Zawsze najlepszym rozwiązaniem jest to z którego się nie korzysta.
Zaś swoją swoją opinię wyraża na podstawie zasłyszeń z opowieści innych.
Zestawienie, a raczej jego zmiana w taborze wspomnianego pociągu wynika z frekwencji.
PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy okresowej 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74 na 4-tym poziomie utrzymania. Podczas naprawy pojazdy zyskają malaturę przewoźnika.
PKP Intercity dysponuje 14 pociągami typu ED74 Bydgostia, potocznie nazywanymi „Edytami”. Zostały wyprodukowane przez Pesę Bydgoszcz na zamówienie spółki PKP Przewozy Regionalne. W latach 2007-2008 powstało ich 14 sztuk. Pociągi należą do PKP Intercity od 2008 roku, kiedy to Przewozy Regionalne wydzielono z Grupy PKP.
Z uwagi na wjazd na stację Tarnobrzeg padło właśnie na ED 74. Czasowo powinno to nieźle wyglądać, bo nie będzie wjazdu ani do Skarżyska, ani też do Przeworska.
Na tak długą trasę to chyba dwa zespoły w jeden pociąg połączą, co?
ED74 są idealne na krótkie trasy dojazdowe do Warszawy. Na miejscu decydentów PKP IC zrobiłabym ze 3-4 pary IC relacji Warszawa - Ostrołęka oraz Warszawa - Płock (albo po prostu Ostrołęka - Płock). Na brak pasażerów nie mogliby narzekać, bo oferta KM dla tych miast jest na żenującym poziomie.
To pieśń przyszłości. Z resztą utopijna. InterCity nigdy nie stworzy takiej relacji. Prędzej Koleje Mazowieckie.
Tak. Podobnie jak inni na tym forum myślę że te składy są dobre na krótkich relacjach w pociągach uruchamianych przez InterCity. W oparciu o obecnie działający rozkład jazdy widziałbym je w pociągach takich jak: "Bzura", "Boznańska", "Lompa", "Panorama", "Godula", "Nida", "Lednica" i ze dwie międzyszczytowe pary pociągów pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Te pociągi nie są dobre na nic co się zwie dalekobieżnym, ale biorąc pod uwagę ograniczą liczbę wagonów jakimi dysponuje PKP IC to zgadzam się z Tobą, taki ruch pozwoliłby uwolnić trochę wagonów które mogłyby trafić na dłuższe relacje a także wzmocnić niektóre, śmiesznie krótkie zestawienia. Z tym, że te ED74 by musiały jeździć jako TLK a nie żadne IC, dość nabijania ludzi w butelkę. Z założenia IC to ma być coś lepszego niż 8-miejscowy przedział, a ED74 na pewno lepsze nie jest.
_________________ 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 17 415 km
Według informacji „Rynku Kolejowego” z pasażerami obecnie jeździ już tylko jeden elektryczny zespół trakcyjny ED74, których PKP Intercity posiada 14 sztuk.
Obecnie elektrycznymi zespołami trakcyjnymi ED74 obsługiwana jest wyłącznie jedna para pociągów. To TLK Kinga relacji Warszawa – Kraków, przez Radom i Kielce. Do końca wakacji „Edyty” jeździły także jako TLK Cyryl z Krakowa do Poznania, jednak obecnie połączenie to realizowane jest przy pomocy lokomotywy elektrycznej i klasycznych wagonów. Na razie nie wiemy, w jaki sposób i czy w ogóle PKP Intercity będzie wykorzystywać te niespełna 10-letnie pojazdy od wejścia nowego rozkładu jazdy pociągów w grudniu 2018.
W nowym rozkładzie jazdy eksploatowana jednostka ED74 nie będzie używana do obsługi planowych pociągów, pozostanie w Krakowie do dyspozycji jako rezerwa – poinformowała nas Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum