O wiele krócej to my nie pojedziemy od grudnia. Zwłaszcza irytuje odcinek z Poznania do Wrocławia, gdzie remont się strasznie ślimaczy. Braki taborowe, zwłaszcza w postaci EP09 cz EU07A, też robią swoje. Szczerze mówiąc myślałem, że jak od Grodziska do Idzikowic ma być 200 km/h to pojedziemy znacznie krócej niż te 6 minut do Krakowa.
"Sawa" w kierunku powrotnym ma odjeżdżać z Krakowa o 13:00 i też jest wpisany jako IC bez postojów na całej trasie.
Bardzo cieszy natomiast zmiana trasy TLK "Biebrza", szkoda że tylko w jednym kierunku Krakowa ale to i tak będzie hit. Mianowicie ten pociąg jadąc z Gdyni do Rzeszowa odcinek Warszawa-Kraków pokona cały czas CMK z postojami w Opocznie, Włoszczowej i Miechowie. Godzina kursowania jest idealna, także zwłaszcza w piątki będzie zawalony po dach. Natomiast rano jadąc z Rzeszowa do Gdyni od Opoczna pojedzie na Tomaszów Maz-Koluszki i dalej już tradycyjnie.
Mnie martwi, że nowy rozkład ma niestety sporo minusów, nawet problemem jest skomunikowanie dwóch składów EIP w Warszawie, z możliwością przesiadek z katowickiego na krakowski EIP do Gdyni.
Chopina likwidują, ok, można było przesiąść się na Dw. Centralnym na EIP do Gdyni o 7.20 lub 8.20 i spokojnie dojechać do Trójmiasta na godziny 10-11.
Teraz chwalą się, że pociąg Wysocki zastąpi godzinowo Chopina, co jest bzdurą, bo Wysocki z Katowic do Warszawy przyjedzie o 8.28 na Centralny, czyli po odjeździe EIP Kraków - Gdynia o 8.20.
Ale zostawmy już tego Wysockiego, jest poranny EIP Bielsko - Katowice - Warszawa, który uwaga, ma przyjazd na dworzec centralny 8.23, czyli 3 minuty po odjeździe EIP do Gdyni.
Dlaczego nie można skomunikować dwóch EIP, pasażer jadący ze Śląska do Trójmiasta, szybciej dotrze, załatwi sprawy służbowe i w ciągu tego samego dnia wróci.
Kiedyś myślałem, że pociągi EIP pozwolą na swobodne skomunikowania i szybkie przemieszczanie się po kraju, objazd trasy Katowice - Trójmiasto - Katowice w 1 dzień, ale rozkłady jazdy czasami temu zaprzeczają.
Nie rozumiem dlaczego pociąg EIP z Bielska/Katowic do Warszawy, nie przyjeździe 5 minut wcześniej, co pozwoli na przesiadkę.
Brak Chopina znacznie utrudni skomunikowania, również w godzinach wieczornych, bo z EIP Gdynia - Warszawa p.20.40, obecnie jest przesiadka do Katowic - Chopin 21.00, a niestety od nowego rozkładu, pociąg Wysocki, odjazd z Warszawy o 20.15, co znowu znacznie utrudni poruszanie się w ciągu Trójmiasto - Warszawa - Katowice.
_________________ na forum od 2005 roku:)
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-11-2017, 18:42
sheva17 napisał/a:
Jeżeli to nie pomyłka to poranna Sawa z Warszawy do Krakowa pojedzie jako IC. Ciekawi mnie zestawienie składu, liczę na wagony .
Jeśli faktycznie ten pociąg zostanie zdegradowany do IC, to jest to idealna relacja pod ED74.
IC Sawa pojedzie na EP09 i to z całkiem pokaźnej długości składem.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-11-2017, 22:16
Jeśli tak, to jest to dowód na niegospodarność taborową IC. Wolą trzymać, nawet te sprawne ED74 w krzakach, niż puścić je tam gdzie by się w miarę nadały. Warszawa - Kraków przez CMK jest idealną relacją dla tego taboru. W miarę krótka trasa z dość krótkim czasem przejazdu, tabor pod 160, czego więcej trzeba. Te 2,5 godziny jest do przeżycia w tramwaju.
Jeśli tak, to jest to dowód na niegospodarność taborową IC. Wolą trzymać, nawet te sprawne ED74 w krzakach, niż puścić je tam gdzie by się w miarę nadały. Warszawa - Kraków przez CMK jest idealną relacją dla tego taboru. W miarę krótka trasa z dość krótkim czasem przejazdu, tabor pod 160, czego więcej trzeba. Te 2,5 godziny jest do przeżycia w tramwaju.
Edyta to pociąg o standardzie regionalnym i nazywanie go kategorią InterCity to kpina z pasażerów i zwykłe wyłudzenie, naciągactwo, gdyż ten pociąg ma siedzenia o skandalicznej niewygodzie, o czym wszyscy wiemy więc najlepszym wyjściem dla edyt będzie jeśli zostaną w krzakach albo kupi je jakaś spółka samorządowa..na co się niestety nie zanosi
_________________
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-11-2017, 01:46
Desiro2, co do standardu i przeznaczenia tych jednostek to się z Tobą w pełni zgadzam. Jednak z drugiej strony żal że tak młody tabor niszczeje, dlatego z dwojga złego można by te które są "na chodzie" jakoś wykorzystać na w miarę jak najkrótszych relacjach. Tak jak wspomniałem, 2,5 godzinną podróż z Krakowa do Warszawy po prostej dałoby się jakoś znieść, a wagony przeznaczyć na inne, dłuższe trasy. Ja osobiście bym wolał gdyby np. w miejsce Chopina ze Śląska do Warszawy jechał mało wygodny ED74 przez CMK, niż Dart Wiedenką.
ED 74 powinny być skierowane na mniej uczęszczane relacje, np. Wrocław - Kielce. Składy mają jednak być modernizowane, więc mam nadzieję, że standard podroży się poprawi. Obecnie uruchomienie ich jako skład IC, tu pełna zgoda z @Desiro2, to kpina z pasażerów. Prawie 3 godziny jazdy tym składem, przy potokach na trasie Warszawa - Kraków pociągiem wypełnionym po dach, byłoby mordęgą dla pasażerów, dlatego jestem jednak za mniej frekwencyjną relacją. Skierowanie w godzinach porannych do Krakowa składu IC Sawa to duży ukłon w stronę pasażerów, widać PKP IC wreszcie uznało, że pasażerowie ze składów z klasy economy to nie target EIP, stąd też mamy szansę od grudnia podróżować o 17 do Krakowa przez CMK składem TLK. Brawo, do tego oferta na linii nr 8 jest bardzo atrakcyjna, zapowiada się fajny rozkład . Szkoda tylko, że nadal w najlepsze trwa olewanie mieszkańców Nowego Sącza...
ED74 są okropnie niewygodne, dlatego absolutnie nie wolno ich puszczać na bardzo popularne relacje, gdzie brak miejsc siedzących jest normą. Podkarpacie ładnie idzie do przodu jeżeli idzie o połączenia z Warszawą. Miejmy nadzieję, że TLK "Biebrza" odbierze chociaż część podróżnych Polskiemu Busowi i Neobusowi. No i na pewno straci na tym EIP który odjedzie z Warszawy tylko 30 minut później. TLK "Małopolska" z kolei może mieć świetną frekwencję na odcinku Przemyśl-Kraków-Warszawa w niedzielę bowiem przyjedzie do Warszawy o bardzo dobrej porze jeżeli chodzi o powroty weekendowe.
Również bardzo cieszy poranny sobotni IC "Parsęta" z Łodzi do Kolobrzegu przez Warszawę-Trójmiasto. Wyjazd z Warszawy 6:55, powrót w niedzielę o 20:35, także idealnie na weekendowy wypad na Wybrzeże na weekendowym bilecie. Zapewne będzie miał wagony "Łodzianina" więc bardzo przyzwoity standard
ED74 są idealne na krótkie trasy dojazdowe do Warszawy. Na miejscu decydentów PKP IC zrobiłabym ze 3-4 pary IC relacji Warszawa - Ostrołęka oraz Warszawa - Płock (albo po prostu Ostrołęka - Płock). Na brak pasażerów nie mogliby narzekać, bo oferta KM dla tych miast jest na żenującym poziomie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Leo Express ruszy z Krakowa do Pragi z poślizgiem.
Czeski prywatny przewoźnik otrzymał 13 października decyzję Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego o przyznaniu otwartego dostępu na trasie Praha – Kraków, co pozwala mu na rozpoczęcie przewozów od 10 grudnia. Ze względu na procedury formalne i organizacyjne, w tym na uzgodnienia rozkładu z PKP PLK przewozy nie rozpoczną się w tym terminie.
Dlaczego pociągi kursujące pomiędzy Poznaniem a Kostrzynem nad Odrą będą teraz zaznaczone w rozkładzie że kursują tylko do Gorzowa? Fakt jest przesiadka w Gorzowie ale do tej pory pokazywały stacje końcową Kostrzyn.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum