Witam jestem nowa. Czy ktoś ma jakąkolwiek wiedzę na temat pociągu na trasie Kraków - Katowice, Katowice- Kraków o nazwie Karlik,. A właściwie chodzi o trasę Trzebinia - Katowice i z powrotem, Do tej pory był tak, ze można było dojechać do Katowic na 7.30 i wracać po 15.00. Ku swemu przerażeniu odkryłam dziś że od 11 grudnia jest pociąg do Katowic o czwartej rano albo po 9,00, a z powrotem przed 15,00. Masę ludzi z Trzebini, Chrzanowa itp dojeźdża do pracy Karlikiem, Podejrzewam, że to kwestia modernizacji trasy Kraków - Katowice. Czy wiadomo czy w marcu coś się poprawi, na Boga zostały 4 pociągi do Katowic. Miesięczny to w taryfie Małopolskiej 155 zł, samochód ok 600 zł, plus koszmarne korki.
Żeby chociaż wiedzieć że jest jakaś nadzieja, że to,przejściowe, no dramat
Rany Krzychu kochany jak to możliwe, że wchodzę na wyszukiwarkę rozklady pkp wrzucam od 10 grudnia i widzę tylko 4.32 i 9.19. Nigdzie śladu Karlika? A z powrotem z Katowic do Trzebini tylko 14. 55 czyli dla pracujących do 15.30 klapa, ani nie widać też tego 16.29? Gdzie widać , że jest taki 6.20, który byłby zbawienny? Coś nie tak patrzę? Boże oby tak:)
[ Dodano: 12-11-2017, 23:08 ]
Teraz patrzę, że tak jak napisałeś to było od 10 grudnia ale 2016 niestety:( . W tym roku chyba kicha. Buuu
Ja tam widzę, że jest.
Od razu pragnę przypomnieć/poinformować, że jedynym wiarygodnym serwisem z rozkładem jazdy jest na tą chwilę portalpasazera.pl Rozkłady na innych stronach, zwłaszcza w okresach zbliżającej się zmiany bywają mocno niekompletne i z błędami.
Dzięki za dobrą nowinę, myślałam, że noc będzie z głowy z nerwów a tu ulga:))). Na tej stronie znalazłam też z Katowic 16.12, mógłby być ciut wcześniej ale i tak ulga, ze w ogóle jest. Ale się można zdenerwować niepotrzebnie.
Mam nadzieję, że po tej modernizacji puszczą na trasie Kraków Katowice w końcu więcej pociągów, żeby człowiek nie zamartwiał się przy każdej korekcie, że mu zabiorą jedyny pociąg albo niekorzystnie przesuną. No i czas ponoć ma być znacznie szybszy tych przejazdów. Ciekawe kiedy to nastąpi tak realnie? A pamiętam jak w latach 1993-1998 jak studiowałam w Katowicach to pociągów z Trzebini było naprawdę sporo i komu to przeszkadzało. Teraz alternatywa oprócz samochodu jest dojazd autobusem do Chrzanowa (5,6 zł dziennie) i stamtąd bus do Katowic ew. autobus, napchany niemiłosiernie (10 zł dziennie), no pewnie miesięczne taniej. A w Karliku prawie jak w intercity cicho, czysto klima, nie trzęsie. Strasznie to wkurzające, że tak opóźniła się ta modernizacja linii i oczywiście winnych brak.
W każdym razie dzięki za zainteresowanie.
Cieakwie wygląda rozkłąd dla Rybnika dołączyła kolejna para IC relacji Warszawa Budapeszt i w ten sposób 4 pary pociągów z i do Warszawy mamy z Rybnika pieknie
Dzięki za dobrą nowinę, myślałam, że noc będzie z głowy z nerwów a tu ulga:))). Na tej stronie znalazłam też z Katowic 16.12, mógłby być ciut wcześniej ale i tak ulga, ze w ogóle jest. Ale się można zdenerwować niepotrzebnie.
Coś tu nie gra, bo jeszcze niedawno był pociąg o 15.00 z Katowic - miały być pociągi o 14.00, 15.00 i ten po 16. Generalnie założenia do rozkładu uzgodnione przez oba województwa zakładały wzrost ilości par pociągów z obecnych 6 do 9 par - co pozwoliło załatać dziury. I fajnie to wyglądało, ale teraz albo nie wszystkie pociągi się zmieściły z winy opóźnionej modernizacji albo coś jeszcze kombinują i ta para wróci. Generalnie będzie ciut lepiej, co do czasów to w stronę Katowic z Trzebini dramatu nie powinno być, bo moderna do Jaworzna Szczakowej już trwa, a ten odcinek jest mniej obłożony ruchem niż ten do Krakowa. Po modernie pociągi pojadą co godzinę, a w szczycie na pewno częściej. Jeszcze te dwa lata trzeba przecierpieć...
Edycja - sprawdziłem, z Rybnika w okolicach wyjazdu Karlika nie ma dziury, jadą KŚ, więc chyba niestety go wyrzucili... A już fajnie to wyglądała, ale bezmózgi z PLK wszystko rozwalili - i rozkład z Krakowa wygląda tak: 10.36, 11.50 i 16.55 - zrobili nową dziurę, a miał być poc. po 14 z Krakowa... Czyli przed południem, gdzie przez lata byłą dziura załatali ją dwoma pociągami w odstępie godziny... Ja rozumiem, że modernizacja itd., ale kurna nie można takich debilizmów robić, po prostu to jest chamstwo!
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Od stycznia 2017 r pociągi powrotne z Katowic wahały się między: 15,30 i 16,29 a 15,47 i 16,29 oraz 16.00 i 16.29. Przy czym ten wcześniejszy to był Karlik a późniejszy jakiś złom. Teraz od połowy października co dwa tygodnie Karlik jeździ raz o 15,33 a raz o 16,00. Z tego co widzę, od 11 marca ma być po 14,00, tuż przed 15,00 i o 16,00. Mnie najlepiej pasował ten o 15.47.
A od 10 grudnia jest o 16.12, Tylko w końcu nie wiem czy to będzie Karlik czy ten złom.
Bardzo szkoda, że nie planowany jest pociąg wcześniejszy niż 6.20 z Trzebini do Katowic, taki, żeby zdążyć do pracy na 6.30 i wtedy wracać tym, który będzie (przynajmniej w teorii) 14,55. Godzina wcześniej w domku:). Może kiedyś? Choć jak znam życie jak już się pięknie ułożą i zagęszczą pociągi Kraków- Katowice to praca nie będzie już wymagała dojazdu:)
ja nie rozumiem dlaczego podczas tego cholernego wiecznego remontu nie można by przetrasować pociągów Kraków-Katowice jako przyspieszonych łącznicą i dalej przez Skawinę,Zator,Oświęcim,Mysłowice?! jakoś linię lubelską i poznańską dało się zamknąć na amen i zrobić objazdy! to samo powinno być zrobione na odcinku Mydlniki-Jaworzno.Może ta nieszczęsna modernizacja przyspieszyłaby dzięki temu..
Ustronie od nowego rozkładu jedzie do Przemyśla. Czy ten pociąg będzie miał jakąś ochronę bo jechałam ostatnio i w moim wagonie okradziono 3 ludzi , po rozmowie z obsługą pociągu takie sytuacje zdarzają się codziennie bez żadnej reakcji ze strony przewoźnika. Słyszeliście o podobnych scenach na na tej trasie?
KW przejmują część połączeń do Jarocina.Widać że rozrastają się.Najgorszymi trasami pozostaną teraz kierunki do Torunia i Bydgoszczy gdzie oprócz wielkiego tłoku pozostaną jeszcze stare kibelki.Jechałem ostatnio zmodernizowanym kiblem na trasie Leszno-Poznań.Internet śmigał aż miło.Czyli jak się chce to można.Co innego na trasie Poznań-Szczecin gdzie już chyba od 3 lat w impulsach reklamują WI-FI ale jedynie co to tylko można się połączyć ale dostępu nie będzie.O pendolino lepiej nie wspominać...
Ustronie od nowego rozkładu jedzie do Przemyśla. Czy ten pociąg będzie miał jakąś ochronę bo jechałam ostatnio i w moim wagonie okradziono 3 ludzi , po rozmowie z obsługą pociągu takie sytuacje zdarzają się codziennie bez żadnej reakcji ze strony przewoźnika. Słyszeliście o podobnych scenach na na tej trasie?
a gdzie to miało miejsce, na jakim odcinku? Dziwne, bo to pociąg nie przejeżdżający przez Katowice, a to tam dawniej zdarzały się takie ekscesy..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum