Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 172, 173, 174  Następny
Frekwencja w dolnośląskich pociągach
Autor Wiadomość

nd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2015

PostWysłany: 07-11-2017, 17:52    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
A jeździł kiedyś taki zestaw z pasażerami?

06.10 na opóźnionym (orkan) 69628 jechała 31-005 i 31-024. Dużo takich sytuacji nie było ale jest to technicznie możliwe bez żadnych ograniczeń.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-11-2017, 04:43   

bystrzak2000 napisał/a:
Czym innym jest zmiana czoła, a czym innym doczepianie/odczepianie jednostek. Manewrów w 8 minut się nie przeprowadzi.

Za południową granicą wystarczy na to (przy motoraczkach) 3-5 minut, u nas nawet 8 to mało...
Powrót do góry

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 08-11-2017, 08:57    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Czym innym jest zmiana czoła, a czym innym doczepianie/odczepianie jednostek. Manewrów w 8 minut się nie przeprowadzi.

W 14 minut się rozkładowo oblot robi, więc łączenie EZT powinno trwać kilka minut krócej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-11-2017, 18:28    Odpowiedz z cytatem

ufoludek napisał/a:
W 14 minut się rozkładowo oblot robi, więc łączenie EZT powinno trwać kilka minut krócej.

TLK Karkonosze będą miały w Węglińcu 22 minuty na oblot składu. Próbowałem znaleźć materiał porównawczy w postaci czasu potrzebnego na łączenie EZT-ów, ale nie za bardzo wiem, czy gdzieś w Polsce takie rzeczy mają w ogóle miejsce. Jednak możemy być pewni, że dla świętego spokojui nikt się nie zdecyduje na wyśrubowane czasy na łączenie EZT-ów. Już kiedyś był taki eksperyment w PR Wrocław, gdzie w Grabownie Wielkim łączono EN57 z Ostrowa i Krotoszyna i dość często pociągi łapały opóźnienia, bo jednostki nie chciały od razu ze sobą współgrać (tak, wiem, że Impuls to nie stary zdechły kibel). No i gdyby jeszcze to łączenie miało jakiś sens (na przykład po elektryfikacji Zgorzelca można ewentualnie spróbować), ale nie po to zakupiono 45WE, by teraz bawić się w sprzęganie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-11-2017, 22:13   

bystrzak2000 napisał/a:
Próbowałem znaleźć materiał porównawczy w postaci czasu potrzebnego na łączenie EZT-ów, ale nie za bardzo wiem, czy gdzieś w Polsce takie rzeczy mają w ogóle miejsce.

Koleje Małopolskie w każdy piątek jadą na dwóch Impulsach pociągiem "Nikifor" w relacji Kraków Gł. - Krynica/Jasło. Manewry dzielenia składu odbywają się w Stróżach, co rozkładowo zajmuje 9 minut. Poza tym w ubiegłą niedzielę z powodu wysokiej frekwencji do pociągu relacji Jasło - Kraków w Tarnowie awaryjnie został doczepiony drugi Impuls. Ten czas był na tyle niedługi, że pociąg to opóźnienie związane z manewrami nadrobił na trasie i do Krakowa przyjechał planowo. Więc jak widać problemu z takimi manewrami nie ma i nie potrzeba na to zbyt wiele czasu.
Powrót do góry

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-11-2017, 17:37    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
Koleje Małopolskie w każdy piątek jadą na dwóch Impulsach pociągiem "Nikifor" w relacji Kraków Gł. - Krynica/Jasło. Manewry dzielenia składu odbywają się w Stróżach, co rozkładowo zajmuje 9 minut.

O, dzięki za informację. Tylko szkoda, że nie ma takiej operacji w drugą stronę.

Podsumowując i kończąc ten OT: moim zdaniem jazda na dwa Ipulsy do Węglińca, odczepianie jednej jednostki i jej dalsza jazda do Jeleniej Góry nie jest warta świeczki. Relację do Lubania spokojnie mogą obsługiwać 45WE, a w szczytach przewozowych podwójne zestawy 31WE. O ewentualnym dzieleniu/łączenie można pomyśleć po elektryfikacji Zgorzelca, kiedy na pewno wzrośnie frekwencja, a połączenia do Lubania mogą zostać w znaczący sposób ograniczone (naturalną relacją będzie Wrocław- Zgorzelec). Oczywiście o ile EZT-ów wystarczy, a jeśli nie będzie nowych zakupów ciągu 2-3 lat, to nie starczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 09-11-2017, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Dzisiejszy poc. KD 31WE rel. Wrocław Gł. (15.34) - Lubań Śląski z frekwencją na starcie ponad 100%, do Leśnicy jeszcze się dopełniło. Wysiadając w Miękini widziałem, że sporo osób stało nie tylko w przedsionkach przy drzwiach, ale również między siedzeniami.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-11-2017, 09:13    Odpowiedz z cytatem

Radio Wrocław: Niestety na razie przybędzie tylko jedna para pociągów pomiędzy Wrocławiem a Trzebnicą, gdzie, jak przyznaje Jerzy Michalak, codziennie bardzo dużo ludzi korzysta z pociągów, by dostać się do największego miasta w regionie. Niestety linia jest niezelektryfikowana, a w województwie brak pociągów spalinowych.

http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/72202/Bedzie-luzniej-w-szynobusach-z-Trzebnicy-do-Wroclawia


_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-11-2017, 11:22    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Poza tym nie ma sensu pchać pociągów z Węglińca do Jeleniej Góry, skoro bardziej naturalną jest relacja Zgorzelec - Jelenia Góra.

Zgorzelec nie potrzebuje aż tylu bezpośrednich pociągów do Jeleniej Góry. Bolesławiec nie ma ani jednego i żyje. Podobnie Legnica. A mieszkańcy tych miast też jeżdżą w góry. Dlatego dobrym pomysłem jest wydłużenie niektórych pociągów Wrocław - Lubań do Jeleniej Góry (na początek 3 pary wystarczą: rano, po południu i wieczorem). To pozwoliłoby uwolnić SZT, których jest poważny deficyt i skierować jedną sztukę na inną trasę.

I tak, 3 pary pociągów Jelenia Góra - Węgliniec - Wrocław, plus 3 pary Jelenia Góra - Görlitz, plus 3 pary Lubań - Görlitz/Węgliniec (skomunikowane w Lubaniu z pociągami Wrocław - Jelenia Góra - Wrocław) byłoby optymalnym rozwiązaniem.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 10-11-2017, 14:01    Odpowiedz z cytatem

Noema ja się nie chce wymądrzać, ale przed 2013 rokiem to PR prowadziły relację Węgliniec - Jelenia Góra.

Pociąg relacji Lubań - Wrocław powinien być wydłużony do stacji Jelenia Góra.
Pociąg relacji Görlitz - Jelenia Góra skrócić do Lubania, a w samym Lubaniu niech się przesiada ta osoba która chce jechać do Zgorzelca.
A jeszcze jedno. Trasa Wrocław - Jelenia Góra - Wrocław powinna być przyspieszona od Legnicy.
Do samego Zgorzelca nie ma przepełnionych składów, więc jedna spalinówka wystarczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 18-11-2017, 15:23    Odpowiedz z cytatem

A na „Kundelku Kolejowym” merytoryczne komentarze, jak pod każdym artykułem dot. kolei na Dolnym Śląsku. Tak, wszystkie pociągi KD wożą powietrze (najbardziej oczywiście te do/z Drezna) za wyjątkiem tych do/z Jeleniej Góry, które pękają w szwach. Co widać na załączonym filmie. Śmiech

Potwierdza się to o czym wielokrotnie na forum mówiłam:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=372302#372302

PS
Oczekuję, że ten niewygodny dla jeleniogórskiego mikolstwa film zniknie z YouTube. Jeden już zniknął:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=370916#370916



kk124.jpg
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31270/ostatnie-nowe-impulsy-przekazane-kolejom-dolnoslaskim.html
Plik ściągnięto 40 raz(y) 140.78 KB


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-11-2017, 21:05    Odpowiedz z cytatem

Koniec ze ściskiem w pociągach z Trzebnicy do Wrocławia!

Udało się! Po naszej interwencji Koleje Dolnośląskie podstawiają podwójne szynobusy w porannych pociągach z Trzebnicy do Wrocławia. Dzięki temu jest dużo więcej miejsca dla pasażerów.

Czytaj więcej:
http://www.gazetawroclawska.pl/komunikacja/a/koniec-ze-sciskiem-w-pociagach-z-trzebnicy-do-wroclawia,12681247/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 19-11-2017, 20:50    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze niedawno jeleniogórskie mikolstwo woziło się śmierdzącymi, zardzewiałymi kiblami i było dobrze. Teraz wygodne Impulsy to za mało? Proszę, apetyt rośnie w miarę jedzenia. Niedługo to by chcieli składy 45WEx2 aby każdy jeleniogórzanin mógł się wygodnie rozwalić na czterech siedzeniach.

Impulsy 45WE tylko na E-30/276/271, 31WE z obu dostaw jako uzupełnienie na poprzednich+274, a 36WEa na ogryzki typu 277.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-11-2017, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Nie popadajmy w jednej skrajności w drugą. Są kursy, gdzie 31WE na linii 274 to za mało. Ta linia to nie tylko Jelenia Góra, ale przede wszystkim Wałbrzych, a po drodze są takie miasta jak Świebodzice, czy Żarów. Ogólnie obiegi powinny być tak ułożone, by na wszystkich liniach na najbardziej obłożone kursy wysyłać możliwie najbardziej pojemne jednostki. Po to je w końcu zakupiono.

A wracając do tematu, to wczoraj (niedziela) pociąg KD69555/4 z Lubania (17:08) do Wrocławia (19:31) był obsługiwany zestawem 2x45WE i niewiele było w nim wolnych miejsc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 20-11-2017, 19:21    Odpowiedz z cytatem

Niedziela, 19.11.2017

Pociąg Węgliniec (odj. 16:53) - Wrocław (przyj. 18:33). Impuls 5-członowy. Frekwencja do Bolesławca ok. 70%, od Bolesławca ok. 100%, do Wrocławia ok. 120%.

Poniedziałek, 20.11.2017

Pociąg Wrocław (odj. 7:45) - Lubań (przyj. 10:08). Impuls 4-członowy. Frekwencja na starcie ok. 120% (dużo ludzi jechało do "Mordoru" na Muchoborze), do Legnicy ok. 100%, do Bolesławca ok. 80%.

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 146 z 174 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 172, 173, 174  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl