzakach
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-04-2017, 20:15    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec, gdyby to ode mnie zależało, to ED74 wróciłyby do PR. Teoretycznie nie powinno być z tym problemu, gdyż PKP IC i PR de facto mają tego samego właściciela - Skarb Państwa. Wystarczy więc tylko odwrócić to co zrobiono w 2009 roku, gdy wszystkie ED74 przeniesiono z PKP PR do PKP IC. Jestem przekonany, że PR szybko zrobiłyby z tym taborem porządek. PKP IC to niereformowalny beton, a PR jakie są takie są, ale dobrze sobie radzą w trudnych warunkach ekonomiczno-rynkowych, pomimo iż nie są tak dopieszczane przez rząd ludowy jak PKP IC. Po prostu, sponiewierane przez wszystkich PR są zahartowane i zaradne, a PKP IC to rozkapryszony bachor chowany w cieplarnianych warunkach.

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.


Ostatnio zmieniony przez Ralny dnia 26-04-2017, 20:31, w całości zmieniany 1 raz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Paź 2014

PostWysłany: 26-04-2017, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Ralny, to by była bardzo rozsądna decyzja, gdyż te jednostki idealnie nadają się właśnie do obsługi linii regionalnych. Nawet jeśli by teraz odwrócić sytuację z 2009, to i tak nie byłoby już to samo, gdyż wówczas PIC dostał je od PR w pełni sprawne, a teraz PR dostałyby praktycznie złom w który by musiały wpompować kupę kasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 27-08-2017, 14:18    Odpowiedz z cytatem

Czy planowo gdzieś jeszcze jeżdżą ED74? Po jakimś sensownym remoncie widziałbym je np. na trasach Kraków/Katowice - Lubliniec - Ostrowiec - Poznań (- Szczecin).

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 27-08-2017, 16:12    Odpowiedz z cytatem

Kraków - Szczecin na ED74? Jechałeś "tym" kiedyś?
Te "tramwaje" nadają się na krótkie trasy ( Wawa - Łódź ) a najlepiej sprzedać je dla SKM lub Przewozom Regionalnym ( ta nowa nazwa Polregio jakoś do mnie nie przemawia).
W lipcu "Wit Stwosz" jeździł na ED74.

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Paź 2014

PostWysłany: 28-08-2017, 02:09    Odpowiedz z cytatem

Czyli w chwili obecnej nawet sprawne ED74 stoją w krzakach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 28-08-2017, 12:11    Odpowiedz z cytatem

Ralny napisał/a:
PR jakie są takie są, ale dobrze sobie radzą w trudnych warunkach ekonomiczno-rynkowych, pomimo iż nie są tak dopieszczane przez rząd ludowy jak PKP IC.

Dla mnie PRy są dnem i modelowym przykładem niegospodarności, dziwię się, że za to co robią z taborem (masowe kasacje wagonów, z których spora część, głównie Bohuny oraz nowsze egzemplarze 112A z końca lat 80-tych) jeszcze nie dobrał się do nich prokurator.

Jednak jak chodzi o ED74 to się z Tobą zgadzam, te składy powinny trafić do PRów, z dalekobieżnymi nie mają one nic wspólnego więc w PRach jest ich miejsce. Może faktycznie w chwili obecnej jakoś by o ten tabor zadbali.

Uważam natomiast też, że powinien nastąpić w drugą stronę transfer najlepszych wagonów 112A z PR do IC (o ile jeszcze wszystkiego nie pocięli). Część z nich była przed odstawieniem w naprawdę niezłym stanie technicznym (oczywiście, bywały problemy z ogrzewaniem i wszechobecny syf, ale układ biegowy był ok, okna zaokrąglone, szczelne i niepordzewiałe), po rewizji (część z nich wymaga P4 a nie P5) spokojnie mogłyby jeszcze kilka ładnych lat pojeździć na nocnych TLK jako 2 klasa zamiast 8-miejscowych 111A, zwłaszcza tych z kanciastymi oknami, które jeszcze się czasem trafiają nawet poza sezonem. Zdaję sobie sprawę, że IC ma w krzakach sporo swojego taboru, ale te 112A z PRów są w lepszym stanie niż część z tego co IC posyła na naprawy.

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 17 357 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 31-08-2017, 01:03    Odpowiedz z cytatem

ED 74 w nowym rozkładzie obsłuży np. TLK Nidę z Warszawy do Kielc. Relacja idealna dla tego składu. Ponadto ED 74 ma kursować na TLK San z Warszawy do Rzeszowa przez Radom, Ostrowiec Św.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

GrubyRych Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lut 2015

PostWysłany: 11-09-2017, 16:49    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ED 74 w nowym rozkładzie obsłuży np. TLK Nidę z Warszawy do Kielc. Relacja idealna dla tego składu.

Taa. Chyba, że np. akurat świeci słońce, co się w PL czasem zdarza.

Cytat:
Ponadto ED 74 ma kursować na TLK San z Warszawy do Rzeszowa przez Radom, Ostrowiec Św.


A to już nosi znamiona zbrodni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 12-09-2017, 10:51    Odpowiedz z cytatem

Tak na prawdę to ten ED 74 ma podobno jechać z Warszawy przez Radom, Ostrowiec, Tarnobrzeg, Stalową Wolę do Rzeszowa, ale jeszcze do Krakowa, jako bazy tych składów Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 12-09-2017, 17:42    Odpowiedz z cytatem

Z uwagi na wjazd na stację Tarnobrzeg padło właśnie na ED 74. Czasowo powinno to nieźle wyglądać, bo nie będzie wjazdu ani do Skarżyska, ani też do Przeworska.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 29-09-2017, 22:38    Odpowiedz z cytatem

Tymczasem ED74 wrociły od września na Wita Stwosza, to się Dart najeździł do Małopolski.

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Paź 2014

PostWysłany: 13-10-2017, 12:47    Odpowiedz z cytatem

Wszystkie ED74 wrócą na tory. Jest decyzja PKP Intercity.
Doprowadzimy do powrotu na tory wszystkich elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Chcemy je zmodernizować i oddać do dyspozycji podróżnym na trasach, gdzie widzimy dla nich potencjał – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Szczegóły: Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Pionki

PostWysłany: 13-10-2017, 20:05    Odpowiedz z cytatem

I bardzo dobrze.
Przecież można jeszcze wykorzystać stary tabor, stojący w krzakach, zmodernizować i wypuścić na tory.

Tu trzeba tylko to zorganizować i zaplanować sprawę.

_________________
Liczę na dobre rozwijanie polskiej kolei, jako sympatyk kolei w Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
42495596

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-10-2017, 08:33    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity już szuka wykonawców napraw i modernizacji ED74.

Po deklaracji z 12 października dotyczącej napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74, PKP Intercity opublikowało dziś (16 października) ogłoszenie o dialogu technicznym na wykonanie naprawy poziomu P5 wraz z modernizacją ezt serii ED74.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-juz-szuka-wykonawcow-napraw-i-modernizacji-ed74-83960.html


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl