Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 62, 63, 64  Następny
Rozkład jazdy 2017/2018
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-11-2017, 12:12    Odpowiedz z cytatem

Garść newsów dot. nowego rozkładu jazdy.

Komunikat prasowy PKP Intercity:
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/codziennie-17-pociagow-wiecej-pkp-intercity-prezentuje-rozklad-jazdy-na-sezon-2017/2018.html

Gdzie pojedziemy szybciej pociągiem od nowego rozkładu jazdy:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/gdzie-pojedziemy-szybciej-pociagiem-od-nowego-rozkladu-jazdy-84328.html

Przejazd „Chopina” przez Kraków będzie bardziej opłacalny:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31200/przejazd--chopina--przez-krakow-bedzie-bardziej-oplacalny.html

Od nowego rozkładu jazdy Flirty pojadą nocami:
http://inforail.pl/od-nowego-rozkladu-jazdy-flirty-pojada-nocami_more_100202.html

Czy ED74 pojadą w nowym rozkładzie jazdy:
http://inforail.pl/czy-ed74-pojada-w-nowym-rozkladzie-jazdy-_more_100142.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-11-2017, 12:25    Odpowiedz z cytatem

O wiele krócej to my nie pojedziemy od grudnia. Zwłaszcza irytuje odcinek z Poznania do Wrocławia, gdzie remont się strasznie ślimaczy. Braki taborowe, zwłaszcza w postaci EP09 cz EU07A, też robią swoje. Szczerze mówiąc myślałem, że jak od Grodziska do Idzikowic ma być 200 km/h to pojedziemy znacznie krócej niż te 6 minut do Krakowa.
"Sawa" w kierunku powrotnym ma odjeżdżać z Krakowa o 13:00 i też jest wpisany jako IC bez postojów na całej trasie.
Bardzo cieszy natomiast zmiana trasy TLK "Biebrza", szkoda że tylko w jednym kierunku Krakowa ale to i tak będzie hit. Mianowicie ten pociąg jadąc z Gdyni do Rzeszowa odcinek Warszawa-Kraków pokona cały czas CMK z postojami w Opocznie, Włoszczowej i Miechowie. Godzina kursowania jest idealna, także zwłaszcza w piątki będzie zawalony po dach. Natomiast rano jadąc z Rzeszowa do Gdyni od Opoczna pojedzie na Tomaszów Maz-Koluszki i dalej już tradycyjnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 09-11-2017, 16:46    Odpowiedz z cytatem

Mnie martwi, że nowy rozkład ma niestety sporo minusów, nawet problemem jest skomunikowanie dwóch składów EIP w Warszawie, z możliwością przesiadek z katowickiego na krakowski EIP do Gdyni.

Chopina likwidują, ok, można było przesiąść się na Dw. Centralnym na EIP do Gdyni o 7.20 lub 8.20 i spokojnie dojechać do Trójmiasta na godziny 10-11.

Teraz chwalą się, że pociąg Wysocki zastąpi godzinowo Chopina, co jest bzdurą, bo Wysocki z Katowic do Warszawy przyjedzie o 8.28 na Centralny, czyli po odjeździe EIP Kraków - Gdynia o 8.20.
Ale zostawmy już tego Wysockiego, jest poranny EIP Bielsko - Katowice - Warszawa, który uwaga, ma przyjazd na dworzec centralny 8.23, czyli 3 minuty po odjeździe EIP do Gdyni.
Dlaczego nie można skomunikować dwóch EIP, pasażer jadący ze Śląska do Trójmiasta, szybciej dotrze, załatwi sprawy służbowe i w ciągu tego samego dnia wróci.
Kiedyś myślałem, że pociągi EIP pozwolą na swobodne skomunikowania i szybkie przemieszczanie się po kraju, objazd trasy Katowice - Trójmiasto - Katowice w 1 dzień, ale rozkłady jazdy czasami temu zaprzeczają.
Nie rozumiem dlaczego pociąg EIP z Bielska/Katowic do Warszawy, nie przyjeździe 5 minut wcześniej, co pozwoli na przesiadkę.

Brak Chopina znacznie utrudni skomunikowania, również w godzinach wieczornych, bo z EIP Gdynia - Warszawa p.20.40, obecnie jest przesiadka do Katowic - Chopin 21.00, a niestety od nowego rozkładu, pociąg Wysocki, odjazd z Warszawy o 20.15, co znowu znacznie utrudni poruszanie się w ciągu Trójmiasto - Warszawa - Katowice.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-11-2017, 18:42   

sheva17 napisał/a:
Jeżeli to nie pomyłka to poranna Sawa z Warszawy do Krakowa pojedzie jako IC. Ciekawi mnie zestawienie składu, liczę na wagony Very Happy.

Jeśli faktycznie ten pociąg zostanie zdegradowany do IC, to jest to idealna relacja pod ED74.
Powrót do góry

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 09-11-2017, 19:14    Odpowiedz z cytatem

IC Sawa pojedzie na EP09 i to z całkiem pokaźnej długości składem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-11-2017, 22:16   

Jeśli tak, to jest to dowód na niegospodarność taborową IC. Wolą trzymać, nawet te sprawne ED74 w krzakach, niż puścić je tam gdzie by się w miarę nadały. Warszawa - Kraków przez CMK jest idealną relacją dla tego taboru. W miarę krótka trasa z dość krótkim czasem przejazdu, tabor pod 160, czego więcej trzeba. Te 2,5 godziny jest do przeżycia w tramwaju.
Powrót do góry

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 10-11-2017, 01:03    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
Jeśli tak, to jest to dowód na niegospodarność taborową IC. Wolą trzymać, nawet te sprawne ED74 w krzakach, niż puścić je tam gdzie by się w miarę nadały. Warszawa - Kraków przez CMK jest idealną relacją dla tego taboru. W miarę krótka trasa z dość krótkim czasem przejazdu, tabor pod 160, czego więcej trzeba. Te 2,5 godziny jest do przeżycia w tramwaju.

Edyta to pociąg o standardzie regionalnym i nazywanie go kategorią InterCity to kpina z pasażerów i zwykłe wyłudzenie, naciągactwo, gdyż ten pociąg ma siedzenia o skandalicznej niewygodzie, o czym wszyscy wiemy więc najlepszym wyjściem dla edyt będzie jeśli zostaną w krzakach albo kupi je jakaś spółka samorządowa..na co się niestety nie zanosi

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-11-2017, 01:46   

Desiro2, co do standardu i przeznaczenia tych jednostek to się z Tobą w pełni zgadzam. Jednak z drugiej strony żal że tak młody tabor niszczeje, dlatego z dwojga złego można by te które są "na chodzie" jakoś wykorzystać na w miarę jak najkrótszych relacjach. Tak jak wspomniałem, 2,5 godzinną podróż z Krakowa do Warszawy po prostej dałoby się jakoś znieść, a wagony przeznaczyć na inne, dłuższe trasy. Ja osobiście bym wolał gdyby np. w miejsce Chopina ze Śląska do Warszawy jechał mało wygodny ED74 przez CMK, niż Dart Wiedenką.
Powrót do góry

maciekp Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2010
Skąd: Łowicz

PostWysłany: 10-11-2017, 07:57    Odpowiedz z cytatem

rozkład się pojawił Panie i Panowie http://rozklad.sitkol.pl/bin/stboard.exe/pn?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 10-11-2017, 08:49    Odpowiedz z cytatem

Obecny rozkład nie pokazuje jeszcze np. pociągów uruchamianych przez Koleje Dolnośląskie.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 10-11-2017, 10:59    Odpowiedz z cytatem

ED 74 powinny być skierowane na mniej uczęszczane relacje, np. Wrocław - Kielce. Składy mają jednak być modernizowane, więc mam nadzieję, że standard podroży się poprawi. Obecnie uruchomienie ich jako skład IC, tu pełna zgoda z @Desiro2, to kpina z pasażerów. Prawie 3 godziny jazdy tym składem, przy potokach na trasie Warszawa - Kraków pociągiem wypełnionym po dach, byłoby mordęgą dla pasażerów, dlatego jestem jednak za mniej frekwencyjną relacją. Skierowanie w godzinach porannych do Krakowa składu IC Sawa to duży ukłon w stronę pasażerów, widać PKP IC wreszcie uznało, że pasażerowie ze składów z klasy economy to nie target EIP, stąd też mamy szansę od grudnia podróżować o 17 do Krakowa przez CMK składem TLK. Brawo, do tego oferta na linii nr 8 jest bardzo atrakcyjna, zapowiada się fajny rozkład Very Happy. Szkoda tylko, że nadal w najlepsze trwa olewanie mieszkańców Nowego Sącza...

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-11-2017, 11:08    Odpowiedz z cytatem

ED74 są okropnie niewygodne, dlatego absolutnie nie wolno ich puszczać na bardzo popularne relacje, gdzie brak miejsc siedzących jest normą. Podkarpacie ładnie idzie do przodu jeżeli idzie o połączenia z Warszawą. Miejmy nadzieję, że TLK "Biebrza" odbierze chociaż część podróżnych Polskiemu Busowi i Neobusowi. No i na pewno straci na tym EIP który odjedzie z Warszawy tylko 30 minut później. TLK "Małopolska" z kolei może mieć świetną frekwencję na odcinku Przemyśl-Kraków-Warszawa w niedzielę bowiem przyjedzie do Warszawy o bardzo dobrej porze jeżeli chodzi o powroty weekendowe.
Również bardzo cieszy poranny sobotni IC "Parsęta" z Łodzi do Kolobrzegu przez Warszawę-Trójmiasto. Wyjazd z Warszawy 6:55, powrót w niedzielę o 20:35, także idealnie na weekendowy wypad na Wybrzeże na weekendowym bilecie. Zapewne będzie miał wagony "Łodzianina" więc bardzo przyzwoity standard
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-11-2017, 11:38    Odpowiedz z cytatem

ED74 są idealne na krótkie trasy dojazdowe do Warszawy. Na miejscu decydentów PKP IC zrobiłabym ze 3-4 pary IC relacji Warszawa - Ostrołęka oraz Warszawa - Płock (albo po prostu Ostrołęka - Płock). Na brak pasażerów nie mogliby narzekać, bo oferta KM dla tych miast jest na żenującym poziomie.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-11-2017, 12:23    Odpowiedz z cytatem

Leo Express ruszy z Krakowa do Pragi z poślizgiem.

Czeski prywatny przewoźnik otrzymał 13 października decyzję Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego o przyznaniu otwartego dostępu na trasie Praha – Kraków, co pozwala mu na rozpoczęcie przewozów od 10 grudnia. Ze względu na procedury formalne i organizacyjne, w tym na uzgodnienia rozkładu z PKP PLK przewozy nie rozpoczną się w tym terminie.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31218/leo-express-ruszy-z-krakowa-do-pragi-z-poslizgiem.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 10-11-2017, 12:36    Odpowiedz z cytatem

Dlaczego pociągi kursujące pomiędzy Poznaniem a Kostrzynem nad Odrą będą teraz zaznaczone w rozkładzie że kursują tylko do Gorzowa? Fakt jest przesiadka w Gorzowie ale do tej pory pokazywały stacje końcową Kostrzyn.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 36 z 64 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 62, 63, 64  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl